Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:24

Spenk schreef:
Ik had een brommer (benzine) die niet harder dan 35 ging. Dat vond ik doodeng op de rijbaan omdat de rest dus 50 of harder gaat.

Op een brommer die 70 kon als het moest :o was het geen enkel probleem. Met 45/50 kun je gewoon meerijden.

Ja oké. Maar met een snor hoor je ook niet op de rijbaan natuurlijk. Een brom gaat makkelijk 50-55 en dat zal prima gaan op de rijbaan. Ik weet alleen niet of ik dat wel fijn vind of dat ik toch liever op het fietspad rijd. En die helm staat me ook tegen. Voorlopig is die helmplicht er nog niet door. Ook omdat elektrische fietsen inmiddels ook zo 30 km per uur gaan, die zouden dan ook een helm moeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:27

Dat was een bromfiets en geen snor :) een oldtimer dus die ging niet zo hard. Maar dan moet je wel op de rijbaan dus. Met een snor mag je maar 25 geen 35. Alleen op de rollerbank maken ze pas een procel verbaal op vanaf 35 maar pakken ze je onderweg ben je gewoon de sjaak.

De helmplicht gaat er echt wel vlot komen dat wetsvoorstel is al helemaal klaar en zijn ze al jaren mee bezig. De fietsersbond die lobbyen nog steeds zéér actief om de ook de snorfietsen overal te weren. Wat staat je tegen aan een helm dan? Je hebt ook open helmen en tegenwoordig zitten ze echt wel comfortabel.

Ik heb zelf een integraal helm maar daar hoef je natuurlijk niet mee te rijden je kan ook een open nemen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:33

Leuk! Mag ik ook mee doen? :)
Ik heb ook een elektrische scooter. Eigenlijk is het meer een elektrische brommer. We hebben deze gekocht om mee te nemen in onze camper. Vorig jaar hebben we er eentje gekocht, en vorige week hebben we er nog eentje bij gekocht:
Afbeelding

Wij hebben ook een 45 km.-versie.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:36

Oscar
Forumcoördinator

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:38

Oh, dat is een gaaf ding! Wel prijzig......

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:14

Heb er een beetje moeite mee dat ze net zo duur zijn als een redelijk tweedehands autotje :=
Heb het geld op zich wel, maar zo duur is de benzine voor mijn gewone scootertje nou ook weer niet dat ik de investering er ooit uit ga krijgen :+

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:18

Dat heb ik dus ook, ik vind ze aardig aan de prijs en heb nog een gewone scooter staan die met een tank zowat de wereld over rijdt.
Mocht die aan vervanging toe raken denk ik wel dat ik over zou stappen op elektrisch.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:22

Als je al een scooter hebt, dan weet ik ook niet of het rendabel is om 'm eerder te vervangen voor een elektrisch exemplaar.
Ik vind ze trouwens best betaalbaar. De brommer die hierboven staat, kost 1.600 euro. Ik heb er een extra zware accu bij (de range is dan ca. 80 km.) en dan zit ie rond de 2.000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:24

Wij hebben er nog 3 staan thuis := maar dan zijn oldtimers.

Dus een elektrische kan wel uit.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:11

Jaaa mijn topic, op precies het goede moment.
Ik ben vandaag wezen kijken bij 3 E-scooter dealers, de auto red ik met alle stijgende prijzen dit jaar financieel gewoon niet meer, waarbij ik voorheen nog wel is privé reed, doe ik dat vanwege de huidige prijzen niet meer, en voor woon werk verkeer kan ik eigenlijk makkelijk op de scooter +-10km enkele reis, daarvoor zijn de hoge kosten van maandelijkse verzekering en wegenbelasting e.d. van de auto het aanhouden niet waard, dus ik ben om. Mijn autootje die mij al bijna 7 jaar dienst doet staat te koop (wel met beetje verdriet want het is echt mijn gouden bakkie) en de E-scooter komt er voor in de plaats.
Vind de keus wel moeilijk, veel opties, niet zo heel duidelijk waar je precies goed aan doet, bijna allemaal wel een vergelijkbare actieradius en wil hem wel nieuw kopen, maar eigenlijk max rond de €2000 zitten, heel veel meer gaat niet want weet niet of ik nog heel veel meer voor mn auto terug krijg.
Vandaag zo'n heel klein modelletje geprobeerd, rijd wel heel leuk, maar met mijn lange benen niet heel ideaal + mijn moeder kan niet achterop en dat is eigenlijk wel een must zodat zij ook minder vaak de auto hoeft te pakken. Dan de wat grotere modellen zoals in de OP toch, reed eigenlijk net zo prima, iets meer beenruimte, nog wel redelijk aan de prijs en veeeel keus.
Bij eentje een hele leuke gezien voor een leuke prijs, maar daar moest je een mega onderhoud pakket afnemen voor de garantie, waarvan ik mij toch wel af vraag of dat nou zo nodig is aangezien het een E-scooter is. Beetje onnodige kosten en vaak heen en weer rijden leek mij, vond het verhaal een beetje vreemd en vind een betrouwbare dealer wel heel belangrijk, dat ik niet achteraf met onnodige kosten opgezadeld word. Maar elders vrijwel de zelfde scooter toch wel wat meer aan de prijs, dus ja dan kan je misschien maar net zo goed dat onderhoudspakket er bij nemen haha.

