Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Houd toch op zeg. We betalen allemaal even veel, is niks van wie dan ook bij. KimD schreef:Hier hebben we ook allemaal een vaste plek en eerlijk is eerlijk, ik vind het stront en strontirritant als buren met meer dan één auto die zo nodig voor de deur willen hebben staan. Zet een auto gewoon een straat verderop, op die manier kan iedereen tenminste met één auto voor de deur parkeren. Wel zo eerlijk en handig.
Puntje bij paaltje kan iedereen natuurlijk parkeren waar hij of zij wilt maar ik vind het ook gewoon asociaal als je met meerdere auto's plekken vult terwijl een ander dan niet eens één auto kwijt komt.
Denk een beetje na en houd een beetje rekening met elkaar, zo moeilijk is dat niet.
Onze directe buren spande de kroon met twee auto's, hun zoon en schoondochter nog een auto die telkens de halve straat in beslag namen. Daar is wel over gesproken.
Wij zetten onze tweede auto netjes een straat verder, gewoon uit ons eigen, ook als er wél plaats is. Ik ben gewoon van mening dat ik het asociaal vind om twee auto's voor de deur te willen hebben terwijl we ook prima kunnen lopen.
Als ik dat niet wil doen moet ik een oprit laten maken, dan kan niemand ervoor parkeren.
Is dat niet het geval? Wegwezen dan
KimD schreef:Hier hebben we ook allemaal een vaste plek en eerlijk is eerlijk, ik vind het stront en strontirritant als buren met meer dan één auto die zo nodig voor de deur willen hebben staan. Zet een auto gewoon een straat verderop, op die manier kan iedereen tenminste met één auto voor de deur parkeren. Wel zo eerlijk en handig.
Puntje bij paaltje kan iedereen natuurlijk parkeren waar hij of zij wilt maar ik vind het ook gewoon asociaal als je met meerdere auto's plekken vult terwijl een ander dan niet eens één auto kwijt komt.
Denk een beetje na en houd een beetje rekening met elkaar, zo moeilijk is dat niet.
Onze directe buren spande de kroon met twee auto's, hun zoon en schoondochter nog een auto die telkens de halve straat in beslag namen. Daar is wel over gesproken.
Wij zetten onze tweede auto netjes een straat verder, gewoon uit ons eigen, ook als er wél plaats is. Ik ben gewoon van mening dat ik het asociaal vind om twee auto's voor de deur te willen hebben terwijl we ook prima kunnen lopen.
Als ik dat niet wil doen moet ik een oprit laten maken, dan kan niemand ervoor parkeren.
‘T is een auto, niet je leven… waar haal je zelfs de tijd of energie vandaan om op dat soort belachelijke dingen te letten… KimD schreef:Hier hebben we ook allemaal een vaste plek en eerlijk is eerlijk, ik vind het stront en strontirritant als buren met meer dan één auto die zo nodig voor de deur willen hebben staan. Zet een auto gewoon een straat verderop, op die manier kan iedereen tenminste met één auto voor de deur parkeren. Wel zo eerlijk en handig.
Suzanne F. schreef:Als ik ooit ga verhuizen dan is een eigen oprit wel een harde eis hoor. Ik ben ook klaar met de parkeerstress.

Poekkie schreef:Hahahahaha aan mij zou je een harde hebben![]()
Hoe haal jij al het recht in je hoofd om voor een ander gezin te kunnen bepalen hoeveel auto’s dat nodig heeft?
Wij hadden/hebben thuis 4 auto’s en het heeft ons nooit ene moer geboeid waar die stonden zolang het maar het dichtst mogelijke vrije plekje was.
Er zijn altijd mensen die ‘hun’ plek willen claimen, en zitten crossen als het toevallig vrijkomt, maar eerlijk is eerlijk, die zijn gewoon zielig‘T is een auto, niet je leven… waar haal je zelfs de tijd of energie vandaan om op dat soort belachelijke dingen te letten…

