Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SjonnieZ schreef:Heb hem uiteindelijk kunnen overdoen naar een 5 Sterrenhuisje.
En inmiddels ingeruild voor een wat pittiger exemplaar (op 4 benen)’
xsiroccox schreef:Whahaha, heerlijk die beschrijvingen!![]()
Ik heb hier serieus even over nagedacht!
Jullie hengsten/ruinen zijn wel groot. Ik heb een ietwat kleine Groninger hengst. 2 Nakomelingen, ook hengstjes, staan ook nog bij huis.
Het is een sociale hengst, kan prima in grote kuddes, geen last van hengstengedrag, maar is toch het liefst bij zijn eigen kudde.
Beetje koppig/eigenwijs (vererft dit ook door naar zijn nakomelingen), maar met humor goed te sturen.
Liefst 24/7 weidegang met een schuilstal. Houdt de stal goed schoon, maar wil hem nog weleens verbouwen.
Hij heeft moeite met van het erf af gaan, ruiter moet hem daar even doorheen helpen. Eenmaal op buitenrit vindt hij het wel leuk, maar niet te ver weg en niet te lang.
Is heel goed met kinderen en wordt momenteel ingezet als begeleidingspaard bij mensen met een verstandelijke beperking.
Ik ben dol op mijn Groninger
Plop1997 schreef:Goed gespierde nuchtere palemino hengst met mooie lange donkere manen. KWPN geregistreerd maar oorspronkelijk uit een Poolse bloedlijn.
Niet geschikt voor de topsport vanwege een knieblessure maar wel leuk voor recreatie ritjes.
Geen fokambitie maar is wel dol op merries.
Zeer geschikt voor paardenfotografie. Dit complete plaatje staat goed stil aan een fotografie halster en altijd met zijn oortjes naar voren. Echt een blikvanger!
SjonnieZ schreef:Hengst 1.78. Intelligent maar zeer flegmatiek. Daardoor minder geschikt voor de topsport.
Rustig en betrouwbaar in de omgang maar wel een zwijn in de stal.
Normaal postuur, helaas wel een grasboek.
Her en Der wat kale plekken (vooral op het hoofd) waarschijnlijk door chronische rainrot maar heeft daar verder geen last van.
Dekt maar krijgt ze moeilijk zwanger.
Best geschikt als recreatie paard voor een ruiter die Max 1 /2 x per week rijdt ivm flegmatieker karakter.
Heb hem uiteindelijk kunnen overdoen naar een 5 Sterrenhuisje.
En inmiddels ingeruild voor een wat pittiger exemplaar (op 4 benen)’