Heel veel sterkte, echt niet fijn zo
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StalNollie schreef:Coonart is er vaak maar 1 aanspreekpunt. Vaak degene die de begrafenis betaald heeft draagt ook het verdere contact. Dus zou eens bij degene nagaan of zei iets hebben vernomen.
anjali schreef:StalNollie schreef:Coonart is er vaak maar 1 aanspreekpunt. Vaak degene die de begrafenis betaald heeft draagt ook het verdere contact. Dus zou eens bij degene nagaan of zei iets hebben vernomen.
Heel naar voor ts .Hoe dit dan wettelijk precies zit zou ik ook wel willen weten aangezien mijn ouders ook ergens begraven liggen,de laatste ruim 5 jaar geleden,toen is er wel betaald daarvoor. Maar hoe dat dan verder zou gaan heb ik geen ervaring mee.
CoonArt schreef:DuoPenotti schreef:Dus je zussen wisten het wel maar hebben jou niet op de hoogte gebracht?
Heel veel sterkte, echt niet fijn zo
Ze hadden mij toendertijd gebeld over de brief maar was mij totaal ontgaan.
Suzanne F. schreef:Wat een nare ervaring zeg. Dus je zussen hebben wel met jou gesproken over de brief? Dat is dan wel een geruststelling dat er geen sprake was van nalatigheid van de begraafplaats. Maar ik kan me voorstellen dat dit wel even hard binnenkomt zo. Maar jouw moeder is altijd bij je hè? In je hoofd en in je hart. Sterkte!
Heb je een andere plek of aandenken aan je moeder waar je troost uit kunt halen?
Nu lijkt het nog alsof de begraafplaats een fout heeft gemaakt. Silenna schreef:Wat ontzettend verdrietig Coonart, heel veel sterkte.Heb je een andere plek of aandenken aan je moeder waar je troost uit kunt halen?
Ik zou wel even de naam van de begraafplaats uit je eerste post halen, nu blijkt dat je zussen wel op de hoogte warenNu lijkt het nog alsof de begraafplaats een fout heeft gemaakt.
CoonArt schreef:Nee, steen is ook weg. Waarheen? I dunno...
jibberjabber schreef:Wat een schrik. Jammer dat je dit is gebeurt. Ik hoop dat je je weer een beetje beter voelt nu.
Misschien kun je op je kamer een klein plekje reserveren met haar foto en iets wat je dierbaar is van haar. Of misschien heb je dat al ? Een graf zal het niet kunnen vervangen maar zo heb je in ieder geval een plekje waar je zo nu en dan even bij stil kunt staan en even aan je moeder kunt denken. Herinneringen zijn uiteindelijk alles wat over blijft en die zijn van jou en blijven van jou. Ik wens je alle sterkte hiermee.
Lijsken schreef:Jemig wat naar! Men is verplicht een contactpersoon te informeren voor een graf geruimd wordt (minstens een jaar van te voren), zodat iemand de grafrechten kan verlengen. Is er misschien iemand anders de officiële contactpersoon, die het niet met jou besproken heeft? Zo niet dan hebben ze echt een grote fout gemaakt.
Veel sterkte in elk geval, ik me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken en verdrietig bent.
edit: als je het prettig zou vinden kan je navragen waar de mensen die hier lagen herbegraven zijn. Dan zou je daar nog eens kunnen gaan kijken.
Lijsken schreef:Dat is wel de standaard procedure, dat de mensen van wie de graven geruimd zijn gezamenlijk ergens herbegraven worden.