Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 19:57

Sunnda schreef:
Misschien een stom idee, maar wij hadden daar in het begin in een groepsapp ook last van: mensen die steeds maar weer over de corona begonnen terwijl je er al mee doodgegooid werd.
Eruitstappen is dan wel heel rigoreus en zorgt denk juist voor scheve gezichten. De een maakt zich nu eenmaal meer zorgen dan de ander en wil het er meer over hebben. Bij ons werkte een aantal keer aangeven dat er niet op gereageerd zou worden en daarna gewoon negeren perfect. Iedereen tevreden. :)

Op zich heb je gelijk en als mijn nichten niet zo hardnekkig waren was dat ook gelukt. Ik ben twee weken lang op mijn handen gaan zitten als het over de inhoud ging en alleen benoemd dat we het er niet meer over zouden hebben, ook anderen in de groepsapp zeiden er wat van. Maar op een gegeven moment is het echt wel klaar als dagelijks de berichten blijven komen en steeds belachelijker werden op de inhoud (overheden en hun mindcontrol van alle schaapjes, vergelijkingen met de 2e Wereldoorlog en de joden vervolging, verheerlijking van Thierry), dus ben ik er uit gestapt. Ik kan heel wat hebben, maar op een gegeven moment is het klaar.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:03

Daphara schreef:
Serieus, ik ben het probleem volgens jou?
Ik denk dat je beter in een ander topic je visie kunt delen, dit topic gaat niet over QR code’s of de zin of onzin van vaccineren.

Rianne bedoeld niet dat jij het probleem bent, maar dat je met je wijze van formuleren meewerkt aan de verdeeldheid binnen de samenleving. Wat ik overigens volledig met haar eens ben, maar dat terzijde.

Ontopic,

Ik kijk niet anders tegen bepaalde personen aan. Ik heb geen social media, volg weinig nieuws (probeer alleen de feiten te lezen) en stuur niet aan op discussies. Dus dat scheelt wel misschien.

Iedereen is vrij om te kiezen waar diegene zich goed bij voelt. Ik ben blij dat ik me niet erger aan alle verschillende standpunten van mensen. Wel erg jammer vind ik de verdeeldheid binnen de maatschappij en hoe sommige mensen anderen hard veroordelen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:08

Daphara schreef:
Sunnda schreef:
Misschien een stom idee, maar wij hadden daar in het begin in een groepsapp ook last van: mensen die steeds maar weer over de corona begonnen terwijl je er al mee doodgegooid werd.
Eruitstappen is dan wel heel rigoreus en zorgt denk juist voor scheve gezichten. De een maakt zich nu eenmaal meer zorgen dan de ander en wil het er meer over hebben. Bij ons werkte een aantal keer aangeven dat er niet op gereageerd zou worden en daarna gewoon negeren perfect. Iedereen tevreden. :)

Op zich heb je gelijk en als mijn nichten niet zo hardnekkig waren was dat ook gelukt. Ik ben twee weken lang op mijn handen gaan zitten als het over de inhoud ging en alleen benoemd dat we het er niet meer over zouden hebben, ook anderen in de groepsapp zeiden er wat van. Maar op een gegeven moment is het echt wel klaar als dagelijks de berichten blijven komen en steeds belachelijker werden op de inhoud (overheden en hun mindcontrol van alle schaapjes, vergelijkingen met de 2e Wereldoorlog en de joden vervolging, verheerlijking van Thierry), dus ben ik er uit gestapt. Ik kan heel wat hebben, maar op een gegeven moment is het klaar.

Dat klinkt wel erg extreem ja. Jammer dat je zulke mensen in de directe omgeving hebt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:11

Rianne_ schreef:
Daphara schreef:
Polly schreef:
Jazeker.
In eerste instantie heb ik geprobeerd eroverheen te lezen en ieder z'n mening te laten hebben. Maar ik werd er steeds onrustiger van dus nu ontvolg en ontvriend ik gewoon.

