Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:19

Hé CoonArt, ik vind het ook best jammer dat je weer gedraaid bent qua mening over dolfinaria en grote zeezoogdieren (geen vissen e mannekes :D ) in gevangenschap -O-

Jouw moment van interactie mag mooi geweest zijn, maar voor mij weegt het niet op tegen het leed dat achter deze industrie schuil gaat. Dus nee sorry, ik kan niet blij worden van je verhaal. Er zijn genoeg andere manieren om interactie te hebben met een dier zonder dat dit dier voor jouw gewin in zeer onnatuurlijke en ongelukkige omstandigheden gehouden wordt.

En zelfs interactie is niet altijd nodig. Observeren is vaak het mooiste wat er is. En dat kan bijna overal want overal zijn wel dieren te vinden.

Dus lekker verder van de paardjes en meeuwen en zo genieten zou ik zeggen :)

Dolfinaria steunen helaas niet op mensen die dieren niet leuk vinden. Maar op mensen die dieren leuk vinden maar makkelijk beïnvloedbaar zijn of niet goed geïnformeerd. Dat TS zich daarin laat meeslepen begrijp ik en het is mss niet aan CA om deze industrie een halt toe te roepen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 04:35

Mars schreef:
Mensen, bedenk je even welke bokker dit is en dat niet iedereen de wereld hetzelfde ziet of kan zien…
1x noemen is wel genoeg.

Dit is ook een behoorlijke dooddoener altijd, alsof iedereen van iedere Bokker hoort te weten wat zijn of haar beperkingen of grenzen zijn. Dat is niet 'onze' taak maar die van zijn of haar begeleiding, in dit geval. Als ouders die verantwoordelijk zijn voor het (online) gedrag van hun kind.

Desalniettemin ben ik het er wel mee eens, als dit daadwerkelijk waar is, is het ontzettend sneu voor die beestjes. Die waren waarschijnlijk blij dat ze iets zagen waar ze interactie mee konden hebben.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:26

Heel sneu voor deze dieren. Die worden helemaal gek in die kleine bakken.

Ik ben ongelooflijk gek op zeedieren, vooral dolfijnen en orka's. Toch zal ik nooit te zien gaan zijn in een Dolfinarium of seaworld. Dan zie ik ze maat niet, ook al is het mijn allergrootste wens ze ooit eens te kunnen zien. Ik wil ze gelukkig zien en niet depressief en mishandeld is een betonnen bak.

Jammer dat je mening is veranderd in de tijd TS. Ik vind het egoïstisch om eigen plezier voorop te zetten en dan toch naar die mishandelparken te gaan omdat het leuk is om ze te zien. Ik kan zo niet van ze genieten en zou me schuldig voelen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 14:36

Ik kan nou niet zeggen dat dit een heel vriendelijk topic aan het worden is, jullie wel? Zegt een knul met IQ van 80, onder het NL gemiddelde en met handicaps.Staat jullie fraai hoor...

IF YOU DON'T LIKE, DON'T LOOK AT IT!

Britta31

Re: Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:41

Ik vind het nu ook wel genoeg.Ts heeft het begrepen.CoonArt,blijf vooral je mooie foto's en niet te vergeten je tekeningen posten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:41

CoonArt schreef:
Ik kan nou niet zeggen dat dit een heel vriendelijk topic aan het worden is, jullie wel? Zegt een knul met IQ van 80, onder het NL gemiddelde en met handicaps.Staat jullie fraai hoor...

Ik vind het niet aanvallend bedoeld hoor.
Het gaat erom dat dit soort parken helaas nog steeds bestaan. En zolang er nog steeds mensen heen gaan zal het blijven bestaan.
Ik geniet wel altijd van je dierenfoto's.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 14:49

Britta31 schreef:
Ik vind het nu ook wel genoeg.Ts heeft het begrepen.CoonArt,blijf vooral je mooie foto's en niet te vergeten je tekeningen posten.

