Welke wasmachine gebruikt bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:33

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb een Beko. Vrij onbekend merk maar heeft een goede prijs en goede recentie. Ik ben er ontzettend tevreden mee

Ik heb ook een Beko. Was op voorhand wat sceptisch (ik heb de aller goedkoopste variant), maar ik heb hem nu 2,5 jaar en hij werkt echt top.

Ze zijn er in verschillende prijsklassen dus ik kan me voorstellen dat je in jouw situatie een wasmachine wil met meer opties, maar het merk an sich is wel een aanrader dus!

November108

Re: Welke wasmachine gebruikt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:01

Wij hebben echt alles van Miele, heerlijk! Inderdaad onverwoestbaar, prettig in gebruik, de apparaten die wij hebben zijn ook mega energiezuinig dus leuk voor de energierekening. Mijn schoonouders hebben een droger staan die al meer dan 30 jaar meegaat, dus de aankoopprijs meer dan waard.
Oja, en we zitten in dezelfde levensfase :+ juist fijn, als alles goed gaat hoef je je tot je 40e geen zorgen te maken om je wasmachine haha :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:08

Ik heb een Zanussi Lindo XXL. Erg blij mee, ook fijn dat deze op 1600 toeren kan centrifugeren, dat scheelt een uur langer in de droger met mijn vorige wasmachine. Hiervoor had ik een wirlpool, die was erg snel stuk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:11

Dat is echt fijn de 1400 toeren, heeft de mijne ook en na mijn oudje die maar 1200 toeren ging is het echt een verademing :j
Ook is hij een stuk zuiniger.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:18

Peuk schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Ik heb een Beko. Vrij onbekend merk maar heeft een goede prijs en goede recentie. Ik ben er ontzettend tevreden mee

Ik heb ook een Beko. Was op voorhand wat sceptisch (ik heb de aller goedkoopste variant), maar ik heb hem nu 2,5 jaar en hij werkt echt top.

Ze zijn er in verschillende prijsklassen dus ik kan me voorstellen dat je in jouw situatie een wasmachine wil met meer opties, maar het merk an sich is wel een aanrader dus!

Ik heb 1 met extra grote vulopening en ik meen 7 of 8 kg, kan er ook mijn dekens inwassen. Heeft ook een speciaal pet hair remove programma dus best wel wat opties en ik heb echt geen 1000 euro betaald, een rond de 400

Vroeger was er echt wel flink verschil in merk en daarmee ook de levensduur Op vandaag is alles gemaakt om maar een x aantal jaar mee te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:44

Hier ook een zanussi.. fijn merk, de vriezer en koelkast zijn er ook van. Gaan al jaren mee, inclusief nodige verhuizingen. Dus ook maar een wasmachine van gekocht en dat bevalt prima.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:46

Ik heb 2 x een Miele gehad maar nadat de tweede maar 8 jaar meeging ben ik overgegaan op Bosch of Siemens. En die doet het ook al zeker 8 jaar.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:55

Ik heb sinds 2019 een Haier. Tot nu toe prima tevreden mee. Ik wilde persé een betaalbare optie waar 8 kilo in kan

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:24

Onze Miele heeft veel verschillende programma’s.
Wij gebruiken vooral de knop, kort wassen.
Programma’s 30 en 60 graden.

De timer vind ik fijn.
Kan je instellen wanneer de wasmachine moet gaan draaien.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:29

Mijn eerste kreeg ik van mijn moeder zodat ik thuis kon komen zonder was.Dit was een bosch bovenlader ivm de beschikbare ruimte.Heeft het ong 18 jaar volgehouden.Daarna een Miele bovenlader gehad 2de hands en deed het ook ruim `18 jaar.Nu een aeg voorlader al 7 jaar .Van moeder omdat zij naar verpleeghuis ging,maar de volgende wordt beslist weer een bosch bovenlader

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:37

Ik heb een Miele, wast prima, veel meer valt er ook niet over te zeggen, geen fancy lampjes of opties. Als deze op is (en dat zal nog wel jaren duren) wil ik graag een grotere wasmachine waar ook de dekbedden in passen.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:42

loez schreef:
Wij hebben sinds kort een haier. Hele fijne machine. Veel programma’s, grote trommel, geen kanaal :) heel blij mee!

HW80

Deze hebben wij ook nu een jaartje. Heel tevreden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:44

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:45

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:16

Ik ben heel erg tevreden over mijn Beko, net als de andere bekogebruikers hier. En 20+jaar klinkt leuk, maar die oude machines gebruiken zo achterlijk veel stroom dat je beter een net iets goedkoper zuinig nieuw exemplaar kunt aanschaffen. Dat heb je er zo weer uit... ik zou niet voor een peperduur apparaat gaan dat dan 20 jaar mee moet, dat is uiteindelijk echt veel duurder dan na 8 jaar ofzo een nieuwe kopen.

