Waar vindt je nu echt leuke kleding items?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Waar vindt je nu echt leuke kleding items?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:29

Ik vind op Vinted dus alleen maar veel te dure doorsnee merken, misschien toch eens beter zoeken!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:32

Het loont wel om op Vinted te shoppen, maar dan moet je vooral wat gerichter zoeken :) Ik heb er al vele pareltjes van af gehaald! Van het najaar 4 vesten gekocht, allemaal zgan, voor €35.- :+ Terwijl normaal 1 vest al die prijs heeft :P

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:36

Hier idem, je moet ook geduld hebben, de koopjes zijn ook altijd vlug weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:36

Earth schreef:
Het loont wel om op Vinted te shoppen, maar dan moet je vooral wat gerichter zoeken :) Ik heb er al vele pareltjes van af gehaald! Van het najaar 4 vesten gekocht, allemaal zgan, voor €35.- :+ Terwijl normaal 1 vest al die prijs heeft :P

Je moet idd gericht zoeken. Dan kom je soms best pareltjes tegen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:49

Norah is heel leuk! (Werk er zelf ook) vraag eens of een van de dames je eens uit je comfortzone trekt :D
De meeste dames geven je leuk advies en een leuk setje en anders ben je welkom om een keer te komen bij mij in de winkel ik wil je met liefde helpen :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:56

Ik kan goed slagen bij shoeby, leuke vlotte kleding, ook als je niet maat 36 hebt.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:57

Heb je al eens bij Ydence gekeken? Hebben hele leuke setjes altijd, betaalbaar en tot maat xxl. En oog voor duurzaamheid, collecties zijn altijd op = op dus geen eindeloze massa productie :)

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:18

Ik heb zelf een maatje meer (48) en 29 jaar, en kan ook vaak leuk scoren bij vinted, bonprix, c&a wehkamp en ms mode.

Ik moet zeggen het is ook wel echt periode gebonden of ze echt iets hebben was dan bij je past.

Soms loop ik een winkel binnen en denk dan echt van periode 50+ maar ze hebben ook vaak echt dingen die juist voor de jongere generatie is.

Nu tijdens mijn zwangerschap vind ik het veel lastiger leuke kleding te vinden. Draag nu vaker een maat groter kwa boven kleding en dan wel de typische zwangerschaps broek.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:57

Lau schreef:
Norah is heel leuk! (Werk er zelf ook) vraag eens of een van de dames je eens uit je comfortzone trekt :D
De meeste dames geven je leuk advies en een leuk setje en anders ben je welkom om een keer te komen bij mij in de winkel ik wil je met liefde helpen :o

Wat leuk! Welke Norah werk je?

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:59

Ik heb een leuke jurk met bijpassend jasje bested bij Musthaves. Daar heb ik toevallig een blouse gekocht die erg fijn zit. Het leek mij in eerste instantie een (goedkopere) shop voor kleinere maten, maar het blousje beviel zo goed dat ik het er op waag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:08

Ik slaag vaak bij Maudd.
Zit alleen hier in het noorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:08

'Vind je"

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:09

Ik slaag zelf al tijden niet meer in de fysieke winkels. Heb niet eens een moeilijk figuur, ben gewoon slank maar vind veel van de mode gewoon helemaal niks. Al dat vormloze/rechte bevalt me niet. Ik ben fan van ASOS, vooral het eigen merk ASOS Design vind ik erg leuk, ook betaalbaar! Daarnaast hebben ze heel veel merken die je in Nederlandse winkels niet vind. Qua retourneren zijn ze ook altijd heel gemakkelijk.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:03

Marc Cain ❤️

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:16

Toen ik nog voller was kon ik bij Esprit vaak heel goed slagen! Ook nu nog ben ik fan van hun spijkerbroeken die ik fijn vind zitten :j

En verder, troost je ook ik met mijn maatje 34/36 kan slecht slagen momenteel. Heel veel is recht, oversized, gescheurd, doorschijnend of van die crop tops dingen.. Gewoon niet mijn smaak.
Dus ook het seizoen en huidige mode sprlen misschien mee?

