Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:25

Hier hebben we ook allemaal een vaste plek en eerlijk is eerlijk, ik vind het stront en strontirritant als buren met meer dan één auto die zo nodig voor de deur willen hebben staan. Zet een auto gewoon een straat verderop, op die manier kan iedereen tenminste met één auto voor de deur parkeren. Wel zo eerlijk en handig.

Puntje bij paaltje kan iedereen natuurlijk parkeren waar hij of zij wilt maar ik vind het ook gewoon asociaal als je met meerdere auto's plekken vult terwijl een ander dan niet eens één auto kwijt komt.

Denk een beetje na en houd een beetje rekening met elkaar, zo moeilijk is dat niet.

Onze directe buren spande de kroon met twee auto's, hun zoon en schoondochter nog een auto die telkens de halve straat in beslag namen. Daar is wel over gesproken.

Wij zetten onze tweede auto netjes een straat verder, gewoon uit ons eigen, ook als er wél plaats is. Ik ben gewoon van mening dat ik het asociaal vind om twee auto's voor de deur te willen hebben terwijl we ook prima kunnen lopen.

Als ik dat niet wil doen moet ik een oprit laten maken, dan kan niemand ervoor parkeren.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:26

Echwel schreef:
Je enige vaste plek is op de begraafplaats hoppa
Dat is wat ik antwoord

En zelfs dan moet je na een tijdje plaatsmaken als het niet van jezelf is :-)

ruitje

Re: Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:29

Ik houd van in de randstad wonen, gewoon, daar waar ik van 75% van de auto's in mijn straat niet eens weet bij welk huis die horen :') . Houd toch op zeg. We betalen allemaal even veel, is niks van wie dan ook bij.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 21:35

KimD schreef:
Hier hebben we ook allemaal een vaste plek en eerlijk is eerlijk, ik vind het stront en strontirritant als buren met meer dan één auto die zo nodig voor de deur willen hebben staan. Zet een auto gewoon een straat verderop, op die manier kan iedereen tenminste met één auto voor de deur parkeren. Wel zo eerlijk en handig.

Puntje bij paaltje kan iedereen natuurlijk parkeren waar hij of zij wilt maar ik vind het ook gewoon asociaal als je met meerdere auto's plekken vult terwijl een ander dan niet eens één auto kwijt komt.

Denk een beetje na en houd een beetje rekening met elkaar, zo moeilijk is dat niet.

Onze directe buren spande de kroon met twee auto's, hun zoon en schoondochter nog een auto die telkens de halve straat in beslag namen. Daar is wel over gesproken.

Wij zetten onze tweede auto netjes een straat verder, gewoon uit ons eigen, ook als er wél plaats is. Ik ben gewoon van mening dat ik het asociaal vind om twee auto's voor de deur te willen hebben terwijl we ook prima kunnen lopen.

Als ik dat niet wil doen moet ik een oprit laten maken, dan kan niemand ervoor parkeren.

Ja dat had ik zeker ook gedaan als dat nodig was geweest. Maar er is nog plek over als iedereen zijn auto’s heeft geparkeerd, inclusief onze 2 auto’s. Dus dan vind ik dat dat niet hoeft

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:35

LoveGlove schreef:
Dus als ik het goed heb zou ik haar zelfs officieel gezien voor 2 redenen kunnen aankaarten. Het parkeer festijn en dat zij me een paniekaanval door ptss heeft gegeven :')

Nou nee. Zij kan er niets aan doen dat jij triggers hebt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:39

Een parkeerplaats is pas van jou zodra 'ie samen met je huis gekocht/verkocht wordt :') Is dat niet het geval? Wegwezen dan :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:45

KimD schreef:

Hahahahaha aan mij zou je een harde hebben :')

Hoe haal jij al het recht in je hoofd om voor een ander gezin te kunnen bepalen hoeveel auto’s dat nodig heeft?

Wij hadden/hebben thuis 4 auto’s en het heeft ons nooit ene moer geboeid waar die stonden zolang het maar het dichtst mogelijke vrije plekje was.

