Burenoverlast? Aankaarten of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 12:16

Yv_ schreef:
Die schoenen uit heeft weinig zin op een houten vloer. Naast mij woont ook een joch dat alleen maar kan rennen en ik word er gillend gek van. Al een paar keer proberen aan te kaarten bij de buren, maar het komt erop neer dat ik me aanstel en mn bek moet houden "want het is een kind". I dont care, ik heb er last van. Of het nou een kind van 5 is of een oma van 90. Niet rennen in huis lijkt me een hele mooie regel als je er zelf voor kiest om in een oud huis met houten vloeren te gaan wonen.

Ik wil hier niet mee zeggen dat jouw kinderen net zo veel of vaak rennen als die hiernaast, maar ik weet wel dat schoenen uit weinig zin heeft omdat het de steunbalken zijn die doordrammen naar het volgende huis :). Mijn "oplossing" (en geloof me, ik vind het vre-se-lijk) is dus ook om de tv harder te zetten. Misschien is dat bij jouw buren ook zo?

Met andere woorden: ik zou gewoon een gesprekje aangaan, voordat je straks in net zo'n situatie zit als ik hier :).

Ik snap je volledig! Wij hameren er hier ook op, binnen rennen we niet! Maargoed dat lukt natuurlijk niet altijd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:31

Hier was dat ook zo de buurman zette alles steeds harder, tot dat hij een gehoorapparaat kreeg.

Optiwolk

Re: Burenoverlast? Aankaarten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:49

Je zegt dat het plots luider is geworden, is de tv dan niet verplaatst?
Dat hij nu toch dichter staat?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:54

Een gesprekje is nooit mis en je kan het beter vermelden als het begint dan als de frustraties erg hoor zijn opgelopen.

Wij woonden in een bovenwoning en de buurman heeft is gevraagd of onze wasmachine wel waterpas stond want hij hoorde hem heel erg. Het klopte idd dat die niet helemaal recht meer was en daarmee was het probleem ook opgelost.
Wij hadden zelf niet door dat de wasmachine luider was, misschien de buren ook niet van de tv

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:01

Je kan er niet van slapen, maar tot hoelaat staat die tv zo hard aan dan? Natuurlijk mogen mensen dag en nacht tv kijken in hun huis, maar ik vind tmt 22uur wel anders dan tot 2 uur 's nachts bijv.

Onze buren zitten op 100 meter denk ik, maar hij heeft nog niet door dat hij slechthorend is en ik hoor de tv ook als ik buiten ben. Hoor ze ook praten als ze buiten praten, omdat het geen praten, maar meer schreeuwen is.
Ik erger me er niet aan, maar als mensen nog niet doorhebben dat ze slecht horen krijg je dat.

Kinderen maken geluid. Het hoort bij het leven, maar ik vond het in ons vorige huis ook weleens irritant. Niet eens in huis, maar vooral voor de deur als ze samen spelen en gaan schreeuwen en vooral echt gillen.

Maar er zit wel verschil in geluid en soort geluiden. Geluid is 1 ding, maar sommige lawaai voel je ook, dat dreunt echt door.
Trap op en af denderen is een goed voorbeeld. Laatste 2 huizen hoorden we dat vaak. Heb in laatste huis weleens expres staan stampen. Ik ergerde me nooit, maar die mensen hebben een paar keer iets gezegd, waardoor er irritaties zijn ontstaan en dan kan je ook minder hebben.

Zorgen dat alles bespreekbaar blijft en je op goede voet blijft staan, want dan zijn geluiden echt minder irritant dan als dat verandert.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:37

Ik zou inderdaad ook denken dat ze de TV verplaatst hebben.

Onze en buren en wijzelf hebben de TV's aan de buitenste muur staan. Onze banken staan zogezegd met de ruggen tegen elkaar. Als het andersom zou zijn zouden we elkaars programma's ook kunnen horen, zeker met die moderne TV'S.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:43

meisje_ schreef:
Het was/is meer wij hebben een baby, die huilt en ik ben bang dat ze het daardoor doen. Maar als hij stil is al uren hoor ik het nog dus dat zal het vast niet zijn.