Overigens is Costes (en the Sting ook) echt zo’n winkel waar de slankste den zich nog onzeker gaat voelen over haar figuur. Sommige winkels doen vreemde dingen met hun maatvoering en pasvormen

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:26

Hier smal, dus voor tips wbt fijne winkels voor maat 42-46 kan ik je niet helpen.

Maar ik ben ook geen jurkjesmens. In mijn kast hangen diverse jasjes, en ik heb naast gewone broeken, ook een paar broeken met een print. Zoals een spijkerbroek met witte hokjes of een broek met bloemen/planten-patroon. Dat is vaak goed te combineren met een simpel shirt en een jasje ;)

Ik lees hier 'The Sting'. De laatste (2?) jaar kan ik daar amper bovenkleding vinden die 'in mijn maat' past. Ik pak daar nu standaard 1 maat groter. (Om er bij het passen achter te komen dat het een croptop is, juist heel nauwsluitend truitje, oversized shirt...) De bovenkleding is daar niet wat het was ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:39

The Sting heb ik een aantal keer wat gekocht, best leuke kleding alleen kwaliteit is echt super slecht. Alles gaat stuk.

Ik ben ook fan van Vinted. Ik filter daar op de wat duurdere merken en vind echt vaak hele mooie kleding voor weinig.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:43

Lof Botique is ook heel leuk. Op insta presenteren zij twee keer per week de nieuwe collectie. En dan moet je er online bij zijn, want het is vaak super snel uitverkocht. Nadeel is soms wel dat veel one size is. Maar ze hebben ook wel veel kleding in maten.

My-Jewellery vind ik ook super leuk en die heeft dan wel weer iets meer grote maten dan Lof Botique. Daarnaast presenteren zij het ook vaker op modellen die een ‘grotere’ maat hebben.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 10:23

Mars schreef:
Toen ik nog voller was kon ik bij Esprit vaak heel goed slagen! Ook nu nog ben ik fan van hun spijkerbroeken die ik fijn vind zitten :j

En verder, troost je ook ik met mijn maatje 34/36 kan slecht slagen momenteel. Heel veel is recht, oversized, gescheurd, doorschijnend of van die crop tops dingen.. Gewoon niet mijn smaak.
Dus ook het seizoen en huidige mode sprlen misschien mee?

Overigens is Costes (en the Sting ook) echt zo’n winkel waar de slankste den zich nog onzeker gaat voelen over haar figuur. Sommige winkels doen vreemde dingen met hun maatvoering en pasvormen

Nou idd als ik bij een only of vera moda naar binnen loop hebben die paspoppen allemaal van die oversized of super korte dingen aan. Of met allemaal scheuren etc. Allemaal heel erg extreem. Dan denk ik 'heel leuk, maar dit kan je toch niet aan naar je werk oid?' Snap niet dat die ketens dat niet helemaal begrijpen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:28

Maar niet die hele winkel is zo extreem. Dat heb je nu eenmaal in alle winkels. Op de paspoppen zitten de items die nu in de mode zijn en die sla ik ook over. Maar daar tussendoor kan ik er toch zat vinden die wel wat voor mij zijn en die ik kan passen.

Daarom schreef ik ook dat ik ook winkels inloop die me niet echt wat lijken op 1e gezicht. Juist omdat de hippe dingen op paspoppen zitten en de andere gewoon ertussendoor op de rekken hangen. Ik koop zo goed als nooit iets wat op een paspop hangt of in de etalage :') of als trending op website.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:38

Vinted is fantastisch. Sinds ik dat heb ontdekt is de inhoud van mijn kledingkast enorm gegroeid, tegen een hele leuke prijs. :')
Verder zijn Nikkie en Tommy Hilfiger echt mijn favoriete merken. Denk alleen dat Nikkie geen optie is qua maten, maar hun andere label Fifth House is ook heel mooi! Zeker als je dingen zoekt voor naar kantoor.