Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingvdh schreef:Rex_Rolfo schreef:Vandaar dat wij bij de verkoop van het vorige huis een relatief laag percentage hebben afgesproken tot een bepaald bedrag en een fors hoger percentage (iets van 15-20%) voor alles boven dat bedrag. Die was echt wel gemotiveerd om het huis goed te verkopen.
Wat je dan krijgt is dat het huis express laag in de markt gezet wordt om zoveel mogelijk overwaarde te creëren, waardoor je alsnog veel te veel aan courtage betaald.
ynskek schreef:Ik heb even terug gekeken en wij hebben afgelopen mei 1,75% courtage betaald. Dit was inclusief btw en alle kosten voor foto's doormeten etc.
"Opstartkosten" voor de foto's etc waren inclusief BTW €605,- die hebben ze op de eindafrekening weer in mindering gebracht
Brainless schreef:ynskek schreef:Ik heb even terug gekeken en wij hebben afgelopen mei 1,75% courtage betaald. Dit was inclusief btw en alle kosten voor foto's doormeten etc.
"Opstartkosten" voor de foto's etc waren inclusief BTW €605,- die hebben ze op de eindafrekening weer in mindering gebracht
Over de hele verkoopprijs?
Hier in Drenthe 1,85% courtage excl btw. Met btw zou het 2,24% worden. Opstartkosten waren € 595,- Fleda schreef:Goede deal, ik lees al dat ik eigenlijk teveel ga betalen.Hier in Drenthe 1,85% courtage excl btw. Met btw zou het 2,24% worden. Opstartkosten waren € 595,-
1% van de inzetprijs of 1% van € 50000,- meer scheelt hen ook weer € 500,- .