Beschrijf jezelf alsof je een paard bent.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:44

Pittige, donkerbruine merrie van 1,75. Is als jaarling aardig hormonaal geweest, komt nu mooi tot rust. Kan redelijk bewegen, maar waant zich nog weleens een arabisch volbloed, vooral op de vrijdag- en zaterdagnachten. Ze heeft de vruchtbare leeftijd, maar toont (nog) geen interesse in veulens. Momenteel staat ze fractioneel te rond.

Kan een ontzettende draak zijn als ze onvoldoende ruwvoer tot haar beschikking heeft, na wat koekjes is het een lieverd. Voelt zich het prettigste in een grote, stabiele kudde en als ze mee op avontuur naar het bos mag. Heeft een wat onhandige inslag, is al regelmatig tegen de omheining opgelopen.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 13-03-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:46

Vos merrie, 1.75 hoog en slank gebouwd.
Is zeer sociaal naar andere dieren en mensen, maar naar haar eigen mens zeer dominant.
Houd niet van werken onder dwang, vragen en compromis sluiten is een betere oplossing voor haar.
Heeft zich nog niet bewezen in de fokkerij.
Houd van buitenritten en dressuur in de bak is ook geen probleem mits zonder dwang gereden wordt.

Heeft helaas wel een zwakke rug en eet nogal slecht wegens maagproblemen en maagzweren, iets om goed rekening mee te houden.
Geen paard om fulltime in te zetten als rijpaard! Vanwege haar slechte eten heeft ze soms last van weinig energie, dierenartsen zijn ingeschakeld om er achter te komen hoe ze de problemen kunnen oplossen.

Wassen, poetsen, hoefsmid, da, tandarts, fysio is ze schaapmak mee, ze is echter geen knuffelpaard voor mensen.

Zij is een vosmerrie waar de afstamming op papier niet overeenkomt met haar karakter, ik adviseer een DNA test om te kijken of ze stiekem niet een vosse dochter is van de welbekende Jazz en/of Zeoliet, daar haar karakter nog wel eens opvliegend, sensibel en zeer dominant kan zijn (voornamelijk in de buurt van haar eigen mens) heb je haar vertrouwen gewonnen, doet deze merrie alles voor je wat in haar macht ligt.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:49

Uit de kluiten gewassen Haflinger. Eigenwijs, onzeker, maar makkelijk te overtuigen door een kudde. Beginnend in de dressuur, niet zo goed in springen. Slecht uithoudingsvermogen. Ook goed om te kopen met eten.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:51

Bruine Gelderse recreatie merrie, lomp en onbenullig en zeer werkwillig mits op juiste manier behandeld word. Zeer lief en geduldig naar vooral kinderen en ouderen. Verder recht voor de raap en heeft bepaalde voorkeur voor mensen.

Houd van een uitdaging en afwisseling in het werk. Zeer doelgericht en blinkt graag uit, maar niet geschikt voor het hogere werk.

Niet geschikt om mee te fokken, gezien dit alleen via de medische weg mogelijk is. Wel geschikt als draagmoeder of opvoeden van veulens.

Heeft het meeste baat bij 24/7 buiten met schuil mogelijkheden en goed gezelschap.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:03

Hahaha geweldig jullie omschrijvingen!

Sensibele bruine merrie met een stokmaat van 1.70, rank en atletisch gebouwd. Temperamentvol en tegelijkertijd zachtaardig en vriendelijk. Kan wat last hebben van hormonen. Is dressuurmatig hoog opgeleid maar wegens een ongeluk en wat gezondheidsproblemen niet meer te belasten. Komt niet door de keuring. Zou wegens het sensitieve karakter zeer geschikt zijn als coachingspaard, spiegelt heel goed en duidelijk. Ook geschikt voor recreatieve bosritjes, niet geschikt voor kinderen, lompe mensen of als fokmerrie. Is stressgevoelig, stress slaat op het lichaam..kan een binnenvetter zijn.

Heeft baat bij een comfortabele stalling/ weidegang wat niet te druk is, veel vrije beweging maar ook voldoende schuilmogelijkheden biedt.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 13-03-22 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:04

Afgekeurde kwpn merrie. Slacht niet mogelijk door gebruikte medicijnen. Voorheen wel in de sport gelopen. Geen nakomelingen en nu te oud voor fokkerij.
Snel overprikkeld. Dik van lucht. Houdt niet van borstelen.
Wil graag met schuilstal zodat kou maar ook felle zon vermeden kunnen worden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:13

Donkerbruine 12 jarige merrie, 1.72m hoog. Luchtzuiger, met de juiste huisvesting is dit opgelost.
Geen andere stalgebreken.

Over het algemeen erg braaf maar is wel een binnenvetter. Explodeert een enkele keer, haar dan even zelf laten gaan helpt.
Heeft een hekel aan honden en kan niet goed overweg met (kleine) kinderen maar blijft wel beleefd en braaf wanneer er toch kinderen/ honden om haar heen zijn.

