Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Olympia96 schreef:@narya & menino: jullie hebben het alleen maar over online communicatie. SEO en zeker SEA is een heel aparte tak van sport binnen de MarCom.
Met een SEO schrijfstijl schrijf je geen brochures en til je de interne communicatie ook niet naar een hoger niveau. Mijn werk gaat meer naar de strategische (advies)kant op dit moment. En ook dat is Communicatie. Het zijn ook de beter betaalde banen in de communicatie trouwens.
Reken maar dat je ‘last’ gaat krijgen op momenten dat er een overschot is aan collega’s en krapte op de markt. Marketingbudgetten worden als eerste geschrapt als het financieel lastig wordt. Dat raakt dus alle online activiteiten.
Het moment dat de babyboomers met pensioen zouden gaan, daar heb ik echt op gewacht. En dit is voor het eerst sinds begin 2000 dat je kunt kiezen tussen vacatures. De andere kant ken ik ook, en die is niet leuk!
Doubtless schreef:Ik ben bidmanager geworden, een combinatie tussen strateeg/projectmanager/commercieel schrijver. Ik schrijf voorstellen voor commerciële "request for proposals" en europese aanbestedingen. Het is een vak waar je geen specifieke opleiding voor kunt volgen. De vreemde eend in de bijt is daardoor vaak welkom. Ik vind het een hele leuke, uitdagende functie. Omdat het zo'n niche is zijn collega's vaak heel blij als je aansluit. Daarnaast een goed betaalde job, ook niet onbelangrijk. Ik zou nog wel eens over willen stappen, maar niet als ik zie wat ik zou verdienen als bijv communicatie adviseur of content creator. Misschien dat ik ooit nog eens als ZZP'er aan de bak ga