Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schemerdier schreef:Niemand boven de dertig aannemen als regel? Ik betwijfel of dat wel mag zelfs... Ook complete onzin natuurlijk.
Schemerdier schreef:Niemand boven de dertig aannemen als regel? Ik betwijfel of dat wel mag zelfs... Ook complete onzin natuurlijk.
Menino schreef:Oh jee.![]()
In de HR werken doet weinigs goeds voor een mens dan. Want wij namen niemand boven de 30 aan, tenzij er buitenproportionele ervaring tegenover stond
Wel fijn om jullie relativerende woorden er tegenover te lezen.
Menino schreef:Schemerdier schreef:Niemand boven de dertig aannemen als regel? Ik betwijfel of dat wel mag zelfs... Ook complete onzin natuurlijk.
Nee het mag niet. Maar je mag ook niet selecteren op achternaam of geslacht.
Maarja... Als je dan zegt dat je denkt dat iemand niet bij het team past omdat het leeftijdsverschil te groot is...
Het zal ook niet geheel toeval zijn dat ik bij al mijn "hersendode" bijbaantjes in grote commerciële bedrijven altijd tussen overwegend hoogopgeleide blanke studenten werk, vrees ik.
Maar ga het maar eens hard maken. Dat kan niet, en dat is als je aan de andere kant van de lijn staat net zo. Dan kun je prima selecteren op compleet arbitraire eisen/eigenschappen als je baas denkt dat dat in het belang is van het bedrijf. Zolang het maar nergens zwart op wit staat.
We weten allemaal dat het gebeurt ondanks dat het niet mag. En dat kan ik zonder terughoudendheid bevestigen, als iemand die ook selectiebeleid van de andere kant heeft gezien en moeten uitvoeren...
kevinsky schreef:Wie o wie heeft hier ook mee te maken gehad op een bepaald moment?
Ik heb een fijne relatie, we zijn vorig jaar getrouwdIk heb een eigen zaak die ook nog eens geweldig loopt! Een koophuis, financieel zitten we in een erg comfortabele situatie, een poezenkind en een collectie aan eigen paarden.. Al met al mogen we dus zeker niet klagen!
Tot een half jaar geleden was ik trots op wie ik was en wat ik deed.. Maar in eens was het daar! Het gevoel dat je wat mist? Het gevoel of je wel echt gelukkig bent met wat je doet. Het gevoel van het missen van een bepaalde form van avontuur/voldoening? Het gevoel van is dit het?
Heel toevallig is dit bij zowel mij als manlief rond dezelfde tijd begonnen. En het is behoorlijk vervelend!![]()
Nu is mijn vraag: wat heeft jullie door deze 'fase' in het leven heen geholpen? Hebben jullie je leven rigoureus op de kop gezet? Of gewoon rustig af wachten tot het weer verdwijnt?
En gaan hier gedachtes van emigreren naar de andere kant van de wereld, een nieuw (klus)huis/homestead of een andere carrière in het rond.
Groetjes van een bijna 30er
meisje_ schreef:Ik volg zit er ook middenin..
Getrouwd-2kids-sinds 1,5j een koophuis en ongelukkig…
Ben van baan veranderd, een hobby gezocht en partner gezegd dat ik niet weet of dit hem wel is.
Ik wijt het bij mij aan te jong getrouwd en te jong elkaar leren kennen.
Met de kindjes zielsgelukkig, met manlief hij is de beste leukste liefste papa. Of hij het voor mij (nog) is…
Ik twijfel dus ook enorm of dit ligt aan mijn gevoel, de quarterlifecrisis of dat het komt door die ‘crisis’ en het vanzelf overwaait.
Aan mij heb je dus niks tservaar t zoals je ziet heel erg ook. En op een (vind ik) erg lastig vlak.
Menino schreef:meisje_ schreef:Ik volg zit er ook middenin..
Getrouwd-2kids-sinds 1,5j een koophuis en ongelukkig…
Ben van baan veranderd, een hobby gezocht en partner gezegd dat ik niet weet of dit hem wel is.
Ik wijt het bij mij aan te jong getrouwd en te jong elkaar leren kennen.
Met de kindjes zielsgelukkig, met manlief hij is de beste leukste liefste papa. Of hij het voor mij (nog) is…
Ik twijfel dus ook enorm of dit ligt aan mijn gevoel, de quarterlifecrisis of dat het komt door die ‘crisis’ en het vanzelf overwaait.
Aan mij heb je dus niks tservaar t zoals je ziet heel erg ook. En op een (vind ik) erg lastig vlak.
Dit is wel een geval waarbij ik zeker (relatie)therapie zou overwegen. Zeker ook met het oog op de kids en je hubbie.
Als er geen grootse relatieproblemen zijn, buiten een knagend gevoel van "is dit het", kan dat denk ik wel helpen om de spark weer een beetje terug te krijgen.
Of nietMaar dan weet je ook genoeg en kan je op een constructieve manier aan een oplossing werken. Toch altijd makkelijker met iemand erbij die de ratio er een beetje inhoudt
.
meisje_ schreef:Menino schreef:Dit is wel een geval waarbij ik zeker (relatie)therapie zou overwegen. Zeker ook met het oog op de kids en je hubbie.
Als er geen grootse relatieproblemen zijn, buiten een knagend gevoel van "is dit het", kan dat denk ik wel helpen om de spark weer een beetje terug te krijgen.
Of nietMaar dan weet je ook genoeg en kan je op een constructieve manier aan een oplossing werken. Toch altijd makkelijker met iemand erbij die de ratio er een beetje inhoudt
.
Die optie ligt bij manlief. Hij vind het allemaal prima en ziet het probleem niet…..
Maar voor de kids doe ik wel alles om het hopelijk over te laten waaien. Want ze zijn nog heel jong..
meisje_ schreef:@ikke ik kan/wil hier verder niet op ingaan in t openbaar. (En t topic niet kapen) maar ik stuur je ff n pb