Buren aan de harddrugs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:30

anjali schreef:
Dat vind ik wel kras,voor wiet? Daarvoor is in Nederland toch een soort van gedoogbeleid dacht ik, er zijn toch ook "koffieshops" waar iedereen zoiets kan kopen? Ik denk dat het eerder moet gaan over teelt of dealen dan?

Almelo heeft een zero tolerance beleid wb drugs/drugsgebruik in hun huurwoningen.
Staat netjes in het huurcontract vermeld ook.
Ik geloof dat er in het verleden nogal wat overlast is geweest etc waardoor ze hierop zijn overgegaan.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:43

De enige échte oplossing gaat zijn om zelf te verhuizen.
De pest is dat als je er de verhuurder of een wijkagent op af stuurt, ze meteen zullen weten dat jij daar achter zit. En ik heb zo'n vermoeden dat het dan wel eens nog heel veel minder gezellig zou kunnen worden daar.
Uiteraard kun je hierover in gesprek met je wijkagent, maar heel eerlijk? Ik denk niet dat het je gaat helpen.
Iemand uit z'n huurhuis krijgen is echt niet simpel, en de verhalen over uitzettingen wegens een kruimeltje wiet kun je gerust met een kilootje zout nemen, dat zijn verjaardags-broodjeaap-anekdotes. In de casus waarnaar hier waarschijnlijk wordt gerefereerd werd bijna een ons drugs aangetroffen alsmede aardig wat apparatuur voor een kwekerij. Da's nét ietsjes meer dan een grammetje voor eigen gebruik, wat (ook in Almelo) gewoon gedoogd wordt, en dan heb je wel een kansje dat je je huis en kinderen kwijt bent ja. Er bestaat in best wat APV's een zero tolerance-beleid voor zowel soft- als harddrugsgebruik in het openbaar. Er is alleen geen mankracht om dat te handhaven, dus in de praktijk merk je daar helaas weinig van.

Kies voor jezelf, de wereld verbeter je toch niet. Besteed je energie en budget aan het vinden van een beter passende woning. Sterkte.

Maldita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:18

Ik heb geen ervaring met de geur van crack en dergelijke, maar ik weet wel dat dmt specifiek naar verbrand plastic ruikt. Dmt is echter een psychedelische drug, een tripmiddel dus. Het type mens dat dmt gebruikt is echt heel anders dan verslaafden aan crack. Het komt veel voor dat mensen in het begin veel dmt gebruiken, maar ik heb nooit gehoord van iemand die daar aan verslaafd is geraakt. Een dmt trip duurt ongeveer 15 minuten, dus daar zou je het aan kunnen herkennen. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken als het dmt is. Watbetreft de muziek zou ik hun gewoon een keer uitnodigen om te luisteren hoe het bij jou klinkt, en uitleggen dat je gewoon moet werken ‘s ochtends.

Lau07
Moderator

Re: Buren aan de harddrugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:28

TS, maak melding van de gedragingen van de buren. Bij zowel je verhuurder als de wijkagent.
Als je het vermoeden hebt dat ze zelf iets koken of kweken is het helemaal van belang dat je melding maakt, mede vanwege je eigen veiligheid en die van de overige buren.

Dergelijke meldingen kun je trouwens ook gewoon anoniem doen, maar een gesprek met een wijkagent is vaak fijner, omdat je dan een duidelijk aanspreekpunt hebt.
Houd bij wanneer de overlast plaatsvindt, zodat je een 'dossier' kunt opbouwen. Heb je andere buren? Vraag hen ook of zij overlast ervaren.

Wat Eatshay zegt herken ik niet zo, ik heb meermaals uitzettingen meegemaakt. Dus laat dat je vooral niet ontmoedigen. Het gaat hier om je woongenot en om je veiligheid, dus neem het serieus.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:03

anjali schreef:
paleoceen schreef:
Contact opnemen met de wijkagent en wanneer je dat niet durft melden bij misdaad anoniem. https://Www.meldmisdaadanoniem.nl

Bij de wijkagent kun je ook iets melden wat nog niet direct misdaad is maar wel ernstige overlast.Zij zijn er ook om misdaad te voorkomen door het in de kiem te smoren.

Handel in harddrugs net als handel in softdrugs is misdaad. Melden bij wijkagent of misdaad anoniem is echt het beste. Er word dan een onderzoek ingesteld en alleen dan wordt er dossier opgebouwd. Melden bij particuliere verhuurder zou ik niet zo gauw doen omdat je niet precies weet in welk circuit die zit.