[Deleted]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Re: No Spend Challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:14

Hell no.

Ik mag graag onnodige troep halen als ik lekker op de bank onder een plaid zit. _O-

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:46

Dit zou voor mij ook goed zijn. Op 1 september mijn nieuwe pony vriend opgehaald. :$ Inmiddels een wagentje gekocht en toch (ondanks al heel veel spullen hebben) spullen. Ik heb nog een paar dingen ‘nodig’ daar ga ik een lijstje van maken en daarnaast proberen niets uit te geven. In ieder geval tot december.

Er is wel nog een pakketje onderweg van de h&m, maar die is betaald dus telt niet toch :o?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:55

Mooi streven TS! Heb zelf ook wel eens van die maanden en ik kan als tip geven dat het werkt door vooral NIET te gaan kijken op advertenties en verkoopsites: dus niet gaan zitten bladeren door nieuwe kleding, want dan wil je het hebben. Niet gaan zitten kijken op Pinterest of meubelsites, want dan wil je dingen kopen. Best goed vol te houden dan. Succes! Ik doe deze maand al mee want de vakantie was wat duurder uitgevallen en de auto was kapot :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:59

Snadrem schreef:
Mooi streven TS! Heb zelf ook wel eens van die maanden en ik kan als tip geven dat het werkt door vooral NIET te gaan kijken op advertenties en verkoopsites: dus niet gaan zitten bladeren door nieuwe kleding, want dan wil je het hebben. Niet gaan zitten kijken op Pinterest of meubelsites, want dan wil je dingen kopen. Best goed vol te houden dan. Succes! Ik doe deze maand al mee want de vakantie was wat duurder uitgevallen en de auto was kapot :')

Dit helpt inderdaad heel goed :D.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:06

Ik ga ook mee doen :) wil graag mijn spaarpot bij spekken, maar geef de afgelopen maanden iets te snel al m’n geld uit & moet dan soms zelfs van m’n spaar af snoepen :o
Ben vooral gevoelig voor aanbiedingen en als ik eens met iemand ben en ik betaal, dan vind ik het soms lastig om een tikkie te sturen. Vooral bij kleine bedragen (tot 10,-), maar dat telt toch best op uiteindelijk :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:55

Ohhhh dat is zo lastig.
Begin dit jaar ben ik dit topic gestart
[HTT] Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?
omdat ik graag wilde sparen met andere mensen en hun verhalen horen, vond het zelf erg moeilijk.
En uiteindelijk lukte het heel goed.

Maarrrr ondertussen heb ik een nieuw streven namelijk dat ik met maar 2 dagen per week werken gewoon alles wil kunnen doen. Dus een No Spend zal af en toe wel nodig zijn vrees ik.

Deze maand is het in ieder geval niet gelukt (september) ik ga voor (st)o(p)ktober. Ga dan wel paar dagen naar Lissabon... maar dat is al grotendeels betaald :+ :D
En ik ben wel benieuwd waar iedereen mee komt qua tips etc. Dus volg graag :-)

Las vorige week een artikel waarin iemand tig-duizend Euro schuld had afbetaald en de beste tip die hij mensen kon geven was stop gewoon met geld uitgeven aan dingen die je niet echt nodig hebt.
Denk dat hij daarbij de spijker op z'n kop slaat... maar ja... die verleiding he...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:03

Zo pfoe, dat zou voor mijn portemonee heel goed zijn maar ik denk dat ik de volgende week nog niet haal :=

Ik lees mee voor tips! :D

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:19

I'm in! Ik kan rustig naar de action gaan voor product X en met een winkelmand vol aan spullen thuis komen..

Kleding e.d. koop ik niet zo vaak, dus daar zit de challange niet voor mij. Ik houd het dus bij geen dingen kopen die ik niet nodig heb, voortaan weer gewoon netjes een broodje mee naar het werk en kat en paard niet onnodig verwennen met spullen die ze eigenlijk niet nodig hebben.