Er zijn altijd mensen die ‘hun’ plek willen claimen, en zitten crossen als het toevallig vrijkomt, maar eerlijk is eerlijk, die zijn gewoon zielig :') ‘T is een auto, niet je leven… waar haal je zelfs de tijd of energie vandaan om op dat soort belachelijke dingen te letten…
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 28-09-21 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:46

Pff. Laten gaan Ts. Als er genoeg plek is moet ze zich niet zo druk gaan maken. Waar hebben mensen toch de tijd voor tegenwoordig. Adem in... Adem uit... 8-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:50

Lekker laten gaan...
Als ze haar eigen plek wil moet ze een huis nemen waar dat bij zit, of een met een oprit, carport of garage.
Zulke plekken die jij hebt zijn gewoon publieke parkeerplekken die je niet mag claimen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:52

KimD schreef:

En de mensen in de straat waar je jouw tweede auto parkeert dan? Misschien kunnen zij daardoor weer niet in hun straat parkeren.

Nee hoor, ik kan me er niet druk om maken. Nu woon ik ook in een dorp waar meer dan genoeg ruimte is en hebben we een oprit met carport waar ook gewoon 2 auto's kunnen staan.

TS: ik zou me er niet teveel van aantrekken. Sommige mensen kunnen zich echt enorm druk maken over zulke dingen en willen dat graag ventileren. Enorm balen dat jij daar nu last van hebt gehad. Ik hoop dat je niet te lang last houdt van je paniekaanval! Rustig aan in elk geval!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:53

Als ik ooit ga verhuizen dan is een eigen oprit wel een harde eis hoor. Ik ben ook klaar met de parkeerstress.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:55

Suzanne F. schreef:
Als ik ooit ga verhuizen dan is een eigen oprit wel een harde eis hoor. Ik ben ook klaar met de parkeerstress.

En dan heb je mensen die hun auto voor je oprit parkeren en dan nog verontwaardigd zijn als je zegt dat je hem weg moet halen :')
Gister nog gehad... meneer vond het heel vreemd.
Maar toen ik zei dat ik er anders wel overheen ging proberen te rijden kon het gelukkig wel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:55

:')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:01

Poekkie schreef:

Hoe haal jij al het recht in je hoofd om voor een ander gezin te kunnen bepalen hoeveel auto’s dat nodig heeft?

Wij hadden/hebben thuis 4 auto’s en het heeft ons nooit ene moer geboeid waar die stonden zolang het maar het dichtst mogelijke vrije plekje was.

Er zijn altijd mensen die ‘hun’ plek willen claimen, en zitten crossen als het toevallig vrijkomt, maar eerlijk is eerlijk, die zijn gewoon zielig :') ‘T is een auto, niet je leven… waar haal je zelfs de tijd of energie vandaan om op dat soort belachelijke dingen te letten…

Zoals gezegd, puntje bij paaltje heb je niks te mekken maar de buren hebben ook niks aan hun benen.

Wij laden dagelijks zes honden in en uit en de buren twee deuren verderop twee kleine kinderen. Het is toch gewoon prettig als je een auto in en uit kunt laden voor je eigen deur? Dat je niet weet ik hoe ver moet slepen met boodschappen of kinderen of honden of weet ik veel wat.

Het is een kleine moeite om dan rekening met elkaar te houden zodat in ieder geval één auto voor de deur kan staan.

Inmiddels woont de zoon samen waardoor het 'probleem' helemaal niet meer aan de orde is. Zoals gezegd, we hebben ook twee auto's en als ik irritant wil doen kan ik die dagelijks zo zetten dat we met twee auto's vier plekken in beslag nemen want we zijn altijd eerder thuis. Maar waarom zouden we? Één auto gewoon netjes voor de deur en onze andere auto een straat verder zodat andere mensen ook hun auto voor de deur kwijt kunnen. Kleine moeite, groot gebaar.

Als jij onze buur was geweest hadden we onze voortuin inderdaad al tot oprit om laten leggen. Dan had je als buur nog aan het kortste eind getrokken want dan kan er nog maar één auto voor de deur ipv vier. :D

Gelukkig hebben wij allemaal fatsoenlijke buren die er hetzelfde over denken en onze directe buren begrepen ook het 'probleem' toen ze er op aangesproken werden, niet door ons overigens. ;)

x_Rebecca schreef:
En de mensen in de straat waar je jouw tweede auto parkeert dan? Misschien kunnen zij daardoor weer niet in hun straat parkeren.