Twijfel giga tussen of gewoon "weinig" uitgeven zoals deze en dan bestellen https://www.bol.com/nl/nl/p/evo-maxx-e- ... oductImage

Of wat meer uitgeven en dan meer comfort + achter zitje, maar dan wel in de buurt voor garantie e.d. Hier komt nog het verplichte onderhoudspakket boven op https://www.lasourisscooters.nl/la-sour ... on-lithium

Uiteindelijk is het voor mij wel een tussenstap in de hoop dat ik over enkele jaren gewoon weer een auto (elektrisch of iets anders) kan aanschaffen, zeker als ik over enkele jaren klaar ben met studeren en waarschijnlijk meer zal moeten reizen voor een goede baan, want woon erg dorps wat lange afstanden zonder auto wel ongunstig maakt :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 22:25

Wauw. Ik zou lasouris dus echt overslaan.
Recensies al gelezen? :=
Om bij de importeur garantie te kunnen claimen moet je wel kunnen aantonen dat er onderhoud is gepleegd. Maar om nou verplicht een onderhoudspakket aan te bieden pff. Maar ja, ze zijn zelf de importeur dus kunnen zelf de voorwaarden bepalen.

Mijn scooter is hetzelfde soort model model maar dan andere componenten en geen vage garantievoorwaarden.
En idd is onderhoud aan een elektrische scooter niet zo spannend.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:39

Sure_lee schreef:
Wauw. Ik zou lasouris dus echt overslaan.
Recensies al gelezen? :=
Om bij de importeur garantie te kunnen claimen moet je wel kunnen aantonen dat er onderhoud is gepleegd. Maar om nou verplicht een onderhoudspakket aan te bieden pff. Maar ja, ze zijn zelf de importeur dus kunnen zelf de voorwaarden bepalen.

Mijn scooter is hetzelfde soort model model maar dan andere componenten en geen vage garantievoorwaarden.
En idd is onderhoud aan een elektrische scooter niet zo spannend.

Google reviews gelezen, die zijn niet goed, niet slecht, maar wat er dan slecht is, is inderdaad vooral hun onderhoud betreft beloftes en bereikbaarheid. Daar ben ik ook wel beetje sceptisch over, je moet voor de garantie bij 1000, 3000, 6000, 9000 en 12000 onderhoud laten uitvoeren voor relatief hoge kosten, lijkt mij echt onnodig veel en duur voor een E-scooter, voel dan wel aankomen dat ze dan straks ook zeggen na 3000 km ofzo van je banden zijn versleten en dit moet er gedaan worden en dat, en dat ze je zo op kosten drijven, dat vind ik een beetje een eng idee. In de winkel wel goed geholpen vandaag, alle tijd genomen en kon ook gewoon proefrijden e.d. (verklaard wel waarom ze telefonisch slecht bereikbaar zijn, de telefoon bleef maar over gaan terwijl die ons aan het helpen was en moest dat in zn eentje maar laten gaan, niet heel handig)

Had nog 2 andere dealers in de buurt, waarvan 1 in de te hoge prijsklasse zat voor mij en de laatste het prettigst was, maar ook daar betaal je dus voor deze zelfde scooter een aanzienlijk hoger bedrag, daar in tegen geen garantie pakket "gedoe"

Dan zou ik op deze uit komen, maar hier zit nog geen windscherm, vangrail gebeuren (en ja die wil ik graag :') ) en achterkoffer bij, voor al die dingen kan je er nog rustig €400-500 bij op tellen wat bij die andere er al in zit https://aahscooters.nl/product/efelice/ Dus dan zitten we al op de €2800 -O- Koffer moet ik hebben voor werkspullen, ik moet er ook in hartje winter mee rijden dus een windscherm is toch wel zo prettig en die vangrail, tsja, je zal hem maar een keer laten vallen, ik ben vrij lomp van nature :Y)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 22:52

Ik heb je even een pb gestuurd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:40

Ik ga naar Reeuwijk volgende week. Die staan erg goed bekend. Collega heeft er vorig jaar een scooter gekocht.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:42

Onze brommers komen van 2Wheels in Rijnsburg. Heel tevreden over!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 23:44

Suzanne F. schreef:
Ik ga naar Reeuwijk volgende week. Die staan erg goed bekend. Collega heeft er vorig jaar een scooter gekocht.

