Werk, omkleden, stal, eten? Hoe dan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ideale dag routine is

omkleden op het werk, naar stal van half 6 tot 8 en rond 8u/half 9 eten.
74 (26%)
Omkleden op stal, van half 6 tot 8 paard en naar huis eten.
63 (22%)
Smiddags goede (warme) lunch, naar huis, omkleden en met een broodje rond 6u naar stal.
21 (7%)
Van het werk naar stal om half 6 paarden binnen zetten, kwart over 6 in huis, eten, omkleden en tegen 7u terug naar stal voor rijden en andere klussen.
12 (4%)
Niet paardrijden, niet omkleden, noodzakelijk verzorging en/of grondwerken en om 7u thuis voor eten.
27 (9%)
Half 6 thuis, omkleden, eten en half 7 naar stal voor alle klusse en paardrijden.
83 (29%)

Totaal aantal stemmen: 280

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:34

Persoonlijk zou ik het niet kunnen, gelijk na werk door naar stal, eerst even thuis eten, bijkomen, warm omkleden en dan naar stal. Evt. hoofdlampje bij het binnen zetten en gewoon twee keer lopen? Kun je de rest van de avond gewoon op je gemak met je paard bezig zijn.
Het is voor iedereen anders natuurlijk, dus blijf gewoon dingen aanpassen en veranderen tot het voor jou werkt.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:37

Je lichaam kan best wel even zonder eten hoor.. :D
Ik ga ook door uit werk, rond 16.45 ben ik klaar en doe ik mijn paardenkleren al aan (schone rijbroek en schoon shirt). Eroverheen mijn lange ‘nette’ jas en mijn gewone gympen eronder zodat ik niet naar paarden ruik (werk in een ziekenhuis). Dan op stal rond 17.30 dus een beetje vergelijkbare reistijd. Op stal doe ik mijn paardenjas en laarzen aan.

Meestal naar huis rond 20.00 en dan eten (soms heeft mijn man gekookt en anders iets uit de vriezer wat over was van een eerdere maaltijd). Als ik thuis kom knort mijn maag inderdaad wel maar het is echt goed te doen om je maaltijd gewoon even uit te stellen. Evt bv een banaan op weg naar stal vanuit werk.

nicole_floor

Re: Werk, omkleden, stal, eten? Hoe dan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:43

Mijn paard staat op weg van werk naar huis. Alleen is dit bij mij wel bij mijn ouders wat het voor mij wat makkelijker maakt. Ik kleed me dus gewoon om bij mijn ouders en dan ga ik mijn paard doen. Op maandag en donderdag heb ik les, dus dan eet ik ook bij hun. Maar anders eet ik gewoon na die tijd, mijn vriend maakt dan het eten. We eten dan rond 7 uur en dat vind ik wel te doen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:49

Voor diegene die zich in de auto of op stal omkleden, waarom kiezen jullie er niet voor om dat op je werk te doen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:55

Ik doe eerst binnen zetten en wat extra hooi, dan naar huis en eten en na het eten stal mesten, hooi klaarzetten, borstelen, rijden en voeren.

In praktijk betekent dit rond 18:00 naar binnen, 18:30 eten (mijn man begint meteen na het werk te koken) en rond 19:00 a 19:30 weer naar stal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:56

TheWelsh schreef:
Voor diegene die zich in de auto of op stal omkleden, waarom kiezen jullie er niet voor om dat op je werk te doen?

Stank en geen plek om de spullen neer te zetten.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:58

Ik mis de optie die voor mij het meest logische leek :+

Omkleden op het werk. Onderweg maar stal een broodje + smoothie (evt smiddags warm eten als je dat anders mist). Paarden binnen zetten, rijden als je dat wil. En dan thuis lekker douchen, kopje thee en op de bank ;)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:03

Ir111 schreef:
Wat boeit dat nou? Als t maar werkt voor jou.

