Alternatief voor trouwjurk gezocht

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:00

Heb je al een korte jurk aan gehad? Dat heeft al een heel ander effect en gevoel, perk en cloppenburg heeft leuke in een speciale trouw collectie van rond de 100,/130 euro, erg leuk. Style het af met een sneaker of Boots en je hebt een totaal ander effect.

Ik wilde zo niet in het wit, voelde mij daar niet oké bij maar wilde wel de prinses look, zo voelt iedereen zich ergens anders goed in.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:05

Zelf ben ik getrouwd in een avond jurk, een broekpak vond ik leuker. Wij hadden ook overwogen om in de zeeeuwse klederdracht te trouwen. een collega van mij zijn in de rock and roll stijl getrouwd echt zo gaaf!. mijn schoonzus is op maandag met gratis trouwen in haar gewone nette kleren getrouwd...
er zijn zoveel mogelijk heden!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:06

Ik was zwanger toen ik trouwde en al behoorlijk dik. Een leuke positie jurk gekocht. Lekker anders want: kort. Mooie panty erbij en mooie schoenen. Ik heb veel plezier van dat setje gehad. Kon het op m’n werk ook aan en bij nr 2 heb ik het ook gedragen.

Het was echt geen bruidsjurk om te zien, gewoon iets wat bij mij paste. Ik ben wel voor kwaliteit gegaan. Mooie stof, mooie accessoires.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 08:19

Bedankt allemaal, en precies wat kwita zegt: De keuze is reuze! Ik zag alleen alle keuzes niet omdat ie-de-reen over een trouwjurk begint als je zegt dat je gaat trouwen.. Ik heb oorspronkelijk niet eens verder gedacht dan dat.

Ik heb daarom expres niet in de OP gezet wat ik leuk of mooi vind om alle opties en reacties open te houden, en dat is gelukt! Het is zo leuk om ook foto's en voorbeelden van jullie te zien, prachtige creaties en ideeën komen er voorbij!

Dan ga ik nu iets meer prijsgeven wat ik mooi vind:
Ik denk een combinatie van elegant, maar ook een beetje eenvoudig. Een tikkeltje "sexy" mag ook, kant vind ik leuk, of een open rug. Voorkeur nu is nog wel wit (denk ik) of een zacht kleurtje zoals zachtroze, lichtblauw, groentint.
Verder ben ik lekker nuchter en wel een beetje stoer. Ik zou er bij wijze van 's avonds gewoon een cozy trui of spijkerjasje bij aan willen kunnen doen. Of cowboylaarsjes heb ik ook wel aan gedacht.

We trouwen thuis op ons boerderijtje, lekker de paarden en schapen op de achtergrond in de wei, er wordt een grote stretchtent opgezet, er is de hele dag catering die savonds eten op tafel zet en iedereen gaat maar lekker zitten waar die wil en praten met wie die wil. Geen dresscode. Vuurkorfjes s avonds aan. Gewoon een leuk, gezellig, ontspannen tuinfeest, maar dan wel met een bruiloft twist :D

Ik ga een afspraak inplannen bij assepoester, het idee van lekker zelf de rekken doorstruinen en passen wat je wil of zelf combinaties maken lijkt mij voor nu een perfect idee om een beetje beter te leren kennen wat ik wil en mooi vind. Pinterest is leuk met prachtige foto's, maar als ik het aan heb is het toch weer anders. Wie weet kom ik daar tegen waar ik mij helemaal goed in voel.

Bedankt ook voor alle tips over winkels waar ik bijvoorbeeld galajurken kan halen! Want ook dat vind ik een heel goed idee!

mysa
correspondent/vertaler

Re: Alternatief voor trouwjurk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:32

Ik vergat nog 1 optie, ik ben bij een bruiloft geweest waar de bruid een historische jurk aanhad. Beetje late middeleeuwen. Werkelijk prachtig! Met een hele wijde rok want ze ging te paard naar het gemeentehuis.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:33

Ik wilde ook geen trouwjurk, mijn man droeg een pak met ruitjes, dus ook niet traditioneel. Ik ben thuis gekomen met een high/low jurk met voor overdag een kanten top en s'avonds kon die af we zijn getrouwd op de warmste dag in 2019, maar heb niet veel last gehad.
Heel veel plezier met het uitzoeken en de voorpret

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:59

Mijn zusje heeft haar jurk ook bij Assepoester gekocht, ik ben meegeweest, maar wat een leuke winkel was dat :j
Ikzelf ben heel goed geslaagd in een winkel in Enschede die volgens mij niet meer bestaat...

Afbeelding

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:14

Wieke schreef:
Ik ga een afspraak inplannen bij assepoester, het idee van lekker zelf de rekken doorstruinen en passen wat je wil of zelf combinaties maken lijkt mij voor nu een perfect idee om een beetje beter te leren kennen wat ik wil en mooi vind.

Even off-topic maar wat leuk !
40 jaar geleden, toen was ik 14, kwam ik af en toe bij Assepoester. Want het was, toen, de zaak van de ouders van mijn beste jeugdvriendinnetje.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:16

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:54

zo leuk al die voorbeelden in dit topic. Wat volgens mij ook een gave winkel is.....I do I do in Amsterdam
Dit was mijn jurk, van Leijten. Eigenlijk hoorde de top bij een andere rok, maar dat kon ik gewoon wisselen
Afbeelding

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:24

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:08

Leuk! Ik heb dan nog nooit een trouwjurk aan gehad maar mijn voorkeur gaat ook uit naar een 'gewone' jurk als wij gaan trouwen. Ik zou zeggen, kijk eens bij het Franse merk Maje. Die heeft hele mooie jurkjes, wel veel op knie lengte maar wel echt mooi om in te trouwen vind ik. Maar dat is natuurlijk persoonlijk ook :)

Edit: deze bijvoorbeeld vind ik echt fantastisch!

