Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wolken schreef:Toevallig vandaag met vriendinnen over gehad. Misschien is dit boek een idee?
https://www.bol.com/nl/nl/p/sinterklaas ... 048087153/
. We zien het verder wel, ik vraag haar nu regelmatig wat ze denkt dat haar zusje zou willen hebben en neem haar mee als ik voor haar zusje winkel.
maitestar23 schreef:Het plezier om Sinterklaas is allang begonnen, dus ik zou het cru vinden om dat nu te verpesten.
Mijn dochter wordt 10 in december en gelooft ook nog steeds en ik laat het lekker zo, ik vind zelf Sinterklaas nog veel te leuk![]()
In de klas trekken ze lootjes, onze kast staat vol met Sinterklaaspapier maar zij vindt dat niet raar ofzo.
nicole_floor schreef:_Reneee schreef:Ik dacht dat het gewoon verteld werd op een bepaalde leeftijd? Zo ging het bij mij in ieder geval wel.
Jaa bij mij ook en volgens mij mijn klasgenootjes ook.
Dat was voor mij (en ik geloofde zeker nog) een hele logische reden 
Toen heb ik het er thuis over gehad met dat klasgenoten zeiden dat hij niet bestond. Toen had ik het er na schooltijd over met mijn ouders dat ze dat in de klas zeiden. Alleen omdat mijn broertje er ook bij zat hebben ze toen niks verteld. Alleen even later toen ik op mijn kamer aan mijn bureau iets aan het knutselen was. Toen kwamen mijn ouders en hebben het verteld. Die zeiden van wat heb je allemaal gehoord over Sinterklaas in de klas? Ik van ja, dat hij niet bestaat. Toen hebben mijn ouders het verteld, maar wel gezegd nog niet tegen je broertje vertellen dit is ons geheimpje.
Hij zal er iig weinig aan overhouden; ik ken persoonlijk niemand in mijn leefomgeving die nog kwaad is op zijn ouders omdat ze in het verleden verteld hebben dat Sinterklaas niet bestaat. 
Ouders hebben het haar toen ook maar verteld; ze was er erg gerust op. SusanH schreef:Idd nu vertellen is niet handig. Of ruim er voor, of idd er na.

Dus het zal ook wel de hele sfeer eromheen zijn denk ik.
) over een moeder die cadeautjes onder de kerstboom legde, want de kerstman bestond natuurlijk niet, en opeens begon zij te vragen hoe dat dan met sinterklaas zat, dan deden wij dat vast ook??
Ze vroeg zich al jaren af waarom die man niet een keer doodging, en paarden die over daken lopen geloofde ze als echte paardenmeid natuurlijk sowieso al niet in. We hebben er eigenlijk een heel leuk gesprek over gehad, ze vond het heel leuk om te horen dat wij de cadeautjes kopen (en dus soms de plank ook wel echt misslaan) en zoveel moeite doen om hun te verrassen. Opeens was ze echt een grote meid