Is gek op eten, heeft wel wat voernijd (serieus! :j) is hierdoor iets te zwaar maar dat komt ook omdat ze een tijd stil heeft gestaan. Bij voldoende beweging en met de juiste voeding prima op gewicht te houden.

Allround inzetbaar mits op recreatief niveau. Kan, wanneer op de juiste manier gevraagd, erg leuk lopen. Is dol op buitenritten en staat het liefst 24/7 buiten met schuilmogelijkheid. Lief voor beginners en vergevingsgezind. Hoeft niet elke dag getraind te worden, mits ze in vrijheid voldoende ruimte tot bewegen heeft. Wanneer zij enthousiast wordt kan ze haar geduld verliezen, wil ook wel eens harder lopen dan de ruiter aangeeft/ vraagt/ wil.

Houdt niet van ellenlang poetsen: functioneel is lang genoeg. Is een mannenpaard, met vrouwen wil ze nog wel eens botsen of onzeker worden. Houdt wel van een knuffel op zijn tijd maar ook niet te lang/ altijd.

(Lastig om zo’n omschrijving over jezelf te maken zeg, wel een grappige manier om ‘kennis’ te maken. Ik zou niet weten wat voor ras ik mezelf zou moeten indelen).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:16

AmyII schreef:
Donkerbruine 12 jarige merrie, 1.72m hoog. Luchtzuiger, met de juiste huisvesting is dit opgelost.

Over het algemeen erg braaf maar is wel een binnenvetter. Explodeert een enkele keer, haar dan even zelf laten gaan helpt.
Heeft een hekel aan honden en kan niet goed overweg met (kleine) kinderen maar blijft wel beleefd en braaf wanneer er toch kinderen/ honden om haar heen zijn.

Is gek op eten, heeft wel wat voernijd (serieus! :j) is hierdoor iets te zwaar maar dat komt ook omdat ze een tijd stil heeft gestaan. Bij voldoende beweging en met de juiste voeding prima op gewicht te houden.

Allround inzetbaar mits op recreatief niveau. Kan, wanneer op de juiste manier gevraagd, erg leuk lopen. Is dol op buitenritten en staat het liefst 24/7 buiten met schuilmogelijkheid. Lief voor beginners en vergevingsgezind. Hoeft niet elke dag getraind te worden, mits ze in vrijheid voldoende ruimte tot bewegen heeft. Wanneer zij enthousiast wordt kan ze haar geduld verliezen, wil ook wel eens harder lopen dan de ruiter aangeeft/ vraagt/ wil.

Houdt niet van ellenlang poetsen: functioneel is lang genoeg. Is een mannenpaard, met vrouwen wil ze nog wel eens botsen of onzeker worden. Houdt wel van een knuffel op zijn tijd maar ook niet te lang/ altijd.

(Lastig om zo’n omschrijving over jezelf te maken zeg, wel een grappige manier om ‘kennis’ te maken. Ik zou niet weten wat voor ras ik mezelf zou moeten indelen).

Luchtzuiger? haha hoe dan? :')

Geweldig die omschrijvingen, ik zou ook niet weten wat voor een ras ik ben hoor. Een akhal teke ofzo..ben nogal tenger. _O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:38

Elisa2 schreef:
AmyII schreef:

Luchtzuiger? haha hoe dan? :')

Geweldig die omschrijvingen, ik zou ook niet weten wat voor een ras ik ben hoor. Een akhal teke ofzo..ben nogal tenger. _O-

Ik heb nare gewoontes die door stress getriggerd worden: roken, nagelbijten… :') dus ik vond luchtzuigen wel passend.

Avalanche

Re: Beschrijf jezelf alsof je een paard bent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:02

Pittige, sensibele zwarte KWPN merrie.

Heel stout en niet bom proof. Snel overprikkeld, wordt rap dik. Ongeschikt voor beginners. Geen nakomelingen, en probeert dit ook actief te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:09

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:16

Nee want deze merrie wil geen veulens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:21

Ik kies toch maar voor een hengst :D

_O-

Appaloosa met bruine ogen. Pis merrie in de omgang. Extreem netjes op stal. Gaat in protest bij onjuiste verzorging en behandeling en bijt van zich af. Mannen kunnen niet veilig langs de stal lopen en zij laat zich niet vrijwillig dekken. Is wel vruchtbaar gebleken vanwege uitbreken naar het paard van de buren. Heeft een prachtige nakomeling met een veel meer benaderbaar karakter. Via het veulen lukt het met haar in contact te komen mits je haar met respect behandeld. Heeft scherpe tanden. Hoog opgeleid, werkt graag maar niet van veulen weg te slaan. Gaat weg omdat de hoefsmit niet wil komen omdat zij slaat. Vanwege de vader van het veulen is deze smit al meerdere malen flauw gevallen en nu is hij een andere baan gaan zoeken. Wordt alleen verkocht met veulen en hengst. Eigenlijk nergens geschikt voor. Vanwege haar boze blik en veulenbuik ook niet geschikt voor fotoshoots.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:28

