Kookplaat beschermer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 09:11

Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt met zo'n beschermer. Reageert de inductieplaat er niet op? Die van ons begint nl te piepen als er bijvoorbeeld een pan of handdoek of bakpapier op de knoppen ligt.
En ik begrijp dat deze van de website hierboven alleen bedoeld zijn om erop te leggen als je niet kookt? Ik kende alleen de siliconenmatjes die erop blijven tijdens het koken.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 10-12-21 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Re: Kookplaat beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 09:22

Die van ons piept inderdaad op alles, maar niet hierop. Ik vermoed door het materiaal of omdat het in 1x de hele plaat bedekt? Geen idee eigenlijk. Hij piept nl wel als ik hier iets op leg zoals een mes

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 09:30

Kan zo'n ding ook rechtop achter de kookplaat staan, tijdens het koken?

Want waar laat je hem anders?

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken, had dit nog nooit gezien, maar misschien wel het overwegen waard.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:08

Mijne niet, ik rol hem tijdens het koken op en leg hem in de lade onder de plaat. Na het afkoelen en afnemen van de plaat gaat hij er weer op. Die glazen platen die hierboven genoemd werden kun je wel rechtop zetten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:19

Bescherming? Ik kook al 32 jaar op glas. Keramisch en inductie. Gebeurt niks mee.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:31

MoniqueT schreef:
Bescherming? Ik kook al 32 jaar op glas. Keramisch en inductie. Gebeurt niks mee.

Haha ik vraag me dus echt af wat mensen in hun keuken doen, dat je zo'n ding nodig hebt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:30

lijkt me ideaal, bij ons begint dat ding ook al te piepen als je er maar een papiertje op legt.
Ook die dingen tegen het verschuiven van de pannen, lijken me ideaal, ik roep al 3 jaar dat ik niet kan wennen aan koken op inductie en mijn man moppert dat ik de pannen niet precies op de goede plek zet, maar dan ga ik roeren of omscheppen en dan verschuift het weer. Ik word knettergek van dat ding!