streep schreef:Duurzaam is tegenwoordig een containerbegrip geworden waar zeker niet duurzame shops een groen imago proberen te kopen. Ik denk dat je voor jezelf eerst goed moet nadenken wat betekent duurzaamheid voor jou in kleding. Ik ben zelf al meer dan 15 jaar eigenaar van watMooi een duurzame kledingshop en ik zie dat onze klanten allemaal anders tegenaan kijken en dat is niet erg. De een vindt het belangrijk dat arbeiders een goed en leefbaarloof hebben (fairtarde of max havelaar), andere kijken weer naar het dierenwelzijn zoals vegan kleding, andere kijken naar de grondstoffen, andere weer naar kleding die een paar jaar mee gaat en die ze makkelijk kunnen combineren met wat er al in hun kledingkast hangt. Andere willen alleen maar kleding die gemaakt is van 100% biologisch katoen of bamboe. Als ik kleding inkoop moet het aan verschillende pijlers voldoen: goed voor de wereld, goed voor de mensen die het maken, goed voor de dieren. En dan is het nog erg lastig voor een consument want er zijn fabrieken in China die het beter voor elkaar hebben dan bijvoorbeeld in Turkije qua loon, uren werken, veiligheid, scholing, kinderopvang etc. Maar vanuit China wordt zeker voor Zalando alles ingevlogen. Onze labels doen alles over zee wat langer duurt maar minder belastend is voor het milieu.
Nou, wat mooi.nl bijvoorbeeld. Wat leuk dat de eigenaar ook een bokker is. Ik heb met enige regelmaat iets bij je gekocht 
Eerder in een ander topic heb ik een verzameling webshops op een rijtje gezet, zal die zo even opsnorren.
Dit topic: Kaka @ [HTT] Duurzame kleding; tips?!