ervaringen Shein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:19

Ik heb ten tijde van mijn zwangerschap de curve modellen gekozen. Paste me goed qua verhoudingen enzo.
Blijft mooi bij wassen. Wel goed per item de maattabel bekijken. De ene maat L is niet de andere zegmaar. Bij twijfel tussen twee maten kies ik altijd de grotere maat. Dat is voor mij tot nu toe de juiste keuze geweest.

Retour werkt ook prima heb altijd het geld terug gekregen enzo.

Al met al ben ik dus wel tevreden.
Je kan wel voelen dat het materiaal niet het duurste spul is maar daar is de prijs ook naar natuurlijk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:28

Op youtube staan trouwens ook heel veel filmpjes met shoplogs van shein. Kan je ook een beetje zien hoe het er uit ziet en hoe het is qua pasvorm.

En dat je met maatje L maat 5 XL nodig hebt bij shein klopt ook niet. Het is ontworpen op de westerse markt, niet op de chinese markt.
Laatst bijgewerkt door Skessa_ op 21-04-22 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Re: ervaringen Shein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:29

Je kan ook prima terugsturen. Goed bij elk kledingstuk kijken hoe hij valt bij de reviews.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:52

Als je kleding ergens (te) goedkoop kan kopen, dan weet je dat een ander daarvoor de prijs betaald. Dit soort omstandigheden en gevaren: https://www.demorgen.be/nieuws/banglade ... ~b43aa43f/

Dan zou ik liever kiezen voor goedkope kleding van vinted, dat rare geurtje van de vorige eigenaar was je er wel uit. De uitbuiting van de mensen die de kleding voor shein of ali maken niet :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 11:57

Ik hoop toch wel dat mensen niet het idee hebben dat ik bij shein wil of wilde bestellen omdat ik het geld niet voor duurdere kleding heb....
Ik hoef niet verder te sparen etc.

Ik ga afvallen onder medische begeleiding en heb nu kleding nodig die ik hopelijk straks niet meer aan kan. Spendeer dan liever geld aan kleding die ik straks wel ga passen en hopelijk langer plezier van kan hebben

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:00

Er is ook niks mis met vragen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:06

xTammyy schreef:
Als je kleding ergens (te) goedkoop kan kopen, dan weet je dat een ander daarvoor de prijs betaald. Dit soort omstandigheden en gevaren: https://www.demorgen.be/nieuws/banglade ... ~b43aa43f/

Dan zou ik liever kiezen voor goedkope kleding van vinted, dat rare geurtje van de vorige eigenaar was je er wel uit. De uitbuiting van de mensen die de kleding voor shein of ali maken niet :)

Over vreemde geurtjes gesproken: de kleding die ik bij Vinted heb gekocht is tot nu toe altijd netjes gewassen en schoon. Die ene keer dat ik bij Shein heb besteld, rook mijn slaapkamer direct helemaal chemisch na het uitpakken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:11

Ik doe af en toe een grote bestelling daar. Ben er zeer tevreden over. Qua kleding kan er wel eens een misser bij zitten qua kwaliteit of maat maar als je de reviews goed leest is dat vrijwel onmogelijk. Sommige shirts heb ik al 2 jaar en met intensief gebruik zien ze er nog prima uit. Verzending duurt meestal een week. Het komt niet alleen uit China, Shein heeft meerdere 'kantoren'. Klantenservice is ook helemaal top.

De verhalen van Aziatische maten en zo kunnen in ieder geval niet komen van iemand die er al eens heeft besteld. Mijn normale maat valt niet ineens als een naveltruitje ofzo. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-22 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:12

Shein zijn vooral van die extreem synthetische stofjes. Ook het model kan nogal tegenvallen, en het zijn Aziatische maten. Ik bestel geen kleding bij dergelijke sites, ook niet bij Ali oid.
Heb er wel eens een hondenjas besteld, en die was wel OK.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:15

Ayasha schreef:
ivy_power89 schreef:
Wat is er dapper aan? Ik ken het bedrijf niet en met de wat grotere maten heb ik te vaak mn neus gestoten

Dat je topic vol gaat staan met morele issues. :D

Nou precies, wat is er dapper aan. Morele issues m’n hoela. Als je nog nooit van het betreffende bedrijf gehoord heb, kan je er niets van weten. Een vraag kan altijd gesteld worden.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:15

Ik bestel wel eens bij Shein. Zoals eerder is genoemd goed de reviews lezen. Mijn favoriete jurkje is zelfs van shein en de kwaliteit is super, dus dat is echt goed naar de foto’s van anderen kijken bij de reviews. Je kan de kleding ook makkelijk kosteloos retourneren en ik had het geld binnen een week weer terug op mijn bankrekening. Overigens ook wel geld om dure kleding te kopen maar ook dingetjes zoals oorbellen, haarklemmen zijn leuk(er) op shein. Ze hebben ook leuke goedkope dingen voor katten/honden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:56

Ik bestel overigens wel vaak een maat groter. Als ik maat S bestel krijg ik echt kindermaat :') Is me al 3 x overkomen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:09

Ik heb eerder wel eens wat bij Shein besteld en ik keek dan ook naar de reviews en dan met name naar de foto's van gebruikers. Daar kan je veel uit afleiden qua stof en pasvorm :j mijn ervaring is dat veel stofjes een strijkbout nodig hebben en bij het minste geringste gaan kreukelen. De artikelen die ik heb besteld zijn wel van 'goede kwaliteit' voor de prijs die je er voor betaalt :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:10

ivy_power89 schreef:
Ik hoop toch wel dat mensen niet het idee hebben dat ik bij shein wil of wilde bestellen omdat ik het geld niet voor duurdere kleding heb....
Ik hoef niet verder te sparen etc.

