Spijkerbroekdiscriminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:36

Ga bij de Welkoop langs voor de 247 broeken. Die hebben ze in iedere combinatie van lengte- en breedtemaat. Het zijn eigenlijk werkbroeken maar er zitten nog wel leuke modellen bij zoals de wolf. Die heeft nog wat sierstiksels. en werkbroeken hebben altijd grote zakken. En zeer betaalbaar.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:41

Mijn vriend is bijna 2 meter en 80 kilo. Hij slaagt altijd bij de jack en jones. Vaak hebben ze ook actie met de 2de voor helft ofzo. Mijn broer(tje) ook bijna 2 meter gaat altijd naar de C&A. Ofnouja eigenlijk mijn moeder. :+

Ik heb zelf ook lengte maat 34 en koop altijd broeken bij de Only of van Levis. Deze lossen ook alleen het broekzakken probleem niet op. :') Ik heb mijn telefoon ook heel vaak in mijn achterzak of in een tasje.

aeckker03

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 23:53

Fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben die zich ergert aan het formaat van vrouwelijke broekzakken.
Ik denk ook echt dat het een gat in de markt zou zijn als iemand een merk zou uitbrengen met specifiek grote broekzakken op verder mooie jeans. Waarom bestaat dat nog niet?
Ik heb ook wel eens een mannen broek gepast puur uit frustratie maar dan is de taille wel weer echt te laag voor mijn voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:31

Vroegere garcia jeans hadden wel eens diepere zakken waar een telefoon in pastte. Ik heb nu only broeken en die hebben zo'n grote kontzak dat hij daar altijd in zit! Of in de broekzak van mijn vriend :p

En als ik ga zitten leg ik hem op tafel/ in mijn tas / in mijn schoen/ whatever. Went vanzelf !

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:38

Niet de meest vriendelijk gemaakte broeken... Maar de primark heeft soms fijne spijkerbroeken met grote(re) broekzakken. Mijn telefoon kan ik in ieder geval kwijt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:39

Weekday! Hun spijkerbroeken zijn echt een verademing! Werken altijd met breedte en lengtematen. Voor mij, met korte pootjes, echt ideaal. Plus dat ze niet alleen high waist hebben, maar ook gewoon medium waist wat ik veel prettiger en mooier vind staan bij mezelf. Verder hebben ze alle soorten broeken, straight, skinny, flared, wide, noem maar op. En mijn mobiel (iphone 11, veel te groot ding :') ) past goed in mijn kontzak zonder eruit te vallen als ik hurk en mijn dikke portomonnee past probleemloos in mijn voorzakken. :D
Verder vind ik de kwaliteit erg goed en de prijs ervoor meevallen. Je moet alleen even opletten of het meer stugge spijkerbroeken zijn (dan is een maatje groter handiger) of meer flexibele stof. Ze hebben winkels in een aantal steden, maar als ik bestel neem ik meestal 2 breedtematen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 01:12

Crane broek verschillende lengte maten en heb je 3 broeken voor 60 euro.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 07:06

Focus je niet op goedkope broeken, maar op goede broeken voor een mooie prijs. In de aanbieding kun je makkelijk een mooie G-Star of Replay vinden voor € 60,-. Wij gaan al jaren een paar keer per jaar naar Bataviastad en slagen daar altijd goed voor spijkerbroeken. Voor mezelf ga ik altijd naar Pépé, Replay en G-Star.
Inmiddels weet ik zo goed welke Pépé/G-Star/Replay broeken mij goed passen, dat ik sinds een jaar alleen nog maar broeken op Vinted koop. Afgelopen jaar heb ik er een stuk of 10 gekocht, allemaal onder de € 10,-.
Edit: mijn man heeft maat 30 x 36, dus ook lang en dun en ik 30 x 30, dus ook kort ;)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:00

Echt? Is dat een ding dat in jeans voor vrouwen geen zakken zitten waar de telefoon in past? Ik haal al jaren mijn spijkerbroeken bij MS Mode en ik heb altijd al gehad dat ik mijn telefoon gewoon kwijt kon in de voorzak. Alleen sommige zomer modellen hebben helemaal geen voorzak, maar dat staat duidelijk beschreven in de omschrijving online.

Ik heb zelfs broeken waar ik mijn telefoon "kwijt" ben als ik hem in mijn voorzak heb. Dan ligt dit helemaal tot aan de rits en steek ik mijn hand recht naar beneden in de zak en dan voel ik hem niet.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:06

Ik heb gewoon een keer mannen broeken gekocht zodat ik ook fatsoenlijke broekzakken heb. Bij veel broeken zie je echt het verschil niet, scheelt dat de verkoper ook goed meedacht.
Vorig jaar bij gerans in hoogeveen een vrouwenbroek met fatsoenlijke zakken gevonden.
Daar hebben ze volgens mij ook de lange maten. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:25

Voor lange smalle spijkerbroeken slaagt mijn vriend altijd bij jeans centre (nu weer actie 2 broeken voor €100,-) of bij broeken binkie. Hij is erg smal en heeft lengte 38, gaat prima bij beide winkels :) Broeken binkie is goedkoper dan jeans centre meestal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:22

Andere benadering:

Mijn vriend, ook lang (maar wel "maar" lengtemaat 34, toch net iets makellijker) en enigszins tenger, koopt tegenwoordig broeken van Nudie. Die zijn verre van goedkoop. Maar mijn vriend haat geld uitgeven aan kleding, en Nudie komt met een levenslange garantie en repairservice. Zijn helemaal hip en ecofriendly en duurzaam enzo.
Dus die heeft nu geïnvesteerd in een paar "buy it for life" Nudies. Juist omdat hij broeken/kleding kopen walgelijk vindt :o ('t is niet te snappen als vrouw haha).

Daarvoor gingen we eigenlijk altijd naar de Gstar outlet in amsterdam. Daar zijn spijkerbroeken ook echt niet duur, zeker binnen je budget, en hebben ze echt héél veel maten en leuke modellen. Alleen G-star is dan weer niet zo slijtvast is onze ervaring.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:47

Ik haal mn broeken bij de Sting, lengtemaat 32 kan net(ben 1.53m en maat 38?) Mn man slaagt altijd bij jeans brothers en koopt vaak de 2 voor €50 actie. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:45

PME voor mannen.

En wat betreft telefoon. Ik laat dat ding meestal in de auto liggen of leg het in de kast bij de paarden.