Is dit een wesp(enkoningin)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 17:34

Mocht iemand het nog leuk vinden om een update te lezen :D Een paar dagen geleden zat de wesp nog steeds, na al die maanden, op dezelfde plek in het gordijn in de schuur. Maar haar voelsprieten, die eerst onder haar voorpoten geklemd zaten, stonden omhoog. Dus ze leek uit haar winterslaap te zijn gekomen.

Net ging ik nog eens kijken en toen zat ze niet meer in het gordijn (oliebol :') ). Maar toen ik goed keek zag ik haar boven het gordijn zitten.

Nadat ik deze foto maakte is ze weggevlogen. Dus eind goed al goed, geen wespennest in onze schuur :D

Afbeelding

Cowboy55

Re: Is dit een wesp(enkoningin)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:24

+:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:49

Ah wat leuk, dat ze weer uit haar winterslaap is gekomen en op pad is gegaan!
Bedankt voor je update!
Hier waren we al in de weer geweest met een hommel die snachts binnen opgesloten had gezeten, ze voelde zich niet oké, we hebben haar een lepeltje suikerwater gegeven en toen was ze zo weer vertrokken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:56

Aranel schreef:
Koningin of niet, ik zou de onkruidbrander erop zetten.

Same, scheelt weer een nest! Als ik iets haat zijn het wel wespen, heb liever muggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:21

sureido schreef:
Aranel schreef:
Koningin of niet, ik zou de onkruidbrander erop zetten.

Same, scheelt weer een nest! Als ik iets haat zijn het wel wespen, heb liever muggen.

Hahaha, dat heb ik precies andersom.
Wespen hoeven ons bloed niet, muggen wel en ik ben voor muggen blijkbaar woest aantrekkelijk :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:52

Gelukkig voor jou dan dat ik deze koningin niet ben tegen gekomen. Scheelt weer een aantal muggen! :')
Ik heb het idee dat wespen áltijd op mij afkomen, ik ben dan ook een wespen-wegrenner {:}

Vond trouwens afgelopen jaar wel érg weinig wespen, komen d’r dit jaar dan extra veel?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 12:06

Hallo,

Ik kom dt topic even binnenvallen.
Misschien heeft er iemand ervaring:

Ik heb een paar jaar geleden een wespennest laten verwijderen met honderden wespen. Alleen kostte dat grapje me €65 :$

Afgelopen week zag ik een paar keer een wesp onder het deksel door in mijn tuinkussenbox kruipen.

Voorzichtig gekeken, en mevrouw wesp begon om me heen te vliegen. Na tig keer snel weggerend te zijn had ik de moed om heel snel iets eruit te nemen en ontdekte een nest van nu zo‘n 5 cm doorsnee
Gelukkig met nog geen kolonie wespen erin.

Mevrouw wesp bleef erbij en keek ernaar. Precies nadat ik het nest met een schep durfde te vernielen, vloog ze pas weg. Grappig hoe ze dat besef heeft; nu is er geen redden en verdedigen meer aan :+

Om nou weer een nest te voorkomen, las ik dat een nep wespennest ophangen kan werken.

Wespen zijn territoriaal en blijven een aantal meters uit de buurt van anderen hun nest (en ze zien heel goed) En het mooie, overige insecten zoals bijen trekken zich er niets van aan (ik probeer bijen juist de juiste bloemen aan te bieden).

Goed, een nest van textiel besteld en hij hangt, als een soort beige lampion.

Komt er een wesp en die reageerde heel duidelijk op dit nep nest. Wellicht is het hetzelfde vrouwtje weer.

Alleen bleef ze niet uit de buurt, maar bleef eromheen vliegen om het van alle kanten te bestuderen. Ze leek boos.

Heeft er iemand ervaring met zo‘n nep nest? Ik denk dat deze wesp nu ontdekt heeft dat het nep is. In elk geval bleef ze niet uit de buurt, zoals in de productbeschrijving staat.
Ik vind het zonde van het geld als dit een flop is. Maar misschien hebben mensen ervaring ermee?
Werkt het wel of niet?
Ik heb niet veel tijd meer in de tuin doorgebracht, dus weet zelf niet of er nog wespen komen of dat ze me heel hard uitlachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:24

Als ze een goed plekje denken gevonden te hebben dan komen ze nog een paar keer proberen.
Even dagelijks controlleren.
Ik heb er ooit 1 gehad die de brievenbus een goed idee vond, ik heb toen zeker wel 4x een beginnend nestje moeten weghalen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:55

Oké, ga ik doen!
Moet er niet aan denken om per ongeluk met mijn hand in een nest te grijpen :=
Dan was het waarschijnlijk toch dezelfde wesp en dacht ze gewoon hé dat ding hing er gisteren niet, dat móet wel nep zijn :')