Op Duitse grens wonende bokker gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:04

Hoi allemaal, ik ga dit topic eventjes omhoog schoppen :o

Ik heb momenteel hetzelfde probleem als ts. Ik zou graag iets bij een Duitse webshop willen bestellen. Helaas verzenden ze sinds een tijdje niet meer naar Nederland, heeft met wetgeving te maken.

Nu heb ik het topic doorgelezen.

Iemand gaf de tip om den DHL account aan te maken. Waar is dit gedaan? Als ik mij probeer te registreren loop ik vast op mijn Nederlandse adres.

@fjordwijk geeft de tip Hermes, na wat googlen kwam ik daar 123 niet uit wat daar nu precies mee bedoeld wordt.

Ik woon overigens vrij dicht bij de Duitse grens in midden limburg dus ophalen in Duitsland bij een DHL punt zou op zicht voor mij een mooie oplossing zijn

Zou fijn zijn als iemand mij kan helpen!

fjordwijk

Re: Op Duitse grens wonende bokker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:30

Wij zenden naar een hermes pakketpunt, in ons geval een tankstation. We hoeven geen adresgegevens uit Nederland af te geven maar gewoon per adres van het hermespunt. Verder gewoon als dhlpunt: id bewijs meenemen en afhalen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:35

Ik woon in Duitsland bij Venlo net over de grens.
Dat het verzenden van en naar Duitsland zo lastig is met pakketten heeft idd te maken met ingewikkelde regels en wetgeving. En ik werk zelf in Nederland bij een webshop. Hier zeiden ze ook dat er al heel vaak leveringen kwijt zijn geraakt in het verleden. Daarom zijn wij er ook mee gestopt.

Vader83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 17:19

Mafflinger schreef:

Ik heb momenteel hetzelfde probleem als ts. Ik zou graag iets bij een Duitse webshop willen bestellen. Helaas verzenden ze sinds een tijdje niet meer naar Nederland, heeft met wetgeving te maken.

Iemand gaf de tip om den DHL account aan te maken. Waar is dit gedaan? Als ik mij probeer te registreren loop ik vast op mijn Nederlandse adres.

@fjordwijk geeft de tip Hermes, na wat googlen kwam ik daar 123 niet uit wat daar nu precies mee bedoeld wordt.

Ik woon overigens vrij dicht bij de Duitse grens in midden limburg dus ophalen in Duitsland bij een DHL punt zou op zicht voor mij een mooie oplossing zijn

Ik had dat eerder aangegeven om een dhl account aan te maken. Ben zelf bekapper en bestel verschillende artikelen voor plakbeslag en hoefverzorging direct bij de Duitse leveranciers en dat scheelt dan nogal in de verzendkosten. Je moet eerst je account aanvragen, je krijgt dan een brief en je moet dan nog een tweetal apps installeren voordat je van die pakketkasten kunt gebruiken. Dus een beetje Duits is wel handig. Mocht je er niet uitkomen kun je even PB sturen krijg je mijn nummer kun ik je evt wel via de app helpen. is 1 keer een heel gedoe maar daarna ideaal.

Je kunt dit aanvragen via:

https://www.dhl.de/de/privatkunden/hilfe-kundenservice/themenauswahl/formulare/formular-registrierung-eu-buerger.html

Ik laat zelf de pakketten bij het packstation in Saeffelen aankomen. Kan ik met de mobiel op elk gewenst tijdstip ophalen daar. Bij mij op weg naar stal.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:06

Is er geen grenspostadres bij jou in de buurt? (Even googelen)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:36

Lizenlotte schreef:

Maar dan nog moet je een adres in Duitsland hebben. Ik woon zelf in Duitsland en heb een postadres in Nederland voor als ik iets in Nederland bestel.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:28

Ik heb ook een adres in Nederland bij vrienden waar ik pakketje dan aan laat komen. Zijn vele bedrijven die niet naar Duitsland versturen ivm met regelgeving.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:37

