Plutolover: Al is het ding dat we doen thuis gezellig op de bank hangen of gaan wandelen of samen koken, het zal me worst wezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
plutolover schreef:als hij je gevoel dat nu niet geeft, gaat hij daar niet in veranderen. Ik zou het dan uit maken. Beide hebben geen schuld is gewoon dat jullie dan toch niet bij elkaar passen. Als hij je nu al 'ongelukkig' maakt dan kan je toch beter verder kijken..
ipv jaren door gaan en dan samen huisje.boompje hebben en dan alsnog uitelkaar gaan. Tuurlijk heb je die risico in elke relatie. Maar als nu al minder gaat.. dan is het toch klaar? maar misschien denk ik te makkelijk nu
Nala schreef:maar ik wachtte altijd zo vol verwachting of hij niet tóch zou appen om iets te doen, dat ik uiteindelijk iedere avond alleen zat. Ik wilde namelijk ook koste wat kost vermijden dat hij het uiteindelijk wél zou vragen en ik hem dan een nee moest verkopen. Vanuit paarden-oogpunt: Ik wilde positief gedrag belonen
Nala schreef:Ja op dezelfde dag is inderdaad wat lastig, maar gewoon ook (korte termijn) toekomstgericht inderdaad.
Dat was inderdaad ook mijn gevoel topsylover. Ik heb de afgelopen week alleen maar iedere dag gehuild van frustratie, en op het einde gedacht "grow a pair en maak het dan gewoon uit".
Jusi, inderdaad, in de week dat ik weer letterlijk zei "ik wil dat je initiatief neemt" gingen we dan een keer ergens heen. De weken daarop was het gewoon weer hetzelfde liedje, en ik wil ook niet steeds blijven smeken. Als hij alleen iets plant omdat ik hem vraag iets te plannen ligt het initiatief nog steeds bij mij.
Nala schreef:Je hebt ook gelijk Janine, in het begin deed ik dit zeker ook. Alleen naarmate hij minder tijd had ging ik me automatisch aanpassen en in bochten vringen naar hem toe. Achteraf oooooontzettend dom, maarja... Ik wilde hem dan ook, als hij eindelijk initiatief neemt, laten weten dat het gewaardeerd wordt. Ik ben bang dat er anders een "ja maar als ik dan vraag heb je nooit tijd, dus vraag jij maar liever" komt, en daar bereiken we ook niks mee natuurlijk
Laat ik nogmaals voorop stellen dat ik absoluut geen problemen zou hebben met iemand met veel hobbies. Mijn exen sporten veel (zwaardvechten, voetbal, volleybal) en soms ging ik mee, soms ook niet. Helemaal dikke prima. Maar daar kwam (in het begin dan) wel het: Dan heb ik training, dan heb ik wedstrijd, dan ga ik met vrienden wat doen, die avond heb ik altijd graag voor mij alleen... die avond heb ik vrij, zullen wij dan wat doen?". En klaar, ik voel me deel van de prioriteiten en deel van zijn leven en "belangrijke dingen die tijd verdienen".
Janine1990 schreef:Als ik het zo lees, heb je veel bevestiging nodig van buitenaf. Ik denk dat jij er baat bij gaat hebben om te leren dat je voor jezelf al genoeg bent zoals je bent. Dat wat jij doet en wilt oké zijn en dat daar geen derde persoon voor nodig is om dat te bevestigen. Zoals je in dit geval beschrijft dat je een van zijn prioriteiten wilt zijn. Zorg dat je je eigen prioriteit wordt! Zorg dat je jezelf als waardevol beschouwd. Kijk maar eens om je heen, de meeste mensen die zichzelf als waardevol lijken te beschouwen, worden ook door anderen als zodanig beschouwd.
Citaat:zou het misschien niet beter zijn om even alleen te blijven en te zorgen dat je eerst helemaal ‘heel’ bent, een volledige versie van jezelf en volledig in vrede met jezelf? Dat als je iemand ontmoet dit een mooie aanvulling op jouw leven kan zijn maar geen invulling?
