Huren, kopen, in het buitenland werken, help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Huren, kopen, in het buitenland werken, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:59

Zoals vele andere al aangeven, blijven zitten waar je zit en focus je op sparen.
Ik kan me voorstellen dat ook in NY en Londen je makkelijker aan een huis/hypotheek komt met een zak eigen geld dan volledige financiering.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:19

Jij betaald meer huur aan die 34m² dan ik op een half uur afstand aan hypotheek voor een ruime eengezinswoning met diepe tuin.
Voor een studie is het ook absoluut niet perse nodig om een studieschuld te hebben en je noemt geen schulden te hebben maar een studieschuld is ook echt een schuld.

Ik vind je nog erg naïef overkomen. Je schrijft dat je generatie dit niet weet maar ik denk dat veel van jou leeftijd dit prima weten of zelfs al een huis gekocht hebben.
Kwestie van keuzes maken, voor 1400 euro huren en veel lenen past niet echt bij een huis kopen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:26

Ik woon in Engeland (toen we hier kwamen wonen in London, inmiddels iets verder naar t noorden) en hou er rekening mee dat je hier flink eigen geld mee moet brengen om een huis te kunnen kopen. Wij huren (inmiddels sociale huur dus onze huurprijs is laag, maar toen we nog in London woonden en prive huurden zaten we aan £1700 voor een 3 slaapkamer appartement en dat was dan nog een buitenwijk.
De meeste banken willen minimaal 10% eigen geld hebben (plus kosten) en dus als je in London wat wil kopen (en dan niet in zone 6 ofzo) mag je al gauw 50-60k eigen geld meebrengen. Gezien je als je hier komt wonen geen credit history hebt zullen ze waarschijnlijk meer eigen geld willen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 00:16

Leuke plannen! Ik heb zowel in Amsterdam, Londen als New York gewoond. Geen goedkope steden, maar wel geweldige ervaringen.

Gewoon huren (ja niet goedkoop) tor je ergens denkt echt voor langere tijd te gaan wonen. Jullie zijn jong, geniet ervan!