Wilde alleen nu even zeggen bokkers, I've HAD it. Als je het gezeur vindt en anti bent, waarom dan een comment posten? BTW, wilde alleen maar weten hoe het met het park ervoor stond omdat ik in 2018 pas voor het laatst was geweest en toch wel nieuwsgierig was hoe het ervoor stond. Nou, van bad to worse: edushows, kano's zijn weg, zowat alle restaurants dicht, ook beneden, theaters dicht, die van Wally en Wiep, de inwoners van het zeeleeuwen theater verhuisd van plek a naar plek b... Wc bij de ingang dichtgespijkerd (why?), Meeste medewerkers daar met een sjaggogezicht, kortom: DE HELE SFEER IS WEG!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 14:51

purny schreef:
CoonArt schreef:

Ik vind het niet aanvallend bedoeld hoor.
Het gaat erom dat dit soort parken helaas nog steeds bestaan. En zolang er nog steeds mensen heen gaan zal het blijven bestaan.
Ik geniet wel altijd van je dierenfoto's.
Komt wel met een patatbakker als directeur (true!) Aspro zorgt wel even ervoor dat het park naar zijn grootje gaat zo.... Het event wat ik had neergepend had als op was puur een toeval event. En was mij nooit overkomen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:59

Britta31 schreef:

Maar geen verhalen of foto’s van dolfinaria want dierenleed hoort niet op Bokt verheerlijkt te worden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 15:06

poes schreef:
Britta31 schreef:

Maar geen verhalen of foto’s van dolfinaria want dierenleed hoort niet op Bokt verheerlijkt te worden.

Ik verheerlijk het niet, vertelde alleen wat mij was overkomen. Nothing more.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:41

Dat begrijp ik :j het ding is alleen coonart dat door jouw aanwezigheid en het betalen van een kaartje, je het verder bestaan van het park wel steunt. Het sterkste signaal tegen deze business is niét heen gaan. Maar dat is een keuze die elk voor zich moet maken.
Niettemin blijf ik erbij dat ik niet blij word van je anekdote. Jij hebt het recht om de dingen te doen die jij goed vindt, en ik mag daar van vinden wat ik vind. Dat is verder geen aanval op jou als persoon e!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:44

Kom op jongens, CoonArt vertelt alleen over zijn leuke ervaring met het dier. Iedereen heeft hier een mening over, maar plaats deze discussie dan ergens anders en laat hem in zijn waarde. Deze discussie hoort hier absoluut niet thuis.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 15:45

poes schreef:
Dat begrijp ik :j het ding is alleen coonart dat door jouw aanwezigheid en het betalen van een kaartje, je het verder bestaan van het park wel steunt. Het sterkste signaal tegen deze business is niét heen gaan. Maar dat is een keuze die elk voor zich moet maken.
Niettemin blijf ik erbij dat ik niet blij word van je anekdote. Jij hebt het recht om de dingen te doen die jij goed vindt, en ik mag daar van vinden wat ik vind. Dat is verder geen aanval op jou als persoon e!
Wat ik zag qua toestand van het park zal het wel weer een tijd duren eer dat ik daar weer over de drempel kom... (Lees: paar jaar) Wat een grauwe bende is het geworden, armoedig zootje. Trouwens, het bassin achter het dolfijndomein lekt en die roestige t balk tegen het bassin aan ziet weer ook niet woepie uit ... (ROEST!)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:51

Ik zou het park gewoon helemaal niet meer bezoeken. Wil je echt de situaties in stand houden? Want dat doe je wel als je het park bezoekt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 15:57

purny schreef:
Ik zou het park gewoon helemaal niet meer bezoeken. Wil je echt de situaties in stand houden? Want dat doe je wel als je het park bezoekt.

Heh, die situatie gaat juist erger worden omdat het Dolfinarium parkeerplaatsen gaat verliezen! Op de plek waar nu de parkeerplaats is komen huizen te staan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:59

CoonArt schreef:
purny schreef:

Heh, die situatie gaat juist erger worden omdat het Dolfinarium parkeerplaatsen gaat verliezen! Op de plek waar nu de parkeerplaats is komen huizen te staan!

