Welke kleur pump bij deze jurk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blauw of zwart

Blauw
39 (27%)
Zwart
103 (72%)

Totaal aantal stemmen: 142

Pallatin

Re: Welke kleur pump bij deze jurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:19

Leuke jurk!! Sowieso de lichte panty en je zou ook nog cognackleurige pumps kunnen overwegen als je nude te heftig vindt…ik zou geen stoere boots doen, vind ik voor een bruiloft niet zo passend en niet bij je jurk passen eigenlijk

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:25

Ik zou er, als ik jou zo zie lopen op een bruiloft, niet eens denken dat het ook een geschikte jurk is voor een begrafenis _O- vooral niet als het rond of in de winterperiode is. Dan zijn donkere kleuren sowieso gangbaarder. Ik vind de jurk erg tof!

Schoenen zou ik in 1 van de kleuren van de jurk doen. En dan inderdaad wat nettere schoenen zoals pumps.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:37

Ik vind de jurk ook leuk, een beetje een vreemde optie misschien, maar deze https://www.zalando.nl/anna-field-sleeh ... x-k11.html ? Ik weet dat ze heel zomers zijn, maar ik kan me voorstellen dat plateaupumps makkelijker lopen voor jou en als de lichte kleur ook de lichte kleur in je jurkje is, accentueer je gelijk de lichte kleuren in je jurkje

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:38

Wyb_ster schreef:
Ik vind de jurk ook leuk, een beetje een vreemde optie misschien, maar deze https://www.zalando.nl/anna-field-sleeh ... x-k11.html ? Ik weet dat ze heel zomers zijn, maar ik kan me voorstellen dat plateaupumps makkelijker lopen voor jou en als de lichte kleur ook de lichte kleur in je jurkje is, accentueer je gelijk de lichte kleuren in je jurkje

Dat zijn echt zomerschoenen :=. Veel te zomers voor onder zo'n jurk.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:42

daantjuhhh schreef:
Ik zou ook voor lichtblauw gaan. Uh nee ik zou zelf helemaal uitpakken met een mega eye catcher. Maar als ik jou was inderdaad een lichtblauwe pump. Of een heel vet stoer laarsje.

Dit waren trouwens mijn schoenen op mijn laatste bruiloft

[ [url=m/2QjH05.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Waarvan zijn die?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:44

Ik vind mooie suede lange laarzen met flinke hak ook erg mooi voor onder zo'n jurkje in de winter. Geeft het geheel ook een pittig accent :) maar goed ik weet niet hoe traditioneel het geheel dient te zijn. Erg leuk jurkje trouwens.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:48

Rytir schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik zou ook voor lichtblauw gaan. Uh nee ik zou zelf helemaal uitpakken met een mega eye catcher. Maar als ik jou was inderdaad een lichtblauwe pump. Of een heel vet stoer laarsje.

Dit waren trouwens mijn schoenen op mijn laatste bruiloft

[ [url=m/2QjH05.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Waarvan zijn die?

Net ontdekt #zalandostyle
https://www.zalando.nl/san-marina-galic ... 2-t11.html

Nu ook mega in de aanbieding zie ik *\o/*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:52

Ik heb hier een aantal paren van.
(Verschillende kleuren)
Lopen heel erg fijn (vind ik
Afbeelding
En de hak is niet al te hoog.
Kan ze alleen nergens op voorraad vinden in maat 42.
Maar misschien op vinted?

Edit: s.Oliver.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:55

In het wildeweg wat opties, zouden niet allen mijn stijl zijn, maar smaken verschillen gelukkig! :)
In de laatste komen zowel het blauw als bruin van de jurk in terug (kan alleen op jouw foto niet goed inschatten welke kleur bruin en blauw het precies is, is erg donkere foto op mijn scherm).
Allen van asos.com --> filteren op kleur blauw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:24

Oef smaken verschillen, dat is duidelijk.

Ik zou schoenen kopen die je in ieder geval vaker gebruikt, lichtblauwe pumps gebruik je misschien nooit meer.

Je kunt het geheel ook wat opvrolijken door mooie oorbellen en mooi kapsel.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:28

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:29

VanHuisUit schreef:
Ik vind mooie suede lange laarzen met flinke hak ook erg mooi voor onder zo'n jurkje in de winter. Geeft het geheel ook een pittig accent :) maar goed ik weet niet hoe traditioneel het geheel dient te zijn. Erg leuk jurkje trouwens.

