Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rytir schreef:Mwah, dat na 10 dagen absoluut niet besmettelijk meer zijn betwijfel ik... Covid denkt niet; sjit de 10 dagen zijn voorbij, Ok jongens we zijn klaar hier
anjali schreef:Dan zitten we straks weer met een uitbraak.Mensen die klachten hebben moeten thuisblijven vind ik. Ik vond het vroeger ook altijd al vervelend als hoestende en snotterende mensen toch overal verschenen terwijl er toen nog geen corona was.Ze besmetten hun hele omgeving en zo gaan virussen rond.
Citaat:Net zoals met corona vind ik gewoon, voel je je prima, lekker aan het werk gaan. Nu er meer kennis is en veel mensen antistoffen hebben moet het gewoon een griep worden. Dat quarantaine gedoe is waardeloos. Ga me ook niet meer testen als ik een verkoudheidje heb.
Lindor92 schreef:anjali schreef:Dan zitten we straks weer met een uitbraak.Mensen die klachten hebben moeten thuisblijven vind ik. Ik vond het vroeger ook altijd al vervelend als hoestende en snotterende mensen toch overal verschenen terwijl er toen nog geen corona was.Ze besmetten hun hele omgeving en zo gaan virussen rond.
Met een verkoudheid blijf je toch niet thuis? Net zoals met corona vind ik gewoon, voel je je prima, lekker aan het werk gaan. Nu er meer kennis is en veel mensen antistoffen hebben moet het gewoon een griep worden. Dat quarantaine gedoe is waardeloos. Ga me ook niet meer testen als ik een verkoudheidje heb.
Maar snap wel dat je afstand houdt van je collega.
Gisteren high tea gehad met m'n zus. Ze had al wat last van haar keel en is nu positief. Tja maak me er niet druk om. Zie wel of ik het krijg of niet. 2 weken geleden ook al bij iemand aan tafel gezeten die positief bleek.
Punz schreef:Citaat:Net zoals met corona vind ik gewoon, voel je je prima, lekker aan het werk gaan. Nu er meer kennis is en veel mensen antistoffen hebben moet het gewoon een griep worden. Dat quarantaine gedoe is waardeloos. Ga me ook niet meer testen als ik een verkoudheidje heb.
En door deze gedachten gang zit ik nu dus met forse post Covid klachten thuis...
Door 1 iemand die het niet nodig vond om bij verkoudheid te testen EN het nodig vond om bij mij in mijn werkkamer lekker virussen te komen verspreiden.. ( en ja: ik ben gevaccineerd, en geboosterd en voorzichtig geweest... Alleen deze ene persoon dus niet...)
De wereld is groter dan jij alleen........ Dus als je verkouden bent test je jezelf, en als je positief bent blijf je weg bij anderen...
Niet om JOU......maar om die ánder
Punz schreef:Citaat:Net zoals met corona vind ik gewoon, voel je je prima, lekker aan het werk gaan. Nu er meer kennis is en veel mensen antistoffen hebben moet het gewoon een griep worden. Dat quarantaine gedoe is waardeloos. Ga me ook niet meer testen als ik een verkoudheidje heb.
En door deze gedachten gang zit ik nu dus met forse post Covid klachten thuis...
Door 1 iemand die het niet nodig vond om bij verkoudheid te testen EN het nodig vond om bij mij in mijn werkkamer lekker virussen te komen verspreiden.. ( en ja: ik ben gevaccineerd, en geboosterd en voorzichtig geweest... Alleen deze ene persoon dus niet...)
De wereld is groter dan jij alleen........ Dus als je verkouden bent test je jezelf, en als je positief bent blijf je weg bij anderen...
Tazzey schreef:Punz schreef:
Heel herkenbaar. Ik kamp ook al bijna twee jaar met long covid klachten omdat iemand anders voor mij besloot dat het allemaal wel mee zou vallen. Egoïsme ten top helaas.
Dagahra schreef:Aantal jaren terug besloot ook iemand om met een griepje te gaan werken, wat bij mijn moeder doorsloeg in een fikse longontsteking. Waar ze nu jaren later nog steeds hinder van heeft. Elk virus geeft kans op restklachten.
Zelf zit ik nu ook weer voor derde keer thuis met een positieve test. Gelukkig dit keer maar 1 dagje klachten gehad. Dus maandag mag ik weer uit isolatie.
Tazzey schreef:Maar Covid is geen griepje. Het risico om ernstig ziek te worden, lag zeker in het begin van de pandemie, erg hoog. Ik vind het nogal wat om voor een ander te bepalen dat diegene de kans loopt om "restklachten" over te houden na een besmetting. We hebben het bij long Covid over vaak levensbeperkende klachten, zo moe zijn dat je bijna niets meer kunt bijvoorbeeld. En dat omdat iemand het allemaal maar overdreven vond.