Nala schreef:Janine en Suzanne, daar hebben jullie ook zeker wel gelijk in! Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik een heel sociaal beestje ben en tot nu toe eigenlijk altijd wel een jongen had die zat te wachten totdat mijn huidige relatie uit ging, zullen we maar zeggenEn dat klinkt heel raar, I know. Dus eigenlijk ben ik sinds mijn 15e/16e nooit echt langer dan een maand of 2 single geweest, zat meteen weer op tinder en co, maar vooral voor contacten. Want iedere "gewone" vriend die ik probeerde te maken werd uiteindelijk een relatie.
Dus het voelt ook heel raar om nu niet in je achterhoofd te weten dat er iemand is die van je houdt, op een andere manier dan vrienden en familie.
Zoals ik al zei heb ik op dit moment geen apps oid geinstalleerd en ben niet actief op zoek, en ook dat voelt raar. Omdat het al die jaren "standaard" is geworden dat ik een vriend/partner heb.
Nala schreef:Dat is voor nu ook zeker het plan! Alleen, zoals ik ook al zei, wil ik daarvoor dan vaak ook wat nieuwe vrienden maken. En die vrienden worden dan juist vaak ook weer de nieuwe relatie omdat er zo'n goede klik is. En dat is niet bepaald handig
Dilan93 schreef:Nala schreef:Dat is voor nu ook zeker het plan! Alleen, zoals ik ook al zei, wil ik daarvoor dan vaak ook wat nieuwe vrienden maken. En die vrienden worden dan juist vaak ook weer de nieuwe relatie omdat er zo'n goede klik is. En dat is niet bepaald handig
Maar waar vind je die vrienden dan?
Want bvb Tinder zitten toch vaak mensen die op andere dingen uit zijn als vriendschap, voor zover ik heb meegemaakt.
Nala schreef:Dat is voor nu ook zeker het plan! Alleen, zoals ik ook al zei, wil ik daarvoor dan vaak ook wat nieuwe vrienden maken. En die vrienden worden dan juist vaak ook weer de nieuwe relatie omdat er zo'n goede klik is. En dat is niet bepaald handig
Janine1990 schreef:Nala schreef:Dat is voor nu ook zeker het plan! Alleen, zoals ik ook al zei, wil ik daarvoor dan vaak ook wat nieuwe vrienden maken. En die vrienden worden dan juist vaak ook weer de nieuwe relatie omdat er zo'n goede klik is. En dat is niet bepaald handig
Dus je wilt als je relatie uit is eerst weer nieuwe vrienden maken?
Waar zijn je andere vrienden dan gebleven? Die ruil je toch niet in bij elke relatie?
Als je weinig vrienden hebt die niets met de relaties te maken hebben, dan is het ook altijd waardevol om daarin op jezelf te leren zijn.
Tevens geldt ook in vriendschappen dat hoe harder je je best doet om vrienden te zijn, hoe slechter de relatie eigenlijk is. Want vriendschap komt doorgaans ook vanzelf, dat groeit gewoon...
Je bent niet minder jij zonder nieuwe vrienden?
Ik weet als geen ander dat vriendschappen vergankelijk zijn, maar ook daarin is het heel goed om jezelf te leren kennen. Om zoals Suzanne het heel mooi zegt 'heel' te zijn in je eentje.
Brainless schreef:Tja, mijn man plant ook niets.
Meestal geef ik aan, zullen wij zondag uit eten; ergens heen enz.
Ik maak de bezoek planning; hé schat wij hebben een verjaardag dan en dan, komt dat uit bij jou ? Zo ja dan gaan wij samen zo nee, dan ga ik alleen of spreek af op een andere dag dat wij samen kunnen.
Ik hou zelf nl absoluut niet van verrassingen en vind het prima zo.
Zijn al 30 jaar bij elkaar en ik weet dat ik van hem geen "schat morgen neem ik je een dag mee en ik zeg niet wat wij gaan doen" hoeft te verwachten (en ik zou daar zelf niet tegen kunnen).
Nala schreef:Mijn andere vrienden zijn er uiteraard ook nog. Alleen wonen zij bijna allemaal (ondertussen) verder weg. Dus als ik dan echt iets actiefs wil gaan doen moet ik toch proberen andere vrienden te maken die dichterbij wonen.