Ik merk ook dat het mij rust gaf om uit groepschats te stappen waar in een grote groep enkele personen telkens weer de complottheorieën aanhingen.

In de familie app van 40 personen hadden we ook afgesproken het niet over corona (maatregelen) of de politiek te hebben, zodat het gewoon gezellig bleef, maar telkens hielden twee nichten zich daar niet aan, dus ik ben er uit gestapt en met mij ongeveer 10-12 anderen. De app is daarna helemaal stil gevallen vertelde mijn zus mij. In de familie is het ongeveer 50/50 verdeeld hoe er tegen Corona(maatregelen) en vaccinatie aangekeken wordt.

Nu wordt er onderling bijna niet meer gesproken of gedeeld, terwijl wij voor COVID toch echt een hele hechte familie waren.

Normaal komen we met de hele familie rond de kerst samen, vorig jaar dus niet. Dit jaar stelde één van de nichten voor weer iets te plannen, maar ik heb er geen eens zin in. Sowieso kan ik er vanuit gaan dat de helft niet gevaccineerd zal zijn en ik vind 1x Corona gehad hebben echt meer dan genoeg. Nu een jaar later heb ik er nog last van.

Ik mis mijn familie zoals het voorheen was, zonder complottheorieën, zonder een ander continu te willen overtuigen van complottheorieën, zonder “arme zielige ik, want ik mag als ongevaccineerde niets meer”.
Vooral met familie vraag ik me wel eens af of het ooit weer normaal wordt.

De manier waarop jij over niet-gevaccineerden spreekt in dit bericht zorgt voor die verdeeldheid waar we nu mee te maken hebben. Als iedereen elkaar gewoon in z'n waarde laat is er niets aan de hand. Kijk eens naar het echte probleem, dat zit hem niet in het niet vaccineren maar in de zorgcapaciteit waar geen geld in wordt gestoken. Het "zielig doen" waar je het over hebt, omdat je niets meer mag zonder QR-code heeft vaak niet eens te maken met het niet gevaccineerd zijn maar beperking van vrijheid door zoiets is natuurlijk gewoon van de zotte. Ik hoor steeds meer mensen die wel gevaccineerd zijn maar niet mee willen werken aan het hele QR gebeuren.

Om nou te zeggen dat je "1x corona hebt gehad en dat meer dan genoeg vindt" met oog op het niet bij niet-gevaccineerden willen zijn vind ik nogal naïef. Als je nu nog niet snapt dat het vaccin je daar niet tegen beschermd, dan ga je het denk ik ook niet begrijpen :o

Gevaccineerd of niet-gevaccineerd: we willen allemaal hetzelfde. Ons leven weer terug. Daar mag je je eigen denkwijze bij hebben maar alsjeblieft, heb gewoon respect voor elkaar en loop niet naar elkaar te wijzen :z

Ik wil zeker graag mijn leven terug maar ik wil ook terug naar de tijd dat ik niet bijna wekelijks mensen onder mijn handen zie doodgaan waar ik niks aan kan doen omdat ze zo ontzettend ziek zijn en ineens inpakken.
En dat vind ik al 1,5jr erg en ook doodeng voor mezelf en mijn familie.
Maar ik krijg er wel meer en meer moeite mee om in volle bepakking bij mensen thuis binnen te stappen die vertikken om een mondkap te dragen, doodziek zijn en uiteraard niet gevaccineerd omdat ze vinden dat corona niet bestaat of omdat het vaccineren een of ander bedenksel is en dan ook nog boos worden dat hun naaste naar een ziekenhuis buiten de regio moet en daar dan vervolgens stennis gaan schoppen omdat ze ook geen mondkap opwillen.

