Hoe zwangerschap aankondigen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:07

Poosje81 schreef:
Palmera schreef:
"Ik ben zwanger" zeggen? Daar is toch niets mis mee?

Dit inderdaad, maar ik zal wel te nuchter zijn voor alle pinterest/instagram etc gebeuren, genderreveal party (als dat nog maatschappelijk geaccepteerd wordt en niet indruist tegen het genderneutrale gebeuren) en babyshowers etc.
Oftewel, de 3x dat ik zwanger was, heb ik het gewoon 'verteld' aan de mensen in mijn directe omgeving.

ik hou ook niet van alle poespas.. maar ik merkte dat, vooral mijn ouders, het wel heel leuk vonden iets tastbaars te hebben. Nu gaven wij alleen een klein lijstje met het eerste duidelijke echo-fotootje en met de boodschap dat er over 7 maanden een foto van een echte baby in kon.

Maar ieder doet het op zijn eigen manier. Lijkt me prima, het is ook zo saai als iedereen stereotype op het zelfde reageert..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:08

Wij zeiden idd gewoon "ik ben zwanger".

We deden alsof we tijdens een etentje een groepsfoto maakten maar hadden de bediening gevraagd in plaats daarvan te filmen. En ipv "smile" riepen mijn man en ik "we zijn in verwachting"
Heel leuk filmpje geworden :D

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:09

Wij hebben het aan onze ouders verteld door een tasje te geven met onderop de echo opgevouwen, en daar bovenop de positieve test.

Hebben vooraf gezegd;
Omdat jullie er altijd voor ons zijn, hebben we een cadeautje. Dan hebben jullie wat te doen.
Mijn man zei ook nog droog dat ik het meeste eraan gewerkt had en hij een klein beetje :')

Mijn schoonmoeder dacht iets van een museum jaarkaart oid.
Mijn ouders dachten eerst dat het een corona test iets was (dit was vlak voor de eerste lockdown)

Maar bij beide ouders hadden de oma's het als eerste door toen ze de echo zagen :D

Mijn zus was net jarig geweest en die vroeg ik of we even langs konden komen omdat ik nog iets voor haar verjaardag had. Heb haar een ketting met hanger gegeven waarop stond, Aunt to be.

(eerst nog tijdens het uitpakken zeggen ach is toch niet nodig een cadeaute. Waarop ik heb gereageerd dat ik het echt iets voor haar vond :P )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:10

secricible schreef:
Wij zeiden idd gewoon "ik ben zwanger".

We deden alsof we tijdens een etentje een groepsfoto maakten maar hadden de bediening gevraagd in plaats daarvan te filmen. En ipv "smile" riepen mijn man en ik "we zijn in verwachting"
Heel leuk filmpje geworden :D

ik vind dat niet gewoon zeggen hoor! :D Het is wel echt vooraf gepland met een verhaaltje erbij (ober ingeschakeld.. filmpje laten maken)
Vind het wel een leuk idee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:13

Volgens mij zei ik gewoon "Ha opa" en "ha oma" toen we het wilden vertellen :=

Ik vind dat soort dingen van geen alcohol meer drinken en zien of het opvalt, of iets subtiels neerzetten ofzo, eigenlijk niet zo leuk.

Want mensen denken dan misschien wel wat maar durven niet zo goed iets te zeggen want "ben je zwanger...?" kan best een beladen vraag zijn...beetje lüllig namelijk als het niet zo is maar je wel graag wilt :(:)

Dan krijg je zo'n awkward situatie met de zwangere die zit te wachten op reactie en denkt "ze snappen het niet / hebben het niet in de gaten" en de andere partij die denkt "is dit nou een hint...? Of wat moet ik hiermee...."

Een ander mag het uiteraard wel heel leuk en een groot succes vinden ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:15

Een vriendin van mij had de pit van een pruim in een ringdoosje gedaan van de juwelier.
Netjes ingepakt en haar moeder dacht dat ze een sieraad zou krijgen, dus maakt het doosje enthousiat open en ziet de pit.
"Wat is dit?"
"Dat is de grootte van je kleinkind :D "

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:16

De eerste keer gingen we uit eten (stond al gepland)en gaven we een slabbetje met één of andere tekst voor opa en oma. Maar mijn schoonzus was ook net in verwachting dus mijn ouders dachten dat het daarom was, mijn moeder zegt "goh leuk", frummelt het in haar tas en eet weer verder. Na een minuut of 5 kwam de realisatie :')

De tweede keer was de dag na mijn opa's crematie, we logeerden daar. Toen heb ik ze ermee verrast toen ze nog in bed lagen :=

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:33

Gefeliciteerd!! *\o/*

Ik heb niet echt een tip, maar ik wilde kwijt dat ik helemaal vrolijk word van dit topic. Al die ideeën zijn zo creatief! (Ik lees mee en zal ze onthouden voor ooit.. ) :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:10

Gefeliciteerd!

Wij hebben mijn ouders en schoonouders een knuffel gegeven, daar stond op, Opa & Oma mag ik bij jullie wachten

Afbeelding

Voor zussen, broer en zwagers had ik dit van stoepkrijt laten maken.

