Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JitskeJeldau

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:04

Wij gaan 30 april 2022 trouwen! Helemaal zin in al! Het grootste gedeelte hebben we al geregeld en alles is op 1 locatie, wat superfijn is.
Budget wise was ik al een tijdje aan het sparen, maar alsnog zijn het enorme bedragen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:19

Leuk allemaal! Wij doen geen feest, dus alleen 50 dag gasten. Dat scheelt.
Ik kan echt niet wachten tot het zover is!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:41

Oh dat scheelt behoorlijk idd! En waarom niet? :D

JitskeJeldau schreef:
Wij gaan 30 april 2022 trouwen! Helemaal zin in al! Het grootste gedeelte hebben we al geregeld en alles is op 1 locatie, wat superfijn is.
Budget wise was ik al een tijdje aan het sparen, maar alsnog zijn het enorme bedragen.

Ja het doet alsnog zeer :') Wij hebben ook bewust alles op 1 locatie, maar dat maakte het niet goedkoper haha

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 10:48

ynskek schreef:
amandananana schreef:
Wat was jullie uiteindelijke budget?
Wij zijn begonnen op 10.000, maar zijn op 2 locaties wezen kijken waar de offerte al op 9000 en 10.000 uit kwam. We zijn nu naar 12 gegaan aangezien de locatie van 9 onze voorkeur heeft, maar ik vind het echt zoveel geld :') bij de locatie zit overigens de ceremonie, eten en drinken, een deel versiering, feest, etc.

Voor de fotografen onder ons: welk budget moeten we voor jullie aanhouden? :P

Wij komen ook op max 10 uit zoals we het nu hebben staan. Fotograaf heeft mijn partner geregeld dus geen idee nu zo wat daar een goede richtlijn voor is...

Locatie inclusief diner en drankkosten komt bij ons rond de 4 uit :x

Wat doen jullie aan dresscode voor de gasten?

Dat is wel echt een stuk minder := hoeveel mee-eters hebben jullie?
Wij zitten aan 38 volwassen daggasten en 6 kinderen, en in totaal 80 gasten met de avondgasten erbij. We willen het niet te groot doen. We hebben het laten berekenen op 90 gasten, maar het blijft waarschijnlijk bij 80 dus dat gaat ook nog schelen.

Een dresscode hebben we niet. Qua sfeertje willen we voor bohemian gaan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:52

Wij hebben inclusief wijzelf 30 eters, dan 55 man bij de ceremonie en 80 man voor het feest.

Wel hebben we er bewust voor gekozen om alleen bier, wijn en fris te laten schenken en geen sterkere drank.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:54

Stipje :)
Mijn vriend heeft aangekaart dat ik volgend jaar zijn achternaam krijg. Hoe, wat , wanneer , nog geen idee :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 11:07

ynskek schreef:
Wij hebben inclusief wijzelf 30 eters, dan 55 man bij de ceremonie en 80 man voor het feest.

Wel hebben we er bewust voor gekozen om alleen bier, wijn en fris te laten schenken en geen sterkere drank.

Die keuze hebben wij inderdaad ook gemaakt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:18

Kabayo schreef:
Mijn vriend heeft aangekaart dat ik volgend jaar zijn achternaam krijg. Hoe, wat , wanneer , nog geen idee :D

Haha leuk! Wij nemen elkaars achternaam. Dus allebei een dubbele naam.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:26

Maanlicht schreef:
Kabayo schreef:

Haha leuk! Wij nemen elkaars achternaam. Dus allebei een dubbele naam.

Oh wat leuk zeg!! Hoor ik niet zo vaak :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:55

Wij trouwen 12 maart opnieuw :j
Zijn 12 mei dit jaar getrouwd, maar vanwege de maatregelen moest dit heel klein, met alleen een ceremonie voor 30 man.

Officieel hadden wij bedacht:
ceremonie met 80 mensen, diner met 30 mensen en het feest met 150 mensen.

Dit is natuurlijk niet doorgegaan, voor 12 maart willen wij 30 man voor het diner en dan 150 man voor de 2de ceremonie en het feest :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:07

amandananana schreef:
Lis_Ol schreef:

Aman, wij hebben ons budget 3x verhoogd :))
Veel plezier met jullie voorbereidingen <3

Wij zijn begonnen op 10.000, maar zijn op 2 locaties wezen kijken waar de offerte al op 9000 en 10.000 uit kwam. We zijn nu naar 12 gegaan aangezien de locatie van 9 onze voorkeur heeft, maar ik vind het echt zoveel geld :') bij de locatie zit overigens de ceremonie, eten en drinken, een deel versiering, feest, etc.

Ligt aan de hoeveelheid uren, voor een volledige dag zit je wel aan de 2000/2500 euro (ligt dus aan het aantal uren en/of je evt andere opties wilt)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:12

amandananana schreef:

Uiteindelijk kwamen we uitkomt 16.000 (afgerond)
Maar daar zat dan alles bij, locatie, eten/drinken, kleding, bloemen, gemeente/ambtenaar burgerlijke stand, ringen, make-up, haar, aankleding locatie extra door de ceremonie meesters, bedankjes, mondkapjes + alcohol (ivm Corona :') ) geen fotograaf kosten (kregen we van mijn ouders) maar wel iemand die heel de dag gefilmd heeft, uitnodigingen, taart, we hadden een photobooth.