Wat mij betreft hadden ze de hele boel weer dicht mogen gooien want dat laatste scenario komt steeds vaker voor!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:13

Ik vind het heftig als je mensen ontvriend door een andere mening/visie. Doe je dat altijd of alleen met Corona gerelateerde dingen? Lijkt mij dan ook geen echte vriendschap :n
Heb het overigens niet over groepsapps verlaten. Dat doe ik best vaak want ik hou niet zo van drukte. Maar dat heeft niks te maken met een ander zijn mening

Zodoende ook een hele goede vriendin kwijtgeraakt door een andere visie op corona. Wat ik op de dag van vandaag nog niet snap :=

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:21

Mensen ontvrienden op facebook heb ik in het verleden vaker gedaan en nu met corona ook weer.
Het zijn over het algemeen geen vrienden maar bekenden. Heeft ook niks met wel of niet gevaccineerd zijn te maken maar wel met wat men op facebook deelt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:23

nuscaniels schreef:
Mensen ontvrienden op facebook heb ik in het verleden vaker gedaan en nu met corona ook weer.
Het zijn over het algemeen geen vrienden maar bekenden. Heeft ook niks met wel of niet gevaccineerd zijn te maken maar wel met wat men op facebook deelt.

Ja dit zou ik wel snappen. Ik zeg altijd "meelezers". Die gooi ik er ook af.
Maar bij mij betrof het een vriendin die al 6 a 7 jaar over de vloer kwam en zelfs 2 pony's van mij heeft gereden voor langere tijd.
Maar begrijp dat meer dit doen... alleen door corona

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:32

Sunnda schreef:
Nee helemaal niet en ik vind dat ook raar als mensen dat wel hebben.
(Buiten de extreme wappies die over 5g etc praten natuurlijk maar die heb ik niet in mijn omgeving. Hetzelfde geldt voor mij echter voor enorme pro vaccinatie figuren. Dat vind ik net zulke gevaarlijke idioten en wil ik ook niet in mijn omgeving.)
Maar ik heb zat mensen zonder vaccin in mijn omgeving.

Ze nemen echter wel de normale veiligheidsregels in acht en zijn gewoon dezelfde mensen als altijd, behalve dat ze de vaccins niet nemen. Waarom zou ik problemen met hen hebben.

Precies hoe ik erin sta. Wel of geen prik maakt ze geen ander mens.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:38

Kabayo schreef:
Ik vind het heftig als je mensen ontvriend door een andere mening/visie. Doe je dat altijd of alleen met Corona gerelateerde dingen? Lijkt mij dan ook geen echte vriendschap :n

Ja.. soms kom je er pas achter dat je een ernstig meningsverschil hebt, als er wat gebeurd, wat het einde van een vriendschap betekend.
Dat kan zijn als je kinderen krijgt, dat een ander zo verschillend is qua opvoeden (of een te sterke mening heeft over hoe jij als moeder het zou moeten doen) dat je het daar totaal niet mee eens bent dat je het niet naast je neer kan leggen.

En zoals nu met corona; laatst iemand ontvriend die zei (in de trant van): "Omdat jullie zich als zeer domme schapen hebben laten inenten er nu extra maatregelen komen. Dat als ik zo wakker was als zij de regering geen verschil kon maken tussen wel/niet gevaccineerd en dat ik haar (en haar gezin) in problemen bracht.
Ook dat ik een slechte moeder was om mijn kinderen met gif in te laten spuiten.

En dat terwijl wij wel verschilde in mening maar elkaar gewoon in elkaars waarde lieten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:40

Kabayo schreef:
nuscaniels schreef:

Ja dit zou ik wel snappen. Ik zeg altijd "meelezers". Die gooi ik er ook af.
Maar bij mij betrof het een vriendin die al 6 a 7 jaar over de vloer kwam en zelfs 2 pony's van mij heeft gereden voor langere tijd.
Maar begrijp dat meer dit doen... alleen door corona

Niet alleen door Corona hoor!
Ik ben altijd redelijk rigoureus geweest als ik moe werd van wat mensen deelden op hun tijdlijn. Dan gaat het inderdaad niet over echte vrienden, maar meer over bekenden. Ik ben op Facebook “bevriend” met heel wat Birmaan fokkers, de meeste FB vrienden in Nederland ken ik wel min of meer, maar echte vrienden zijn het meestal niet.