Overigens hebben wij een 8 kg trommel (want twee kinderen, dus dekbedden die regelmatig gewassen moeten enzo) en wilde ik vooral een stil apparaat met een goed kort programma. Prima gelukt :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:43

Ik heb ook een 8 kilo, maar 2 persoons dekbedden krijg ik daar heel slecht in gepropt, ik wil dus naar 10-12 kilo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:17

Miele gaf het na 12 jaar op.

De keuze was niet zo reuze in A++ klasse machines bij de winkel.
Twee dure Mieles en iets minder dure Siemens.
€ 1050,- na afdingen betaald.
Siemens iq 700.
Waar super schoon en is superstil.
Ik moet alleen wennen aan de duur van het standaard eco programma, 3.47 uur.
1600 toeren en dat merk ik duidelijk met de droogtijd.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:24

Miele…. er is geen betere!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:30

Miele is idd wel echt het beste merk wat er is, gelijk ook de duurste.

Wij hebben een Samsung Eco Bubble, maar ik heb een 2e wasmachine speciaal voor de werkkleding/overalls/paardenspullen. Die gaan dus niet in onze gewone machine.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:48

Ik ben dan weer niet helemaal tevreden geweest over Beko, de mijne was na 5 jaar, in een eenpersoonshuishouden, kapot gegaan op de koolborstels en nog iets van de motor. Hoe snel zou dat dan versleten zijn in een groter huishouden? Wasresultaten waren keurig.

Koolborstels of een koolborstelloze machine is een keuze in aanschafprijs vs verbruik en levensduur. Koolborstelloos is wel steeds meer de standaard.

Ik heb nu een Bosch, doet ook keurig zijn werk.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:54

Ik had een goedkope indesit voor de hondenspullen, maar die was na 6 jaar toch echt wel ver op.
Heb nu als 2e wasmachine voor vieze werkkleding, hondenspul ed. een AEG prosteam gekocht, die was nu net met de btw dagen van Mediamarkt in de aanbieding. Heel zuinig met stroom en water.

Voor onze "normale" kleding hier ook een Miele, fijne wasmachine, maar die was me toch even te duur om een tweede van aan te schaffen voor het hondenspul :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:59

Ik heb een antieke AEG van ongeveer 25 - 30 jaar oud.
Doet het nog prima. Is een erfstuk van mijn oma, toen zij overleed kreeg ik mijn huisje en kon hem prima gebruiken.

Hij zal niet de zuinigste zijn maar maakt alles prima schoon.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:09

bettyvn schreef:
KenJeMe schreef:
Misschien een optie om een 'tweede' wasmachine aan de schaffen voor de werkkleding en paarden spullen?

Voor paardenspullen heb ik bij mn ouders eentje staan, dus het zou alleen in geval van ‘nood’ eens een keer een dekje zijn. Voor werk kleding een apparte aanschaffen hebben we wel ruimte, maar geen aansluitingen voor helaas.

Bedankt voor de tips allemaal, ik neig momenteel ook naar samsung eco bubble. De 2e hands die we nu hebben staan is een Miele. We weten alleen niet hoe oud precies (krijgertje). Vind vooral lastig om te te bepalen wat voor technische specs wij minimaal nodig hebben.

Ik raad de ecobubble intens af. Kom er later even op terug waarom!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:28

Toen ik mijn huis kocht stond er nog een wasmachine in. Daarna heb ik jaren gewassen met de 4 kg Zanker uit de erfenis van mijn oma. Daar deed ik ook paardendekens in :x . En toen die na een jaar of 8 stuk was een 5 kg Miele opgehaald bij een vriendin die was gaan samenwonen. Toen ook die na een paar jaar de geest had gegeven (was ondertussen ook 20-21 jaar oud) een 7 kg Samsung Eco Bubble gekocht. Nu 3 jaar? Of alweer 4? Zoiets in elk geval. Mijn allereerste splinternieuwe wasmachine in elk geval.

Gekocht om er naast mijn kleding e.d. ook paardendekens mee te kunnen wassen. Als de machine 4 jaar meegaat heb ik hem terug verdiend door mijn dekens zelf te wassen en niet naar de dekenwasserij te brengen. Alles wat de machine langer meegaat is winst.

Ik zou zelf nooit zo'n dure machine als een Miele kopen. Al die apparatuur blijft in ontwikkeling, en die Miele is nu misschien een topmachine, maar over een paar al weer technisch achterhaald. O.a. qua energieverbruik, watergebruik, zeepdosering, opties. Ik kies daarom liever voor een machine voor de helft van dat geld. Die gaat (misschien) ook maar de helft van de tijd mee, maar dan ben ik alsnog goedkoper uit.

En ik prop liever een paardendeken in een machine van 400 euro dan in een machine van 1000 euro.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:44

Ik ben fan van AEG, welk type weet ik niet maar een trommel kleiner dan 8 kg krijg ik de kriebels van ;)
Maakt prima schoon, tal van keuzes wat betreft programma's, en ook het instellen van een timer voor wanneer de cycle moet beginnen is ideaal!