AMCM schreef:Andersom hier, ik had altijd bindingsangst. Leek in een relatie wel zo'n typische man (ondanks dat ik een vrouw ben) die afhaakte als de eerste lol / spanning eraf was..
Plots verloor ik dan compleet mijn interesse en voelde soms zelfs echt afkeer.
Zelfs mijn jeugdliefde wist me niet 'te houden'. We hebben het door de jaren heen verschillende keren geprobeerd maar elke keer als het te serieus werd nam ik de benen, ondanks de grote liefde voor elkaar.
Ik denk dat je het écht niet persoonlijk hoeft te nemen. Het is goed om kritisch naar jezelf te kijken natuurlijk maar ik kan je vertellen dat het in mijn geval echt nooit aan de andere persoon lag. Dat waren keer op keer prima kerels.
Inmiddels heb ik al een jarenlange relatie en kinderen. Deze keer is het gelukt omdat het iemand was die mij wist te doorgronden, die het op de juiste manier volhield, en die door de jaren heen op een bepaalde manier 'hard to get' is gebleven. Dat bleek toch een belangrijke factor te zijn voor mij. Het gevoel van mijn best te moeten blijven doen voor hem en ook nog wat te kunnen jagen, zelfs na al die jaren.
Ik denk dat het altijd aan de persoon met bindingsangst zelf ligt en dan kun je sowieso beter verder kijken hoor. Het zou toch te ingewikkeld worden.
Blijf lekker aan jezelf werken, geniet, leef, word zo vaak verliefd als je maar wil en op een dag is het op de juiste.
Ik herken daar ook dingen in. Enkel voel ik ook gewoon echt een doodsangst als ik in een relatie stap, het is nooit leuk, alleen maar stressvol. Het duurt inderdaad meestal niet lang voor ik die persoon dan ook slecht maak in mijn hoofd en redenen zoek om er een einde aan te maken. Ik zoek naar bevestiging maar vanaf ik die bevestiging heb of het label "relatie" wordt geplakt, wil ik het niet meer. De persoon waarmee ik nu date heeft net zoals ik die angsten, dus daarom hebben wij beide nog geen label geplakt en geven elkaar ruimte. Vooral die ruimte is super belangrijk voor mij, anders word ik verstikt. Anderzijds ben ik dan ook iemand die op zoek gaat naar bevestiging, maar die krijg ik nu niet volledig waardoor het ook 'interessant' blijft. Gek allemaal, maar ik probeer mezelf daar wel echt in te begrijpen.