Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CalipsoLover schreef:Nee, het is nu vooral ook de vraag of mijn lichaam dit überhaupt wel opneemt want ik heb dus al supplementen recent genomen, ben terug vlees gaan eten omdat het zo erg was, maar blijkbaar is mijn B12 nog steeds heel laag. Daarom willen ze over 6 weken nog een keer prikken.
CalipsoLover schreef:Ik loop nu ook enorm te piekeren of het nog een slim idee is om mijn relatie verder te zetten of niet. Ik merk dat het voor mij bijna onmogelijk is om open te communiceren naar hem toe en ik mijn gevoelens ook enorm wegcijfer. Ondanks het feit dat ik eindelijk nog eens echt verliefd ben op iemand en het eigenlijk ook gewoon wel echt goed gaat tussen ons. Ik merk dat dit zoveel van mijn energie opslurpt dat ik er eigenlijk niet aan wil geven. Ik heb hem ook nog geen kans gegeven om er meer voor mij te zijn want ik communiceer miniem over hoe ik me voel, maar ik merk dat dat dus ook gewoon super moeilijk is voor mij om daarover te communiceren (en ik dat liever ook gewoon niet doe/niet weet hoe). Maar deze hele situatie is gewoon niet gezond voor mij, ik heb dat misschien deels aan mezelf te danken en dit is sowieso ook deels mijn bindingsangst: 'er moet wel iets mis zijn want dit kan niet allemaal goed zijn'. Maar mijn energie is gewoon op, ik heb geen zin om nog eens in de steek gelaten te worden door hem, het voelt alsof ik dit gewoon even niet meer kan dragen en ik nu gewoon even met mezelf bezig moet zijn.
CalipsoLover schreef:Nee, ik heb de afgelopen weken ook wel beseft dat ik helemaal nog niet hoef te weten wat ik binnen een X aantal jaren wil doen. Ik besef wel dat ik gewoon nu te veel hooi op mijn vork neem en dat niet meer lukt. Ik heb tijdens mijn reis ook wel beseft dat ik ook gewoon hartstikke depressief ben, dat is iets dat de meeste mensen in mijn omgeving al een tijdje zeiden maar ik zelf niet echt erkende. Ik denk dat dat misschien meer 'mijn' probleem is dan niet weten wat ik met mijn leven wil doen, want dat maakt er ook gewoon een onderdeel van uit.
Ik weet dat ik eerst lekker van mezelf moet leren houden. Ik had in mijn relatie ook vaak het gevoel dat ik daar helemaal geen energie voor had, los van het feit dat ik hem wel gewoon graag zie. Ik was ook totaal niet open over mijn gevoelens en ik denk dat dat mij nu ook wel de strop heeft omgedaan. We hebben vandaag voor het eerst terug contact gehad sinds woensdag en zijn gedrag tov mij was een verschil van dag op nacht. Ik had gevraagd of hij nog een keer wou babbelen maar daar zag hij het nut niet meer van in. Voor mij een slag in het gezicht, en pas nadat ik aangaf dat ik er echt wel vanaf zie en het mij écht wel iets kan schelen gaf hij aan dat hij wel nog wil praten. Ik heb tijdens ons gesprek woensdag ook geen kick gegeven en heb nu ook wel spijt dat ik niet meer open ben geweest over mijn gevoelens. We gaan donderdagavond nog een keer praten en ben dan ook wel van plan om gewoon open te zijn, al ben ik niet van mening veranderd en blijf ik ook bij mijn keuze.