Dan wordt het gewoon tijd dat het hele park wordt opgedoekt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:51

Precies. Het is jammer om het te zien verloederen maar ik vrees dat deze parken geen toekomst meer hebben en dat is maar goed ook.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:39

Ketly schreef:
Kom op jongens, CoonArt vertelt alleen over zijn leuke ervaring met het dier. Iedereen heeft hier een mening over, maar plaats deze discussie dan ergens anders en laat hem in zijn waarde. Deze discussie hoort hier absoluut niet thuis.

+1
Waarom door zeiken of iets waar het topic niet eens over gaat. Open je eigen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:49

Dit is een discussieforum hé, dus iedereen mag een vrije reactie geven op elk topic. En áls er dan eens een keer een onderwerp wordt aangesneden waarbij de dierenmishandeling/- cq verwaarlozing zo overduidelijk is, kan dat wat mij betreft niet vaak genoeg gezegd worden. Ik ga daar mijn mond niet over houden.

Ik snap ook niet, Coonart, waarom je dit wel leuk vindt en een paard dat een hele dag in zijn stal staat dan zielig vindt? Hoe kun je daar nou plezier uit halen?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:55

Silenna schreef:
Dit is een discussieforum hé, dus iedereen mag een vrije reactie geven op elk topic. En áls er dan eens een keer een onderwerp wordt aangesneden waarbij de dierenmishandeling/- cq verwaarlozing zo overduidelijk is, kan dat wat mij betreft niet vaak genoeg gezegd worden. Ik ga daar mijn mond niet over houden.

Ik snap ook niet, Coonart, waarom je dit wel leuk vindt en een paard dat een hele dag in zijn stal staat dan zielig vindt? Hoe kun je daar nou plezier uit halen?

Dat het een discussieforum is betekent niet dat je bij elk 'onschuldig' bericht een discussie moet starten. Dat is waar menig Bokker de mist in gaat. Je weet toch tegen wie je het hebt? Als je een discussie wilt starten doe dat dan bij een waardig tegenstander, en niet bij iemand met een IQ van 80 (geeft hij zelf aan, niet neerbuigend bedoeld!) die zich ook echt kan verdedigen en een goed standpunt in kan nemen. Dit is niet echt een eerlijke discussie, vind je zelf van wel?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 15:58

Silenna schreef:

Er had hier een reactie kunnen staan maar die is hard weggegaloppeerd.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:58

CoonArt was destijds enorm actief in een antidolfinarium topic.

Bovendien zoals ik al zei: juist mensen met weinig kennis of inzicht vallen nog voor deze vorm van dierenleed. Wat is er mis met daar iets van zeggen? Zijn ervaring was voor hem mss mooi, en mss voor die dolfijn op dat moment ook.

Maar dat praat het enorme leed dat nodig is om deze situatie te kunnen laten bestaan gewoon niet goed.

Dat is geen aanval op CA, verre van. Ik gun hem mooie momenten met dieren maar niet ten koste van.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:02

Ook alle lof voor jouw reactie hoor poes. Je onderbouwt jouw reactie waardoor CA zich ook niet aangevallen hoeft te voelen. Maar verderop lees ik ook dat hij egoïstisch wordt genoemd en dat vind ik dan weer niet acceptabel richting CA omdat iedereen denk ik wel weet dat dit niet de intentie is van zijn bericht.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:04

Ik vind dolfinariumbezoekjes nooit "onschuldig", maar daarin verschillen de meningen dan :D
Verder heb ik geen idee tegen wie ik het heb, ik ken deze bokker helemaal niet? Ik wist ook niet dat IQ bepaalt of iemand een "waardig tegenstander" is of wat dan ook (wat dat dan ook mag betekenen), of dat je daar voor alle bokkers rekening mee moet houden? Als iemand hier iets post, reageer ik daar gewoon op. En dit is nou net een onderwerp waarbij er niet vaak genoeg iets over gezegd mag worden, in mijn ogen.

Ik post soms ook dingen gewoon omdat ik ze kwijt wil hé, of omdat ik een signaal wil afgeven, of om iemand misschien te prikkelen over wat dan ook. Niet om een soort oorlog te starten.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:24

Moderatoropmerking:
Dit lijkt mij niet de plaats om de discussie over het wel of niet houden van dieren in gevangenschap. Mochten jullie hier verder over in discussie willen staat het je vrij om hier een apart topic voor aan te maken.