Ex vriend... Komt ie terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:56

Zelf geen ervaring mee. Maar heb dit wel in mijn omgeving gezien. 1 stel bij wie het goed uitpakte. Maar dat ging "uit" in de datingfase tijdens het eerste jaar. Dus dan is het iets minder "pats boem" (je bent immers nog aan het aftasten) en het vertrouwen minder geschaad denk ik.

Verder ook pauzes na langer durende relaties in mijn directe vriendengroep mogen aanschouwen. Mijn god (1 iemand zelfs die in mijn google account had gezocht. Waardoor ik ineens allemaal zoekopdrachten kreeg in de trant van "how to get your ex back" etc. etc. :D ).
Dat is dan wel gelukt. Wat een drama's. Uiteindelijk heeft de "tweede keer" in mijn omgeving nooit standgehouden.

De machtsverhouding is dan zo scheef gegroeid (De één twijfelt, de ander juist niet. Die ander gaat extra hard z'n best doen. Wordt nog verliefder en de ander krijgt meer twijfels yada yada ) + de angst dat het nog een keer out of the blue gebeurt ook. Ik heb hier echt menig avond de schouder voor vele tranen mogen zijn. En in de twee gevallen die ik me nu concreet herinner was die "tweede relatie" emotioneel zwaarder dan de break-up denk ik. Aangezien je de hele tijd de pieken, en angsten, en break-up opnieuw herbeleeft op het moment dat er een nieuw conflict ontstaat.

Nee ik zou je ex lekker laten voor wat het is. Af en toe dromen mag, als je het los kunt zien van hoop. De beste kansen dat het goedkomt is als je er overheen komt en ook weer oog hebt voor andere mannen. Want alleen dan kun je weer een gelijkwaardige relatie beginnen waarin je geen last hebt van afhankelijkheid en de scheve machtsverhouding die daardoor ontstaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:01

Menino schreef:
De machtsverhouding is dan zo scheef gegroeid (De één twijfelt, de ander juist niet. Die ander gaat extra hard z'n best doen. Wordt nog verliefder en de ander krijgt meer twijfels yada yada ) + de angst dat het nog een keer out of the blue gebeurt ook. Ik heb hier echt menig avond de schouder voor vele tranen mogen zijn. En in de twee gevallen die ik me nu concreet herinner was die "tweede relatie" emotioneel zwaarder dan de break-up denk ik. Aangezien je de hele tijd de pieken, en angsten, en break-up opnieuw herbeleeft op het moment dat er een nieuw conflict ontstaat.

Dit dus.
Blijkbaar wil hij jou niet zo graag als jij hem. Dus houd dan genoeg van jezelf om jezelf meer waard te vinden dan te blijven wachten en hopen. Je wilt toch alleen maar iemand die 100 procent voor jou gaat toch?

Anoniem

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:27

Ik heb wel zo'n relatie voor als je een positief verhaal wil horen. Maar met mijn ex wou ik graag nog, en was het ook patsboem uit en is het niets meer geworden dan nu een hele fijne vriendschap. Dat deed erg lang zeer, maar is nu helemaal prima.

Mijn 'goede' verhaal.. mijn vriend is mijn ex van de middelbare school. Kalverliefde dus, en na een flinke tijd, nu 4 jaar geleden, hebben we eens afgesproken en was het direct raak. Na een half jaar maakte hij het patsboem uit, om na twee weken weer terug te komen. En een jaar daarna maakte hij het weer patsboem uit. Toen ben ik mijn eigen gang gegaan en hij die van hem. En toen kwam hij weer terug, met zeker een goed verhaal en na veel gepraat te hebben is hij uiteindelijk terug gekomen en hebben we besloten om er beide 100% voor te gaan en dat pakt nu uit in een aankomend huwelijk.

Intussen de nodige lessen beide gehad en geleerd met elkaar te communiceren. Dat ontbrak de eerste paar keer echt.

Toch, als ik terugkijk, had ik die eerste keer denk ik al een punt er achter gezet omdat deze dingen wel veel doen in je relatie en zelfbeeld. :-)

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 00:47

Niet fijn zoiets ts :(

Een half jaar geleden heb ik ook zoiets gehad met mijn vriend.
Hij had een ontzettende dip, ook tegen burn out aan. Dit kwam door werk en, omdat ie geen idee had wat ie allemaal wilde. Ik voelde het aankomen, aangezien hij zichzelf een beetje afsloot voor mij, maar het kwam toen toch rauw op m'n dak.
Toen zei hij wel dat hij heel graag vrienden wou blijven en wou blijven appen etc, maar heb gezegd dat dat voor mij niet hoefde.
Wel stond ik er voor open om een maand oid geen contact te hebben en dan nog eens een keer een gesprek te hebben. Dat is gebeurd en we kwamen beide op de conclusie dat we er voor wilde gaan. En nu gaat het gelukkig weer heel goed.
Overigens ben ik wel realistisch gebleven... als hij niet aan zichzelf had gewerkt of hij was nog in dezelfde negatieve mindset dan had het voor mij ook niet gehoeven. Ik heb hem niet zomaar weer terug genomen. :)