Dreamboy schreef:
Lizenlotte schreef:

Maar dan nog moet je een adres in Duitsland hebben. Ik woon zelf in Duitsland en heb een postadres in Nederland voor als ik iets in Nederland bestel.

er zijn tegenwoordig ook grenspostadressen in duitsland voor nederlanders. https://grenspostadres.nl/postadressen/
Laatst bijgewerkt door Lizenlotte op 01-08-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:39

Mafflinger schreef:

Onlangs ben ik eruit gekomen met behulp van dit topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2095096/3

Ff doorheen scrollen. Mogelijk bij een van de laatste pagina's staat een update van het stappen plan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:53

Dreamboy schreef:
Lizenlotte schreef:

er zijn tegenwoordig ook grenspostadressen in duitsland voor nederlanders. https://grenspostadres.nl/postadressen/[/quote]
Maar dan moet je dus wel even beter de website lezen. Een grenspostadres in nederland of duitsland is alleen mogelijk voor nederlanders die in duitsland wonen. Nederlanders die gewoon in nederland wonen kunnen dus geen grenspostadres in duitsland krijgen.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:01

Ok. Wat onlogisch? waarom zou een Nederlander die in Duitsland woont nog een adres in Duitsland willen hebben?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:17

Lizenlotte schreef:
Ok. Wat onlogisch? waarom zou een Nederlander die in Duitsland woont nog een adres in Duitsland willen hebben?

Bedrijfsmatig. Een postadres is niet alleen voor paketten.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:37

Dat weet ik, ik heb zelf ook een grenspostadres.
Maar waar zie je staan dat het alleen voor nederlanders in duitsland is? Ik kan gewoon een postadres in duitsland aanvinken en aangeven dat ik in NL woon als ik klik op registreren?
Laatst bijgewerkt door Lizenlotte op 01-08-24 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:41

Lizenlotte schreef:
Dat weet ik, ik heb zelf ook een grenspostadres.

Dan begrijp ik jouw verbaasde vraag niet zo goed.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:57

Ik begrijp op mijn beurt niet waar jij ziet staan dat je geen gpa kunt aanmaken als je in Nederland woont?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:33

Lizenlotte schreef:
Ik begrijp op mijn beurt niet waar jij ziet staan dat je geen gpa kunt aanmaken als je in Nederland woont?

Staat op de website. Je moet namelijk een bewijs van je duitse adres tonen.
Maar goed, het is voor ts helemaal niet interessant want die woont niet in het grensgebied voor zover ik begrepen heb.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 06:20

Het is altijd handig als je in Nederland woont en dan iemand kent in Duitsland. En zo ook andersom. Ik woon ook in Duitsland en bestel vaak genoeg in Nederland en dan laat ik het bij vrienden aankomen. Vaak zijn artikelen in Duitsland goedkoper en ja dan loont het zich om dan iemand te kennen in Duitsland die het evt dan voor je door wilt sturen.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:52

Bedankt allemaal voor jullie reacties, helaas heb ik geen vrienden in Duitsland wonen waar ik 123 iets kan laten bezorgen. Over de DHL app ga ik eventjes verder in duiken Bedankt voor de link met stappenplan. Dit lijkt inderdaad precies ook de informatie te zijn die ik gemist heb. Ik ga er eventje mee stoeien en laat het weten!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:43

Ik geef hem ook ff een schop!!

Is er een bokker in Duitsland ( Grens ter Apel / zwartemeer) die post adres voor mij wil zijn?
Wil wat bestellen maar dit gaat via huisadres of dpd pickup…

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:18

Mafflinger schreef:

Ik laat het bezorgen bij het Duitse postkantoor en gebruik als "mijn adres" het adres van het postkantoor.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 07:33

ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de tips! met behulp van de link die hier in dit topic is gedeeld heb ik een account bij de dhl aangemaakt en inmiddels mijn pakketje opgehaald *\o/*