Dat kan natuurlijk dat ze op dat moment de tv harder zetten maar daarna vergeten om hem weer terug op normaal te zetten. Zou echt iets voor mijn moeder zijn, o de buurman zingt hard dat ding dan hoor ik hem niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:56

Je schrijft aan kaarten of niet, maar je hebt er toch last van. Dan zou ik even langs gaan.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 15:24

Vannacht was het tot 01u dus een film afgekeken ofzo.

Zeker heb ik er last van! Maar ik wil ook weer niet de zeurende buur zijn :D
Ze zijn vandaag de hele dag al weg.. Is anders ook nooit haha. Dus ben nog aan het wachten tot ze terug zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:31

meisje_ schreef:
Vannacht was het tot 01u dus een film afgekeken ofzo.

Zeker heb ik er last van! Maar ik wil ook weer niet de zeurende buur zijn :D
Ze zijn vandaag de hele dag al weg.. Is anders ook nooit haha. Dus ben nog aan het wachten tot ze terug zijn.

Het is zeuren als ze 1x de tv zo hard hebben staan en verder nooit. Maar als het met enige regelmaat gebeurd (zeg, 3x in de week of vaker) en jij kan er idd niet van slapen, dan is het geen zeuren maar gewoon zorgen dat jij ook normaal kunt leven :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:54

Ik snap je wel hoor. Als je een goede verstandshouding hebt, wil je die zo houden. Je weet nooit hoe mensen reageren. Sommige mensen kunnen zich aangevallen voelen of ze wuiven alles weg.

Anders begin je niet direct over hun tv, maar dat de huizen zo gehorig zijn en of zij dat ook merken. Dan zeg je daarna dat hun tv zo hard staat en jullie daar wel last van hebben en jullie willen kijken of er iets aan gedaan kan worden.

Er zijn natuurlijk ook opties om beter te isoleren voor geluid.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 16:04

superpony schreef:
Ik snap je wel hoor. Als je een goede verstandshouding hebt, wil je die zo houden. Je weet nooit hoe mensen reageren. Sommige mensen kunnen zich aangevallen voelen of ze wuiven alles weg.

Anders begin je niet direct over hun tv, maar dat de huizen zo gehorig zijn en of zij dat ook merken. Dan zeg je daarna dat hun tv zo hard staat en jullie daar wel last van hebben en jullie willen kijken of er iets aan gedaan kan worden.

Er zijn natuurlijk ook opties om beter te isoleren voor geluid.

Het is nu 4 avonden op rij geweest!
Ja isoleren staat idd op de planning maar moet financieel gezien ff wachten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:13

Huur of koop?

Je kan subsidie krijgen, maar voor ons was dat niet echt voordelig.

Je kan ook een gesprek aan gaan dat jullie voor het geluid willen isoleren en of het dan samen kan? Van beide kanten?

Ze moeten zelf toch ook zien aan de stand en horen dat de tv harder gaat dan normaal?

Zijn het Nederlanders? Of hebben ze kinderen/familie in buitenland? 5 buren terug hadden we mensen naast ons die af en toe met familie zaten te skypen en dat ging ook hard en op tijden dat wij naar bed wilden.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 16:58

superpony schreef:
Huur of koop?

Je kan subsidie krijgen, maar voor ons was dat niet echt voordelig.

Je kan ook een gesprek aan gaan dat jullie voor het geluid willen isoleren en of het dan samen kan? Van beide kanten?

Ze moeten zelf toch ook zien aan de stand en horen dat de tv harder gaat dan normaal?

Zijn het Nederlanders? Of hebben ze kinderen/familie in buitenland? 5 buren terug hadden we mensen naast ons die af en toe met familie zaten te skypen en dat ging ook hard en op tijden dat wij naar bed wilden.