Shetlander. Lekker een beetje rond. Doet alles voor lekker eten. Altijd een beetje apart van de kudde. Als iedereen netjes bij elkaar staat, heb ik wel eens de neiging om los te breken.
Als ik s morgens opsta, zit mijn haar alle kanten op. Ik laat de boel lekker de boel.
Ik ben eigenwijs en heb een sterk karakter. Als ik ergens voor wil gaan, dan ga ik er ook voor maar als ik ergens geen zin in heb dan doe ik gewoon mijn eigen ding. Mensen onderschatten mij wel eens, ik kan meer als de buitenkant laat zien. Een sporter op het hoogste topniveau zal ik nooit worden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:12

Lichte vosmerrie (want eigenwijs), 1.75m stokhoogte. Redelijk flink gebouwd, denk aan Gelders. Vriendelijk en sociaal maar snel beledigd, wel vergevingsgezind.

Flegmatiek; de ene dag meer zin in activiteit dan de andere. Moet soms haar ei kwijt om niet over te lopen en kan overprikkeld raken.

Ohz relatief braaf, maar kan nog wel eens spanning opbouwen en heeft dan wel een zekere partner nodig om af te vloeien. Zal niet zomaar gaan rennen, ook wegens het flegmatieke karakter. :+
Relatief lomp. Moet heel erg gemotiveerd worden om het allerbeste er uit te halen.

Dol op tutten en aandacht. Zal ook echt wel zelf knuffels halen.

Voernijd :Y)

Hypermobiel _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:39

Evamarie schreef:
laat zich niet vrijwillig dekken. Is wel vruchtbaar gebleken vanwege uitbreken naar het paard van de buren.

:oo
Vertel! :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:42

_O- hahaha

Met buurtbemiddeling kom je een eind <<))

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:48

Het wordt steeds sappiger :')

Ik ben wel vrij handig met probleempaarden, maar ik waag me hier niet aan _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:54

DuoPenotti schreef:
Afgekeurde kwpn merrie. Slacht niet mogelijk door gebruikte medicijnen. Voorheen wel in de sport gelopen. Geen nakomelingen en nu te oud voor fokkerij.
Snel overprikkeld. Dik van lucht. Houdt niet van borstelen.
Wil graag met schuilstal zodat kou maar ook felle zon vermeden kunnen worden.

Haha, hier herken ik me 't meest in!

Ik kan nog wel recreatief op buitenrit maar dan wel solo, niet in groep. En bij voorkeur met een kalme senior, kinderen raak ik overprikkeld van.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:55

Slanke merrie, 1.73 m. Wordt op dit moment ingezet op een zorgboerderij met kinderen. Houdt ervan om veel buiten te komen. Kan met andere paarden, maar kan ook goed even alleen zijn. Dit paard heeft afwisselend werk nodig, anders gaat ze zich vervelen. Klein aandachtspuntje is dat dit paard hypermobiel is, dus zo nu en dan een behandeling door een chiropractor of masseur is wel nodig. Verder goed gezond en prima conditie.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:02

Typische merrie maar niet geschikt voor de fok. Vooral vriendelijk naar dieren toe, selectief vriendelijk naar mensen. Echter zo veel lichamelijke gebreken dat ze niet meer geschikt is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:07

Als ik dat hier zo lees, komen velen van ons de keuring niet door :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:08

Ik sta liefst alleen in de wei en stal. Een maatje in 't zicht maar wel in een andere wei graag.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:35

29 jarige lompe iets te zware merrie met lange bruine manen en staart.
Liever lui dan moe, is gek op eten.
Niet geschikt voor de fok.
Niet gek op mensen in het algemeen, nooit alleen laten met kinderen.
Houdt niet van geforceerd knuffelen.
Zou het liefste de hele dag in de zon liggen maffen.
Prima geschikt als recreatiepaard voor buitenritjes, vrijheidsdressuur en licht bakwerk.
Veel te lui voor het hogere werk.
Lichamelijk helemaal in orde.
Niet erg sociaal naar andere paarden, kan niet in een grote kudde.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:38

Tinkermerrie met 1.73 stokmaat, vachtkleur veranderd regelmatig gedurende het jaar. Nog geen nakomelingen, maar laat zich wel gewillig dekken.
Kan wat blessuregevoelig zijn, goed in bespiering houden is dan ook belangrijk en rustig opbouwen. Maar dan valt alsnog veel te bereiken.
Nuchter van karakter en deinst voor weinig terug, zolang het maar niet naar onbekende plekken met andere gewoonten hoeft.
Niet competitief ingesteld, slaat dicht onder prestatiedruk. Wel perfect voor lange dagtochten of meerdaagse trektochten door de natuur, liefst in groepen.
Goed te motiveren met snoepjes. Snel last van kou, dus gelieve niet scheren.