Hoe vieren jullie je verjaardag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:24

WinSel schreef:
Normaal ben ik met mijn verjaardag in Italië. Helaas dit jaar niet, maar ik word dit jaar (23 oktober) 30 jaar dus geef ik savonds een gezellig feestje met familie en vrienden. Hapjes, drankjes, muziek *\o/*

Ik word 23 oktober 40 jaar. :D
Maar hier geen feestje hoor. We gaan uit eten en dat was het. Mijn vriendin zal wel langskomen en dat is altijd gezellig. Verder geen bijzonderheden.

Edit: op mijn werk neem ik die maandag taart mee waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 19-09-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:24

Mijn vriend en ik vieren het samen

1x met mijn familie die dan de hele dag blijven. Mijn zusjes en ik bakken meestal een taart dus er is keuze genoeg. Ook de hele dag hapjes en in de avond spelen we vaak spelletjes. Voor het avond eten vaak een pan soep

Het weekend erop komen mijn schoonfamilie en dan eten we een taartje wat hapjes en die zijn eigenlijk altijd voor het eten al naar huis

We hebben niet zo'n groot huis dus alles samen gaat helaas niet lukken en is ook veel te druk

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:42

Ik vier het altijd voor vrienden en familie (gezinnen) samen, meestal hebben we het huis dan lekker vol met 35-40 mensen. Behalve vorig jaar dan :7.
Volgende week word ik 30 en combineren we het met onze housewarming. Vanaf 16:00 tot laat zijn mensen welkom voor een borrel en rond etenstijd een broodje hamburger. Maar ik heb het ook wel eens in de kroeg gevierd, dat was ideaal want we hadden er geen troep van :D. Ik doe in ieder geval nooit koffie met gebak en gescheiden feestjes ofzo. Vorig jaar ivm covid vier keer visite op één dag gehad en dat vond ik intensiever dan één keer een grote groep.

Shenavallie

Re: Hoe vieren jullie je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:45

Niet. Ik vind verjaardagen grote onzin, behalve voor kleine kinderen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:46

Mijn ouders, mijn schoonouders, mijn zus en de broer van mijn man en zijn vriendin en mijn beste vriendin met haar man.

That's it :+ Wel 8 :')
Wil het niet groot vieren, maar wil het ook niet helemaal voorbij laten gaan en daarbij is onze vrienden/kennissen/familie kring ook niet zo groot.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 19-09-21 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:46

@Noeps
Ik krijg hier geeneens 20 man binnen, laat staan 35-40.
Ook in ons vorige huis moesten wij de boel sowieso opsplitsen ivm de ruimte en grote(r wordende) familie.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:48

Niet :D

Alleen ouders en zus komen langs en afhankelijk van mijn bui is het barbecuen of gebak met snacks.

Met 2 vriendinnen gaan we meestal een dagje weg voor onze verjaardagen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:53

Brainless schreef:
@Noeps
Ook in ons vorige huis moesten wij de boel sowieso opsplitsen ivm de ruimte en grote(r wordende) familie.

Wij woonden tot begin dit jaar in een appartement, maar er pasten altijd wonderbaarlijk veel mensen in de woonkamer, keuken en op de galerij. Ik zorg altijd voor statafels, dat scheelt al heel veel ruimte en voorkomt het zitten in het kringetje }:0.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:55

Niet, ik doe altijd m'n uiterste best om ergens in the middle of nowhere te zijn, zodat niemand op het lumineuze idee kan komen om langs te komen. :') Ik hoef geen kudos omdat ik weer een jaar door ben blijven ademen. :=

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:07

Ik vier het ook niet, misschien soms naar restaurant om wat anders te eten. Maar dan ook niet met iemand anders dan mijn moeder.
Al mijn verjaardagen eindigde in een ramp :+

Elguccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:09

Suzanne F. schreef:
WinSel schreef:
Normaal ben ik met mijn verjaardag in Italië. Helaas dit jaar niet, maar ik word dit jaar (23 oktober) 30 jaar dus geef ik savonds een gezellig feestje met familie en vrienden. Hapjes, drankjes, muziek *\o/*

Ik word 23 oktober 40 jaar. :D
Maar hier geen feestje hoor. We gaan uit eten en dat was het. Mijn vriendin zal wel langskomen en dat is altijd gezellig. Verder geen bijzonderheden.

