Mizora schreef:Ik vind een geboorteaankondiging sowieso een raar cadeautje voor een ander.
Haha ja dat kan. Maar gewoon heel persoonlijk hoe je daarin staat.
Wij hebben juist een hele positieve ervaring ermee en in onze situatie met toen mijn zusje het bekend maakte was het gewoon echt onwijs leuk met kerst cadeautjes openmaken toen.
Mijn ouders maakten een lijst open met kerst waarin een gedichte/aankondiging stond die m'n zusje voor ze had ingepakt. Het was Zo'n leuke verrassing en we zijn allemaal in tranen uitgebarsten en hebben gegild van blijdschap/de verrassing toen m'n ouders het openmaakten. M'n ouders en wij vonden het echt hartstikke leuk hoe m'n zusje en haar vriend dat bekend maakten. Zusje van vriend heeft het tegelijkertijd stiekem gefilmd allemaal haha. Was echt heel leuk.
Ik mocht een pakketje openmaken waarin een bordje zat met tekst erop over peettante worden. Vond ik ook erg leuk

Maar bij ons in de familie was er ook geen twijfel over mogelijk dat er iemand bij zou zitten die dit nieuws niet geweldig zou hebben gevonden. Heel andere situatie natuurlijk als wat in de OP geschetst wordt.
--
On topic;
Lastig hoor als je inderdaad kortbij mensen hebt die niet zwanger kunnen raken en hier enorm mee struggelen. Ik had dan persoonlijk met die mensen vooraf gesproken en verteld dat je graag op een bepaalde manier aan anderen wilt laten weten dat je zwanger bent en of ze er ok mee zijn als dat dan op een bepaalde dag gebeurd waarbij iedereen samen is. Mocht ik aanvoelen dat ze het echt niet leuk vinden om daarbij te zijn, of ze geven het zelf aan, zou ik het inderdaad dan ook niet doen. Maar bespreekbaar maken vooraf vind ik idd wel echt 'key' hier. Zo'n bom droppen terwijl je je eigenlijk wel kunt voorstellen dat iemand wat niet zwanger raakt en daarmee zit hier echt emotioneel van kan worden... Daar mag best wel wat beter bij na gedacht worden vind ik, hoe blij en gelukkig je zelf natuurlijk bent om dan het nieuws bekend te maken.