Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Ik kom uit een gezin waarin nooit iets af is, en dat is het bij mij ook nooit.
Ik woon hier nu vier jaar. In het begin hebben we vooral geklust zodat ik er in kon. Een half jaar later zijn we een bijkeuken gaan bouwen, een jaar nadat deze klaar was heb ik een nieuwe keuken gekregen waar we ook een week of zes mee bezig zijn geweest om alles klaar te maken. En het komend jaar gaan we mijn tuin aanpakken.
Dingen die tussendoor zijn gebeurd kosten minder tijd, maar leveren misschien wel net zo veel overlast?
We stoppen nooit later dan half 10 in de avond en doen niet echt iets op zondag.
Anyhow, realiseer je wel dat voor een heel aantal mensen dit ook een stuk hobby is. Voor mij en m'n vader namelijk wel. Het geeft veel voldoening en je ziet snel resultaat. En het zorgt niet echt voor waardevermindering, dat is ook wel een plusje zeg maar...
Sommige mensen zijn gewoon echt makers... Ik zou het gesprek eens aangaan, je leert vast dingen over je buren die voor een stukje begrip zorgen
SjonnieZ schreef:Nou nou.. Klinkt nogal eenzijdig..
ik snap heel goed dat TS dit niet prettig vind. Zij hoeft toch niet te continu in de herrie te zitten omdat anderen niet stil kunnen zitten.
Mss moet jij eens een gesprek aangaan met mensen die van hun rust willen genieten… je leert vast dingen die voor een stukje begrip zorgen.
eponine schreef:En dat klussen stopt dan nog redelijk op tijd.. maar dan beginnen de kinderen... de hele nacht.. in de zomer in de tuin zitten ho maar, dat geschreeuw en gekrijs de heeeeele dag.. van de buren uiteraard want wijzelf hebben geen kids.
of de allochtonen die hier tot diep in de nacht feestjes houden terwijl om half zes mijn wekker gaat...
Awel.. ik vind dat dergelijke dingen horen bij het leven in een dorp, stad..ergens waar ook andere mensen wonen. Volgens mij heb ik ooit ergens een regel gelezen dat je na 22 uur stil dient te zijn.
Leven en laten leven.
Overigens, wij zijn ook al het hele jaar af en aan aan het klussen. Het laten doen is misschien sneller maar ver boven budget.
Janine1990 schreef:SjonnieZ schreef:Nou nou.. Klinkt nogal eenzijdig..
ik snap heel goed dat TS dit niet prettig vind. Zij hoeft toch niet te continu in de herrie te zitten omdat anderen niet stil kunnen zitten.
Mss moet jij eens een gesprek aangaan met mensen die van hun rust willen genieten… je leert vast dingen die voor een stukje begrip zorgen.
Mijn doel was ook om de andere kant te laten zien...![]()
Als ik laat weten dat ik heel erg goed luister naar mijn buren en daarom ondanks mijn klushobby nog steeds op goede voet met ze sta, dan komt het over alsof ik de perfecte klusbuur ben... Dat zou mij hier binnen dit topic vol negatieve ervaringen met klusburen de perfecte uitzondering zijn. "Oh maar zo'n buur wil ik ook wel." Dat is niet de realiteit... En ik denk dat TS (en anderen met dit probleem) meer hebben aan de realiteit dan een Bokkende klusser die doet alsof ze beter is dan de andere probleemburen. Of zie je dat anders?
SjonnieZ schreef:Ja dat zie ik anders.
Probleem is nl. dat je met deze reactie niet de andere kant laat zien, maar juist de houding die de eeuwige klusser denkt te mogen aannemen.
Uitleggen hoe jij de verhoudingen met de buurt goed weet te houden levert een beter gesprek op.
MyWishMax schreef:Als ik al lees dat sommige het om half 10 s ochtends al vervelend vinden en dat dat maar 's middags moet?
Ik ben ook elke keer aan het klussen. Geen hele dagen of weken, maar wel elke keer wat nieuws als er weer geld is. Huis is verouderd en moet dus echt wel wat aan gebeuren. Alleen ik doe het vooral doordeweeks na 9 uur en stop voor 3 uur 's middags. Soms op zaterdag ook die tijden. En ja, soms is dat s ochtends met herrie en s middags niet, omdat de ene klus af moet voordat je aan de andere kan beginnen. Nu werken mijn buren, dus die merken er niks van. En de ene buurman hoeft niks te zeggen, dat is er zo 1 die km 21 uur nog begint met boren of de muziek keihard zet en in de zomer hele dagen en avonden bezig is in de schuur met bijbehorende muziek. Daar trek ik me dus niks meer van aan, hij heeft nooit doorgegeven wanneer er wat zou gebeuren met herrie. Andere buren meld ik het als er wat groots gaat gebeuren wanneer zij thuis zijn, net als dat zij doorgeven wanneer er een feestje is oid.
Ik snap de ergernis zeker, vooral als het zo lang door blijft gaan. Maar het is nogal lastig, wat is normaal en wat niet. In gesprek blijven of gaan is toch het handigste. En helaas zijn het ook wel dingen die erbij horen, maar waar je misschien wel afspraken over kan maken.
Utixo schreef:Ik heb medelijden met je, ik zou helemaal gek worden ervan.
Wat ik ook schokkend vind is dat iemand hier toegeeft ook zo'n klusser te zijn, "maar nooit later dan tot 21.30u". Weet je hoe zeer je de avond van de buren dan vergald? Als het voor een eenmalig project zou zijn, is het te behappen. Maar al jaren lang? Prima dat het jullie hobby is, maar 21.30u is echt niet tof.
MyWishMax schreef:Als ik al lees dat sommige het om half 10 s ochtends al vervelend vinden en dat dat maar 's middags moet?
Ik ben ook elke keer aan het klussen. Geen hele dagen of weken, maar wel elke keer wat nieuws als er weer geld is. Huis is verouderd en moet dus echt wel wat aan gebeuren. Alleen ik doe het vooral doordeweeks na 9 uur en stop voor 3 uur 's middags. Soms op zaterdag ook die tijden. En ja, soms is dat s ochtends met herrie en s middags niet, omdat de ene klus af moet voordat je aan de andere kan beginnen. Nu werken mijn buren, dus die merken er niks van. En de ene buurman hoeft niks te zeggen, dat is er zo 1 die km 21 uur nog begint met boren of de muziek keihard zet en in de zomer hele dagen en avonden bezig is in de schuur met bijbehorende muziek. Daar trek ik me dus niks meer van aan, hij heeft nooit doorgegeven wanneer er wat zou gebeuren met herrie. Andere buren meld ik het als er wat groots gaat gebeuren wanneer zij thuis zijn, net als dat zij doorgeven wanneer er een feestje is oid.
Ik snap de ergernis zeker, vooral als het zo lang door blijft gaan. Maar het is nogal lastig, wat is normaal en wat niet. In gesprek blijven of gaan is toch het handigste. En helaas zijn het ook wel dingen die erbij horen, maar waar je misschien wel afspraken over kan maken.
anjali schreef:Heel irritant die voortdurende klus herrie.Er zijn toch wettelijke regels voor?Niet vroeg en niet laat en zeker niet op zondag.