Oooeeeh, goed idee idd +:)+.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:32

Afbeelding
Mooie jurk!
Ik vind cognac kleurige pumps zelf erg mooi, maar als je gaat voor licht blauw is dit mss iets. Zien er erg comfortabel uit.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:39

San87 en daantjuh ik vind jullie schoenen echt super tof. En qua kleuren zou ik normaal zeker die van daantjuh nog best aan durven. Maar ik houdt het nu toch liever veilig. Qua hak zou ik na 2 stappen plat liggen, whaha

Merk dat ik wel veel eisend ben.
- wel hak maar niet te dun of te hoog (hoog maar blok kan wel, laag en iets dunner ook wel)
- geen slangen print achtige dingen
- geen enkel laars
- liefst pump, hoge laars misschien ook nog wel een optie.
- afhankelijk van model en draagmogelijkheden niet boven 50 euro
- grote maat maar wel smal aan de enkels.

Zwart is wellicht nog wel te doen maar vind ik toch wat donker denk ik. Ondanks dat idd ik deze kleuren zo in het najaar prima vind kunnen zou ik het wel leuk vinden om het met t lichte blauw wat op te kunnen halen.
Daarbij, vriendlief en beide zoons hebben een blauwpak, blauwe blouse en blauwe schoenen. Vriend een stropdas met de kleuren van mijn jurk. Zoons krijgen ws een donkerblauwe stropdas. Dochter heeft een donkerblauwe jurk, daar moet nog een vestje of bolero bij. Ik wil kijken voor iets lichtblauws en dan zou lichtblauwe schoenen wel super tof zijn..
Denk dat de kleur in de jurk het best overeenkomt met de kleur in de eerste foto van Minjon. Jammer dat die weer helemaal geen hak hebben.

Qua traditioneel: zij gaat in wit. Zij wilde traditioneel wit. Ik heb de jurk verder niet gezien... anderzijds is hij eerder getrouwd geweest, en beide hebben kinderen uit eerdere relatie... dus hoe traditioneel is het dan nog. Er is geen dresscode, geen officiële kaart. Geen dansfeest en alles op 1 locatie...
Kortom enerzijds redelijk traditioneel, anderzijds redelijk laagdrempelig

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:46

Overigens is de kleur blauw of vrij lastig of juist heel makkelijk.
Want zoals ik zei, die 1e foto van Minjon lijkt goed te matchen, maar de manfield die esje plaatste lijkt ook te matchen, terwijl die veel grijzer blauw is.

Doet mij dan weer twijfelen of ik iets via internet moet gaan bestellen met t risico dat t dan toch net wen verkeerde kleur is...

Of maak ik me nou gewoon te druk :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:48

Persoonlijk zou ik niet gaan voor een lichtblauwe schoen. Puur omdat je bovenkant echt een herfst/winter jurk is en een lichte schoen weer heel zomers is. Er ontbreekt dan harmonie. Wellicht is een ballerina met een kleine hak eronder een optie voor je? Iets zoals dit: https://www.debijenkorf.nl/l-k-bennett- ... 8823100000

Makkelijk te dragen, gaat er niet stuk op en denk dat je een schoen dan ook vaker zult pakken. Niks zo zonde als iets kopen voor puur één keer toch? :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:56

Niniane schreef:
Persoonlijk zou ik niet gaan voor een lichtblauwe schoen. Puur omdat je bovenkant echt een herfst/winter jurk is en een lichte schoen weer heel zomers is. Er ontbreekt dan harmonie. Wellicht is een ballerina met een kleine hak eronder een optie voor je? Iets zoals dit: https://www.debijenkorf.nl/l-k-bennett- ... 8823100000

Makkelijk te dragen, gaat er niet stuk op en denk dat je een schoen dan ook vaker zult pakken. Niks zo zonde als iets kopen voor puur één keer toch? :)

Is de harmonie er niet doordat het lichte blauw hetzelfde is?

Ik vind de schoen die jij stuurt dan ook juist weer wat zomers hebben omdat ze zo open zijn aan de achterkant...

