wat te doen met "mysterieus pakket"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:14

Bespaar je de moeite van naar een pakketpunt gaan. Die gaan dat echt niet gratis terugsturen.

Neem contact op met dat distributiecentrum. Die kunnen je ook vertellen voor welk bedrijf dit verstuurd is. Dan neem je contact op met dat bedrijf en kunnen ze het uitzoeken/oplossen.

Of je wacht tot iemand zich meld…

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:17

K_nolan schreef:
Ik had het distributiecentrum gebeld hun konden enkel een naam geven, maar ook geen afzender want deze stond niet aangemeld.

Ik ga straks gelijk het pakket bij de postnl balie bij de supermarkt afgeven (ik heb het nu 4 dagen dus het valt mee, overigens had ik er wel een foto van gemaakt hoe het in het natte gras lag aangezien ik dat dus al heel slordig vond).

Overigens weet ik dus ook niet of het van post.nl of dhl afkomt, maar neem aan dat dat niet uitmaakt. Het distributiecentrum wat er op stond was in Frankrijk en die heb ik gebeld.

het pakket is niet bepaald voorzichtig geopend. Het lag namelijk niet enkel in het natte gras, maar ook tegen het konijnhok dus de konijnen waren er al mee aan de slag gegaan :Y) Er zitten dus wel een aantal hoekgaten in hier en daar, dus ik moet even aan de slag gaan met tape..

Natuurlijk is er een afzender bekend. Deze moet immers ook de kosten aan het distributiecentrum betalen. Dit is een gevalletje van niet willen oplossen/meedenken.

Als het pakket verstuurd is met DHL kan je het natuurlijk niet afgeven bij Postnl. Dat zou wat moois zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:22

K_nolan schreef:
Ik had het distributiecentrum gebeld hun konden enkel een naam geven, maar ook geen afzender want deze stond niet aangemeld.

Ik ga straks gelijk het pakket bij de postnl balie bij de supermarkt afgeven (ik heb het nu 4 dagen dus het valt mee, overigens had ik er wel een foto van gemaakt hoe het in het natte gras lag aangezien ik dat dus al heel slordig vond).

Overigens weet ik dus ook niet of het van post.nl of dhl afkomt, maar neem aan dat dat niet uitmaakt. Het distributiecentrum wat er op stond was in Frankrijk en die heb ik gebeld.

het pakket is niet bepaald voorzichtig geopend. Het lag namelijk niet enkel in het natte gras, maar ook tegen het konijnhok dus de konijnen waren er al mee aan de slag gegaan :Y) Er zitten dus wel een aantal hoekgaten in hier en daar, dus ik moet even aan de slag gaan met tape..

En als je het niet terug gestuurd krijgt, inleveren bij de politie als "gevonden voorwerp"
Dan krijg je een registratiebewijs en dan zoekt de rest het maar uit. Mogen ze aan oom agent uit gaan leggen waarom er vaag gedaan wordt. Daar gaat die oom agent vast wat vervelende vragen over stellen }:)

K_nolan

Re: wat te doen met "mysterieus pakket"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 10:28

Nou ik heb even gebeld, maar POSTnl gaat dit pakket niet aannemen omdat het via DHL hier is gekomen. Heb DHL gebeld (het is namelijk wel een stuk rijden), maar ze vonden het verhaal maar lastig en kunnen het niet zomaar gratis terugsturen.

Besloten om maar een mail te sturen naar het distributiecentrum en dan wacht ik wel een paar dagen. Na een paar dagen ga ik het inleveren als gevonden voorwerp, dan ben ik er vanaf

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:30

Heb ik ook eens gehad, een groot pakket met iets van een raamkozijn of zo, en haast geen info, eigenlijk alleen mn postcode en huisnummer.
En 100% zeker niet door mij besteld.
Heb de postbezorger volgende dag opgewacht en het mee terug laten nemen. Ga er vanuit dat die het dan weer inscant als zijnde geweigerd.
Nooit meer iets van gehoord verder.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:41

K_nolan schreef:
Kan ik dit pakket gratis terugsturen dan? Naar mijn weet zit er geen verzender op namelijk. Bovendien is het natuurlijk "aangenomen."

Ja hoor, dat kan. Dan wordt 'ie gratis teruggestuurd naar de verzender (in deze de winkel).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:44

K_nolan schreef:
Nou ik heb even gebeld, maar POSTnl gaat dit pakket niet aannemen omdat het via DHL hier is gekomen. Heb DHL gebeld (het is namelijk wel een stuk rijden), maar ze vonden het verhaal maar lastig en kunnen het niet zomaar gratis terugsturen.

Besloten om maar een mail te sturen naar het distributiecentrum en dan wacht ik wel een paar dagen. Na een paar dagen ga ik het inleveren als gevonden voorwerp, dan ben ik er vanaf

Ehm, ik zou ze bellen, ze sommeren die zooi binnen 24 uur op te komen halen; die sommatie per mail, inkl namen, dag en uur bevestigen en erbij zeggen dat het pakket anders, inkl verhaal, naam en toenaam, bij de politie ingeleverd wordt.

