Hoe groot is jouw vriendengroep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe groot (hoeveel mensen) is jouw vriendengroep?

2
89 (21%)
3
67 (16%)
4
62 (14%)
5
41 (9%)
6
42 (10%)
7
28 (6%)
8
29 (6%)
9
11 (2%)
10
19 (4%)
11
6 (1%)
12
23 (5%)

Totaal aantal stemmen: 417

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:13

Edit ; sorry ik zie net dat je niet mag reageren als je geen vriendengroep hebt. Wist niet dat het een soort wie is het populairst met de grootste vriendengroep was :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:15

Heb meerdere groepjes mensen waar ik mee omga, maar een groep wel echt het meest. De harde kern van die vriendengroep (origineel was voor corona toch wel groter), mensen die elkaar dus wel regelmatig zien, bestaat wel uit zo’n 10 personen. :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:17

Mariett schreef:
Precies! We zijn benieuwd naar de groepsgrootte van vriendengroepen, niet naar de hoeveelheid mensen/percentage mensen die vriendengroepen hebben.

Annet_Dottie schreef:
Edit ; sorry ik zie net dat je niet mag reageren als je geen vriendengroep hebt. Wist niet dat het een soort wie is het populairst met de grootste vriendengroep was :')

Bijzonder dat je het zo opvat.

Boheme

Re: Hoe groot is jouw vriendengroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:28

3 echte vrienden en de rest kennissen. Stuk of 50, sportclubs, werk en mensen in de buurt .

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:41

Mijn vaste vriendinnengroep bestaat uit 10 personen. Die zitten in een whatsapp groep, gaan we mee naar feestjes, weekendjes weg etc. Daarnaast nog wel wat vrienden/losse contacten waar ik in groepsverband of 1 op 1 mee af spreek. :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:56

Ik heb een paar losse vrienden en een vriendengroep van 5 mensen maar die zie ik maar een paar keer per jaar.
Ik heb geen mensen die ik elke dag of week spreek eigenlijk.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:01

Ik mis de optie 'nul'. Ik heb wel mensen die ik heel af en toe zie, maar een echte vriendenkring - nee...

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:04

Ik zou meerder opties willen klikken en dan ook een optie "20"

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:12

Onze vriendengroep bestaat uit 18 personen, soms zijn er nog wel meer mensen bij, bijv. partners of vrienden van of mensen die er niet zo vaak bij zijn. We hebben een gezamenlijke hobby (klimmen), daar kennen we elkaar van en zien elkaar ook in de klimhal of op de rots. Van de groep beschouw ik er zo’n 8 als goede vrienden.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:22

Meer dan 12 haha :') Wij zijn met 18 als iedereen er is. Maar met avondjes uit ofzo vaak een minder groot deel. Gister bijv met 7, vorige week n housewarming met 12 ofzo. We gingen elk jaar op vakantie en dan echt n select groepje, met 8 meestal. Maar das allemaal prima. Met n aantal spreken we elkaar bijna dagelijks dmv gamen.

Maargoed, wel een super toffe groep en altijd erg leuk.

Heb daarnaast nog wat kleinere groepjes maar dat zijn meestal 'losse' vrienden/vriendinnen.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:37

Samen met mijn beste vriendin zat ik in 2 vriendengroepjes, een met 2 anderen en een met 3 anderen. Nu hebben die vrienden toevallig elkaar vorig jaar ook elkaar allemaal bevriend dus nu zijn we gezellig met zijn 7en.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:39

Ik heb één vriendengroep van negen mensen. Maar die zie ik niet altijd in z'n geheel. Verder nog wat 'losse' vriendinnen. Ik vind het fijn zo :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 15:41

Annet_Dottie schreef:

Huh?

We wilden onze hypothese niet in de OP zetten, maar we dachten in ons werk (soort museum achtig iets) een trend te zien qua groepsgrootte van vriendengroepen :) En we wilden checken of dat nou ook echt zo was. Daarom heb ik even een poll aangemaakt.

Het gaat dus over hele grote groepen (groter dan 12) omdat we benieuwd zijn naar de iets kleinere groepen.

