De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:43

Het enige wat ik hoop is dat iedereen veilig blijft :j dus let op jezelf en anderen!
Wij doen de tuinstoelen in de schuur en de ramen dicht, dat is het wel. We blijven ook zo veel mogelijk binnen aangezien alles opeens om kan vallen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:44

Bellatrix schreef:
Ik moet gewoon werken tot 16.15. Dan 25 minuten naar huis rijden. Ik zie het allemaal wel :')

Hier net zo, moet tot 16.45 en zit aan de kust… kan nog niet zeggen dat ik er naar uit kijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:46

Euridicey schreef:
Bellatrix schreef:
Ik moet gewoon werken tot 16.15. Dan 25 minuten naar huis rijden. Ik zie het allemaal wel :')

jij durft! hoogtepunt van de storm is rond 16:00.. heel veel succes en blijf veilig!

Misschien mogen we allemaal wel eerder stoppen morgen maar ik gok zomaar van niet. :+

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:46

Nope, ik heb gewoon m'n werkafspraken op locatie. Ga gewoon met de auto. Gelukkig niet heel ver van huis.
Vandaag helaas wel spoedreparatie gehad aan omheining. Hopelijk is het nu wel stormbestendig.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:48

Morgenochtend naar de fysiotherapeut en mijn planning is om dan even een paar winkels af te gaan.... Misschien is dat te optimistisch bedacht :+

Want daarna wil ik Junior nog even longeren... Wederom misschien iets te optimistisch bedacht. _O-

Afijn,ik zie het wel hoe de planning gaat lopen.

Ze kunnen uit de wind staan in de inloopstal en daar ligt voldoende hooi. Zou niet de eerste dag zijn dat de paarden 2 passen buiten de inloopstal zetten en verder binnen blijven totdat ze s'avonds weer naar binnen mogen.

Galoppig

Helaas, word ff flink afzien op de fiets maar we moeten wel zolang de DA niet af belt _O-

Flubberboot

Ik moet door ziekte toch thuis blijven dus er verandert niet zo heel veel voor mij. Wel hebben we de tuinstoelen allemaal vastgeknoopt en de luiken van de paarden dicht.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:49

Ik werk redelijk dicht bij huis, maar met mijn kia picantootje is het toch best spannend. Ik werk in het onderwijs.
Mijn collega is 45 minuten onderweg en vindt het best spannend om morgen de weg op te gaan. Zij had vandaag contact gehad met onze directeur, maar er wordt vooralsnog geen actie ondernomen. Ik vind het ook vooral spannend voor de kinderen die op de fiets komen... de meeste kinderen moeten best een eindje fietsen..
We gaan het zien morgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:49

Mijn man moet morgen werken, de hele dag op de weg dus ik hoop echt dat hij gezond en wel thuis komt.

san4nie

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:58

Ik moet morgen eerst even de paddock mesten en daarna late dienst. In de nacht weer naar huis dus. Vannacht waaide het ook flink en had ik nergens last van in de auto. Hopen dat dat morgen ook zo is!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:03

Ik kan me niet herinneren dat er vroeger scholen oid dichtgingen door een orkaan of sneeuw oid. Tegenwoordig lijkt het wel of er voor elke weersomstandigheid mensen in paniek raken.

Wordt het morgen echt een monsterstorm?

Ik heb ‘s ochtends gewoon school en ‘s middags gaat de school dicht en moeten we naar huis.
Ik ben benieuwd hoe erg de storm wordt. Zelf zeg ik eigenlijk nooit dingen af als er speciaal weer wordt verwacht. Ik zie het wel hoe het loopt.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:07

De school van mijn kinderen sluit eerder zodat iedereen veilig thuis komt (deel leerlingen komt met de trein en er zijn er genoeg die stuk moeten fietsen). Ik ga ze halen, geen weer om 16 km te fietsen. Oudste volgt hoorcolleges online, dat was ze al van plan en zonder trein zal ze moeten. Paarden staan aan huis, ze beslissen zelf tussen schuilstal en paddock.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:07

Wij hebben weleens ijsvrij gehad op school, dan liepen we ‘s morgens door de sneeuw die tot onze knieën kwam naar school toe.
In de zomer kan ik me niet herinneren of we vrij kregen door de warmte.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:10

verootjoo schreef:
Ik kan me niet herinneren dat er vroeger scholen oid dichtgingen door een orkaan of sneeuw oid. Tegenwoordig lijkt het wel of er voor elke weersomstandigheid mensen in paniek raken.

Ik kan me dat ook niet zo herinneren. We krijgen geen orkaan ofzo dus volgens mij komt t allemaal wel goed.

We hebben hier op t erf de trailer even windveilig neergezet en verder wat los spul onder afdak gezet. Ik moet gewoon werken en rij eind van de middag dus naar huis. Als ik t zo lees is het lekker rustig op weg naar huis! :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:11

verootjoo schreef:

Ik heb ‘s ochtends gewoon school en ‘s middags gaat de school dicht en moeten we naar huis.
Ik ben benieuwd hoe erg de storm wordt. Zelf zeg ik eigenlijk nooit dingen af als er speciaal weer wordt verwacht. Ik zie het wel hoe het loopt.

