De boeken van Geronimo Stilton zijn ook heel erg leuk. Eerst om voor te lezen en later om zelf te lezen
gillian
Geplaatst: 06-11-21 21:47
Hier is Pluk van de petteflat momenteel favoriet. Ook Pluk redt de dieren, erg leuk boek.
IlonavL
Geplaatst: 07-11-21 00:12
Kijk eens op de website landvanlezen.nl Hier kun je zowel de leeftijd als het avi niveau (nu nog niet relevant maar misschien later als je kind zelf gaat/wil lezen) invullen bij de boekenfilter, juist ook om de reden die jij noemt, soms zijn de standaard 'makkelijke' boekjes wat te saai. Bij sommige boeken heb je ook een inkijkexemplaar. Leuk om samen met je kind te kiezen
Of eens samen naar een kinderboekenwinkel, ik kom meestal met een stapel terug
LaDonna75
Geplaatst: 07-11-21 10:41
Cemlys schreef:
Of eens samen naar een kinderboekenwinkel, ik kom meestal met een stapel terug
Ik ga geregeld met mijn kinderen naar de bieb, want in het leestempo van dochterlief zou het anders we heel kostbaar worden zelf uitzoeken is het leukst, zowel voorleesboeken als zelf lezen.
Boeken van Roald Dahl! En vroeger was ik zelf ook erg fan van De kleine kapitein van Paul Biegel. Brief voor de Koning van Tonke Dragt is ook geweldig, maar misschien is dat voor iets oudere kinderen (7/8).
En wat wij ook veel deden, samen naar de bieb en dan koos zij uit wat er mee moest om uit voor te lezen. Prentenboeken om uit te lezen samen vond ze als 6 jarige ook nog leuk, bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/welkom-op-d ... gIcPPD_BwE op rijm, en hebben we heel vaak gelezen samen.
Ik vind tip de muis altijd erg leuk, maar misschien is dat een net iets jongere leeftijd. En ze zijn ietsjes langer, niet mega kort. Vind het altijd hele leerzame en leuke verhaaltjes met nog een boodschap er achter ook!
FloortjeM
Geplaatst: 07-11-21 16:03
Alles van hannah Kraan (Krik, de boze heks etc), en Mirjam Oldenhave (alles van Mees Kees, en ook Fixit), en maar voor sommige moeten ze misschien wat ouder zijn, jacques vriens (met name de bende van Korenwolf is voor die leeftijd al best leuk). de avonturen van Tommie en Lotje. de grote Robin (Sjoerd Kuyper) koe en haas (Isabel Versteeg) de dierenridders (iris Boter) de funny-series (evelin van Dort), als ze iets met pony's hebben) joehoe ik wil een koe (angelique van dam, haar andere boeken zijn ook tof)
Idd, Roald Dahl (vind ik niet gedateerd). Zelf vinden ze dagboek van een muts en van een loser erg leuk. Vreselijke boeken vind ik, maar ja idem waanzinnige boomhut boeken.
Met 7 jaar begonnen met Harry Potter (op verzoek), wordt ook gewaardeerd.
justkid
Geplaatst: 07-11-21 17:40
Kijk ook eens naar de boeken van Agent en Boef, echt heel erg leuk zeker voor die leeftijd. En "een ober van niks" beide van Tjibbe Veldkamp