Ja ik had even mijn lijstje erbij gepakt om alles op te noemen _O-

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:21

Welke locaties kiezen jullie/hebben jullie gekozen?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 13:08

Toevallig zitten de trouwlocaties die we bekeken hebben allemaal in Bergschenhoek :')

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de trouwlocatie die we willen dat we heel enthousiast zijn maar het boven budget is, nu hebben we korting gekregen. Zitten nu op 8400 voor 44 daggasten, ‘s avonds in totaal 90 gasten, ceremonie, receptie, diner, feest. Dranken, eten, hapjes, toost, versiering (linten, lampionnen en ballonnen) zit erbij. Ik ben blindsided omdat ik die locatie zo graag wil. Vinden jullie dit redelijk? :')

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:06

Ja zeker netjes. Vind ik :D wij zijn echt de helft meer kwijt. Voor 50 dag + 100 avond gasten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:36

Ja dat is een hele redelijke prijs amandananana.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:13

Gefeliciteerd alvast, iedereen!! Wij zijn vorige week getrouwd op een mooie locatie. Hebben alles in een kleine drie maanden geregeld. Getrouwd in de prachtige bohemian tuin van een mooie locatie, die inmiddels ook op de Werelderfgoed lijst staat. 30 gasten, echt enkel onze innercircle. We genieten nog na van alles, het was héél bijzonder zo met elkaar. Alles klopte die dag. De groene plek met alle bloemetjes, de zon, de sfeer onder de lieve gasten, het heerlijke eten, de lieve bediening, mijn oude klasgenoot, die ons trouwde, mijn jurk, onze kinderen, de fantastische taart, de gezellige fotografe, de muziek, het eten (walking BBQ), écht alles!!

Onze fotografe is nog druk bezig met het bewerken van de foto's, maar wat heb ik heb gezien, zo mooi❤. Blij dat we dit gedaan hebben met enkel de liefste, leukste, belangrijkste mensen om ons heen❤. Succes met alle voorbereidingen!! Als je al een goede locatie hebt, waar ze wat gewend zijn, heb je al een hoop gewonnen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 09:47

Wij hebben het weekend onze locatie geboekt. Het gaat dus echt gebeuren: op 2 juni 2022 gaan we trouwen! :):)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:49

Spannend <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:16

M_D_H schreef:
Wij trouwen 12 maart opnieuw :j
Zijn 12 mei dit jaar getrouwd, maar vanwege de maatregelen moest dit heel klein, met alleen een ceremonie voor 30 man.

Officieel hadden wij bedacht:
ceremonie met 80 mensen, diner met 30 mensen en het feest met 150 mensen.

Dit is natuurlijk niet doorgegaan, voor 12 maart willen wij 30 man voor het diner en dan 150 man voor de 2de ceremonie en het feest :j

Wij ook. 28 mei dit jaar getrouwd met een kring van 19 personen. 28 mei 2022 doen wij het nog eens over met de hele familie, vrienden, collega’s etc.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 14:33

Wat leuk dat hier een topic over is! <3

Mijn vriend heeft mij afgelopen kerst ten huwelijk gevraagd en door corona hebben wij het plannen een beetje laten liggen, inmiddels wel volop ermee bezig.

Het is idee is om ergens in Juli 2022 te trouwen maar hier zijn we nog over aan het nadenken.

We weten de grove indeling wel al een beetje, willen een ceremonie(40 gasten) receptie (60 gasten) en uit eten met een klein clubje, feest doen wij niet want we willen eigenlijk dezelfde avond in het vliegtuig stappen richting een mooie bestemming.

We hebben aanstaande vrijdag een afspraak staan bij Kasteel Sandenburg en Kasteel de Haar, ben erg benieuwd!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:09

Hoe gaat het met alle voorbereidingen bij jullie?

Hier is mijn partner op dit moment in t buitenland voor zn werk en gaat we van de week als hij thuis komt wel een middag zitten om te kijken wat we nog moeten regelen en dan maar gelijk er een klap op geven zeg maar.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:25

Ik zet even een stipje! Wij gaan in 2023 trouwen. Wil vooral meelezen voor tips voor locaties en planning. We zijn sinds september verloofd

Zelf zou ik graag s avonds rond 7u trouwen en ervoor met een klein gezelschap eten (gezinnen en getuigen bv). Na de ceremonie gelijk door in het feest met bv een foodtruck en snacks voor de gasten. Het liefst zou ik dan dus ook geen onderscheid maken of gasten voor de ceremonie en/of het feest worden uitgenodigd.
Mijn vriend (oops, verloofde :') ) wilt erg graag een big fat Christmas wedding, maar daar ben ik niet helemaal voor te porren {:)
Denken dus aan voorjaar of nazomer 2023, op een locatie die deels buiten is (bv een pluktuin, kas, strandtent) en met een camping oid vlakbij. Gaan komende tijd wat locaties bekijken, maar vind het heel spannend om voor 2023 nu al een locatie vast te leggen...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:26

Welke regio ben je op zoek naar een locatie? Dan kan ik wellicht met je meedenken ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:27

Ik lees ook even mee maar bij ons zal het wel 2023 worden verwacht ik. Ik ben in maart ten huwelijk gevraagd, maar ik wil dat mijn vriend eerst Nederlands gaat leren, anders begint hij er nooit aan. :+
Wij willen het echt super klein houden, maar ik ben wel benieuwd naar budgetten etc.