Zo onvriend ik ook (of ontvlog ik hun tijdlijn) als er te veel religieuze of spirituele berichten gepost worden of iemand die echt elk klein dingetje en elke emotie deelt tot wel 12 berichten per dag. Of iemand die het nodig vind mij overal in te taggen, terwijl ik niets met het bericht te maken heb.

Dus als iemand veel post over zaken die mij totaal niet interesseren, of mij taggen in dat soort zaken, tja dan ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee, ook al voor Corona. Social media is voor de ontspanning, niet voor ergenissen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:43

1 persoon heb ik verwijderd op FB. Was een kennis via de paarden en zag ik toch al nooit meer.

Verder is iedereen in onze nabijheid gevaccineerd. Eigen familie, schoonfamilie. Vrienden en ook buren.
Dus heb er verder weinig last mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:44

Je kunt op FB ook de optie aanvinken dat je iemand nog wel volgt maar niet meer de berichten te zien krijgt op je tijdlijn.
Dat scheelt ook al veel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:48

Brainless schreef:
Kabayo schreef:

Ja.. soms kom je er pas achter dat je een ernstig meningsverschil hebt, als er wat gebeurd, wat het einde van een vriendschap betekend.
Dat kan zijn als je kinderen krijgt, dat een ander zo verschillend is qua opvoeden (of een te sterke mening heeft over hoe jij als moeder het zou moeten doen) dat je het daar totaal niet mee eens bent dat je het niet naast je neer kan leggen.

En zoals nu met corona; laatst iemand ontvriend die zei (in de trant van): "Omdat jullie zich als zeer domme schapen hebben laten inenten er nu extra maatregelen komen. Dat als ik zo wakker was als zij de regering geen verschil kon maken tussen wel/niet gevaccineerd en dat ik haar (en haar gezin) in problemen bracht.
Ook dat ik een slechte moeder was om mijn kinderen met gif in te laten spuiten.

En dat terwijl wij wel verschilde in mening maar elkaar gewoon in elkaars waarde lieten.

Als iemand persoonlijk word is het wat lastiger. Zoals je zegt "jullie domme schapen". Dan zou ik wellicht even achter mijn oren krabben.

Maar hebben jullie niet zoiets van "oke ik vind het prima dat je anders denkt , ik weet wel beter , leef en laat leven?"
Het zou mij namelijk niks uitmaken. Net als hoe iemand zijn hond zou opvoeden. Soms tenenkrommend. Maar hoe vermoeiend is het als je de hele wereld wil verbeteren, dat je overal je mening wil doordrammen of dat het je echt zelfs zo veel doet om iemand uit je leven te wissen . Door een mening/visie..

Denk dat ik te nuchter ben :o

Daphara. Je kan ook op Facebook mensen ontvolgen. Je blijft vriend. Hun merken niet dat je ze niet meer volgt. Iedereen blij. Heb ik met iemand gedaan die altijd medelijden op fb vroeg. Vond ik wat irritant. Maar verder kan ik super goed met die persoon.
Tenzij je natuurlijk echt geen vrienden meer wilt zijn. Maar dat zou ik persoonlijk zwak vinden om dat via FB kenbaar te maken :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:53

Kabayo schreef:
Daphara. Je kan ook op Facebook mensen ontvolgen. Je blijft vriend. Hun merken niet dat je ze niet meer volgt. Iedereen blij. Heb ik met iemand gedaan die altijd medelijden op fb vroeg. Vond ik wat irritant. Maar verder kan ik super goed met die persoon.
Tenzij je natuurlijk echt geen vrienden meer wilt zijn. Maar dat zou ik persoonlijk zwak vinden om dat via FB kenbaar te maken :o

