Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Purny, jij woont toch ook in Den haag? Glascontainers staan er sowieso in elke wijk, doodzonde omdat niet even weg te brengen.
Karuna, in kleine plaatsen met minder inwoners (meer buitengebied dan in een stad) zal de rioolheffing hoger kunnen zijn door grotere afstanden in de buizen en naar de gemalen, waardoor er meer onderhoud nodig is.
karuna schreef:Ik blijf van mening als afval een stuk goedkoper/gratis aangeboden zou kunnen worden er beter op een goede manier zou worden aangeboden
purny schreef:prompter schreef:Purny, jij woont toch ook in Den haag? Glascontainers staan er sowieso in elke wijk, doodzonde omdat niet even weg te brengen.
Karuna, in kleine plaatsen met minder inwoners (meer buitengebied dan in een stad) zal de rioolheffing hoger kunnen zijn door grotere afstanden in de buizen en naar de gemalen, waardoor er meer onderhoud nodig is.
Klopt, maar ik gebruik bijna geen glas. Hoogstens een paar potjes.
miccamaaike schreef:De tarieven in onze gemeente:
Voor restafvalcontainers
U betaalt in 2022 € 8,28 voor elke keer dat u de restafvalcontainer aan de weg zet.
Afvalstoffenheffing GFT Papier en PMD
1-persoonshuishoudens € 105,36
Meerpersoonshuishoudens € 130,44
Rioolheffing:
1-persoonshuishoudens € 209,16
Meerpersoonshuishoudens € 232,92
Grof huishoudelijk val kunnen we gratis wegbrengen.
Verbouwingsafval (puin en bouw- en sloopafval) betaal je wel voor.
OZB is vastgesteld op 0,1016%
Dus natuurlijk afhankelijk van je woningwaarde
Voor 2 personen zitten we dan al over de 450 euro per jaar en dan komt de OZB er nog bij, dus we zullen wel weer flink gaan betalen. Tsja de vervuiler betaalt.
miccamaaike schreef:Ja t verschil tussen 1 persoon of een gezin met 3 kinderen is wel klein idd.
karuna schreef:Mijn woz voor dit jaar is 142 euro. Daarom vind ik dat wel best![]()
De gemeentelijke werf is hier helemaal peperduur. Het laagste bedrag is 15 euro als je wat groenafval wegbrengt. Ook als het maar bv 10 kilo is. Ze werken met een weegsysteem maar de minimumkosten zijn altijd 15 euro. De keer dat ik twee kapotte houten stoeltjes, een zak met te groot groenafval voor de kliko en twee oude dekens mocht ik 25 euro betalen voor het "grof huishoudelijk afval) mijn bus was na leging precies 8 kilo lichter dan bij komen aanrijden.
prompter schreef:Karuna, in kleine plaatsen met minder inwoners (meer buitengebied dan in een stad) zal de rioolheffing hoger kunnen zijn door grotere afstanden in de buizen en naar de gemalen, waardoor er meer onderhoud nodig is.