Afbeelding

Tink89

Re: Hoe zwangerschap aankondigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:46

Wij hadden fotolijstjes met de echofoto en daarbij het gedichtje:
Je kunt me nog niet horen
je kunt me nog niet zien
in <maand invoegen> word ik geboren
mag ik dan in dit lijstje misschien?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:52

Mijn eerste zwangerschap hebben we het op mijn verjaardag bekend gemaakt aan familie. Mijn vriend gaf me een zogenaamd extra cadeautje (wat ik overigens zelf had gekocht en ingepakt :D) zodat ik in het bijzijn van alle aanstaande grootouders ‘ineens’ een paar babyslofjes in handen had. Overigens liep die zwangerschap niet goed af en daarna hadden we geen zin om er een ding van te maken en hebben we gewoon verteld dat we opnieuw een kindje verwachten. Gender reveal is ook niet aan ons besteed, een appje naar onze inner circle dat we een dochter verwachten volstond prima 8-)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:55

Wij zijn nu ook in verwachting na een fertiliteitstraject. Ouders en schoonouders wisten dat dus hebben wij dit gegeven vrij snel na de positieve test:
Afbeelding

En toen iedereen het mocht weten:
Afbeelding
Afbeelding

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:58

Eefsel2109 schreef:
Wij zijn nu ook in verwachting na een fertiliteitstraject. Ouders en schoonouders wisten dat dus hebben wij dit gegeven vrij snel na de positieve test:
[ [url=m/WLv7U8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen iedereen het mocht weten:
[ [url=m/c7ggHH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8LJgo3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig, vooral die eerste foto komt hard binnen. Heel speciaal zo !
Van harte gefeliciteerd !

En TS ook van harte gefeliciteerd natuurlijk!

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:15

Wij hadden bij de Bakker een Koek laten maken met tekst erop

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:26

Een vriendin had van die Chinese fortune cookies zelf gebakken met daarin dan een tekstje van 'baby op komst'. Vond ik wel tof gedaan al ging er sowieso wel een lampje branden toen ze met die cookies kwam aanzetten :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:29

Gefeliciteerd allereerst.

Ik ben nogal nuchter, dus ik zou het gewoon vertellen en that’s it.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:38

Voor onze ouders en broers hadden we rompers met 'Hoi Opa, tot in oktober' (en dan uiteraard ook met oma & oom)
Deze allemaal tegelijk laten uitpakken

Voor de rest hadden we de volgende foto

Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:42

Gefeliciteerd!

Mijn zus had een doos met roze en blauwe donuts. En dan in de deksel stond een foto van de echo samen met de tekst 'mijn mama wil niet de enige zijn met een dikke buik' :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:44

Wat een super leuk topic

Heb gegoogeld en vond deze heel leuk Afbeelding

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 18:34

Wauw, wat een reacties al!! En allemaal mooie verhalen en lieve wensen. Daarom hou ik van Bokt <3

Er zitten hele leuke dingen bij, ben benieuwd naar nog meer verhalen :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:52

Ik lag bij de eerste met 5 weken al aan het infuus in het ziekenhuis dus had nog niemand verteld en moest wat afspraken met de familie afzeggen.
Ik heb mijn moeder persoonlijk gebeld (of ze me naar het zkh wilde brengen :')), mijn man was ver weg aan het werk) en heb de rest van de fam een app gestuurd dat ik niet kon komen omdat ik naar het zkh moest.
Ze vroegen natuurlijk waarom en toen vertelde ik dat ik zwanger was.

Echt origineel verhaal, nooit eerder gehoord. Niet aan te raden 8)7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:58

Wat een leuke originele ideeën hier. Ik kwam in paniek aanrennen bij mijn moeder met de zwangerschapstest. :')
Is vast ook heel origineel maar minder leuk. :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:06

Wij hebben bij ons eerste kindje voor de opas, oma's en ooms een romper gemaakt met "hoi opa/oma/oom, tot in maart!". Zeker bij mijn ouders was het grappig want we gaven het ingepakt toen ze net een nieuwe keuken hadden en we daar naar kwamen kijken, dus ze dachten dat ze een pannenlap kregen.
Afbeelding

Mijn eigen oma en opa ook een romper gegeven met "hoera, jullie worden overgroot oma en overgroot opa!"
Afbeelding

De rompers hangen na 3 jaar nog steeds in het zicht. Heel leuk.

Deze foto toen op social media gezet met: iedereen mag het weten!
Afbeelding

Nu weer zwanger. Onze ouders weten het al. We hadden een shirt bij onze dochter aan gedaan met "sister to bee" en een bij erbij. Het duurde bij allemaal even voordat ze het door hadden. Heel verrast allemaal, ze hadden het nog niet verwacht omdat we eigenlijk eerst moeten verbouwen.

Deze foto zet ik binnenkort op social media. En deze foto gebruik ik ook om mijn eigen oma en nog wat andere familie het persoonlijk vertellen. Geven de foto dan in een lijstje.
Afbeelding

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:14

Bij mijn schoonouders gezegd: jullie moet even gaan zitten op de bank want hebben een cadeautje voor jullie. Had de echofoto in een enveloppe gedaan.
Ze snapte er niks van hoezo krijgen wij een cadeautje??? Jullie verdienen eerder een cadeau van ons. :+ (hun veel meegeholpen met dingen). Wij zo kijk maar even goed. :))
Ze verwachten het totaal niet terwijl ik al een paar dagen hints gaf. :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:15

Mijn vader was jarig en werd 50, als kado gaven we hem een Nijntje voorleesboek. Was erg leuk om de reactie te zien van mijn ouders toen. <3