Edit: op mijn werk neem ik die maandag taart mee waarschijnlijk.

Wat een leuke dag om jarig te zijn :+ . Ik vier het ook niet, ga lekker uit eten met mijn gezin en (schoon-) ouders komen wel even een gebakje eten, maar dat was het wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:10

1x in de avond voor familie samen met mijn broertje (is een week eerder jarig). Met taart en hapjes. En natuurlijk bier en wijn voor de liefhebbers.
1x in de avond voor mijn vrienden. Met drank (echt van alles), hapjes, etc.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 19:25

Mkango schreef:
Niet, ik doe altijd m'n uiterste best om ergens in the middle of nowhere te zijn, zodat niemand op het lumineuze idee kan komen om langs te komen. :') Ik hoef geen kudos omdat ik weer een jaar door ben blijven ademen. :=

Nou ja, dat laatste is toch op zich best mooi :D Dat je al x aantal jaren hebt mogen halen. Zo probeer ik 't te zien :)

Er zit wel een verschil in kinderverjaardagen en volwassen inderdaad. Als kind is het echt een groot ding, als volwassene (vind ik) het meer een gelegenheid om weer eens samen te komen met vrienden/familie en lekker te eten :) Cadeautjes etc. vind ik ook niet zo belangrijk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:31

IsaCalixa schreef:
Mkango schreef:

Nou ja, dat laatste is toch op zich best mooi :D Dat je al x aantal jaren hebt mogen halen. Zo probeer ik 't te zien :)

Er zit wel een verschil in kinderverjaardagen en volwassen inderdaad. Als kind is het echt een groot ding, als volwassene (vind ik) het meer een gelegenheid om weer eens samen te komen met vrienden/familie en lekker te eten :) Cadeautjes etc. vind ik ook niet zo belangrijk.

Ik vind het idd ook een fijn idee dat je er weer een jaartje bij hebt. Cadeautjes vind ik ook niet belangrijk, gezelligheid is veel meer waard!

Leuk dat 23 oktober een feestelijke dag is *\o/*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:35

Noeps schreef:
Brainless schreef:
@Noeps

Wij woonden tot begin dit jaar in een appartement, maar er pasten altijd wonderbaarlijk veel mensen in de woonkamer, keuken en op de galerij. Ik zorg altijd voor statafels, dat scheelt al heel veel ruimte en voorkomt het zitten in het kringetje }:0.

Ik heb echt geen ruimte voor statafels binnen, hooguit 1, maar dan kun je niet meer normaal door de kamer/keuken lopen en zal de eettafel eruit moeten ..daarnaast zijn mijn (schoon/stief)ouders een dagje ouder en willen graag zitten.

Maar wij hebben het probleem niet meer hoor, wij doen niks meer met familie.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:45

Ik moet zeggen: het zijn vooral mijn ouders die mijn verjaardag vieren. Die willen dat het liefste. Zodoende verlopen mijn verjaardagen volgens steeds hetzelfde patroon, met steeds dezelfde happen en dranken, en komt er altijd dezelfde familie.

Ik zou heel graag (ook) een verjaardag met vrienden vieren, maar die heb ik nauwelijks meer en voor een verjaardag hebben/maken ze al helemaal geen tijd. Mijn God, wat verlang ik terug naar de verjaardagen van vroeger in mijn studentenhuis. Met zijn twintigen in een veel te kleine keuken, vijf man op de bank en de rest leunend tegen de muur of zittend of lege kratjes. Geen geld, maar alle tijd van de wereld. Kom daar nu maar eens om...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:53

LIJM schreef:
Niet. Er kwam namelijk een keer niemand opdagen en dat nooit meer. :+

Die ervaring heb ik dus ook. Wij zijn 3,5 jaar geleden verhuisd in december. Naar de andere kant van het land.
Ik ben in maart jarig en wilde het toen vieren en meteen een housewarming.
Behalve mijn ouders en beste vriendin kwam niemand. Want ze vonden het te ver.
Dan weet je gelijk weer waar je staat zeg maar :+
Dus sindsdien vier ik het samen met mijn partner. Hij is in februari en ergens tussenin gaan we samen wat leuks doen. Vorig jaar uit eten en dit jaar gaan we naar de musical Titanic.