Koopwoning, zijn nl mensen wat er al ik gok min 30 jaar wonen. Naar wat ik begreep willen ze niet wl te lang meer blijven of naar n aangepaste woning.
Dus samen isoleren zullen ze niet doen. Wellicht de volgende bewoners.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 19:14

Vandaag meerdere keren aan de deur geweest zonder resultaat.
1x waren ze weg en de andere 2x stond de tv zo hard dat ik de tv buiten hoor maar zij dus de bel niet… vannacht tot 01.30 de tv aangehad.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:21

meisje_ schreef:
1x waren ze weg en de andere 2x stond de tv zo hard dat ik de tv buiten hoor maar zij dus de bel niet… vannacht tot 01.30 de tv aangehad.

Misschien kun je een briefje in de bus doen? Zo heb ik dat ook gedaan met mijn buurvrouw. Ik had last van het onkruid (stond al boven het hek van 1,8m) achter en voor. En ik zag haar niet (ik heb ploegendienst) of net te laat. Ze heeft netjes gehoor aan gegeven. Al het onkruid is verwijderd. En ik kreeg een briefje in de bus met Sorry

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 19:28

Black_Moon schreef:
meisje_ schreef:

Misschien kun je een briefje in de bus doen? Zo heb ik dat ook gedaan met mijn buurvrouw. Ik had last van het onkruid (stond al boven het hek van 1,8m) achter en voor. En ik zag haar niet (ik heb ploegendienst) of net te laat. Ze heeft netjes gehoor aan gegeven. Al het onkruid is verwijderd. En ik kreeg een briefje in de bus met Sorry

Ik ga t morgen nog eens proberen anders ga k dat maar doen idd! Had t liever persoonlijk gedaan komt toch anders over vind ik dan.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:33

Black_Moon schreef:

Citaat:
Ik ga t morgen nog eens proberen anders ga k dat maar doen idd! Had t liever persoonlijk gedaan komt toch anders over vind ik dan.

Snap ik. Wou ik ook zelf ook persoonlijk doen, maarja soms kan het niet anders.

Anders op het briefje zetten of ze een keertje langs kunnen komen, omdat je iets wil bespreken? Dan kun je als nog persoonlijk vertellen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:12

meisje_ schreef:
@Snorkel; ja ze zijn echt wel hardhorend. Spreken ook heel luid. Als er bijv visite is hoor je alleen de buren spreken. Visite hoor je niet :') Dus ik durf wel te stellen dat ze dovig zijn.
We weten alleen niet goed waardoor het ineens verdubbeld lijkt.

Grote kans dus dat ze helemaal geen last hebben van jullie ;-) Ik zou het gewoon eens aankaarten. Kan ook vriendelijk toch? Zolang je daar niet meteen een boel stennis gaat lopen schoppen lijkt me dat een prima aanpak.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 20:34

Nou het is opgelost! Na een paar keer wachten of ik ze tref op t juiste moment is het gelukt.
1 vd 2 is stoldoof en was een discussiepunt daar. Maar ze gingen t zachter zetten.
En ik lig nu in bed het is muisjesstil! Heerlijk :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:37

Goed gedaan! En: welterusten :z !

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:03

Fijn dat het opgelost is ! :D

Eldmodur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:28

Fijn dat het opgelost is: geluidsoverlast tast je wooncomfort flink aan!

Technisch weetje nog: als je veel burengeluid hebt helpt het ook om in je eigen (woon)kamer de nagalmtijd omlaag te brengen met bijvoorbeeld een dik gordijn of hoogpolig kleed! Zeker als je een minimalistische inrichting hebt met veel harde/gladde materialen merk je meteen (veel) verschil.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 06:37

Fijn, is er nog uit gekomen of ze geluiden van jullie horen?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 06:52

Wat fijn TS! Hopelijk blijft het zo.