De meeste gaan volgens mij voor het streven tot einde jaar, dus dat ga ik ook aanhouden! :)

Oh en ik vul het aan met weer iets gezonder gaan leven, dat is een beetje de mist in gegaan door de Corona. Dus de chippies en lekkere koeken e.d. mogen weer enkel in het weekend!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:30

Neem het mezelf wel telkens voor maar dan komt er toch weer wat bij. Kleding heb ik zoveel dat ik dat al 2 jaar niet meer heb gekocht op een winterjas na begin dit jaar nadat er 4 in een winter stuk waren gegaan.
Moet er nog wel 1 bijhebben voor het uitlaten en trainen met de hond.
Mijn manco zit in dingetjes voor in huis, tuin en voor de hond.
Nou kijk ik voor spulletjes voor het huis wel bij de kringloop maar het is niet wat ik echt nodig heb.

Wil en moet eerst heel veel verkopen, vooral paardenspullen. Huidige paard is met pensioen en na haar komt er geen ander meer dus alle spullen kunnen weg.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 23:43

Ik doe graag mee.
Ik wil niet bezuinigen op mijn sporten, sporten is heel erg belangrijk voor mij. Ook wil ik niet bezuinigen op uitstapjes/ vakanties. Juist het dingen ondernemen en het bezig zijn houdt mij positief en gezond.

Maar al die veel te dure broodjes onderweg….
En al die onnodige spullen terwijl ik heel klein woon…
Echt een stop erop nu!!

Ik heb een laag salaris en er komt een verhuizing aan in de toekomst + vervanging van mijn auto uiteindelijk. Dus onnodig geld uitgeven is gewoon zonde.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:28

Bij vooral de online aankopen, laat ik de dingen een nachtje in het winkelmandje. Denk ik de dag erna nog steeds dat ik het nodig heb, dan koop ik het. Maar meestal ben ik in de ochtend tot een ander inzicht gekomen.

En nog een tip, geen winkels op Instagram, Facebook volgen en alle nieuwsbrieven stopzetten. Meestal zijn dit impulsaankopen.

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 08:36

[Deleted]
Laatst bijgewerkt door Jigglemouse op 09-05-23 17:12, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:02

@SJP, daar heb ik er nog steeds heel veel van :)). Maar mag ik voorlopig ook niet meer kopen, eerst eens inventariseren wat ik wel en niet draag, en alles dat ik een jaar niet draag, verkopen :P.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:38

Citaat:
@VanHuisUit: Ik volg jou topic al het gehele jaar.
hé wat grappig :D

Gisteren advies opgevolgd wat hier werd gezegd over het één dag in je winkelmandje laten van online aankopen. Het zit nog in mijn winkelmandje :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:27

Zo, hatsikidee! Ik heb gisteren bij het verder opruimen een doos met barbies gevonden. :D

Deze heb ik in mijn 30'er jaren gekocht ( meeste nog nieuw in doos ) en ze uitsluitend ter display in de kast gehad. Daarna jaren lang donker opgeslagen in een doos.

Dus vandaag gaan een aantal van de meiden in de uitverkoop. :D En de eerst was al binnen een uur verkocht :))

Dus het (be)sparen gaat tot nu toe goed deze maand :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:33

Da's niet eerlijk _O- :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:52

VanHuisUit schreef:
Da's niet eerlijk _O- :P

Oh jawel! Ik geef niks uit, doe alleen maar spullen weg. Ook een hoop gedoe minder met verhuizen straks, haha :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:04

larissa96 schreef:
I'm in! Ik kan rustig naar de action gaan voor product X en met een winkelmand vol aan spullen thuis komen..

