Cowgirl schreef:marleen_88 schreef:Sinds wanneer mag Kerst niet meer? Ik leef duidelijk onder een steen.
Noem het beestje bij de naam: het was een nazi klaar.
Nou al een tijdje hoor. Het is tegenwoordig ook 'Feestdagen" ipv Kerstdagen. 'Feeststol' ipv Kerststol.
Verder laat ik mij op internet maar niet uit wat ik daarvan vind![]()
Nazi is gewoon Nazi. Al heb ik bij verschillende rondleidingen ook wel 'Duitsers' gehoord.
Oh tsjonge, ik heb dit echt serieus gemist hoor.
Nooit van gehoord.
Nog even en wij mogen niet meer zeggen dat wij Vlaming zijn maar een inwoner van België.
Ik ken zat moslims, waaronder mensen woonachtig in het Midden Oosten, en die wensen mij net zo makkelijk 'Merry Christmas' als ik hen 'Ramadan Kareem' wens. Sterker nog, ik krijg regelmatig foto's van kerstbomen 'in de woestijn' te zien.

Maar het ligt volgens mij aan zijn gebrek aan kennis omtrent de WO'en, en bijhorende begrippen, dat hij het woord anders ervaart dan ik bedoel. Voor hem ligt het meer in de lijn van een scheldwoord; net omdat hij de achtergrondinformatie niet heeft wat betreft het nazisme als ideologie (hij geloofde eerst niet dat nazisme een echt woord is). Zijn interesses liggen elders, dat kan en mag gewoon, en hij is absoluut geen dommerik (ik hoop dat ik hem niet zo afschilder hier!), maar het hoofdstuk "oorlog" ontbreekt bij hem, net zoals ik tot 6 jaar geleden (ik was toen 28 jaar!) nog nooit van Chernobyl/Pripyat had gehoord. Serieus ja.
Mensen zijn tegenwoordig zo snel op hun teentjes getrapt.