Nee hoor, ik kan me er niet druk om maken. Nu woon ik ook in een dorp waar meer dan genoeg ruimte is en hebben we een oprit met carport waar ook gewoon 2 auto's kunnen staan.

TS: ik zou me er niet teveel van aantrekken. Sommige mensen kunnen zich echt enorm druk maken over zulke dingen en willen dat graag ventileren. Enorm balen dat jij daar nu last van hebt gehad. Ik hoop dat je niet te lang last houdt van je paniekaanval! Rustig aan in elk geval!

Daar zijn geen huizen die aan die kant parkeren. :Y)
Laatst bijgewerkt door KimD op 28-09-21 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:02

Jouw ptss staat los van deze reprimande.
Beetje flauw om dit te gebruiken.

Ik had aangehoord en deur dicht gedaan…beetje zelfde als jouw bevroren ptss
Let it goooooo let it gooooooooooo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:07

Heel eerlijk? Als mevrouw zo nodig een vaste parkeerplek wil, dan betaald ze er maar voor.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:08

Wat een raar gedrag.

Wordt de buurvrouw ook boos als er een gast/bezoek op de Parkeerplaats staat. Die komen ook nog wel is met de auto.
Zou even lekker worden als ze dat hier in de straat ook zouden doen,niet eens 1 plek per huis.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:12

ruitje schreef:
Ik houd van in de randstad wonen, gewoon, daar waar ik van 75% van de auto's in mijn straat niet eens weet bij welk huis die horen :') . Houd toch op zeg. We betalen allemaal even veel, is niks van wie dan ook bij.

Ik houd van in de polder wonen. Iedereen parkeert gewoon op zijn eigen erf ;-)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:16

KimD schreef:
Poekkie schreef:

Zoals gezegd, puntje bij paaltje heb je niks te mekken maar de buren hebben ook niks aan hun benen.

Wij laden dagelijks zes honden in en uit en de buren twee deuren verderop twee kleine kinderen. Het is toch gewoon prettig als je een auto in en uit kunt laden voor je eigen deur? Dat je niet weet ik hoe ver moet slepen met boodschappen of kinderen of honden of weet ik veel wat.

Het is een kleine moeite om dan rekening met elkaar te houden zodat in ieder geval één auto voor de deur kan staan.

Inmiddels woont de zoon samen waardoor het 'probleem' helemaal niet meer aan de orde is. Zoals gezegd, we hebben ook twee auto's en als ik irritant wil doen kan ik die dagelijks zo zetten dat we met twee auto's vier plekken in beslag nemen want we zijn altijd eerder thuis. Maar waarom zouden we? Één auto gewoon netjes voor de deur en onze andere auto een straat verder zodat andere mensen ook hun auto voor de deur kwijt kunnen. Kleine moeite, groot gebaar.

Als jij onze buur was geweest hadden we onze voortuin inderdaad al tot oprit om laten leggen. Dan had je als buur nog aan het kortste eind getrokken want dan kan er nog maar één auto voor de deur ipv vier. :D

Gelukkig hebben wij allemaal fatsoenlijke buren die er hetzelfde over denken en onze directe buren begrepen ook het 'probleem' toen ze er op aangesproken werden, niet door ons overigens. ;)

x_Rebecca schreef:

Daar zijn geen huizen die aan die kant parkeren. :Y)

Maar een auto netjes parkeren op een openbare parkeerplaats is wel iets totaal anders dan bewust aso parkeren om zo veel mogelijk plekken bezet te kunnen houden he :)

Wat fijn dat jij kosten aan opritten wil doen voor je buren, die kans is er maar zelden. Gok dat wij dat ook wel voor onszelf gedaan zouden hebben als dat een optie had geweest in deze straat ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:22

@KimD
Maar zoals jullie parkeren is niet zoals bij TS.
Alle huizen hebben gezamenlijk een parkeerplaats en er is genoeg plek voor iedereen.
Maar soms staat er een "vreemde" (bezoeker) op een plek en parkeren ze op een andere.
Er blijft genoeg over voor iedereen, alleen soms niet op een "eigen" plekje.
Tja dan hebben ze pech hoor, als er genoeg ruimt overblijft voor andere bewoners.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 22:26

Iris82 schreef:
LoveGlove schreef:
Dus als ik het goed heb zou ik haar zelfs officieel gezien voor 2 redenen kunnen aankaarten. Het parkeer festijn en dat zij me een paniekaanval door ptss heeft gegeven :')

Nou nee. Zij kan er niets aan doen dat jij triggers hebt.