Weet ik, staat ook in mijn bericht “… Zo onvriend ik ook (of ontvlog ik hun tijdlijn) als…”

Maar bij hardnekkige taggers is dat niet voldoende, ondanks dat ik heb ingesteld dat ik tags eerst moet goedkeuren. Na dagelijks tags af te moeten keuren is het onvriend knopje snel gevonden hoor!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:57

Ik ontvolg/ontvriend mensen ook die van die “ach ik ben zo zielig maar ik wil niet vertellen wat er is” berichten plaatsen :)
Dat zijn niet mijn naaste vrienden uiteraard, maar mensen die ik via-via ken bijvoorbeeld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:13

Kabayo schreef:
Maar hebben jullie niet zoiets van "oke ik vind het prima dat je anders denkt , ik weet wel beter , leef en laat leven?"
Het zou mij namelijk niks uitmaken. Net als hoe iemand zijn hond zou opvoeden. Soms tenenkrommend. Maar hoe vermoeiend is het als je de hele wereld wil verbeteren, dat je overal je mening wil doordrammen of dat het je echt zelfs zo veel doet om iemand uit je leven te wissen . Door een mening/visie..

Degene is begonnen met het persoonlijk te maken en dan houdt het voor mij op.

Ik heb geen ervaringen met honden, wel met kinderen.
Iemand die zijn kinderen stelselmatig heel hard opvoed, daar kan ik niet mee omgaan en hoef ik geen vrienden mee te zijn; ook niet als het familie is.

Ook niet met mensen die zeggen hoe ik mijn kind moet opvoeden en dan heb ik niet over tips of over "ik zou het zo/anders doen", maar over: als jouw kind dit (nog eens) doet en jij doet er niks aan.. nou dan doe ik het wel. En dat ging niet over dat mijn kind brutaal was, schreeuwde, iets kapot maakt, aan het rondrennen was of iemand plaagde. Maar over mijn zoon met autisme die in een hoekje ging zitten neuriën/schommelen omdat het hem te druk/veel werd.

En weet je, soms is dat door mensen waarvan je het niet had verwacht, sommige opmerkingen komen zo onverwacht dat je ervan schrikt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:45

Pff, ja, er zijn zeker al wat mensen van mn facebook gegooit, en ongetwijfeld zullen er nog wel volgen... Het kan mij persoonlijk helemaal niks schelen of een ander zich wel of niet laat vaccineren. Als we ons allemaal gewoon even laten testen bij klachten zijn we al een hoop voor.

Wel voor mij persoonlijk heb ik de astra zeneca die me vanuit mn werk in de zorg werd aangeboden geweigerd. ik had geen vertrouwen in deze vaccinatie, vergeleken met die van pfizer. Werkelijk, hoe vaak ik voor wappie werd uitgemaakt... 1 stelde zelfs dat ik haar 'geliefden in gevaar bracht' Geen idee over wie ze het dan had, want dit betreft geen clienten, en ik betwijfel dat haar geliefden naar dezelfde supermarkt zouden gaan. Ondertussen ben ik inmiddels wel chemisch verantwoord, en nu dus een schaap, 'niet wakker', aldus de andere helft van facebook.
:roll:

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:54

Bij mij hangt het af van drie factoren: grenzen, gedrag en sociale banden..

Ik ben uit groepsapps gestapt en heb mensen geblockt om covid, maar dan meer omdat ze de grenzen die ik trok (of waarden van mij en anderen) niet accepteerden. Abonnementen waar ik niet om heb gevraagd of niet geïnteresseerd in ben annuleer ik ook. Zo zie ik het meer. :o Als ik de wind uit de zeilen kan halen door de communicatiemogelijkheid af te breken, dan is dat de weg.

