Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siersma schreef:marleen_usar schreef:Oke ja op internet staat dat een campeerwinkel het ook heeft.
Ja voor de hoofdprijs. Kijk of je ergens een pompstation vind die het op de pomp heeft. Dat is een stuk goedkoper. Bij Kreuze, waar wij het dus halen, kost een liter 1.649 nu
mvdende schreef:De petroleum aan de pomp is niet zuiver genoeg voor de moderne kachels. En er zit te veel zwavel in dus de stank is behoorlijk erger dan bij de officiële brandstoffen.
Ik wilde in het begin óók voor goedkoop gaan, maar na veel inlezen blijkt goedkoop vaak duurkoop te zijn omdat de kachel sneller slijt en dan onderhoud nodig heeft.
Beter kies je voor de officiële brandstoffen van bijvoorbeeld qlima zelf of firelux ofzo.
En zo veel duurder is de Qlima Extra niet als je een keer naar België rijdt en groot inslaat. €32 per 20L vs €40 per 20L en de zekerheid dat je goede brandstof hebt.
Daphara schreef:Ik heb mijn LPG kacheltje vrijdag ook weer uit de garage gehaald, met een uurtje branden heb ik het gelijk 2 tot 3 graden warmer in huis. Ik kan 50 tot 60 uur aan hebben (op de lage stand) voordat ik de 20 liter tank moet vullen.
20 liter LPG is hier in de buurt ongeveer €17,40
Dus gemiddeld €0,31 per uur dat die brand en dat is goedkoper dan de CV aanzetten.
CV staat bij mij in huis standaard op 16 graden, wanneer ik thuis kom doe ik meteen de LPG kachel aan en tegen de tijd dat ik ga eten is het prima te doen in de woonkamer.
Hevonen schreef:Heb mijn appartement vol gas gehad na een defecte (niet oude) drukregelaar. Bijna het hele gebouw opgeblazen. (De gasfles stond net buiten de schuifdeur maar door de losgeschoten slang stond het hele appartement vol gas; een wonder dat het niet is geëxplodeerd.
Ik heb jarenlang tot volle tevredenheid een Zibrokamin gehad, heb er nog steeds eentje op reserve, als hij omvalt gaat hij uit, ook bij aardbevingen etc schakelt hij zelf uit. Hij stinkt niet, je ruikt m alleen als hij net aan is, maar het is na enkele minuten voorbij. Lekker warm en veilig.
marleen_usar schreef:Ik heb een vraag wij hebben een qlima kachel en ik vind de qlima brandstof echt niet fijn ruiken, nu zag ik ergens staan dat de qlima plus kristal zo goed als reukloos is. Weet iemand hier of dat ook zo is?