Ik maakte er ook maar een grapje over. Maar ergens zou dat op hetzelfde neerkomen als dat zijn nu doet met parkeerplekken. Ze kan het niet weten dus het is onzin als ik haar daarvoor ga aanklagen. Daarom maakte ik dat grapje. Had ik er misschien even wat duidelijker bij moeten zeggen :D
c_alsemgeest schreef:
Lekker laten gaan...
Als ze haar eigen plek wil moet ze een huis nemen waar dat bij zit, of een met een oprit, carport of garage.
Zulke plekken die jij hebt zijn gewoon publieke parkeerplekken die je niet mag claimen.

Is ook zo. Dat zei mijn vriend ook. Ik ben het nu ook langzaam aan het los laten hoor. Het kost Gwn even wat meer tijd bij mij. Komt wel goed. Ben al zover dat ik lekker mijn middelvinger (wel achter de rug om) naar haar kan opsteken nu :P

c_alsemgeest schreef:
Suzanne F. schreef:

En dan heb je mensen die hun auto voor je oprit parkeren en dan nog verontwaardigd zijn als je zegt dat je hem weg moet halen :')
Gister nog gehad... meneer vond het heel vreemd.
Maar toen ik zei dat ik er anders wel overheen ging proberen te rijden kon het gelukkig wel.

:')

tita schreef:
Jouw ptss staat los van deze reprimande.
Beetje flauw om dit te gebruiken.

Ik had aangehoord en deur dicht gedaan…beetje zelfde als jouw bevroren ptss
Let it goooooo let it gooooooooooo

Dat aankaarten was ook maar een grapje. Mijn ptss gebruiken is net zo flauw als zij die mij verteld waar ik wel en niet mag parkeren. Ik noemde mijn ptss in de eerste post omdat dat gewoon is hoe het is gegaan.
kosseh schreef:
Wat een raar gedrag.

Wordt de buurvrouw ook boos als er een gast/bezoek op de Parkeerplaats staat. Die komen ook nog wel is met de auto.
Zou even lekker worden als ze dat hier in de straat ook zouden doen,niet eens 1 plek per huis.

Nouja daar komt het wel op neer. Mijn ouders kunnen ook niet even komen lopen of fietsen. Die wonen 30+ km hier vandaan en moeten bijna 3 kwartier rijden. Maar als het aan haar lag mogen hun dus niet met de auto in de straat komen als ze me eens komen bezoeken. Triest :')

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:07

Suzanne F. schreef:
Hier hebben ook de meesten een ‘eigen’ plekje en ik zet hem inderdaad wel om als ‘mijn’ plekje weer vrijkomt. Maar eigenlijk heeft ze er niks over te zeggen. Want het zijn ongeschreven regels. Je mag overal parkeren. Het heeft meer met een stukje respect en fatsoen te maken en de omgang met elkaar. Maar nogmaals: eigenlijk heeft ze er niks over te zeggen en ik vind het het eigenlijk ook niet kunnen dat ze zich meldt bij jullie aan de deur om dit te vertellen.
Zijn jullie nieuw in de straat?

Whut? Blijf je dan net zolang opletten/ naar buiten kijken tot jouw plekje weer vrij komt? Ik heb hier nog nooit van gehoord joh, dat dit een ding kon zijn!

@TS: ik zou het ook lekker laten gaan.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:36

Onze vorige buurman spande de kroon denk ik :')
In onze wijk wordt niet gestrooid en komt ook geen wagen sneeuwvrij maken. Wij wonen aan de doodlopende straat dus alle verkeer wat er komt zijn wij zelf en de buren die bij ons voor het huis keren. Voor de sneeuw dus weg is zijn we altijd wel enkele weken verder.