Ik vind het anders naar mensen kijken in deze tijd niet gek. Of het nu makkelijke of moeilijke tijden zijn, je leert elkaar ook hier weer beter kennen. For good or for worse.. Heel eerlijk, Natuurlijk wegen sociale banden mee en zijn verre bekenden of "vrienden van" makkelijker eruit te filteren. Maar mijn grens blijft hetzelfde. Iedereens mening telt, maar "stop hou op" is "stop hou op" of dat nu over covid gaat of andere zaken..
Laatst bijgewerkt door Canon op 02-11-21 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:56

De mensen in de familie die echt diep in de complottheorieën gezonken zijn daar had ik sowieso al geen hoge pet van op, dus daar had ik al nauwelijks contact mee.

Facebook vrienden die constant liggen te zeuren over de maatregelen of over Rutte die doe ik een tijdje snoozen, of als het mensen zijn waar ik verder toch al geen contact meer mee heb dan verwijder ik ze compleet.
Heerlijk rustig zo zonder al dat corona gezeur op de tijdlijn :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:09

Canon schreef:
Ik ben ook uit groepsapps gestapt en heb mensen geblockt om covid, maar dan niet omdat ze een andere mening hadden dan mij. Meer omdat ze de grens die ik trok niet accepteerden en maar bleven doorgaan over wat hun mening was en hoe belangrijk die was. Ook nadat ik aangaf dat van hen te respecteren, maar geen interesse te hebben..

Iedereens mening is van dezelfde waarde voor mij. Maar er is een verschil tussen erom vragen en deze mening gewoon op dagelijkse basis random voor mijn neus geschoteld krijgen.. Abonnementen waar ik niet om heb gevraagd of niet geïnteresseerd in ben annuleer ik ook. Zo zie ik het meer. :o

Heel eerlijk, Natuurlijk wegen sociale banden mee en zijn verre bekenden makkelijker eruit te filteren. Maar mijn grens blijft hetzelfde, "stop hou op" is "stop hou op."

Hier kan ik mij ook in vinden :j
Bij mij kwam er bij dat er gepusht werd om af te spreken en dingen te doen waarvan ik al vaker had aangegeven dat ik dat niet van plan was, en dan was ik elke keer de party pooper omdat ik ervoor kies om regels te volgen. En dan toch elke keer weer uitgenodigd worden in groepsapps met allemaal mensen die anders denken als ikzelf en daar voor het blok gegooid worden, en mijzelf elke keer weer 'moeten' verantwoorden waarom ik niet mee ging met hun plannen en ideeen. En de vele kleinerende plaatjes en teksten kwamen er dan ook nog wel bij. Zo ga je imo niet met vrienden om, en daarom heb ik er een punt achter gezet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:15

Kabayo schreef:
Heb het overigens niet over groepsapps verlaten. Dat doe ik best vaak want ik hou niet zo van drukte. Maar dat heeft niks te maken met een ander zijn mening

Zodoende ook een hele goede vriendin kwijtgeraakt door een andere visie op corona. Wat ik op de dag van vandaag nog niet snap :=

Ik doe dat wel, want ik vind er wel wat van wanneer mensen beginnen over de new world order of vergelijkingen maken naar 1/2e WO. Of wanneer ze mij uitmaken voor schaap of dom omdat ik de regels van de overheid volg, voel ik juist van hen geen echte vriendschap. En een andere vriend kan ik niet serieus nemen wanneer hij zeurt dat het vaccin in de experimentele fase is, en hij geen rotzooi in zijn lijf wil, terwijl hij met enige regelmaat bepaalde poedertjes in zijn neus drukt, of andere rotzooi in zijn strot duwt :') :=

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:20

Telpeva schreef:
Hier kan ik mij ook in vinden :j
Bij mij kwam er bij dat er gepusht werd om af te spreken en dingen te doen waarvan ik al vaker had aangegeven dat ik dat niet van plan was, en dan was ik elke keer de party pooper omdat ik ervoor kies om regels te volgen. En dan toch elke keer weer uitgenodigd worden in groepsapps met allemaal mensen die anders denken als ikzelf en daar voor het blok gegooid worden, en mijzelf elke keer weer 'moeten' verantwoorden waarom ik niet mee ging met hun plannen en ideeen. En de vele kleinerende plaatjes en teksten kwamen er dan ook nog wel bij. Zo ga je imo niet met vrienden om, en daarom heb ik er een punt achter gezet.

