Wat voor dier doet dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:26

Nicky1963 schreef:
Muronia schreef:
Dat is een goeie ja. Ik durf er geen vergif in te doen, want de kippen moeten dat niet binnen krijgen en de kat ook niet

Voor muizen bestaan pastablokjes en ook lokdozen met pasta. Daar kunnen kippen en katten niet bij. Wellicht dat dit ook voor ratten bestaat.

Maar de katten eten wel de verzwakte vergiftigde ratten en gaan daar dan ook dood aan uiteindelijk.

pillow

Re: Wat voor dier doet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:35

Voor zo'n gat zet ik een mollenklem, werkt prima.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:43

pillow schreef:

Oh echt? Heb je een foto? Want dit vind ik wel een tof idee; we hebben iets teveel van dit soort irritante klootzakjes rondlopen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:54

Rocamor schreef:
pillow schreef:

Oh echt? Heb je een foto? Want dit vind ik wel een tof idee; we hebben iets teveel van dit soort irritante klootzakjes rondlopen.

Nee een foto heb ik niet. Maar dat wijst zichzelf wel toch, gewoon met de open poten voor het gat zetten en als hij er door loopt heb je hem.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 06:48

Azmay schreef:
Nicky1963 schreef:
Voor muizen bestaan pastablokjes en ook lokdozen met pasta. Daar kunnen kippen en katten niet bij. Wellicht dat dit ook voor ratten bestaat.

Maar de katten eten wel de verzwakte vergiftigde ratten en gaan daar dan ook dood aan uiteindelijk.

Voor de roofvogels en vossen is het ook niet goed: https://www.animalstoday.nl/vossen-roof ... if-binnen/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:16

Mollenklem werkt idd perfect. Zo hebben we bij mijn ouders thuis vroeger ook de ratten gevangen die de rattenvanger niet te pakken kreeg. En de buren maar beweren dat ze op onze kippen af kwamen. Ja ze zaten bij ons onder het houthok, maar klommen over de schutting naar de buren omdat daar het vogelvoer zo voor het oprapen lag :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:43

Ooo sjit....hier momenteel last van. Ratten idd. En waar er 1 is.....
Hier al vangkooien neergezet deze week en rattengif in de holen gestrooid. Daar is al wel flink van gegeten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 11:30

De kat bracht een cadeau vanmorgen. Ik hoop dat mijn probleem nu is opgelost. Best een mooi dier, sneu eigenlijk..
Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:35

Pfoe. Moedige kat. Een rat vangen is vaak toch niet dat voor een kat. Wel goed!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:22

Doe mij die kat!

Hier is er vandaag eentje aan de dood ontsnapt. Zat in de vangkooi en die liet ik vallen, waardoor de kooi openging en de rat zich - terecht - uit de voeten maakte.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je er 1 hebt, heb je er meer. Je kunt evt van die wildcamera's ophangen nabij dit soort gaten, gewoon om te zien of er nog meer in en uit gaat

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:22

Wij hadden het ook op stal.
Water erin laten lopen hielp niet. Gat dichtgooien en aanstampen ook niet.

Ivm de honden en katten die ook wel eens op stal lopen wilde we geen gif gebruiken.
Gewone vallen en een elektrische val neer gezet en toch al redelijk wat gevangen. Meer dan je verwacht eigenlijk

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:10

Muronia schreef:
De kat bracht een cadeau vanmorgen. Ik hoop dat mijn probleem nu is opgelost. Best een mooi dier, sneu eigenlijk..
[ [url=m/gaexVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zou ik niet op hopen. Uit mijn ervaring op meerdere stallen etc. is het meestal een gevalletje ‘als er één zit zitten er sowieso meer, veel meer :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:03

Bij ons zat er ook zo'n gat bij de voliere en die bleek van een bunzing te zijn. Iets erop leggen had geen nut, dan zocht hij een ander plekje.
Het had overigens ook geen nut om ze in hun hok op te sluiten....
We hoorden snachts dat de vogels onrustig waren. Toen we gingen kijken leek alles rustig.
De volgende dag was het stil en zat het hele binnenhok onder het bloed en veren. Van de 15 vogels zaten er nog 3. De rest: weg. Op de vloer zat op de rand van het hout naar het beton een gat met daaronder een gangenstelsel. Alle vogels waren daar doorheen gesleept.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:10

Ik had ergens een groep muizen die steeds via een gat naar binnen kwamen. Daar heb ik toen een liter natuurazijn in gegoten. Dat vonden ze niet leuk :-)

Dat is niet helemaal goed voor de grond, maar bij ons was het onder de tegels waar toch niks groeide.