Dit….als jij het prima vindt zo dan klaar toch? Wat kan jou t schelen wat anderen vinden…
Ik zelf doe meestal je laatste optie overigens, ik werk, eet en ga dan op m’n gemakje naar stal. Want wat betreft het binnen halen, dat scheelt maar een uurtje…
Vandaag ben ik wel meteen na t werk naar stal gegaan en heb toen pas gegeten, ook prima maarzat wel met een knorrende maag te paard… :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:07

Zo blij om te lezen dat zoveel mensen zich ons e auto omkleden :D hier ook al jaren zo. Nette kleding op het werk en dan de rijkleren in in de warme auto. Op het werk kon ik het echt niet zetten en vond het niet zo spannend om in de auto te doen.
Honger: kwestie van goed je eten te spreiden. En ja ik begin vaak pas om 21u met koken. Hardlopen of paardrijden: mij lukt dat alleen als ik na werk gelijk ga anders komt er niets meer van. Eens binnen wil ik daar heel graag blijven.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:27

TheWelsh schreef:

Omdat ik gewoon setjes kleding op stal heb liggen, dan hoef ik dus ook geen extra tassen mee te nemen overdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 06:58

Ik ga ook regelmatig vanuit mijn werk meteen naar de paarden. Ik zorg dat ik in de winter bovenkleding naar mijn werk aan heb die ik ook met rijden aan kan doen. Rijbroek, sokken, jas en stallaarzen neem ik in de auto mee zodat ik mij op stal kan omkleden. De dagen dat ik rechtstreeks naar stal ga eet ik als ik thuis kom van stal of ik neem mij een belegd stokbroodje mee en eet dat op stal op.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:05

Ik kook altijd van tevoren een maaltijd die ik kan opwarmen. Op werk warm ik die op in de magnetron en eet op het werk of in de auto. Op stal kleed ik me om en als ik dan om 9u een keer thuis ben, kan ik bijna direct naar bed. :')

Pas eten als ik thuis ben, is echt te laat. Dan heb ik al te erge honger. Ik heb standaard wat jassen en een rijbroek in de auto liggen. Bovenkleding en sokken is gewoon hetzelfde als dat ik dagelijks draag.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:47

Bij mij ligt het eraan of ik op kantoor werk of thuis.
Werk ik op kantoor dan eet ik rond 5 uur en daarna naar stal. Doordeweeks eet ik bij ouders, omdat dat toch handiger is. Spullen liggen in de auto en kleed me daar om
Werk ik thuis dan ben ik eerder klaar en ga ik gelijk door. Dan eet ik daarna wel

Heel soms ga ik gelijk vanuit kantoor door als ik s avonds nog ergens anders heen moet. Dan trek ik andere schoenen en jas aan op stal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:47

Amber_anne schreef:
Ik zou in de middag goed lunchen en dan een broodje in de avond.

Alleen tussendoor zou ik niet naar huis gaan maar meteen door naar stal.

Dit zou ik ook doen, lijkt me het handigst

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:54

Ik heb meerdere van je opties gedaan. Toen stal op de route lag van werk naar huis, ging ik direct door naar stal, rijden etc en dan naar huis om te eten. Nu ligt huis op de route van werk naar stal dus ga ik eerst eten en dan naar stal.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:58

Mijn dagelijkse routine is Werk - op de fiets naar huis - koken -eten -omkleden - in de auto naar de paarden.
Wij eten altijd eerst.
Mijn man en ik zijn rond 17.00 uur thuis van werk. Beiden werken redelijk dichtbij huis en gaan op de fiets.
De paarden staan 30-35 auto minuten bij ons huis vandaan.
Als wij gelijk om 17.00 uur naar de paarden zouden gaan, rijden wij ook nog eens recht de files in.
En dat hebben wij niet als wij om 18.00/18.15 vertrekken. (hooguit dat we de botlekbrug tegen hebben.)

er zijn er bij ons op stal overigens meerdere die vanuit het werk eerst naar de paarden gaan en dan pas naar huis om te eten. Dus dat om 20.00 uur eten is zo gek nog niet.
Sterker nog, in veel landen eten ze pas rond die tijd. Alleen wij zijn gewend om zo vroeg te eten.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:04

Als je op andere dagen iets meer kookt, kun je bakjes klaar zetten met gezond eten die je snel kunt opwarmen als je terug komt van stal. Kost weinig tijd en je kunt rond half 9 gezond eten.
Als ik het zo lees is het maar 2 of 3 dagen per week dus moet goed te doen zijn!