Het zou de ergste storm in meer dan 100 jaar worden, naar het schijnt.
Of dat echt zo is, zullen we zien.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:13

chanicha schreef:
Wij hebben weleens ijsvrij gehad op school, dan liepen we ‘s morgens door de sneeuw die tot onze knieën kwam naar school toe.
In de zomer kan ik me niet herinneren of we vrij kregen door de warmte.

Wij kregen als het 35+ graden was tropenrooster!
Dit kwam omdat het ook zo warm was in de lokalen door de slechte airconditioning :')

Ijsvrij nooit, wel eerder vrij door een eerdere storm maar ja, ik was afhankelijk van het OV en ik ga niet naar school toe wetend dat ze daarna niet meer gaan.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:14

verootjoo schreef:

Hier school van de jongste ook eerder dicht.

En ja, helaas lijkt het echt voor het noordwesten een monster storm te worden.
Hier wordt het heel duidelijk uitgelegd:
https://youtu.be/H2bMv9S-yAs

Lotus83

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:16

Ik heb vandaag mijn tuin opgeruimd en ga morgen vroeg naar de pony's om daar alles na te lopen. Zij staan 24/7 buiten met een schuilstal en voor het eerst sinds jaren vind ik dat vervelend.

Verder op tijd de hond uitlaten en binnen blijven.
Gelukkig vrij van werk morgen

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:18

Morgen om 11:00 horen wij van het schoolbestuur of de school (VO) 's middags zal sluiten. Er zijn zat kinderen die na school naar huis moeten fietsen en niet opgehaald kunnen worden.

Ik zal einde van de middag toch echt zelf de paarden moeten gaan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:20

Hier geen maatregelen verder.
Tuinset heeft de vorige storm ook overleefd en eigenlijk wil ik wel een nieuwe :')
Ga ook gewoon naar mijn werk met de auto.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:23

Vanmiddag heb ik al een stuk schrikdraad provisorisch moeten repareren door de storm van afgelopen nacht, dus ik hou mijn hart vast.. Onze pony's staan op een hooggelegen open vlakte, dus de windkracht is echt enorm.

Ik ga morgen een keer extra bij ze kijken.

Ik merkte vanavond al dat ze een stuk minder hooi dan gewoonlijk hadden gegeten. Vooral onze oudste merrie is heel erg onrustig en schrikkerig als het zo hard stormt. Zó op haar hoede om zichzelf en onze jonge pony te beschermen.. :(:)

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:23

verootjoo schreef:
Ik kan me niet herinneren dat er vroeger scholen oid dichtgingen door een orkaan of sneeuw oid. Tegenwoordig lijkt het wel of er voor elke weersomstandigheid mensen in paniek raken. .

Hier verbaas ik me ook over.
Ik werk in de 24 uur zorg, 3 diensten dekken de 24 uur, en “we” zijn er ALTIJD. Weer of geen weer, sneeuwstormen, sneeuwmuren, storm….

Voorzichtig aan, we gaan of veel eerder opweg of langer door, maar we zijn er! En om eerlijk te zijn kan ik me ook niet herinneren dat er meer collega’s meer ongelukken kregen dan normaal.

Wel vreselijk irritant dat als je dan zelf wel door weer en wind naar je werk gaat, vervolgens school dicht blijft voor de kinderen. Maar dat is een andere discussie :+

Je hoeft natuurlijk ook niet extra risico’s te lopen, dus mij zal je niet met een trailer op pad zien gaan met weer codes…

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:25

In het opvanghok in de wei liggen wat spullen die ik extra vast heb gemaakt. Die kunnen (hopelijk) niet meer wegwaaien zo en anders. Nou ja, pech. Het zijn maar spullen waar ik niet heel erg van wakker lig als daar wat mee gebeurt. Schaf die zo weer nieuw aan.

Pony's blijven buiten staan. We hebben geen stallen waar ze in kunnen en dat zijn ze ook niet gewend (24/7 buiten). Als het lukt ga ik er morgen heen. Zo niet. Dan heb ik al geregeld dat de fokker van mijn pony mijn hooibeurt etc. over neemt. Hoef dan alleen maar te bellen. Hij woont er bij en houd ze in de gaten. Die redden zich wel. Zijn wel wat gewend.
Woon in het Oosten en ervaring leert dat het hier meestal wel mee valt. Dus ik wacht gewoon af morgen.
Bedenk mij wel dat ik zo wat spullen van de tuin binnen moet zetten. Schutting staat gelukkig nog overeind en hopelijk blijft dat zo.
Vrees alleen een klein beetje voor mijn twee pas geplante appelbomen (december geplant), maar tot mijn grote verbazing staan zij nog steeds overeind ondanks de stevige wind die we al hebben gehad. Hopelijk komen ze deze nieuwe storm ook zonder schade door.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:27

Ik moet tot 17.30 uur werken en dan naar huis fietsen (of lopen) dan schijnt hij op z'n heftigst te zijn, ben benieuwd. Alles staat nog netjes op z'n plek van storm Dudley, dus ga er vanuit dat Eunice ook niet heel veel kwaad zal doen. Morgen om deze tijd weten we de schade .

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:28

Praktische vraag: ik heb rolluiken… open of dicht doen?? Heb even op Google zitten zoeken en de ene site zegt dat het beter is om ze dicht te doen. De ander juist weer open.
Gisteravond waaide het ook flink en heb ik ze helemaal dicht gedaan. Wat doen andere rolluikbezitters?