Ik weet nu vooral niet hoe ik alles moet aanpakken om even een stapje terug te doen. Ik probeer dus echt wel gewoon dingen voor mezelf te doen; yoga, zwemmen, lezen... Ik vind mijn werk ook echt hartstikke leuk en probeer me inderdaad daaraan op te trekken. Ik vind de meeste lessen ook super interessant en geniet wel echt van mijn studies, maar anderzijds is het best veel en weet ik niet hoe ik alles gedaan ga krijgen. Voor mijn paarden heb ik dan een pak minder energie, net zoals familie en sommige vrienden. Daar heb ik allemaal veel minder zin in en merk ook dat ik meer dan ooit nood heb aan me-time. Ik voel me dan best ook wel schuldig tegenover een paar vrienden, want ik heb gewoon echt geen zin om sommige mensen te zien. Ik wil oplossingsgericht denken maar ik weet dus niet hoe. Ik ben vandaag weer voor de zoveelste keer afgeblaft door de ruiter van mijn paard dat ik te weinig tijd heb, daar ben ik ook wel klaar mee maar ik snap haar ook wel. Al weegt dat ook gewoon zwaar. Ik wil meer tijd hebben, maar dat gaat gewoon niet en nu kijk ik er al zeker helemaal tegenop. Het moet wel leuk blijven, en dat is het op dit moment niet meer...
Babootje schreef:Ik ken je niet hoor CL maar als ik jouw verhaal lees, dan bekruipt me een soort van opgejaagd gevoel.
Studie succesvol afgerond, uit huis gegaan (best ingrijpend, ook al is het misschien heel leuk), een extra master, nieuw werk, nog een nieuwe studie, een relatie en dan ook nog je paarden. En nog wat persoonlijke issues. En je bent pas 22...
Het zou niet raar zijn als je een zware burn-out hebt. Angst en paniekaanvallen horen daar wel bij.
Ik denk dat het goed zou zijn om even flink terug te schakelen.
CalipsoLover schreef:Net als dat ik vaak te veel bezig ben met wat andere verwachten, hoe ik mezelf profileer en ik niet weet of ik dan nog dingen doe voor mezelf of eerder omdat andere mensen iets verwachten van mij. (Best gek hoe jullie veel dingen vermelden die mijn psycholoog ook al vermeld heeft) Zo kom ik dus ook meer en meer op het besef dat paardrijden voor mij nu gebeurt in functie van andere, omdat mijn moeder niet wil dat ik stop, omdat de druk/verwachtingen van buitenaf groot zijn, omdat mijn ruiter meer tijd eist, maar niet omdat ik daar nog iets uithaal.
Ik heb wel echt een paar goede vrienden waar ik goed mee kan praten en waarbij ik ook open ben over mijn gevoelens, maar soms voelt het wat alsof ik hen dan opzadel met dingen waar zij geen behoefte aan hebben. Zo zijn er een paar vrienden die al lang zeiden dat ik mijn relatie moest stopzetten en mij daar ook op hebben afgerekend toen ik dat niet deed. Die breuk is om eerlijk te zijn nu ook wel gewoon even de druppel geweest.
ik wil heel graag de perfecte student zijn maar ik besef nu ook wel dat het misschien tijd is om serieus een stapje terug te nemen en het misschien toch beter is om wat vakken te schrappen. Op dit moment heb ik iets van een 62 studiepunten opgenomen (dus net iets meer dan een full-time studie) maar ik heb zoveel taken en groepswerken dit semester dat ik ook echt iedere week verplicht aanwezig moet zijn. Ik hoop dat een afspraak met de studiebegeleiding mij kan helpen om daar wat meer ruimte in te creëren zonder te zware gevolgen.
Goof schreef:Waarom wil je persé nu weten wat je wil doen met je leven? Ik ben 42 en heb nog geen idee wat ik later, als ik groot ben, wil worden![]()
Waarom is het zo belangrijk voor je om dat pad al uitgestippeld te hebben?
Je zegt dat als je deze studie stopt, je je kansen beperkt. Als je nu je studie zou stoppen zegt dat toch helemaal niets over waar je over 2 jaar bent? Een studie kun je altijd starten (mijn man is dit jaar op zijn 35e zijn allereerste HBO studie gestart!). En ook zonder studie kan je groeien en ontwikkelen. Durf je dat stukje los te laten?