x_Rebecca schreef:En de mensen in de straat waar je jouw tweede auto parkeert dan? Misschien kunnen zij daardoor weer niet in hun straat parkeren.
Nee hoor, ik kan me er niet druk om maken. Nu woon ik ook in een dorp waar meer dan genoeg ruimte is en hebben we een oprit met carport waar ook gewoon 2 auto's kunnen staan.
TS: ik zou me er niet teveel van aantrekken. Sommige mensen kunnen zich echt enorm druk maken over zulke dingen en willen dat graag ventileren. Enorm balen dat jij daar nu last van hebt gehad. Ik hoop dat je niet te lang last houdt van je paniekaanval! Rustig aan in elk geval!
KimD schreef:Poekkie schreef:Hahahahaha aan mij zou je een harde hebben![]()
Hoe haal jij al het recht in je hoofd om voor een ander gezin te kunnen bepalen hoeveel auto’s dat nodig heeft?
Wij hadden/hebben thuis 4 auto’s en het heeft ons nooit ene moer geboeid waar die stonden zolang het maar het dichtst mogelijke vrije plekje was.
Er zijn altijd mensen die ‘hun’ plek willen claimen, en zitten crossen als het toevallig vrijkomt, maar eerlijk is eerlijk, die zijn gewoon zielig‘T is een auto, niet je leven… waar haal je zelfs de tijd of energie vandaan om op dat soort belachelijke dingen te letten…
Zoals gezegd, puntje bij paaltje heb je niks te mekken maar de buren hebben ook niks aan hun benen.
Wij laden dagelijks zes honden in en uit en de buren twee deuren verderop twee kleine kinderen. Het is toch gewoon prettig als je een auto in en uit kunt laden voor je eigen deur? Dat je niet weet ik hoe ver moet slepen met boodschappen of kinderen of honden of weet ik veel wat.
Het is een kleine moeite om dan rekening met elkaar te houden zodat in ieder geval één auto voor de deur kan staan.
Inmiddels woont de zoon samen waardoor het 'probleem' helemaal niet meer aan de orde is. Zoals gezegd, we hebben ook twee auto's en als ik irritant wil doen kan ik die dagelijks zo zetten dat we met twee auto's vier plekken in beslag nemen want we zijn altijd eerder thuis. Maar waarom zouden we? Één auto gewoon netjes voor de deur en onze andere auto een straat verder zodat andere mensen ook hun auto voor de deur kwijt kunnen. Kleine moeite, groot gebaar.
Als jij onze buur was geweest hadden we onze voortuin inderdaad al tot oprit om laten leggen. Dan had je als buur nog aan het kortste eind getrokken want dan kan er nog maar één auto voor de deur ipv vier.![]()
Gelukkig hebben wij allemaal fatsoenlijke buren die er hetzelfde over denken en onze directe buren begrepen ook het 'probleem' toen ze er op aangesproken werden, niet door ons overigens.x_Rebecca schreef:En de mensen in de straat waar je jouw tweede auto parkeert dan? Misschien kunnen zij daardoor weer niet in hun straat parkeren.
Nee hoor, ik kan me er niet druk om maken. Nu woon ik ook in een dorp waar meer dan genoeg ruimte is en hebben we een oprit met carport waar ook gewoon 2 auto's kunnen staan.
TS: ik zou me er niet teveel van aantrekken. Sommige mensen kunnen zich echt enorm druk maken over zulke dingen en willen dat graag ventileren. Enorm balen dat jij daar nu last van hebt gehad. Ik hoop dat je niet te lang last houdt van je paniekaanval! Rustig aan in elk geval!
Daar zijn geen huizen die aan die kant parkeren.
Iris82 schreef:LoveGlove schreef:Dus als ik het goed heb zou ik haar zelfs officieel gezien voor 2 redenen kunnen aankaarten. Het parkeer festijn en dat zij me een paniekaanval door ptss heeft gegeven
Nou nee. Zij kan er niets aan doen dat jij triggers hebt.

c_alsemgeest schreef:Lekker laten gaan...
Als ze haar eigen plek wil moet ze een huis nemen waar dat bij zit, of een met een oprit, carport of garage.
Zulke plekken die jij hebt zijn gewoon publieke parkeerplekken die je niet mag claimen.

c_alsemgeest schreef:Suzanne F. schreef:Als ik ooit ga verhuizen dan is een eigen oprit wel een harde eis hoor. Ik ben ook klaar met de parkeerstress.
En dan heb je mensen die hun auto voor je oprit parkeren en dan nog verontwaardigd zijn als je zegt dat je hem weg moet halen
Gister nog gehad... meneer vond het heel vreemd.
Maar toen ik zei dat ik er anders wel overheen ging proberen te rijden kon het gelukkig wel.
tita schreef:Jouw ptss staat los van deze reprimande.
Beetje flauw om dit te gebruiken.
Ik had aangehoord en deur dicht gedaan…beetje zelfde als jouw bevroren ptss
Let it goooooo let it gooooooooooo
kosseh schreef:Wat een raar gedrag.
Wordt de buurvrouw ook boos als er een gast/bezoek op de Parkeerplaats staat. Die komen ook nog wel is met de auto.
Zou even lekker worden als ze dat hier in de straat ook zouden doen,niet eens 1 plek per huis.
Suzanne F. schreef:Hier hebben ook de meesten een ‘eigen’ plekje en ik zet hem inderdaad wel om als ‘mijn’ plekje weer vrijkomt. Maar eigenlijk heeft ze er niks over te zeggen. Want het zijn ongeschreven regels. Je mag overal parkeren. Het heeft meer met een stukje respect en fatsoen te maken en de omgang met elkaar. Maar nogmaals: eigenlijk heeft ze er niks over te zeggen en ik vind het het eigenlijk ook niet kunnen dat ze zich meldt bij jullie aan de deur om dit te vertellen.
Zijn jullie nieuw in de straat?
zijn vrouw kreeg lucht van het gesprek aan de deur en heeft hem toen flink aangesproken en hij heeft op een drafje de auto weer weggehaald. Mevrouw heeft zich wel 10x verontschuldigt 
normaal zet ik de auto altijd op de oprit maar nu stonden er overal bedrijfsbussen i.v.m verbouwing van de buren in de straat en ook voor onze oprit. De jongens waren al aan het opruimen maar ik moest ff snel wat pakken om vervolgens dus met 10 minuten weg te willen gaan en klem te staan (op de openbare weg nota bene
)