Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:43

Gordijnen inkorten is op de grond gaan zitten en baan voor baan spelden en rijgen, 2 maanden laten hangen daarna met de hand inzomen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:53

MarlindeRooz schreef:
Na een aflevering van de rijdende rechter durfden m’n vriend en ik bijna nergens meer gordijnen te laten inkorten. In die aflevering bleven de gordijnen maar enorm scheef en lelijk.

Dus ik uitgebreid research gedaan, iemand gekozen die pas na 1,5 week plek had. 10 min met de auto ook nog. Geeft naailessen en had super reviews. Dus ik dacht: dat komt goed.

Hang ik ze net op… zijn ze allemaal in een soort van U bocht. ;( en ook soms te lang waardoor het op de grond hangt.

Het gaat om 6 gordijnen van 145 cm dus het was ook best een bedrag. :=

[ [url=m/HkRWwA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dgc8t1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is niet normaal toch?

Dan ga je er toch gewoon mee terug. Ik snap niet dat je dat hier gelijk op bokt zet, een foutje kan gebeuren. Gewoon in overleg gaan dus.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:55

Wat maakt dat nou weer uit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 19:57

Ik snap niet dat zij op bokt zit dus dat is wederzijds. Trollen moeten er ook zijn. Net als mensen die zich afvragen of ze zich aanstelt of dat het echt zo scheef is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:01

Oh bah, dit is echt niet netjes gedaan! Hier tot twee keer toe met lange gordijnen bij zo'n "gouden schaar" zaakje geweest, waar een vriendelijke Turkse mevrouw ze perfect ingekort heeft. Eentje hadden we er zelf afgespeld, zij heeft de rest gedaan, maar van tevoren weet je natuurlijk niet hoe het gaat worden. Ik hoop dat het netjes opgelost wordt zodat je wat meer van je fijne nieuwe huis kan genieten :).

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:10

De onderste foto is vooral slechte afwerking van de punt. De u vorm kan, naast natuurlijk slecht gemaakt, ook komen door een scheve rails of doorbuigende rails. Dat laatste heb ik zelf gehad, was niet geschikt voor zwaardere gordijnen en op te weinig punten tegen de muur vast gezet. Ook kan het huis iets scheef zijn.

Mijn ouders (en ik in mijn eerste huis) hadden een fantastische naaister in Amsterdam. Zij nam geen opdrachten aan als er niet 4x per strekkende meter was gemeten. Helaas is ze er niet meer maar wat een vakvrouw was dat! Voor je ze opnieuw weg brengt, extra meten is weten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:01

Marlinde net als iemand voor me zei, de zijnaden trekken ook en dan kruipt het gordijn omhoog.
Het is scheef gezoomd/geknipt aan de onderkant maar aan de zijkanten moet ze ook wat doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 21:28

Ja ik ga het met haar bespreken.

De rails zijn metalen lange rails met enorme schroeven vastgezet met een betonboor in keihard beton. Daar zit geen beweging in en ook geen buiging. :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:30

Even nog een gekke vraag die niet met de scheefheid te maken heeft maar heb je ze eerst ook gewassen?

Als je ze prachtig op maat hebt laten maken zou het zonde zijn als ze opeens een stuk te kort zijn zodra je ze een keer moet wassen.