Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mariett schreef:Precies! We zijn benieuwd naar de groepsgrootte van vriendengroepen, niet naar de hoeveelheid mensen/percentage mensen die vriendengroepen hebben.
Annet_Dottie schreef:Edit ; sorry ik zie net dat je niet mag reageren als je geen vriendengroep hebt. Wist niet dat het een soort wie is het populairst met de grootste vriendengroep was
Wij zijn met 18 als iedereen er is. Maar met avondjes uit ofzo vaak een minder groot deel. Gister bijv met 7, vorige week n housewarming met 12 ofzo. We gingen elk jaar op vakantie en dan echt n select groepje, met 8 meestal. Maar das allemaal prima. Met n aantal spreken we elkaar bijna dagelijks dmv gamen.
Annet_Dottie schreef:Edit ; sorry ik zie net dat je niet mag reageren als je geen vriendengroep hebt. Wist niet dat het een soort wie is het populairst met de grootste vriendengroep was
En we wilden checken of dat nou ook echt zo was. Daarom heb ik even een poll aangemaakt.
) Verder wel wat aanhang bij vrienden van mijn lief, waar ik het erg goed mee kan vinden, maar verder houd ik mijn cirkeltje heerlijk klein. Kennissen heb ik genoeg en ga ik ook goed mee om, maar echt "vrienden"-vrienden zijn we niet. Goudhaan1 schreef:Mijn vriendengroep is welgeteld 3 personen. Mijn allerbeste vriendinnetje, haar vriend, en mijn eigen vriend (gelukkig maar) Verder wel wat aanhang bij vrienden van mijn lief, waar ik het erg goed mee kan vinden, maar verder houd ik mijn cirkeltje heerlijk klein. Kennissen heb ik genoeg en ga ik ook goed mee om, maar echt "vrienden"-vrienden zijn we niet.
Qimm schreef:Goudhaan1 schreef:Mijn vriendengroep is welgeteld 3 personen. Mijn allerbeste vriendinnetje, haar vriend, en mijn eigen vriend (gelukkig maar) Verder wel wat aanhang bij vrienden van mijn lief, waar ik het erg goed mee kan vinden, maar verder houd ik mijn cirkeltje heerlijk klein. Kennissen heb ik genoeg en ga ik ook goed mee om, maar echt "vrienden"-vrienden zijn we niet.
Dan is je vriendengroep 4 personen, jij telt ook mee als lid van de groep he?
Mariett schreef:Annet_Dottie schreef:Edit ; sorry ik zie net dat je niet mag reageren als je geen vriendengroep hebt. Wist niet dat het een soort wie is het populairst met de grootste vriendengroep was
Huh?
We wilden onze hypothese niet in de OP zetten, maar we dachten in ons werk (soort museum achtig iets) een trend te zien qua groepsgrootte van vriendengroepenEn we wilden checken of dat nou ook echt zo was. Daarom heb ik even een poll aangemaakt.
Het gaat dus over hele grote groepen (groter dan 12) omdat we benieuwd zijn naar de iets kleinere groepen.
Het is dus geen wedstrijd en daarom zou ik ook echt graag hebben dat mensen niet de grootste groep die ze hebben erin zetten, maar juist degene met wie ze het vaakst zijn.
Fearn schreef:Ik vind het altijd lastig wie je onder vrienden schaart en wie niet. Ik heb een paar mensen met wie ik echt diepgaandere gesprekken heb en die ik ook vaker zie, maar er zijn ook best een aantal mensen waar ik soms eens mee afspreek en het super gezellig mee kan hebben (maar dan iets meer oppervlakkig).
Dus het zijn opzich wel allemaal soort van vrienden, maar de intensiteit/diepgang van de vriendschap (en hoevaak je elkaar ziet) verschilt echt.
Hoe zien jullie dat?