Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Giolli schreef:Wist je dat olifanten de enige zoogdieren zijn die niet kunnen springen?
Een blue whale zie ik het ook nog niet doen
Verder kunnen ook neushoorns en nijlpaarden niet springen (ook te zwaar), maar luiaards ook niet, net als vleermuizen.
Voor wie wil bingen: zoek de afleveringen van QI op op youtube. Leerzaam én heel grappig.
JeaDH schreef:Redelijk vergelijkbaar met mensen: observatie en taalkundige analyses. Zo weten ze ook dat orka’s verschillende dialecten hebben.Hoe weten we dit vraag ik mij af?
Mkango schreef:Tot slaaf gemaakten op de plantages in Amerika gebruikten soms de cornrows in hun haren om een soort kaart te maken met ontsnappingsroutes.
poes schreef:Het is ook niet 100% bewezen vanwege de aard van de mensen die het betreft, maar het is niet implausibel en er zijn wel aanwijzingen voor: https://www.truthorfiction.com/did-slav ... airstyles/Mkango schreef:Tot slaaf gemaakten op de plantages in Amerika gebruikten soms de cornrows in hun haren om een soort kaart te maken met ontsnappingsroutes.
Heb je daar een bron van? Dat lijkt mij zo’n urban legend haha
Pinguïns zijn levenslang ‘monogaam’ maar ze hebben regelmatig affaires en spenderen veel tijd aan dit verborgen houden.