Anders zou ik voor de warme/extra voedzame lunch gaan en iets makkelijks eten in de avond.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 08:12

Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb vandaag gekozen voor warm eten tussen de middag en brood mee naar stal. Zodat ik die druk van het avond eten in de avond niet meer heb. Ik heb mijn paardrij spullen mee naar het werk en kan mij in de spreekkamer van de dokter zo omkleden.

Wat ik zelf als "vervelend" ervaar bij deze optie is: nette schoenen uit, paardrij broek aan, nette schoenen aan, naar de auto, nette schoenen uit, stal schoenen aan, naar stal paarden binnen zetten, stal schoenen uit en rij schoenen aan. Zien jullie het ook? :+ :')

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:13

Hahaha in dat geval misschien in het geheel op stal omkleden?
Scheelt toch weer wat handelingen met schoenen in ieder geval :')

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:31

Ik zou kiezen voor 'Omkleden op stal, van half 6 tot 8 paard en naar huis eten.'
Dit heb ik zelf ook jaren gedaan. Werk, dan een extra boterham in de auto, omkleden bij stal (geen zin om al mn kleding mee naar binnen te sjouwen op het werk - tip voor in de winter, onderweg op je sokken gaan zitten voor lekker warme sokken :+ ), paard rijden en door naar huis. Het was een heel gedoe, zeker omdat ik ook altijd mijn zadel mee naar huis nam en zelf hooi mee nam naar stal. Maar heb het er altijd voor over gehad.

Nu staat mijn paard bij mij in de straat dus dan is thuis omkleden net zo gemakkelijk (en ziet mijn rij-schema er compleet anders uit).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:00

ik doe gewoon de stalschoenen op werk al aan. Ik zorg dat er geen zand en rotzooi in de zolen zit en klaar.
ik zie het probleem niet. Op stal wissel ik ook tussen stalschoenen en rijlaarzen en weer terug.

ik vind het overigens knap dat mensen zich in de auto kunnen omkleden, dat vind ik reuze onhanding omdat je totaal geen ruimte hebt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:07

Mijn optie staat er niet bij. Als ik weet dat ik 's avonds ga rijden, hou ik daar rekening mee met de kleding die ik aan doe naar het werk (lees (spijker)broek). Ik heb mijn laarzen en paardenjas in de auto, rij direct van het werk naar stal, doe mijn laarzen en jas aan, doe de klusjes en rijd ook in deze kleding. Ik zorg dat ik op het werk in de middag nog een boterham oid eet. Maar een keer warm avondeten overslaan is toch ook geen ramp :)?

Je leest het al, ik maak het mezelf niet zo moeilijk :D.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 11:45

Is er ook nog een verschil in welke gezinssituatie je leeft? Ik woon bijvoorbeeld alleen, hoef nergens rekening mee te houden. Ik kan mij voorstellen dat het anders is voor iemand in een relatie of zelfs met kinderen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:51

Oh vroeger kleedde ik me inderdaad ook altijd om in de auto.

Voor mij is er geen verschil tussen toen ik nog geen kinderen had en nu met kids. Ik ging en ga altijd direct uit het werk en at en eet na stal. En ik heb altijd mijn 'gewone' kleren aan gehad met rijden. Een spijkerbroek rijdt toch ook gewoon prima op die dagen dat je uit je werk komt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:54

Nature93 schreef:
Toch nog 29% voor de laatste

Ik kan echt geen fysieke arbeid verrichten op een lege maag. Ik moet eerst eten voor ik de paarden doe. Wij gaan bij voorkeur eind van de middag, of begin van de avond en dan vroeg eten. Maar goed, wij zitten niet in jouw situatie, onze reistijd werk/huis is al veel korter.