Wat mag je verwachten? Water in huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:11

Hoe gaat het momenteel TS? Heeft de laatste reparatie genoeg geholpen?
Ik reageer nog even voor het geval het niet opgelost is en woningbouw lastig blijft doen, in mijn vorige huis speelde dit ook, in plaats van huurcommissie heb ik toen een brief laten sturen door mijn rechtsbijstand (maar je kunt ook het juridisch loket gebruiken) om ze te sommeren de deur te vervangen voor die en die datum. Anders zou ik inderdaad de huurcommissie inschakelen. Hierna werd hij vrij vlot en voor die datum vervangen, dit gaf wat gewicht aan de zaak, maar ook speling voor verdere stappen. Overigens ging het hier uitsluitend om erge tocht, geen inlopend water gelukkig. Heel zuur het effect dat het op je vloer kan hebben zeg!

Ailill

Re: Wat mag je verwachten? Water in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:42

Herkenbaar probleem TS, onwijs vervelend.

Mijn zus heeft hetzelfde probleem, maar dan een stap verder: Een kapotte vloer. Verhuurder/verzekeraar vd verhuurder wimpelen het weg als zijnde inboedelverzekering (wij zeggen schade vanuit buiten, dus opstal).

Heeft Bokt hier tips voor?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:50

Ailill schreef:
Herkenbaar probleem TS, onwijs vervelend.

Mijn zus heeft hetzelfde probleem, maar dan een stap verder: Een kapotte vloer. Verhuurder/verzekeraar vd verhuurder wimpelen het weg als zijnde inboedelverzekering (wij zeggen schade vanuit buiten, dus opstal).

Heeft Bokt hier tips voor?

Hier ook gehad. Lekkage in dakkapel waardoor zowel plafond als vloer kapot was. Verhuurder zegt inboedel, inboedelverzekering sluit dat uit juist omdat het door slecht onderhoud kwam van verhuurder. Kon er dus niks mee, helaas. Wat zegt de verzekering van zus? Misschien kunnen zij meedenken

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 12:19

Tot nu toe genoten van het vrijwel windstille en zonnige weer, dus nog geen water weer gehad :D
Nu met dit weer kom ik inderdaad de werking van het hout tegen. De deur klemde nu in het midden ineens wat (ik vermoed door dat vulplaatje wat bij het onderste scharnier geplaatst is), waardoor ik een beetje een beeld kon krijgen van hoe krom de deur is.

Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:25

Jeetje, op de foto's kijk je gewoon door die kier naar buiten :oo
Die is echt flink krom idd!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:38

Dat is echt niet normaal :oo

Alill, heeft je zus rechtsbijstand?
Anders misschien via juridisch loket.
Zo vervelend als alle instanties hun handen er van af trekken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:50

Jemig, dat is idd echt niet een beetje krom! :=

Ik heb geen idee of het rechtsgeldig is of dat het nu nog werkt maar een oud collega van mij heeft de verhuurder een ultimatum gesteld. Bij haar lekte de kozijnen in de keuken en liep het water ook over de vloer en muur (ondanks de oplossing van de woningbouw: stopverf en 2 keer gekit).

Ze heeft toen met een juridisch adviseur een brief opgesteld dat de aangeboden woning van de woningbouw niet deugdelijk was en zowel financiële schade (gas en elektra) als inboedel schade verzorgde. De eerder geboden oplossingen waren niet afdoende. Ze gaf de woningbouw schappelijk de tijd om het binnen een maand (na dd brief) op te lossen, anders was ze genoodzaakt de geleden schade van het huurbedrag in te houden.

Ik heb het in grote lijnen onthouden omdat ik het wel een badass actie van haar vond <<) Binnen 2 weken had ze nieuwe kozijnen ook.