Nu hebben onze overburen een fijne schoonzoon die met de trekker kwam om de straat een beetje sneeuwvrij te maken en voor de kinderen direct een mooie sneeuw schans op het grasveld aan het eind van de straat te maken.

Deze schans kwam dus gedeeltelijk uit voor onze oprit, we hebben onze 2de auto voor het huis staan dus die gebruikten we op dat moment. Nu hebben alle buren die dat wilden 'hun' plekje met de sneeuwschuiver vrij gemaakt en de schoonzoon met de trekker al die sneeuw op de bult. Behalve onze schuine overbuurman van 2 huizen verder. Meneer komt nooit buiten behalve om maar het werk te gaan en vrouw en tienerdochter gaan altijd achterom over het pleintje mèt parkeerplaatsen achter hun huis.
Nou had schuine overbuur dus geen zin om sneeuw te scheppen en heeft zodra wij weg reden voor het huis zijn auto bij ons voor het huis gezet!
Toen we 's avonds thuis kwamen maar eens gevraagd of hij de auto voor zijn eigen huis wilde zetten, we hebben tenslotte niet voor niks bij ons voor het huis de straat en stoep sneeuwvrij gemaakt.
Meneer vond het ons probleem en was niet van plan de auto weg te zetten. Mijn man moest zijn plek maar sneeuwvrij maken en dan zou hij pas weer daar parkeren _O- _O- _O- zijn vrouw kreeg lucht van het gesprek aan de deur en heeft hem toen flink aangesproken en hij heeft op een drafje de auto weer weggehaald. Mevrouw heeft zich wel 10x verontschuldigt :')

Edit*

In de huidige straat ben ik vorige week klem gezet door een buurvrouw die vond dat ik niet tegenover haar huis mocht parkeren :Y) 8)7 normaal zet ik de auto altijd op de oprit maar nu stonden er overal bedrijfsbussen i.v.m verbouwing van de buren in de straat en ook voor onze oprit. De jongens waren al aan het opruimen maar ik moest ff snel wat pakken om vervolgens dus met 10 minuten weg te willen gaan en klem te staan (op de openbare weg nota bene _-:( )

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 00:44

Wat een gezeik van die buurvrouw zeg… Het is de openbare weg hoor, iedereen mag staan waar hij/ zij wilt. Ik woon in Amsterdam en sta zelden in mijn eigen straat omdat je daar van BG t/m 3 hoog 4 huishoudens hebt per pand. 31 panden in de straat, (vrijwel) elk huishouden twee auto’s EN aan het uiteinde van de straat een supermarkt die van 08.00 tot 22.00 geopend is, tel uit je winst :+

Vroeger in mijn geboortedorp 1 gestoorde buurman gehad die een oprit met ruimte voor zeker 2 auto’s had(daar stond nooit wat) en hij reed in iets kleins, een Fiat Panda o.i.d., die MOEST op de openbare parkeerplek aan de andere kant van zijn huis en als iemand anders daar stond hadden we de poppen aan het dansen. Jammer ook dat hij bij elke auto die daar stond, mijn vader ter verantwoording riep. Meerendeel van de tijd stonden wij daar niet eens, die man heeft echt voor trauma’s gezorgd bij mij. Vreselijk vond ik dat altijd want hij liep ook altijd enorm te tieren en te schelden…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 05:30

Niks. Niemand heeft op openbare parkeerplekken een eigen plek. Ik zou me dan ook niks aantrekken van de buurvrouw, want waar hebben we het in jouw geval over...

Ik vind er wel wat van wanneer een gezin met 4 auto's allemaal in dezelfde straat gaan parkeren. De meeste woonwijken zijn daar niet op berekend. Ook vind ik er wat van wanneer mensen hun werkbus in de woonwijk parkeren en daarmee 1,5 tot 2 parkeervakken in beslag nemen. Maar, dat is hier niet aan de orde.

Moest mevrouw het allemaal zo'n issue blijven vinden, kan ze een officiële oprit laten aanleggen. Klaar parkeergezeur.