Geen contact was voor mij super moeilijk, maar het gaf me ook rust. Als we namelijk waren blijven appen dat zou ik toch weer gaan zitten "wachten" op een berichtje van hem of er ongeduldig een naar hem sturen, wat juist averechts zou werken.
Wellicht is het voor jou ook een goed idee. Maak een afspraak voor je spullen en neem dan afstand. Dan kan je lekker op jezelf focussen en kan je je gedachten weer op een rij zetten.
Doe lekker je eigen ding. In het ergeste geval komt het niet meer goed, maar heb je wel lekker jezelf op nummer 1 gezet.

100Thoughts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 15:32

janneke_S schreef:
Niet fijn zoiets ts :(

Een half jaar geleden heb ik ook zoiets gehad met mijn vriend.
Hij had een ontzettende dip, ook tegen burn out aan. Dit kwam door werk en, omdat ie geen idee had wat ie allemaal wilde. Ik voelde het aankomen, aangezien hij zichzelf een beetje afsloot voor mij, maar het kwam toen toch rauw op m'n dak.
Toen zei hij wel dat hij heel graag vrienden wou blijven en wou blijven appen etc, maar heb gezegd dat dat voor mij niet hoefde.
Wel stond ik er voor open om een maand oid geen contact te hebben en dan nog eens een keer een gesprek te hebben. Dat is gebeurd en we kwamen beide op de conclusie dat we er voor wilde gaan. En nu gaat het gelukkig weer heel goed.
Overigens ben ik wel realistisch gebleven... als hij niet aan zichzelf had gewerkt of hij was nog in dezelfde negatieve mindset dan had het voor mij ook niet gehoeven. Ik heb hem niet zomaar weer terug genomen. :)

Geen contact was voor mij super moeilijk, maar het gaf me ook rust. Als we namelijk waren blijven appen dat zou ik toch weer gaan zitten "wachten" op een berichtje van hem of er ongeduldig een naar hem sturen, wat juist averechts zou werken.
Wellicht is het voor jou ook een goed idee. Maak een afspraak voor je spullen en neem dan afstand. Dan kan je lekker op jezelf focussen en kan je je gedachten weer op een rij zetten.
Doe lekker je eigen ding. In het ergeste geval komt het niet meer goed, maar heb je wel lekker jezelf op nummer 1 gezet.

Dankjewel! Ja zo sta ik er eigenlijk ook precies in! :D :j

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:01

Ik heb relaties gezien waarbij een van de twee de stekker er uit trok, maar die wel weer samen kwamen en die inmiddels een gezinnetje hebben.

Mijn ex heeft op een gegeven moment gezegd te twijfelen over de relatie en wilde een break. Hij heeft mij hierbij een aantal weken in onzekerheid achtergelaten, om vervolgens met hangende pootjes terug te komen. Ik heb hem nog een kans gegeven maar hij heeft door deze actie de relatie wel echt op losse schroeven gezet, want waarom zou hij mij niet weer in de steek laten? Ik heb de relatie uiteindelijk zelf beëindigd omdat ik door dit soort acties geen toekomst zag met deze persoon. Het werd niet meer als daarvoor en ik kon voor mijn gevoel niet op hem bouwen.

Het is en blijft afhankelijk van de hele situatie..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:25

Kwam het beëindigen van de relatie voor jou echt uit de lucht vallen TS? Of heb je signalen gemist?

In het eerste geval is er geen enkele reden om aan te nemen dat hij bij een tweede poging niet weer "zomaar op de loop" gaat als het even moeilijk wordt. In beide gevallen lijken jullie qua communicatie niet bij elkaar te passen en zal een tweede poging waarschijnlijk ook geen succes zijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:27

Ik zou er niet op gaan wachten. Leef je eigen leven en wie weet tref je elkaar over 2 jaar in de kroeg en zijn jullie beide veranderd.
Hij maakt het echt niet uit voor niks.

Ik ben wel eens terug bij mijn ex gegaan. Na een half jaar ging het uit om dezelfde reden als toen. :o

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:33

Hier wel een succesverhaal, maar ook ik zou er niet op gaan zitten wachten. Sterker nog, ik zou het zelfs niet weer overdoen. Het heeft mij een behoorlijke hoeveelheid stress opgeleverd het eerste jaar. Zelfs was ik bijna de eerste 2 jaar continue bang dat hij het weer ineens uit zou gaan maken zonder dat ik het aan zou zien komen.

