Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Pluttersput schreef:Ik heb een bakfiets, en fiets daar wel eens in met 2 kids en de bordercollie of 2 kids en mijn 2 kleine hondjes. En ik vind het fijn. Enige nadeel is dat wij geen elektrische hebben gekocht en dat is toch wel pittig fietsen soms... Maar ik zou zelf liever kinderen en hond voor me hebben, dan achter me in een kar. Veel meer overzicht
Silvia schreef:Pluttersput schreef:Ik heb een bakfiets, en fiets daar wel eens in met 2 kids en de bordercollie of 2 kids en mijn 2 kleine hondjes. En ik vind het fijn. Enige nadeel is dat wij geen elektrische hebben gekocht en dat is toch wel pittig fietsen soms... Maar ik zou zelf liever kinderen en hond voor me hebben, dan achter me in een kar. Veel meer overzicht
Je hebt tegenwoordig ombouwsystemen om van een gewone (bak-) fiets een elektrische fiets te maken.
Misschien is dat wat voor je?
jowien schreef:Wil je hond en kind tegelijk vervoeren? Is het dan vertrouwd om ze achter je te hebben? Of moet je ze in beeld hebben?
Ik heb altijd een kinderkar gehad, ideaal omdat je fiets verder gewoon een fiets is en je ze makkelijker apart weg zet. Maar ik heb geen hond en als ik hoor dat je een jong kind nooit met je hond alleen in de kamer moet laten, kan dat dan wel in een fietskar achter je waarbij je zelf op het verkeer moet letten?
. Met een bakfiets met kind en hond in zicht, zou ik dat samen wel gewoon aandurven. 
DiantaM schreef:Mijn bakfiets fietst overigens ook heerlijk zonder iets erin. Ik pak hem werkelijk overal voor.
).
), je kan niet zomaar even omdraaien. En bij een beetje wind/storm is het ding onbruikbaar omdat het zoveel wind vangt.
. (veel!) goedkoper - hebben de onze zelfs gratis van marktplaats - . Hond vindt het superleuk. Minder zwaar en een stuk wendbaarder. Citaat:Wat ze absoluut niet fijn vindt, is dat we vóór haar zitten. Dus wanneer er eentje achter de kar fiets, gaat het prima. Wanneer ik alleen fiets gaat ook prima. Maar wanneer we naast elkaar fietsen, dan laat ze zich duidelijk horen.