Overigens was de jurk zo prijzig dat ik m echt wel vaker ga dragen en dus de schoenen ook... maar zeker als het schoenen in een minder makkelijk te combineren kleur zijn wil ik er dus ook niet al te veel aan uit geven.
De schoenen van de foto zijn 25 euro bij van haren...
De ana field die ik in een eerder bericht plaatste maar niet in 42 meer zijn zijn 30 euro. Dat vind ik schappelijke prijzen....
Voor het bedrag van de schoen die jij stuurde koop ik eigenlijk nooit schoenen... dat kan mijn portemonnee gewoon niet aan... en zeker na het aanschaffen van de jurk niet meer...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:08

Daantjuhhh, helaas alleen geef mij een seintje in de aanbieding -O-

Die van esje007 en claudiahs zijn leuk, passen super bij je jurkje en kun je vaker aan!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:12

Gelukkig zijn je opties eindeloos hè. :P De stijl is een suggestie, niet dat je dat specifieke paar moet kopen voor die prijs. :) Mijn tip zou zijn dat als je wilt gaan voor blauw, maar niet standaard donkerblauw, om dan echt voor een middenkleur te gaan en niet te licht. Die eennalaatste laarsjes die Minjon stuurde is een mooie. :j

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:14

Afbeelding

Zoiets maar iets hoger boven de enkel is ook leuk!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:18

Je foto is vrij donker TS, waar is deze jurk van? Kunnen we misschien online even bekijken

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:20

Giulia is een merk met mooie pumps in alle kleuren. Onder andere te koop op Omoda.nl. Kosten €70,- en lopen, ondanks de vrij hoge hak, echt goed.
Zwarte pump kan prima, ik zou zelf geen pump doen met een enkelbandje. Dat maakt het wat truttig.
Je jurk vind ik erg leuk. Veel plezier alvast!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:42

frensje schreef:
Giulia is een merk met mooie pumps in alle kleuren. Onder andere te koop op Omoda.nl. Kosten €70,- en lopen, ondanks de vrij hoge hak, echt goed.
Zwarte pump kan prima, ik zou zelf geen pump doen met een enkelbandje. Dat maakt het wat truttig.
Je jurk vind ik erg leuk. Veel plezier alvast!

De schoen die ik vanuit de winkel bij de jurk had mee genomen zijn idd die van 70 euro van giulia. In de winkel vond ik ze wat hoog maar leek redelijk te gaan, de stapjes in en uit de paskamer. Thuis in huis een stukje op gelopen en die floepen dus echt uit. Dit gaan echt schoenen zijn die ik nooit meer aan doe en dan vind ik die 70 veel te veel. Dus die gaan sowieso terug.

Door mijn lange smalle voeten floepen veel pumps en is schoenen zonder veter shoppen een waar drama. De schoenen met bandje zijn daardoor echt een uitkomst en zelf vind ik het wel wat sjieks hebben.
Maar smaken verschillen dus een ander zal het inderdaad truttig vinden. Snap ik ook weer....

Het jurkje is van Ana alcazarhttps://m.aboutyou.nl/p/ana-alcazar/jurk-esida-7091221?vid=47118182&om_channel=PLA&utm_content=ppc&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PLA_NL_AP_F_Brand_CSS_ADF&gclid=CjwKCAjwoP6LBhBlEiwAvCcthFFbmB8V8YifZWyRQbItranSpmZjz5m-ayUVs8bcUE0_z05RCAejOBoCA8wQAvD_BwE

Kleur lijkt hier wat feller dan het is. Denk dat de laatste foto het beste overeenkomt
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 01-11-21 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:45

Rytir schreef:
Daantjuhhh, helaas alleen geef mij een seintje in de aanbieding -O-

Die van esje007 en claudiahs zijn leuk, passen super bij je jurkje en kun je vaker aan!

Die vind ik beide idd ook erg mooi. Die van manfield misschien wat duur (die olivers kan ik nog niet vinden) omdat ik geen echte pump drager ben...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:48

Pumps waar je een avond op kan dansen zijn echt heel moeilijk te vinden denk ik. Ik ben zelf wel redelijk te spreken over de hakken van clarks. Is meer een comfort schoenen merk, ze hebben vooral een beetje saaie modellen/kleuren maar dus wel voetenbed, kussentjes in de hiel, hakken zo eronder dat je stevig kan staan. Met een beetje geluk kan je in de sale misschien wel eens iets treffen in je budget maar meestal is het wat duurder. (https://www.clarks.eu/nl/nl/dames/schoe ... 54954.html). Maar mijn voeten zijn niet perse smal dus ik weet niet of dat voor jou zou werken ze hebben wel ook breedtematen soms.

EDIT: ik vind het jurkje met nude laarsjes zoals het model op die foto trouwens ook best leuk staan.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 01-11-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt