Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:42

Pfff... het spul, en dan vooral elektronica onder de bouwstof, dat kan je weggooien :\. Wat gruwelijk balen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 10:43

XladyX schreef:
Maar als er geen kozijnen/deuren in de woning zaten (en nog steeds geen glas lees ik) dan is het toch erg onverstandig om er waardevolle spullen te laten liggen? Diefstal hoort natuurlijk niet, maar kun je best verwachten als alles zo open is dat het doorwaait en kan regenen. Wat heb je voor de 375 euro kunnen doen? Daarvoor kun je neem ik aan wel een bus huren, en familie/vrienden vragen te helpen tillen om alles weg te halen?

Verder heel vervelende situatie, en hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte!

Mijn familie woont helaas niet in de buurt. Natuurlijk heb ik geld, sieraden, laptop weggehaald alleen ik woon 4 hoog. Ik ben zelf ook ziek en kon niet alles meenemen. Ik heb gelezen dat als je de hele inboedel mee moet nemen men vaak meer dan 6000 euro aan verhuiskosten subsidie moet geven. Er is mij verteld dat alles deugdelijk zou worden dichtgetimmerd. Ook dit is niet gebeurd.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:45

Sabri schreef:
turtlelito schreef:
Stonden er wel bouwhekken om het geheel heen? En was er misschien (camera)bewaking op het project? Dan is de bouwer wellicht verzekerd, alhoewel dat een lastig verhaal gaat worden als er op voorhand geen boedelbeschrijving is gemaakt.

Spullen achterlaten zonder bewaking in een huis waar geen ramen inzitten lijkt wat bijzonder. Tegenwoordig worden op nieuwbouwprojecten zelfs cv-ketels pas laat ingehangen omdat ze anders 'verdwijnen'.

Klopt helemaal wat je zegt. Er stonden geen hekken om de steiger heen en de trap op deze steiger was vanaf de grond zo bereikbaar om naar boven te klimmen. Kwam uit voor het kozijn waarvan het hout los in het kozijn zat en aan de kant was geduwd. Het hout in mijn kozijn was vermoedelijk door de inbreker opzij geschoven en was niet eens vastgezet. De politie zei dit had minstens vastgetimmerd moeten zitten. De politie is een uur geweest. Zij waren stomverbaasd dat de hele flat ontruimd was en er geen enkele vorm van bewaking was! Ook de tegenoverliggende flat zijn alle bewoners vertrokken en was er dus geen zicht van andere bewoners op mijn flat.

Ik heb de woningbouw en uitvoerder meteen ingelicht en men zou het onderzoeken. In plaats van opnieuw mijn spullen af te dekken is er gewoon doorgewerkt en heeft men een grote ventilator het hele weekend aangezet wat nog verder het stof door mijn woning verspreid heeft. Er staan ook grote geluidsboxen, matrassen etc nu al dagen onder bouwstof..Ik heb geen idee in hoeverre bouwstof schadelijk kan zijn als dit op je matras en geluidsboxen trekt. Het hele huis is echt heel erg stoffig. Alles zit onder de zwarte bouwstof. De wc en muren van de keuken en badkamer zijn gesloopt etc.

Ik zou (eventueel samen met de verhuurder natuurlijk) voor nu proberen de schade te beperken en verder wachten met zaken reinigen etc. totdat je weet wie hier voor verantwoordelijk te stellen is. Met dit soort vervuiling moet het professioneel gereinigd worden, als je zelf probeert wat te herstellen is dat later misschien juist nadelig.

Heel veel sterkte ermee, wat een vervelende situatie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:46

Een vergoeding van 375 is echt niets, ik vind het een vreemde gang van zaken van de woningbouw. Vooral omdat ook te verwachten is dat je daarna je muren en vloer opnieuw moet doen, dan spreek je van een stuk meer geld.
Je kan dan wel eenvoudig roepen dat TS er zelf maar geld voor opslag tegenaan had moeten gooien, maar ik denk dat niemand dat braafjes zou doen als je huurbaas besluit tot een renovatie waar je zelf niet op zit te wachten.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 10:50

Sclimpre schreef:
Maar waarom haal je niet per direct de dure en kwetsbare spullen weg? Kwestie van geen verdere schade op te lopen.
Ik vind het een verkeerde besparing om dure spullen onder een stuk plastic in een bouwwerf te laten. Je weet namelijk dat dat niet voldoende is. Voor de bouwvakkers is het ook lastig werken als niet het hele huis leeg is. Voor hele grote stukken zoals kleerkast of eettafel kan ik het begrijpen, die zijn lastig te verhuizen en relatief makkelijk terug schoon te krijgen. Maar elektronica, een leren tas en schilderijen die haal je toch weg? Verder lijkt het me moeilijk te bewijzen dat bepaalde spullen daar lagen.

Ik heb twee grote zware geluidsboxen, deze neem je niet even zo makkelijk mee. Zeker niet als je ziek bent en dagelijks bedlegerig bent. Dit heb ik ook aangegeven bij de woningbouw. Ik heb daarom hulp gekregen van een speciaal bedrijf die mijn inboedel goed heeft afgedekt en ingepakt. Van de woningbouw hoorde ik dat het dagen geleden al geconstateerd was dat het plastic van mijn inboedel was. Men heeft mij niet gewaarschuwd. Nadat ik het ontdekte heeft het al dagenlang in de bouwstof en vermoedelijk regen gestaan(dat was woensdag denk ik met de harde wind). Toen viel het de bouwvakkers op dat mijn inboedel niet meer afgedekt was. Dat hoorde ik pas later toen ik het zelf ontdekt had en verhaal ging halen. Er is ons verteld alleen kleine verzorgsproducten mee te hoeven nemen. Anders zou men bv de verhuiskostensubsidie moeten betalen als we de inboedel eruit moesten halen. Alles zou goed in de gaten worden gehouden en afgesloten is er verteld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:53

Sabri schreef:
Sclimpre schreef:
Maar waarom haal je niet per direct de dure en kwetsbare spullen weg? Kwestie van geen verdere schade op te lopen.
Ik vind het een verkeerde besparing om dure spullen onder een stuk plastic in een bouwwerf te laten. Je weet namelijk dat dat niet voldoende is. Voor de bouwvakkers is het ook lastig werken als niet het hele huis leeg is. Voor hele grote stukken zoals kleerkast of eettafel kan ik het begrijpen, die zijn lastig te verhuizen en relatief makkelijk terug schoon te krijgen. Maar elektronica, een leren tas en schilderijen die haal je toch weg? Verder lijkt het me moeilijk te bewijzen dat bepaalde spullen daar lagen.

Ik heb twee grote zware geluidsboxen, deze neem je niet even zo makkelijk mee. Zeker niet als je ziek bent en dagelijks bedlegerig bent. Dit heb ik ook aangegeven bij de woningbouw. Ik heb daarom hulp gekregen van een speciaal bedrijf die mijn inboedel goed heeft afgedekt en ingepakt. Van de woningbouw hoorde ik dat het dagen geleden al geconstateerd was dat het plastic van mijn inboedel was. Men heeft mij niet gewaarschuwd. Nadat ik het ontdekte heeft het al dagenlang in de bouwstof en vermoedelijk regen gestaan(dat was woensdag denk ik met de harde wind). Toen viel het de bouwvakkers op dat mijn inboedel niet meer afgedekt was. Dat hoorde ik pas later toen ik het zelf ontdekt had en verhaal ging halen. Er is ons verteld alleen kleine verzorgsproducten mee te hoeven nemen. Anders zou men bv de verhuiskostensubsidie moeten betalen als we de inboedel eruit moesten halen. Alles zou goed in de gaten worden gehouden en afgesloten is er verteld.

Poeh, de woningbouw heeft hier dus wel echt steken laten vallen. Ik weet niet beter dan dat bij grote renovatiewerken wordt aangeraden spullen weg te halen en elders op te slaan.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:56

Wat balen TS. Het heeft denk ik niet zoveel nut om nu te gaan zeggen hoe het anders had gemoeten.

TS het juridisch loket is een goede. Ik las hier iets over het aanspreken van de verzekering van de bouwer. Dat kan jij denk ik niet doen. Jij moet denk ik een claim neerleggen bij de verhuurder, die vervolgens de bouwer aan kan spreken. Jij hebt geen overeenkomst met de bouwer, maar wel met de verhuurder.

Succes ermee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:56

Wat een raar verhaal joh!

Sowieso om tijdens dermate groot onderhoud nog zoveel waardevolle spullen in een woning te laten staan, dat is toch vrágen om problemen :? Zowel voor de veiligheid van je spullen, als voor de werklui voor wie dat allemaal in de weg staat....

Daar moet toch duidelijke communicatie over geweest zijn, dat men waarschuwt dat die spullen voor datum X weg moeten zijn omdat dan de werkzaamheden beginnen? En als het dan niet weg is, dat het op eigen risico is ofzo?

Heeft de woningbouw het risico om 1 of andere reden overgenomen, gezien zij hebben geholpen met inpakken? Het klinkt zo raar dat "de woningbouw" spullen in plastic staat te verpakken, is dat gebruikelijk / hebben ze dat ook bij je buren gedaan...?

Wist je zelf dat deze klussen allemaal zouden gebeuren? Stucen en kozijnen er uithalen en niet direct nieuwe terugplaatsen enzo....dat is toch geen situatie om waardevolle spullen in een woning te laten staan :?

Wie heeft het besluit / de verantwoordelijkheid genomen dat dit wel zou kunnen?
Heb je zwart op wit staan dat de Woningbouw je belooft dat achtergelaten spullen goed verzorgd zullen worden?

Je bent er sowieso mooi klaar mee, maar ik vind het zo bijzonder dat zowel jijzelf als de woningbouw het een goed idee leken te vinden zoals je het verhaal nu vertelt.....

[edit] Heb je zwart op wit staan wat je hierboven als laatste nu hebt gepost? Want dan lijkt me dat de Woningbouw verantwoordelijk is voor de schade :) Als zij beloven alles goed te verzorgen dan moeten ze dat doen ook en moeten zij het verder met uitzoeken met de werkmannen, dat zou niet jouw probleem moeten zijn, jij hebt een afspraak met de Woningbouw.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-10-21 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 10:56

Sizzle schreef:
Een vergoeding van 375 is echt niets, ik vind het een vreemde gang van zaken van de woningbouw. Vooral omdat ook te verwachten is dat je daarna je muren en vloer opnieuw moet doen, dan spreek je van een stuk meer geld.
Je kan dan wel eenvoudig roepen dat TS er zelf maar geld voor opslag tegenaan had moeten gooien, maar ik denk dat niemand dat braafjes zou doen als je huurbaas besluit tot een renovatie waar je zelf niet op zit te wachten.

Klopt, het is een laag bedrag. Politie zei meestal wordt de inboedel van dit soort renovaties door de woningbouw in containers gezet met een dik slot erop. En er had minimaal beveiliging moeten rondlopen nu heel de flat weg is en geen bewoner toezicht kan houden.
Ik heb ook schade aan mijn behang. Zo zijn er bv 2 zware deuren tegen mijn behang aangezet en zit er nu een strepende deuk in het behang.
Op de schilderijen op de koelkast waar ook plastic omheen zat is hout gezet. Dan zullen der nieuwe rolgordijnen etc moeten worden gekocht omdat de maten van de ramen veranderen. Tevens gaat de huur omhoog na deze renovatie.
Ook vind ik het nogal banketstaaf dat de werklui mijn vloerwissel die ik net nieuw had gekocht ook uit mijn inboedel hebben gehaald om bouwstof mee op te vegen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 11:01

pmarena schreef:
Wat een raar verhaal joh!

Sowieso om tijdens dermate groot onderhoud nog zoveel waardevolle spullen in een woning te laten staan, dat is toch vrágen om problemen :? Zowel voor de veiligheid van je spullen, als voor de werklui voor wie dat allemaal in de weg staat....

Daar moet toch duidelijke communicatie over geweest zijn, dat men waarschuwt dat die spullen voor datum X weg moeten zijn omdat dan de werkzaamheden beginnen? En als het dan niet weg is, dat het op eigen risico is ofzo?

Heeft de woningbouw het risico om 1 of andere reden overgenomen, gezien zij hebben geholpen met inpakken? Het klinkt zo raar dat "de woningbouw" spullen in plastic staat te verpakken, is dat gebruikelijk / hebben ze dat ook bij je buren gedaan...?

Wist je zelf dat deze klussen allemaal zouden gebeuren? Stucen en kozijnen er uithalen en niet direct nieuwe terugplaatsen enzo....dat is toch geen situatie om waardevolle spullen in een woning te laten staan :?

Wie heeft het besluit / de verantwoordelijkheid genomen dat dit wel zou kunnen?
Heb je zwart op wit staan dat de Woningbouw je belooft dat achtergelaten spullen goed verzorgd zullen worden?

Je bent er sowieso mooi klaar mee, maar ik vind het zo bijzonder dat zowel jijzelf als de woningbouw het een goed idee leken te vinden zoals je het verhaal nu vertelt.....

Nee wij waren hier ook niet blij mee. Alleen 70 procent van de overige bewoners leek het wel een goed idee. Dan schijn je niet veel kans meer te hebben op de wettelijke verhuiskostensubsidie van meer dan 6000 euro omdat men immers een wisselwoning beschikbaar stelt en je de inboedel dus niet hoeft te laten verhuizen. Men zou het deskundig afdekken en iedere dag controleren of alles er nog goed afgedekt bijstond is mij verteld. Daarnaast zou iedere dag na werktijd gekeken worden of alles goed was afgesloten en de inboedel nog goed afgedekt was. Kozijnen zouden goed worden dichtgetimmerd met hout. Dit is ook niet gebeurd, de houten plaat die opzij was geschoven en waar de steiger voorstond zat gewoon los erin. Daarnaast woon ik vier hoog zonder lift en als je ziek bent kun je niet alles meenemen. Zo ook mijn dure traagschuim matrassen etc.
Ja ik heb alle gesprekken waarin dit gezegd is ook opgenomen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 11:08

Depende schreef:
Wat balen TS. Het heeft denk ik niet zoveel nut om nu te gaan zeggen hoe het anders had gemoeten.

TS het juridisch loket is een goede. Ik las hier iets over het aanspreken van de verzekering van de bouwer. Dat kan jij denk ik niet doen. Jij moet denk ik een claim neerleggen bij de verhuurder, die vervolgens de bouwer aan kan spreken. Jij hebt geen overeenkomst met de bouwer, maar wel met de verhuurder.

Succes ermee!

Dankje. Ja politie zei ook je moet de woningbouw aansprakelijk gaan stellen in deze. Dit heb ik gisteravond per mail verstuurd. Met het juridisch loket ga ik ook nog mee in gesprek hierover

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:10

Wat een ellende joh.... hopelijk neemt de Woningbouw dan haar verantwoordelijkheid, als ze je beloven dat je spullen veilig staan dan moeten ze ook compenseren als dat niet het geval blijkt te zijn geweest...

Bouwstof is echt funest voor apparaten en matrassen zullen ook niet fris meer zijn.... wat er beschadigd is daar zal je toch schadeloos voor gesteld moeten worden lijkt mij, als je echt die belofte kunt bewijzen dat er goed voor je spulletjes gezorgd wordt.

Hoe het met behang en vloerbedekking zit dat vraag ik me wel af, hebben ze daar specifiek iets over over gezegd? Want met zulke grote klussen is het gewoon realistisch dat dat zal beschadigen....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:20

Sabri schreef:
XladyX schreef:
Maar als er geen kozijnen/deuren in de woning zaten (en nog steeds geen glas lees ik) dan is het toch erg onverstandig om er waardevolle spullen te laten liggen? Diefstal hoort natuurlijk niet, maar kun je best verwachten als alles zo open is dat het doorwaait en kan regenen. Wat heb je voor de 375 euro kunnen doen? Daarvoor kun je neem ik aan wel een bus huren, en familie/vrienden vragen te helpen tillen om alles weg te halen?

Verder heel vervelende situatie, en hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte!

Mijn familie woont helaas niet in de buurt. Natuurlijk heb ik geld, sieraden, laptop weggehaald alleen ik woon 4 hoog. Ik ben zelf ook ziek en kon niet alles meenemen. Ik heb gelezen dat als je de hele inboedel mee moet nemen men vaak meer dan 6000 euro aan verhuiskosten subsidie moet geven. Er is mij verteld dat alles deugdelijk zou worden dichtgetimmerd. Ook dit is niet gebeurd.

Voor €100,- kan je doorgaand wel een bedrijf vinden die wil verhuizen.
Zet een oproep op een vrijwilligers organisatie of Facebook en je krijgt het vaak wel gratis voor elkaar.
Ook had je er voor kunnen kiezen het beter in te pakken en af te dichten.
Zo lang er niks gestolen is, is het waarschijnlijk geen inbraak geweest. Maar een vervelend voorval tijdens de verbouwing waarbij personeel vaak onder grote werkdruk werkt door de planning (om jou zo snel mogelijk weer in je eigen huis te kunnen laten wonen) maar ook het personeels tekort in die sector.
Ook bij deugdelijk dichttimmeren ontstaat er stof, dat is vervelend maar niet te voorkomen bij een verbouwing.

6000 is voor inrichtingskosten e.d. voor mensen die bv uit een urgentie situatie met niks in een huis zijn geplaatst. Bijvoorbeeld uit een vrouwen opvang of blijf van mijn lijf huis.

Dit was een tijdelijke verhuizing omdat jouw eigen woning beter werd gemaakt dmv een renovatie.
Dus de vergoeding die je hebt gekregen is passend.

Voor nu zou ik goed schoonmaken en luchten en kijken of er dan uiteindelijk spullen overblijven die kapot zijn, dit kan je dan via je verzekering vergoed krijgen.

Kortom, ik denk dat je het even wat minder vanuit een slachtoffer positie moet bekijken en vooral naar wat voor schade je daadwerkelijk geleden hebt.
Maar ook meteen naar wat jij daar zelf anders in had kunnen doen en wat je er voor terug krijgt.

Het blijft een hele vervelende situatie voor je, maar kijk vooral naar de mogelijkheden en waar je echt recht op hebt. Dat scheelt veel tijd, frustratie en teleurstelling.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 11:25

pmarena schreef:
Wat een ellende joh.... hopelijk neemt de Woningbouw dan haar verantwoordelijkheid, als ze je beloven dat je spullen veilig staan dan moeten ze ook compenseren als dat niet het geval blijkt te zijn geweest...

Bouwstof is echt funest voor apparaten en matrassen zullen ook niet fris meer zijn.... wat er beschadigd is daar zal je toch schadeloos voor gesteld moeten worden lijkt mij, als je echt die belofte kunt bewijzen dat er goed voor je spulletjes gezorgd wordt.

Hoe het met behang en vloerbedekking zit dat vraag ik me wel af, hebben ze daar specifiek iets over over gezegd? Want met zulke grote klussen is het gewoon realistisch dat dat zal beschadigen....

Over de vloeren is verteld dat er twee dikke lagen op worden gelegd. Eerst karton en dan nog een dik vilt. De gehele vloer zou zo goed beschermd zijn. Nu is ook dit niet goed gebeurd. Er blijken stukken van soms een meter vloerbedekking niet afgedekt te zijn en ook is alleen het middenstuk van de vloerbedekking afgedekt. Met enkel een soort karton en niet in twee lagen met vilt
Ook dit is dus niet goed gegaan. En het huis is ook asbest etc verwijderd, hoe lekker slaap ik nog op mijn matrassen die ook nu onder de bouwstoffen zitten? Ik vrees dat er een hoop zo door kan naar het grofvuil. Zo ook de grote geluidsboxen. De koelkast moest met een deken voor het rooster en plastic goed worden afgedekt. Ook deze deken is weg en plastic weg. Ook had ik een plastic en deken om een kast met tassen etc gedaan, deze deken en plastic zijn ook weggetrokken. Enkel het plastic om de wasmachine en vaatwasser en 2 krabpalen zitten er nog om. Kan me voorstellen dat dat niet zo over een steiger mee naar beneden genomen kan worden. Verder had ik zoveel mogelijk ook in een afgesloten kast gedaan en deze op slot gedraaid, daar heeft men ook niet bij kunnen komen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:27

Die ruime 6000 euro is niet als je naar een tijdelijke of wisselwoning gaat hoor.
Dat is al je echt MOET verhuizen maar in dit geval ga jij terug naar je officiële huis.

Ben benieuwd hoe dit afloopt, hoop voor je dat je alles zwart op wit hebt anders trek je waarschijnlijk aan het kortste eind..

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:30

Wow jakkes wat een schade... begrijp ik nu goed dat heel het gebouw nu wordt gedaan, niet alleen jouw woning? zijn er meer bewoners die ditzelfde ook hebben meegemaakt? misschien een idee om samen te komen, dan sta je er ook niet zo alleen voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:41

Sabri schreef:
pmarena schreef:

Over de vloeren is verteld dat er twee dikke lagen op worden gelegd. Eerst karton en dan nog een dik vilt. De gehele vloer zou zo goed beschermd zijn. Nu is ook dit niet goed gebeurd. Er blijken stukken van soms een meter vloerbedekking niet afgedekt te zijn en ook is alleen het middenstuk van de vloerbedekking afgedekt. Met enkel een soort karton en niet in twee lagen met vilt
Ook dit is dus niet goed gegaan. En het huis is ook asbest etc verwijderd, hoe lekker slaap ik nog op mijn matrassen die ook nu onder de bouwstoffen zitten? Ik vrees dat er een hoop zo door kan naar het grofvuil. Zo ook de grote geluidsboxen. De koelkast moest met een deken voor het rooster en plastic goed worden afgedekt. Ook deze deken is weg en plastic weg. Ook had ik een plastic en deken om een kast met tassen etc gedaan, deze deken en plastic zijn ook weggetrokken. Enkel het plastic om de wasmachine en vaatwasser en 2 krabpalen zitten er nog om. Kan me voorstellen dat dat niet zo over een steiger mee naar beneden genomen kan worden. Verder had ik zoveel mogelijk ook in een afgesloten kast gedaan en deze op slot gedraaid, daar heeft men ook niet bij kunnen komen.

Pffffft :(:)

Klinkt alsof er in theorie nog best goed over nagedacht was.
Maar in de praktijk is het een fiasco -O-

Ik duim voor je dat de woningbouw goed reageert.
Zouden zij hier ook niet 1 of andere verzekering voor hebben...?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 11:42

Nee voor 100 euro kun je geen verhuizers vinden als je vier hoog woont zonder lift. Of het moeten geen erkende verhuizers zijn maar dan heb je risico dat als je inboedel door de verhuizers beschadigd je alsnog met schade zit. En de woningbouw had immers geadviseerd de inboedel in het midden van de kamer te zetten. En waar moet je alle inboedel uit een 4 kamerwoning laten? Ik heb aangegeven door ziekte niet zelf te kunnen inpakken en afdekken en dit is door een speciaal daarvoor aangewezen bedrijf voor mij gedaan. Je mag er toch van uitgaan dat hun wel weten hoe ze inboedel moeten afdekken als zij door de woningbouw daartoe aangewezen waren. Van alle huizen heb ik ook nog geen huis gezien waarvan de inboedel wel verhuisd is. Ons is immers verteld dat er goed op onze spullen zou worden gelet.

Bovendien toen ik zag dat mijn spullen waren doorzocht en een aantal spullen weggenomen waren heb ik direct de politie ingeschakeld. Deze vonden sporen van braak.

De woningbouw en aannemer heb ik de volgende ochtend direct gebeld. Men zou het uitzoeken. En in plaats dat de inboedel opnieuw afgedekt is, is men gewoon verder gegaan met de werkzaamheden. Ook is er vrijdag nog eens een grote ventilator in mijn huis aangezet die het hele weekend het vele stof nog verder door mijn woning heeft staan blazen.

En voor nu even goed schoonmaken en luchten kan niet. De renovatie is nog volop bezig en pas halverwege november klaar! En ik mag alleen in uitzonderingsgevallen het bouwterrein betreden. De werklui is nog volop aan het hakken etc. Ook de balkons gaan er bv helemaal af. Alle kozijnen eruit. Wc, douche, keuken alles wordt gestript.Het is een enorme bouwval en het grijze bouwstof ligt overal in dikke lagen.
Daarom moest ook alles goed worden afgedekt met het materiaal wat de woningbouw beschikbaar stelde. Omdat ik zelf een paar systeemziektes heb en ontstekingen aan mijn pezen van handen en elleboog etc is dit voor mij gedaan. Zo ook bij mijn buurvrouw, ook daar is er een speciaal bedrijf gekomen om de spullen deskundig en goed af te dekken tegen het vele bouwstof wat vrij komt. Dit is ook wat ons toegezegd is dat dit goed en zorgvuldig zou gebeuren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:50

andere invalshoek: Hoe zit het met de rest van de bewoners? Zijn daar ook spullen niet goed afgedekt/gestolen, zijn daar ook problemen? Misschien proberen contact te zoeken, want je staat met meer altijd sterker dan alleen.
Juridisch loket bellen is sowieso een goede, alleen had ik dit wellicht gedaan voordat je een brief had gestuurd naar de woningbouw.
Heb je ondertussen al iets van de aannemer gehoord? Je zou bijvoorbeeld niet van de week, als ze bezig zijn, langs kunnen gaan om met de werklui het eea te bekijken/bespreken?

Heel erg naar, maar ik gok, zeker met asbest, dat je je vloer/matrassen etc zo kan wegmieteren. Als dat niet goed is afgedekt en er komt asbest in te zitten is dat echt niet best. Elektronica met stof is ook vaak einde verhaal. Probeer alvast in de tussentijd daar de facturen/bonnen te vinden, want dat is vaak ook een tijdrovende klus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:56

Celiien schreef:
Elektronica met stof is ook vaak einde verhaal. Probeer alvast in de tussentijd daar de facturen/bonnen te vinden, want dat is vaak ook een tijdrovende klus.

Ja en nee.
Zolang je ze niet aansluit (stroom op zet) is het nog geen probleem en er zijn gespecialiseerde bedrijven die elektronica (binnenin) reinigen.

Overal foto's van maken en evt een prijsopgave gaan regelen voor het intensief reinigen van je elektronica en deze claim al bij hun neer te leggen.
Ook matrassen/meubels kunnen goed gereinigd worden met daarvoor speciale reinigingsapparatuur.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 12:07

Gelukkig bewaar ik van al mijn spullen de bonnen en deze liggen ook in mijn huis waar ze aan het renoveren zijn.

Mijn huis was de eerste waar ze begonnen met de renovatie. Ik heb zoveel mogelijk buren benaderd en verteld wat er bij mij is gebeurd. De aannemer heb ik gesproken en deze zei dit verwacht je alleen bij een benedenhuis. Mijn buurvrouw met een benedenhuis voelt zich er nu ook niet happy mee. Verder loopt er een doorgaande trap zo de steigers op dus in feite, als dit jonge jongens zijn, die klimmen zo erop en eraf. Zeker omdat ook de tegenoverliggende flat alle bewoners vanwege de renovatie vertrokken zijn.

De aannemer zei o ik weet niet heb dit nooit bij de hand gehad. Ik laat het je nog weten. Vervolgens is er gewoon doorgewerkt. Er zelfs nog eens een grote ventilator aangesloten die het stof het hele weekend verder door mijn huis heeft geblazen terwijl men mijn inboedel onafgedekt heeft laten staan. Van de woningbouw begreep ik dat woensdag er al plastic van de spullen was getrokken. Helaas zijn ze gewoon doorgegaan met het nodige hak en sloopwerk.

Ik heb veel foto's voor en na en veel bewijs. Ook heb ik alle telefoongesprekken opgenomen. De politie heeft ook een aangifterapport van inbraak opgesteld en foto's gemaakt en de spullen waarvan ik weet dat deze ontvreemd zijn genoteerd.

Ja de aannemer zei dat men wel een extra verzekering had afgesloten.
Alleen ik heb geen idee in hoeverre matrassen en bv gordijnen en geluidsboxen/electronica en stoffen meubilair wat dagenlang in asbest en bouwstoffen heeft gestaan nog 'bruikbaar' zijn. Ik denk niet dat ik nog lekker op mijn matras slaap met idee dat er bv asbest of bouwstof mijn matras in is getrokken

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:15

TS, ik zou nog even goed informeren naar het asbest verwijderen, ik lees dat je je daar zorgen over maakt. Het lijkt echter zeer onwaarschijnlijk dat dat zo is gedaan dat er vervuiling bij het 'normale' bouwstof is gekomen. Dan zou nl. de hele werkomgeving van de werklui besmet zijn, en dat mag absoluut niet. Het stof dat je nu ziet zal dus waarschijnlijk 'normaal' bouwstof zijn. In hoeverre diverse spullen (rendabel) te reinigen zijn zal een expert moeten bepalen. Die kun je laten komen (of zal komen) op het moment dat duidelijk is wie de schade gaat betalen. Ik zou er zelf trouwens zoveel mogelijk tussen uit gaan en de woningbouw dit soort zaken laten regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:51

Wat een toestand TS, jemig %)
Hopelijk kan het juridisch loket je verder helpen. Verder zou ik zeker de woningbouw blijven bestoken zo lang je boedel niet beter beschermd wordt. Gelukkig heb je alles goed vastgelegd. Wellicht kan, naast het juridisch loket, een advocaat die op 'no cure no pay' basis werkt je verder helpen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:53

Voor €100,- vindt je sowieso niemand die je komt verhuizen, dat is echt onzin. Daarbij moet je het spul tussendoor ook opslaan, dat is ook niet gratis. Daarna moet het allemaal weer terug verhuisd worden, en er is een goede mogelijkheid dat je bijvoorbeeld moet schilderen, een nieuw stukje vloerbedekking moet leggen of ergens een behangetje moet vervangen. Dus afgezien van het feit dat je toch al geacht wordt om er zelf heel veel tijd in te steken en tijdelijk je intrek ergens anders te nemen, is de kans dat die €375,- al je kosten dekt vrij klein. Dat is gewoonlijk vervelend, maar ook een van de risicos van huren, dus soit.

De woningbouw heeft je beloofd dat je spullen veilig zouden staan, dat er controle zou zijn, dat het allemaal goed dichtgemaakt zou worden etc. Je hebt ook bewijs van deze beloftes. Dan is het heel gemakkelijk voor iedereen hier om te zeggen "ja maar je had toch kunnen weten dat...". Nee, dat had je niet kunnen weten. Er worden jou beloftes gedaan die bedoeld zijn om jou gerust te stellen en voor hen de kosten te drukken. Dat is het: de woningbouw wil gewoon niet voor een hele flat betalen om hun spullen te verhuizen, dus beloven ze dat je spullen veilig zijn, afgedekt door een professioneel bedrijf in jouw eigen huis.

Aangezien je bewijs hebt van al die mooie beloftes (chapeau!) denk ik dat het niet verkeerd is om je inboedelverzekering eens te bellen, en uit te leggen wat er gebeurd is. Zij kunnen waarschijnlijk wel een schaderapport voor je opstellen, en ook een indicatie geven van de kosten voor reiniging en/of vervanging. Laat hen het maar uitvechten met de woningbouwvereniging en de woningbouw met de aannemer. Wie het gaat betalen is allemaal niet jouw probleem, jouw probleem is dàt het betaald wordt.

Helaas helaas is de kans dat je alles vergoed krijgt klein, er is een goede kans dat de verzekering de dagwaarde uitkeert.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:55

turtlelito schreef:
TS, ik zou nog even goed informeren naar het asbest verwijderen, ik lees dat je je daar zorgen over maakt. Het lijkt echter zeer onwaarschijnlijk dat dat zo is gedaan dat er vervuiling bij het 'normale' bouwstof is gekomen. Dan zou nl. de hele werkomgeving van de werklui besmet zijn, en dat mag absoluut niet. Het stof dat je nu ziet zal dus waarschijnlijk 'normaal' bouwstof zijn. In hoeverre diverse spullen (rendabel) te reinigen zijn zal een expert moeten bepalen. Die kun je laten komen (of zal komen) op het moment dat duidelijk is wie de schade gaat betalen. Ik zou er zelf trouwens zoveel mogelijk tussen uit gaan en de woningbouw dit soort zaken laten regelen.

Eens :j
Dat lijkt me inderdaad ook erg onwaarschijnlijk.

Wat niet wegneemt dat de gewone stof natuurlijk nu schade aan kan richten.
Sterkte!!