Ik ga afvallen onder medische begeleiding en heb nu kleding nodig die ik hopelijk straks niet meer aan kan. Spendeer dan liever geld aan kleding die ik straks wel ga passen en hopelijk langer plezier van kan hebben

Sorry, dat was mijn schuld :+ toen ik bestelde had ik nieuwe dingen nodig maar geen budget haha

Dat ging niet om jou, ik snapte dat het voor jou een tussendoor tijdelijke garderobe was

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:02

Ik deel deze maar weereens hier. Nu in het nieuws.

Afbeelding

Als je hier je ogen voor sluit en blijft bestellen moet je even bij jezelf nagaan waarom je dat precies doet, en je afvragen wat je tegenhoudt om wel ethisch te shoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:04

Dit bericht heeft niks te maken met de vraag van TS.

Recent fietsbroeken besteld voor mijn man. Snel hier en kwaliteit is prima. :j

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:09

Ik ben wel fan van Shein.
Met name ook door de prijs.

Het ene kledingstuk is beter van kwaliteit als het andere, maar heb nog nooit iets terug gestuurd.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:10

Soepblik schreef:

[ [url=m/RLuTDg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je hier je ogen voor sluit en blijft bestellen moet je even bij jezelf nagaan waarom je dat precies doet, en je afvragen wat je tegenhoudt om wel ethisch te shoppen.

Dit... En dan nog de last op het milieu door de extreme fast fashion en slechte kwaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:18

Wil ook niet jehova'en hier want bent niet heilig :D Maar ik ga voor mezelf wel altijd goed na of er niet ergens een alternatief is, en of het me dus alle morele issues waard is.

Verder vroeger wel eens besteld en voor mijn gevoel is het een beetje een lucky shot. Soms is het verschrikkelijk, soms fantastisch en alles er tussen in.
Ik zou voor goedkope kleding ook eerder naar vinted of good ol' marktplaats en kringloopwinkels kijken. En als je daar niets vind pas naar Chinese websites :j . Juist omdat de kwaliteit zo grillig is en er wel wat bezwaren zijn (waar ik zelf, persoonlijk, minder moeite zou hebben als je zeker weet dat je er dan ook blij mee bent).

Verder aan ieder voor zich welke maatregelen die wel of niet neemt om de wereld een stukje beter/mooier te maken :) .

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:33

Soepblik schreef:

Ha goed dat je dit deelt +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:39

Soepblik schreef:

Ik ben het met je eens maar het heeft weinig zin in dit topic denk ik.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:43

Het lijkt inderdaad alsof je beter tegen een muur kan praten.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:05

Ik heb wel eens wat bij shein besteld. Als ik iets leuks zie kijk ik eerst goed naar de revieuws en dan het liefst met foto's zodat ik een beetje een idee wat voor stof het is en hoe het er uitziet.

Heb er al een paar hele leuke jassen gekocht.
En idd, kan je aanraden een maat groter te nemen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:05

Ayasha schreef:
Dit bericht heeft niks te maken met de vraag van TS.

Recent fietsbroeken besteld voor mijn man. Snel hier en kwaliteit is prima. :j

Hoezo heeft dat niks met de vraag van TS te maken?
Het idee dat er bloed aan je handen kleeft omdat je zo’n industrie steunt lijkt mij niet zo fijn :D but to each their own.

Kwaliteit kan nooit goed zijn, als je weet hoeveel kledingstukken de medewerkers moeten maken in minimale tijd.
Ohja, en als ze dat niet halen/een fout maken zijn ze 2/3 van hun salaris kwijt.

Maar nee dat heeft niks met dit topic te maken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:08

xTammyy schreef:
Hoezo heeft dat niks met de vraag van TS te maken?
Het idee dat er bloed aan je handen kleeft omdat je zo’n industrie steunt lijkt mij niet zo fijn :D but to each their own.

Kwaliteit kan nooit goed zijn, als je weet hoeveel kledingstukken de medewerkers moeten maken in minimale tijd.
Ohja, en als ze dat niet halen/een fout maken zijn ze 2/3 van hun salaris kwijt.

Maar nee dat heeft niks met dit topic te maken :)

Hoe gaat dat gezegde weer… Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen?

Ik geloof dat er een apart topic is voor ethiek rond het kopen van producten.