Dat je het pakket inlevert als "gevonden voorwerp" zal ze nog niet zoveel uitmaken maar als je het doet inkl contactgegevens, lopen ze toch iets meer risico om vervelende vragen te krijgen en dat kan soms net genoeg motivatie zijn om wel actie te ondernemen.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 10:45

Het is een Frans distributiebedrijf. Nu is me Frans redelijk dus een afzender vragen lukt wel, maar hele verhalen ga ik niet mee wegkomen ben ik bang (overigens begon ik eerst in het Engels, maar dit was helemaal geen doen)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:13

Als het een Frans pakket is met een vogelkooi, komt ie dan niet via Zoomalia? Alleen die verzenden via DPD. Anders zou je die nog kunnen bellen.

Maar je woont er net een maand stond er, is het niet bedoeld voor de vorige bewoner? Dat zij haar adres niet gewijzigd heeft en daar vaker besteld bijvoorbeeld.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:18

beert schreef:
Als het een Frans pakket is met een vogelkooi, komt ie dan niet via Zoomalia? Alleen die verzenden via DPD. Anders zou je die nog kunnen bellen.

Maar je woont er net een maand stond er, is het niet bedoeld voor de vorige bewoner? Dat zij haar adres niet gewijzigd heeft en daar vaker besteld bijvoorbeeld.

Ik dacht ook gelijk aan Zoomalia.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:19

beert schreef:

Nee, want ts heeft al contact opgenomen met de vorige bewoner. Dat heeft ze in een eerder bericht hier in het topic geschreven.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 11:23

Ik heb op de website van Zoomalia de desbetreffende vogelkooi gevonden :D

Heb nu een mail gestuurd met het verhaal, hopelijk kunnen ze het voor me uitzoeken en kan de eigenaar haar vogels eindelijk in de kooi doen :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:33

er zijn ook Bokkers die in Frankrijk wonen, misschien wil iemand voor jou bellen?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 11:39

Update: ik heb haar gevonden *\o/*

Kennelijk had de eigenaar al een keer een bericht naar de facebook gestuurd van Zoomalia, dus toen ik een bericht had gestuurd was de link snel gelegd. Ze kon ook precies zeggen wat er in zat dus ze komt hem vanavond ophalen.

Overigens komt ze uit Leiden dus geen idee hoe het naar mij verstuurd had kunnen zijn :Y)

Bedankt voor de Zoomalia suggestie, dit had ik nooit gevonden!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:45

Wow die is nogal verdwaald :=
Wat fijn dat het nu opgelost is

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:49

Jeumpie die is nogal uit de richting

Maar ongelooflijk wat een berichtje op bokt weer teweeg kan brengen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:51

Wat goed dat ze gevonden is!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:54

Wauw wat goed!!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:56

Fijn dat je mekaar gevonden hebt.

Normaal verwacht je dat alleen kleine pakketjes foetsie raken.. maar een complete vogelkooi.. :D .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:19

ikke schreef:
K_nolan schreef:

En als je het niet terug gestuurd krijgt, inleveren bij de politie als "gevonden voorwerp"
Dan krijg je een registratiebewijs en dan zoekt de rest het maar uit. Mogen ze aan oom agent uit gaan leggen waarom er vaag gedaan wordt. Daar gaat die oom agent vast wat vervelende vragen over stellen }:)

De politie doet geen gevonden voorwerpen meer, dat doet de gemeente.
Misschien willen die wel een vogelkooi voor op kantoor.

Goed dat je diegene gevonden hebt!

Als er verder niks uit was gekomen had ik de vogelkooi gewoon doorverkocht denk ik :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:18

veroootje schreef:
Als er verder niks uit was gekomen had ik de vogelkooi gewoon doorverkocht denk ik :')
[/quote]

Wat gemeen en laag zeg :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:21

Little_Gift schreef:
veroootje schreef:

Hoezo dan? Wat moet je er anders mee dan als er nergens wat uit komt?
De post neemt m niet terug en nu heeft ze bij het veel geluk en toeval de rechtmatige eigenaar gevonden.
Had ook niet zo kunnen zijn. Dan zit je met een vogelkooi in je huis. Kun je er of zelf vogels in zetten of verkopen aan iemand die m wel wil.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:28

verootjoo schreef:
Little_Gift schreef:

Hoezo dan? Wat moet je er anders mee dan als er nergens wat uit komt?
De post neemt m niet terug en nu heeft ze bij het veel geluk en toeval de rechtmatige eigenaar gevonden.
Had ook niet zo kunnen zijn. Dan zit je met een vogelkooi in je huis. Kun je er of zelf vogels in zetten of verkopen aan iemand die m wel wil.

Nou retour via de vervoerder lijkt mij logischer dan zelf houden en verpatsen.

Er staat geen afzender op, maar dat betekent niet dat DHL op track and trace hem niet terug kan sturen.

TS, top dat je de eigenaar van het pakket hebt gevonden!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:29

Retour afzender neemt dhl niet aan zonder retourlabel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:50

Retour ging niet dus ik denk dat het gros inderdaad het zou verkopen. Neemt anders ook aardig wat ruimte in beslag