Het is dus geen wedstrijd en daarom zou ik ook echt graag hebben dat mensen niet de grootste groep die ze hebben erin zetten, maar juist degene met wie ze het vaakst zijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:20

Hier 2 vriendengroepen van allebij 5 personen waar ik het meest mee om ga.
Een grotere groep hoeft voor mij ook niet, dan blijven de gesprekken een stuk oppervlakkiger. Die hebben we wel vanuit een vereniging, maar die spreek ik dan ook minder.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:26

Mijn vriendengroep is welgeteld 3 personen. Mijn allerbeste vriendinnetje, haar vriend, en mijn eigen vriend (gelukkig maar :') ) Verder wel wat aanhang bij vrienden van mijn lief, waar ik het erg goed mee kan vinden, maar verder houd ik mijn cirkeltje heerlijk klein. Kennissen heb ik genoeg en ga ik ook goed mee om, maar echt "vrienden"-vrienden zijn we niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:29

Goudhaan1 schreef:
Mijn vriendengroep is welgeteld 3 personen. Mijn allerbeste vriendinnetje, haar vriend, en mijn eigen vriend (gelukkig maar :') ) Verder wel wat aanhang bij vrienden van mijn lief, waar ik het erg goed mee kan vinden, maar verder houd ik mijn cirkeltje heerlijk klein. Kennissen heb ik genoeg en ga ik ook goed mee om, maar echt "vrienden"-vrienden zijn we niet.

Dan is je vriendengroep 4 personen, jij telt ook mee als lid van de groep he? :D

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:31

Qimm schreef:
Goudhaan1 schreef:

Dan is je vriendengroep 4 personen, jij telt ook mee als lid van de groep he? :D

Haha! Ohja! Ik ben niet helemaal wakker vandaag :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:53

Mariett schreef:
Annet_Dottie schreef:

Huh?

We wilden onze hypothese niet in de OP zetten, maar we dachten in ons werk (soort museum achtig iets) een trend te zien qua groepsgrootte van vriendengroepen :) En we wilden checken of dat nou ook echt zo was. Daarom heb ik even een poll aangemaakt.

Het gaat dus over hele grote groepen (groter dan 12) omdat we benieuwd zijn naar de iets kleinere groepen.

Het is dus geen wedstrijd en daarom zou ik ook echt graag hebben dat mensen niet de grootste groep die ze hebben erin zetten, maar juist degene met wie ze het vaakst zijn.

Musea ga ik juist vaak maar met 1 persoon naartoe.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:45

2 vriendinnen waarvan 1 in het zelfde dorp en 1 op net geen 3 uur reistijd.
Maar praten de hele dag door op whatsapp :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:52

Ik vind het altijd lastig wie je onder vrienden schaart en wie niet. Ik heb een paar mensen met wie ik echt diepgaandere gesprekken heb en die ik ook vaker zie, maar er zijn ook best een aantal mensen waar ik soms eens mee afspreek en het super gezellig mee kan hebben (maar dan iets meer oppervlakkig).

Dus het zijn opzich wel allemaal soort van vrienden, maar de intensiteit/diepgang van de vriendschap (en hoevaak je elkaar ziet) verschilt echt.

Hoe zien jullie dat?
Laatst bijgewerkt door Fearn op 05-03-22 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:52

musiqolog schreef:
Ik mis de optie 'nul'. Ik heb wel mensen die ik heel af en toe zie, maar een echte vriendenkring - nee...

+1
ik vind het ook moeilijk zeggen of ik wel echt vrienden heb. Eerder kennissen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:29

Fearn schreef:
Ik vind het altijd lastig wie je onder vrienden schaart en wie niet. Ik heb een paar mensen met wie ik echt diepgaandere gesprekken heb en die ik ook vaker zie, maar er zijn ook best een aantal mensen waar ik soms eens mee afspreek en het super gezellig mee kan hebben (maar dan iets meer oppervlakkig).

Dus het zijn opzich wel allemaal soort van vrienden, maar de intensiteit/diepgang van de vriendschap (en hoevaak je elkaar ziet) verschilt echt.

Hoe zien jullie dat?

Heel herkenbaar.
Voor mij zijn vrienden wel specifiek mensen waarmee ik mijn leven deel. Ik heb inderdaad ook nog mensen waar ik zo nu en dan eens mee afspreek. Maar het is niet dat ik hun mis als ik ze niet zie.
Mijn echte vriendinnen daarentegen wel. ik heb dan echt behoefte om hen weer te zien en te spreken :j
Daarnaast kosten deze vriendinnen mij geen energie en geven ze mij juist energie om soms weer met een frisse blik naar het leven te kijken. Andersom krijg ik dat ook van hen te horen. Dat is voor mij vriendschap

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:37

Vroegah op de middelbare school had ik echt 1 vaste vriendengroep waar we alles mee deden. Maar nu ik ouder ben, heb ik verschillende vriendinnen groepjes en niet meer 1 grote groep. Vind ik persoonlijk veel gezelliger. Het ene groepje van mijn oude werk, andere groepje van pensionstal 1, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:24

Ik heb 4 hele fijne katten.
Ben slecht in vrienden onderhouden..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:39

Ik heb 12 gestemd, maar dat komt ook omdat er partners bij zitten tegenwoordig. We go way way back, de meesten ken ik al sinds ik 13/14 ben.

Fijne groep, dramavrij. Hebben ook met z'n allen gewoond in mijn studententijd, best memories <3