:j Dit dus … van de week voor een goedkoop voerbakje voor de kat naar de Action. Waar kom ik mee thuis? Een sunlounger en kerstspullen (en ook het bakje van 0,99 cent :+ )

sandracompen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:10

Oehhh ik heb afgelopen tijd ook heel veel geld uitgegeven aan dingen die onzinnig zijn. Ben de laatste tijd al beetje op aan het letten omdat ik vaak miskopen doe en dat nu minder doe. Gewoon ook zonde van het geld als je dingen koopt en vervolgens meer dan 1 jaar ofzo er niks meer mee doet, voor mij is het dan troep en kan het weg want ik heb het dan al een hele lange tijd niet nodig gehad

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:48

Fitzroy schreef:
larissa96 schreef:

:j Dit dus … van de week voor een goedkoop voerbakje voor de kat naar de Action. Waar kom ik mee thuis? Een sunlounger en kerstspullen (en ook het bakje van 0,99 cent :+ )

Ja die bakken moeten verboden worden, die zijn heeeeel slecht voor de portemonee. Vet zonde want 9/10 keer gaat het dan in de kast of op een stapel want 'voor later'. Ja uhuh. Niet dus :roll:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:27

Action loop ik met een dikke boog omheen. Dat is echt zo'n vreselijk gevaarlijke winkel! :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:49

Tallie1979 schreef:
Action loop ik met een dikke boog omheen. Dat is echt zo'n vreselijk gevaarlijke winkel! :')

In het kader van de no spend-challenge heb ik mezelf net een Action-verbod opgelegd van een maand. Meer een Staction-tober. :+

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:56

Ik volg en doe mee! Toen ik net op kamers ging hield ik netjes mijn kasboekje bij en draaide ik elke stuiver 5 keer om. Inmiddels gaat er buiten de weekboodschappen om minstens net zo veel naar impulsieve ijsjes, koffietjes, ah to go, etc. nu we weer op de campus colleges volgen.

Gisteren was voor mij de maat vol, en nu kom ik dit topic tegen. Heerlijk hoe dingen samen kunnen vallen haha.

Mocht iemand het leuk vinden om te delen hoe die budgetteert: please stuur me een privé berichtje. Ik kan en wil nog heel veel leren.

Door mijn beperkingen ben ik niet in staat om full time te werken en dat wil ik ook absoluut niet hoeven. Na alle ellende in de afgelopen jaren is mijn motto geworden 'het leven is om te vieren, en dat doen we elke dag.' Daarnaast wil ik graag zo duurzaam mogelijk leven en wanneer de tijd rijp is ons eigen off-grid tiny house bouwen. Daarvoor is geld nodig, maar des te meer creativiteit! Zo ben ik afgelopen jaar begonnen met het telen van eigen groenten. Het zal menigeen verbazen hoeveel je kunt kweken uit een zakje bio zaden van 3,50!

Mijn tip voor iedereen die houdt van kleding shoppen: kringloop! Echt, op mijn onderbroeken, onderhemdjes en schoenen na komt alles van de kringloop, marktplaats of krijgertjes. (meubels en ander spul ook trouwens. Ik koop bijna niks nieuw) Ontdek je eigen stijl en ga voor een stapeltje kleding dat je onderling kunt combineren. Zo houd je het leuk voor jezelf. *\o/*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:06

Het ziet er naar uit dat ik de komende maand ga starten met mijn menbewijs, die stond nog niet ingepland maar we hadden ons (mijn moeder en ik) een paar weken terug opgegeven voor een informatieavond en we zijn heel positief over de gegeven informatie gisteren. Tot zo ver het geen geld uitgeven. Het is overigens alleen de cursus, de boeken en het examen. Voor de paarden hebben we niets nodig, het wordt met manegepaarden gegeven en voor onze eigen paarden hebben we al tuig liggen (en karren, maar daar gaan we niets mee doen totdat ze daar beleerd zijn over een jaar).

@romyver: welkom, wat leuk! Ik woon tegenwoordig in een semi-tinyhouse op het erf van mijn ouders. Ook met een stukje moestuin (maar nog wel heel klein, dat moet volgend jaar flink groeien). Gezellig dat je mee doet.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:06

Ik doe mee! Heeeeel veel dierenarts/kliniek rekeningen gehad dus het paarden ziektekosten spaarpotje moet weer aangevuld worden :=

Ik sta ook wel open voor goede tips! Kennen jullie de app flow your money? Heb het nog nooit gebruikt maar schijnt wel handig te zijn.
https://flowyour.money/nl?utm_source=go ... DUQAvD_BwE