Exact dat soort situaties bedoel ik indd! En wat je zegt heb ik ook helaas zelf meegemaakt.

Voor het hele tijdperk van covid had ik een oom die trouwde met een vrouw die héél actief was met de farmers defence force. Eerst werd hij ingeleid en al snel moesten mijn zus en ik ook meedoen vonden ze. (Terwijl zij in een dorp in een andere provincie wonen en wij in de stad, waar heel anders naar die mensen gekeken werd..) Dan werd de halve familie en defence fanclub opgetrommeld en mochten wij in groepsapps uitleggen waarom we "alweer niet mee kwamen.." Ik heb die familie dus al drie jaar niet meer gesproken.

Ik zie daarin echt patronen met wat mensen nu meemaken en ik sla opnieuw dezelfde weg in in deze huidige situaties. Het hielp toen, het helpt nu weer. En wie weet spreek je ze over tien jaar weer, en is de wereld heel anders. Maar wat nu niet werkt, is beter te stoppen. Jouw "zo ga je niet met vrienden om" vind ik daarin héél sterk :o Dat is eigenlijk de kern hiervan! :j

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:24

1 persoon heeft mij ontvriend :D
Ik gaf met feiten aan waarom haar standpunten niet klopten. Ze stuurde bijv een screenshot van een motie rondom corona waar politieke partijen over hadden gestemd en 'zie je wel!'. Ze kon het dan niet waarderen als ik vertelde dat die motie al van een halfjaar geleden was, en dat de meningen van politieke partijen inmiddels waren verandert. :=

Voor de rest neuh. Ik ken mensen die anders over corona denken. Met sommigen kan ik daar gewoon over praten, met anderen heb ik afgesproken dat we het niet over corona gaan hebben. Gewoon omdat we dan beiden chagrijnig worden. Thats all :D
Maar ik ken dan ook geen personen met complottheorieen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:34

Mensen die hun mening de hele tijd opdringen en anderen van hun gelijk proberen te overtuigen vind ik idd vervelend. Ik blokkeer ze niet, maar probeer er wel overheen te lezen.

Sommige mensen begrijpen ook niet dat nieuws niet bestaat. Die komen de hele tijd met artikelen aanzetten.

Van mij mag iedereen zelf weten hoe ze erover denken en doen. En dat bedoel ik over elk onderwerp, niet alleen mbt covid.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:35

En ik maar denken dat ik de enige was :D

Iedereen is wat mij betreft vrij om zelf een besluit te nemen over wel of niet vaccineren en ik heb totaal geen drang om mensen hiervan te overtuigen. Maar waar ik slecht tegenkan is de desinformatie die sommige mensen verspreiden over COVID-19 en vaccinaties en de drogredeneringen. Om mezelf de frustratie te besparen van zinloze discussie ontvriend/ontvolg ik die mensen. En dat geeft toch een rust...

Wij werken ons op de IC al ruim 1,5 jaar een slag in de rondte. De uitval en uitstroom van personeel is in heel Nederland groot, we houden de boel met moeite in de lucht en hopen dat we het personeel dat we hebben kunnen beschermen tegen nog grotere belasting. Ik heb een kleine 200 beademde COVID-patienten voorbij zien komen en wekenlang behandeld + hun families begeleid.
Ik hou nog steeds van mijn werk en ik hoef geen medelijden. Maar ik heb dus echt totaal geen zin om in mijn vrije tijd geconfronteerd te worden met berichten dat COVID een hoax is, dat we betaald worden om te doen alsof en dat het vaccin experimentele gentherapie is of meer van dat soort onzin. Dan scroll ik gewoon veel liever langs vrolijke paardenberichten :+