Ondertussen ben ik bijna 3,5 jaar weer samen met mijn ex en zijn we samen naar de andere kant van het land verhuisd om onze dromen na te jagen :)

100Thoughts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 20:42

Dankje ! Ja, ik begin na al jullie reacties ook steeds meer te neigen naar de richting, wacht er niet op, hup ga door, je ziet wel, en anders ligt er wat beters op me te wachten :j Echt een rotactie, zo wil ik niet behandeld worden

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:11

100Thoughts schreef:
Dankje ! Ja, ik begin na al jullie reacties ook steeds meer te neigen naar de richting, wacht er niet op, hup ga door, je ziet wel, en anders ligt er wat beters op me te wachten :j Echt een rotactie, zo wil ik niet behandeld worden

Sowieso er niet op blijven wachten. De tijd gaat sneller als je jezelf vermaakt. :D Als jullie elkaar dan toch vinden, is dat fijn, maar dan heb je ook weer over jezelf geleerd en gewoon lekker geleefd. Gebeurd het niet dan heb je geen tijd verspild door jouw leven on hold te zetten.

En gewoon leven betekent natuurlijk niet dat je gelijk op zoek MOET naar een nieuwe relatie. Maar gewoon dingen doen die jij leuk vindt en waarbij je nu geen rekening hoeft te houden met een partner. :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:13

Hier niet 1 maar 2x na een 'pauze' terug gekomen met toenmalige vriendjes.
Beide keren is het na een jaar of 2 toch weer over gegaan.

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:37

Veel sterkte TS, liefdesverdriet sucks..

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, deur op een kiertje gelaten en hopen... ik heb mezelf daarmee heel veel pijn gedaan en langer onder de breuk geleden dan had gehoeven, omdat ik een komma probeerde te zetten, waar hij al een punt had gezet.

Toen ik hem anderhalf/ twee jaar later stomtoevallig tegenkwam met stappen viel ie me zo'n beetje huilend in de armen :\ . Hij dacht nog steeds zoveel aan me blablabla (nuchter hoorde ik overigens nooit wat van hem :+ ). Ik kon daar toen echt niks mee.. Ik voelde niks bij de bekentenis, too little too late. Nu ben ik samen met iemand die echt mijn maatje is, me steunt en waar ik vooral heel veel mee kan lachen :o <3

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:51

Heel rot zeg, wij zijn ook terug gekomen van een pauze. In dit geval had ik het uitgemaakt, we leefden langs elkaar heen ipv met elkaar. We hebben twee a drie maanden totaal geen contact gehad. Na die paar maanden begon ik hem vreselijk te missen en hebben we elkaar weer ontmoet. Ik vloog hem letterlijk in de armen en toen was het ijs weer gebroken. Dat heeft wel wat tijd gekost en ging niet altijd even soepel. Uiteindelijk is het voor ons heel goed geweest, alhoewel het meer dan een klotetijd was en ik er niet graag terug aan denk.

Bij ons hielp in ieder geval dat we geen enkel contact hadden met elkaar. Maar goed, je praat over de periode van alleen maar hyves als social media en ook nog geen whatsapp.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:28

Herkenbare berichten hier. Mijne doet ook ineens alsof ik dood ben, helaas. Hoewel ik verschrikkelijk mis wat wij hadden, ben ik inmiddels wel op het punt beland dat ik vind dat hij gedragsmatig een enorm verbetertraject moet doen voor ik me weer zou kunnen openstellen. :+ Ik lees even mee..

100Thoughts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 17:33

Dankjewel allemaal, zoveel waardevolle verhalen (ook via PB)! :j
Wie liever niet openbaar zijn verhaal deelt, mag ook zeker via PB'tje, is echt zoooo fijn! <3

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:45

Hoi ts,

Hoe is het afgelopen?

100Thoughts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 14:31

Nicje87 schreef:
Hoi ts,

Hoe is het afgelopen?

Heb je privé gestuurd :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:35

Ik ben ook wel benieuwd...

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:36

hier stiekem ook wel benieuwd.. stille meelezer

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:38

Hier ook een volger die benieuwd is naar de "afloop".

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:07

Stille meelezer vraagt zich ook af hoe het is afgelopen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:10

Haha ik ook, sorry ts!

100Thoughts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 18:14

Haha ik ben dus niet de enige die op andere topics stille meelezer is maar benieuwd is hoe het gaat :')

Ik stuur jullie een berichtje, en plaats later nog een reactie hier. :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:19

Ik vraag mezelf ook af hoe het afgelopen is...