Afbeelding

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:53

https://intl.needleandthread.com/ misschien is dit iets voor je?

Ik ben echt gek op deze stijl en een stuk minder formeel dan de meer classieke trouwjurken die je normaal ziet. maar wel heel feestelijk en bijzonder.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:02

Ik ben getrouwd in het gothic. Zwart met bordeaux rood. De rok is speciaal voor mij gemaakt, het korset heb ik zo gekocht maar wel met de wetenschap dat er geen tig van zijn. Ik ben geslaagd bij een winkeltje op het Waterlooplein in Amsterdam. Meevaller was dat ik mijn droomjurk vond voor veel minder dan ik begroot had.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:14

Wieke schreef:
Wie weet kan bokt mij helpen in mijn zoektocht naar het nog onbekende :D

In september ga ik trouwen, hartstikke leuk en veel zin in! Enkele weken geleden ben ik jurken gaan passen bij een fijne ervaren zaak, en écht een prachtige jurk uitgezocht. Alleen is er na enkele dagen een ontzettend ongemakkelijk gevoel opgetreden, ik voel mij toch niet ik in de jurk. In de hoop dat het gevoel weg zou trekken heb ik het enkele weken laten bezinken.

Na een paar nachten benauwd er van wakker te zijn geworden heb ik de jurk nogmaals mogen passen, conclusie, de jurk die uitgezocht was, is niet mijn jurk. Ik voel mij onwijs ongemakkelijk in een/de trouwjurk.

Nu heb ik de ruimte gekregen om na te denken wat ik wel echt wil, een losse “trouwrok” met een mooie top? Of helemaal geen witte jurk maar een andere prachtige jurk? Of wellicht zijn er nog meer keuzes.

Ik wil geen goedkoop/simpel jurkje/outfit. Het mag echt iets heel moois zijn waar ik mij goed in voel en van goede kwaliteit. Daarbij ook direct mijn vraag: waar koop je nou een kwalitatief mooie jurk (omgeving Zwolle/Raalte bij voorkeur, maar wil er ook wel ver voor rijden waar nodig)?

Het hoeft ook niet perse een jurk te zijn trouwens, als ik maar wel de look heb van een bruid (maar dan misschien net een beetje anders) :D

Mocht het van toepassing zijn: ik ben 1,68 en 57 kilo. In september zal ik ook vast wel een beetje bruin geworden zijn van het zonnetje.

Hopelijk komen er nog ideeën waarmee ik verder kan brainstormen in mijn zoektocht. Ik ben benieuwd!

Vriendin van mij had een prachtige rode cocktail jurk met losse rok voor het officiële gedeelte en in de avond de rok er af. Gemaakt van wilde ruwe zijde, prachtig.
Maar het belangrijkste is dat jij je er prettig in voelt. Ook al is het een broekpak.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:03

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:33

Mijn jurk was destijds ook van Leijten, een rok met een top (lichtblauw). Ik kan hem online niet meer vinden, is ook alweer even geleden. Het was ook geen ‘overdreven’ trouwjurk, dus misschien is dat merk ook nog iets voor je om naar te kijken?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:00

Oh, ik zag laatst op Instagram iemand die leren jasjes verft met bijv. Trouwkaart, jullie namen erop of bijv Mrs. xxx
Wie weet is dat ook leuk voor je om te combineren?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 14:18

Daar ben ik weer.

Vanochtend was mijn afspraak bij Assepoester in Arnhem, het vrijere concept en de aanpak sprak mij heel erg aan. Ik hoopte daar in ieder geval te kunnen vinden dat ik zou voelen waar ik mij goed in voel en wellicht vanuit daar mijn zoektocht verder te kunnen voortzetten.

Maar het is nog mooier dan dat, ik heb gevonden waar ik blij van wordt en waar ik mij GOED in voel! Wat het precies is, houd ik voor mijzelf. :Y)

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het geven van alle ideën/mogelijkheden/tips etc. Zonder jullie had ik het nu nog niet gevonden. Heel blij mee.
Laatst bijgewerkt door Wieke op 28-04-22 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:27

Hier in Breda zit de winkel Zeba dresses. Prachtige feestjurken.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:44

Wieke schreef:
Daar ben ik weer.

Vanochtend was mijn afspraak bij Assepoester in Arnhem, het vrijere concept en de aanpak sprak mij heel erg aan. Ik hoopte daar in ieder geval te kunnen vinden dat ik zou voelen waar ik mij goed in voel en wellicht vanuit daar mijn zoektocht verder te kunnen voortzetten.

Maar het is nog mooier dan dat, ik heb gevonden waar ik blij van wordt en waar ik mij GOED in voel! Wat het precies is, houd ik voor mijzelf. :Y)

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het geven van alle ideën/mogelijkheden/tips etc. Zonder jullie had ik het nu nog niet gevonden. Heel blij mee.

Wat fijn!
Post je (na je trouwdag) een foto :) ?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:46

Wieke schreef:
Daar ben ik weer.

Wat fijn. Ik hoop dat je na die tijd wel een update geeft. Alvast veel plezier en gefeliciteerd

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:04

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:14

Superleuk! Fijn dat het een goede tip was!

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 17:36

Omdat meerdere mensen (via pb) gevraagd hebben wat het uiteindelijk is geworden, en onze grote dag inmiddels voorbij is, wil ik nu wel wat foto’s posten:

Afbeelding

Afbeelding

Nogmaals dank voor het meedenken, ik had in eerste instantie niet gedacht dat er iets anders zou zijn dan een standaard trouwjurk. Sùper blij met de rok met top, iedereen vond het perfect voor mij!