Verder ook pauzes na langer durende relaties in mijn directe vriendengroep mogen aanschouwen. Mijn god (1 iemand zelfs die in mijn google account had gezocht. Waardoor ik ineens allemaal zoekopdrachten kreeg in de trant van "how to get your ex back" etc. etc.

Dat is dan wel gelukt. Wat een drama's. Uiteindelijk heeft de "tweede keer" in mijn omgeving nooit standgehouden.
De machtsverhouding is dan zo scheef gegroeid (De één twijfelt, de ander juist niet. Die ander gaat extra hard z'n best doen. Wordt nog verliefder en de ander krijgt meer twijfels yada yada ) + de angst dat het nog een keer out of the blue gebeurt ook. Ik heb hier echt menig avond de schouder voor vele tranen mogen zijn. En in de twee gevallen die ik me nu concreet herinner was die "tweede relatie" emotioneel zwaarder dan de break-up denk ik. Aangezien je de hele tijd de pieken, en angsten, en break-up opnieuw herbeleeft op het moment dat er een nieuw conflict ontstaat.
Nee ik zou je ex lekker laten voor wat het is. Af en toe dromen mag, als je het los kunt zien van hoop. De beste kansen dat het goedkomt is als je er overheen komt en ook weer oog hebt voor andere mannen. Want alleen dan kun je weer een gelijkwaardige relatie beginnen waarin je geen last hebt van afhankelijkheid en de scheve machtsverhouding die daardoor ontstaat.