Leuk! Mag ik vragen waarom je voor een Niu gaat en niet voor een segway E110S of SE?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:45

Afbeelding

Ik heb deze, echt een hele fijne scooter! Enige nadeel is idd dat ze zo weinig geluid maken, fietsers horen je niet aankomen en dat kan best onhandige situaties veroorzaken..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:49

Leuk ding!

En ja, de fietsers schrikken zich een ongeluk. Is gewoon niet leuk. Ik heb er een bel en een toetertje op zitten en meestal draai ik ook m'n gas nog half dicht als ik ze moet passeren (meestal doe ik er ook nog een voorzichtige 'hallo, ik kom er even langs' :D ), en dan nog schrikken ze. Ze horen je niet aan komen he.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:52

Sure_lee schreef:
Suzanne F. schreef:

Leuk! Mag ik vragen waarom je voor een Niu gaat en niet voor een segway E110S of SE?

Ik vind ze er leuker uitzien, krijgen erg goede recensies en mijn collega rijdt ermee en is enthousiast. Ik weet niet of op de Segway ook gps, alarm en app functies zitten trouwens?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 00:13

Ah oké.
Heb je interesse in de voordelen van een segway tov een niu of heb je de keus al gemaakt? :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 00:26

Ik ben van een Piaggio zip 4 takt naar een E Bike gegaaan. Net zo zuinig. En qua actieradius zal dat het zelfde zijn gok ik? Want dezelfde soort accu's worden volgens mij gebruikt. Ik vind het juist een pluspunt dat je niet stil zit.

Wel een mooie scooter heb je trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 05:11

Sure_lee schreef:
Ah oké.
Heb je interesse in de voordelen van een segway tov een niu of heb je de keus al gemaakt? :+

Ik heb gisteren wat shops benaderd die vrijwel allemaal zeggen beter niu dan segway :=

Die kwam overal beter uit de testen is mij verteld.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:11

Suzanne F. schreef:
Ik ga er een kopen volgende week. Ik ben door de hoge brandstofprijzen ook om. Ik ga voor een Niu en ik twijfel nog tussen de NQi en de MQi. Daarom ga ik ook kijken in de showroom.
En ook twijfel ik tussen 25 en 45 km versie. Die helmplicht is nog wat onzeker en als het zover komt dan kan je hem ook laten omkeuren.

Ik had een elektrische scooter en nu een elektrische brommer... omdat het dus nog niet zo makkelijk is om een garage of shop te vinden waar ze elektrische scooters kunnen opvoeren. De mijne kon echt maar max. 25 km/u en in de stad waar ik woon, moet je op de rijbaan. Levensgevaarlijk. Maar ik vond dus geen plek waar ze hem konden opvoeren. Daarom een (tweedehands) brommer gekocht. Wij hebben sowieso helmplicht, ook voor scooters, dus daarvoor maakt het niet uit. Een Niu trouwens, echt een heel leuk ding. Nooit iets mee aan de hand.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 07:38

Spenk schreef:
Sure_lee schreef:
Ah oké.

Ik heb gisteren wat shops benaderd die vrijwel allemaal zeggen beter niu dan segway :=

Die kwam overal beter uit de testen is mij verteld.

Dat geloof ik best. Niet iedere winkel is dealer van Segway. Daarnaast is de prijs van de Segway lager. Dat heeft niets met de kwaliteit te maken maar met de manier van distributie. Bij Segway zit er geen importeur tussen die ook wil verdienen.
Andere voordelen bijvoorbeeld:
Nieuwere technieken. Niu is 4 jaar oud en de techniek heeft daarbij soort van stilgestaan.
Praktijkbereik Segway is hoger.
Niu heeft een open stuur waardoor er veel storingen door vocht zijn als je scooter vaak buiten staat.
Bij Segway passen er 2 helmen onder het zadel.
En het afgelopen jaar dat Segway is verkocht, is er nagenoeg geen 1 terug gezien in de werkplaats met problemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:16

Voor degene die een 45 km versie heeft: waar laat je je helm als je hem parkeert? Want soms past hij in je buddybak maar soms ook niet. Ik heb dan geen zin om de hele tijd met die helm te slepen. Kan je hem aan je stuur vastmaken of zoiets?