Mijn ouders komen wel altijd een daagje deze kant op. Gaan dan eerst fietsen of iets anders in de omgeving doen en komen bij ons lunchen, op de koffie of eten. Net wat uitkomt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:28

De verjaardagen vieren hoort wel bij onze familietraditie. Daar heb ik mij wel eens aan geërgerd, maar waardeer het nu weer enorm.
Ik ben blij met hen en vind het belangrijk om elkaar regelmatig te zien. Een verjaardag kan een aanleiding daarvoor zijn. Ook wel eens een picknick, een rondvaart of wandeling gehouden.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:15

Hier nog een 23 oktober :+
Ik word 27 maar vier het ook niet.
We hebben in december familieweekend en dan worden er wat verjaardagen, Sint, kerst, oud&nieuw gevierd dus ik zei doe mij ook maar :Y)
Al dat geregel altijd, ben ik zelf de hele dag aan t rennen. Ik ga lekker naar een concert op mijn verjaardag!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 06:11

Ik vier geen verjaardagen meer.
Vorig jaar nog 1x geprobeerd, maar wederom niemand die kwam opdagen en de helft savonds laat op laatste moment afzegt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 06:23

AmyJamess schreef:
Ik vier geen verjaardagen meer.
Vorig jaar nog 1x geprobeerd, maar wederom niemand die kwam opdagen en de helft savonds laat op laatste moment afzegt.

:(:)
Sneu zoiets altijd. Daarom ben ik vaak blij dat ik weinig familie en weinig vrienden heb. Het zijn er maar een paar maar ze komen wel. Gewoon voor een gebakje dus geen feestje ofzo hoor.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 06:26

Niet *\o/*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 06:38

Mijn neefjes klaagden op een gegeven moment dat niemand (van de volwassenen) in de familie hun verjaardag vierde, die vonden dat ze teveel taart mis liepen _O-

Maar wij hebben in t najaar echt edn verjaardagenmarathon.
In september 2, op 17 en 19, dan half oktober mn vader, eind oktober mn schoonzus dan mn stiefzoon, dan in november achtereenvolgens ik, mn neefje, mn stiefdochter, mn schoonvader, mn andere neefje en dan nog de moeder van mn stiefkinderen. En dan rollen we naadloos door naar Sinterklaar en Kerst.

Dus verjaardagen vd kinderen werden altijd wel gevierd, die van de opa('s) doorgaans ook (mijn schoonvader is inmiddels overleden).
En die van mijzelf meestal alleen de kroonnjaren en de andere jaren gewoon gezellig saampjes uit eten oid, of samen met mijn man zijn kinderen en hun moeder.

Dit jaar een uitzondering, geen kroonjaren, maar mijn man en ik worden samen 100 dit jaar, dus dit jaar heb ik ruimschoots van te voren aangekondigd dat wij een weekend claimen om onze verjaardagen gezamenlijk te vieren.

En mijn vader wordt 75, dus die heeft ook een wat groter feestje dan gewoon thuis koffie met taart, borrelhapjes en lekker eten.

Dus dit jaar wordt een druk jaar kwa verjaardagsfeestjes.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 06:51

Mijn man en ik organiseren altijd een dagje uit op de verjaardag van de ander. Het is dan een verrassing wat je op je verjaardag gaat doen. Wat we zoal al hebben gedaan: naar het Rijksmuseum, naar een tweesterrenrestaurant, indoor skydiven, cursus koekjes bakken bij Robèrt van Beckhoven, 'safari' over de Veluwe met een gids, bezoek aan een tuinevent. Echt van alles dus!

[edit] We zijn op onze verjaardagen dus altijd weg, maar meestal komen in de periode erna onze ouders en broers/zussen nog even langs voor een hapje en een drankje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:15

Voor familie en vrienden vanaf 21.00, kinderen niet welkom. Ik zorg voor drank, hapjes, muziek en heaters in de tuin.