Leukste studentenjob die jij ooit gedaan hebt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Leukste studentenjob die jij ooit gedaan hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:17

Ik heb jaren als Lifeguard gewerkt. Dat was echt mijn beste vakantiebaan ooit. Je moet er wel wat voor over hebben om alle trainingen en diploma's te halen. Maar ik heb daar een enorm leuke tijd gehad en ontzettend veel geleerd.

Oh, en de feestjes waren legendarisch _O-

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:36

Renee1991 schreef:
Ik heb de grootste lol en het hoogste arbeidsethos gehad bij de Mediamarkt! Was echt top :j Zo top dat ik er drie jaar ben blijven hangen :')

Ik werk ook al bijna 2,5 jaar met plezier bij de Mediamarkt! *\o/*

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:45

loez schreef:
Ik heb heel wat jaren in de evenementencatering gewerkt. Horeca heb ik echt een hekel aan,
Maar dit vond ik fantastisch! Stond in een dönerkraam op festivals. Grote en kleine festivals. Pinkpop bijvoorbeeld op camping A, maar ook het jaarlijkse festival van het dorp langs ons bijvoorbeeld haha. Ik werkte het liefste savonds laat en snachts!

Dit heb ik ook gedaan.

Heb het 5 jaar vol gehouden. Mensonterend werk met de uren die je werkt, korte nachten en fysiek behoorlijk zwaar (ik deed ook de op- en afbouw), maar ik had geweldig leuke collega’s en ben op een hoop plekken in Nederland geweest. Denk er met veel plezier aan terug.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:53

Toen ik van de middelbare school af ging , moest ik van mijn ouders een baan gaan zoeken voor in de zomer. Ik was toen 17 en ben begonnen in de horeca op een camping. Eerste jaar was top! Wel echt de benen onder je lijf weglopen , maar met een leuk team was dat goed te doen. Zomer daarna ben ik nogmaals teruggekomen , maar dit viel nu zo erg tegen! Ik heb daarna ook een hekel gekregen aan horeca werk. Wel verdiende het zeer goed , ik heb er nu nog spaargeld van. Kon daarvan wel mooi zelf mijn opleiding in één keer betalen.

Daarna heb ik tijdens mijn studie gewerkt elke zaterdag in een kringloopwinkel als kassamedewerkster. Op zaterdagen was het vaak te druk , voor de mensen met een beperking ( geestelijk of lichamelijk) in het weekend namen ze dus met name vooral studenten aan. Dit ging van Mbo tot hbo studenten. Ben er in mijn tussenjaar nog blijven hangen en werkte toen ook doordeweeks. Na 2 jaar stopte mijn contract , en dat was ook goed zo het werk was te gemakkelijk voor mij en ik begon mij te vervelen. Plus het onderlinge gezeik van ik wel zo klaar mee.

Vlak voordat ik zou stoppen bij de kringloop , kreeg ik een baan aangeboden bij een wooninstelling voor mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking. Eerst halfjaartje gewerkt om ervaring op te doen , en daarna weer naar school gegaan want om te blijven werken moet je een diploma hebben. Ik bleef er ondertussen wel werken , en in de zomers fulltime. Daarna is het 1,5 jaar mijn stageplaats geweest. Nu ben ik klaar en heb ik daar een contract getekend. Dit is wel de leukste bijbaan waar ik ooit mee ben begonnen! Heel fijn team , iedereen kan goed met elkaar overweg en het werk is gewoon zo ontzettend leuk!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:27

Ik heb vroeger in een dierenwinkel gewerkt! Was echt super leuk.

Ze verkochten er ook koi karpers en vissen en ik had zelf als jonge tiener heel veel vissen gehad in een aquarium. Dus ik had er al wat affiniteit mee. Vond het heel leuk. Ik ging ook Japans studeren toentertijd en de eigenaar ging vaak naar Japan en dan had hij altijd hele interessante verhalen over de koi markt daar.

Had het zeker langer willen doen maar was echt alleen tijdens de zomer.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:50

Ik ben tijdens mijn studie begonnen als winkel- en onderhoudsmedewerker in wat toen de grootste aquariumzaak in Europa was. Ik kwam daar vanuit m'n hobby. Geweldige tijd gehad! In vakanties werkte ik meerdere dagen per week en toen ik halverwege het jaar met een studie stopte heb ik er nog ongeveer een jaar fulltime gewerkt. Het was echt leuk werk. Van gewoon een paar plantjes voor het aquarium van een kind verkopen tot een compleet zeeaquarium verkopen en van het zorgen voor guppies tot het verzorgen van haaien, zee-egels en zelfs een keer blauwgeringde octopus. Elke woensdag om 05:00 uur beginnen met het klaarmaken van de bestellingen voor Italië en gewoon doorwerken tot 18:00 uur. Meisje of niet: gewoon handmatig vrachtwagens met dozen vis en levend steen lossen. Ja, daar leerde je wel werken...en het was nog leuk ook. :D
Helaas is opeen dag toen ik ook aan het werk was één van mijn chefs op het werk verongelukt. Reanimatie mocht niet meer baten. Dit heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat arbeidsveiligheid mijn interesse heeft gekregen en dat ik ben gaan doen wat ik nu doe.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:54

Ik heb in een snoepwinkel gewerkt. Het werk zelf was niet heel spannend; snoepzakjes vullen en poppetjes maken van spekjes en voorraad bijvullen.. Maar het proeven was wel leuk :))

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:49

Ik werk nu bij de bioscoop, vind het ook heerlijk werk want er is altijd wel wat te doen en als bonus kan ik op m’n vrije dagen nog eens een filmpje mee pakken. Zijn alleen wel late avonden want ben gemiddeld rond half 1 klaar doordeweeks maar als je het goed plan zorg je natuurlijk dat je vrij bent als je de dag er na om 6 uur uit bed moet ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:59

Vroeger veel lol gehad in de Gamma... "dat zeg ik" :Y)
Maar of de manager er nou altijd blij mee was :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:44

Een kennis van mijn ouders stond met kleding op de markt. Verdiende echt onwijs leuk.
Ging zowat heel NL door, iedere dag weer in een andere plaats.
Werd opgehaald, thuis gebracht, eten en drinken werd geregeld.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:09

Peuk schreef:
loez schreef:
Ik heb heel wat jaren in de evenementencatering gewerkt. Horeca heb ik echt een hekel aan,
Maar dit vond ik fantastisch! Stond in een dönerkraam op festivals. Grote en kleine festivals. Pinkpop bijvoorbeeld op camping A, maar ook het jaarlijkse festival van het dorp langs ons bijvoorbeeld haha. Ik werkte het liefste savonds laat en snachts!

Dit heb ik ook gedaan.

Heb het 5 jaar vol gehouden. Mensonterend werk met de uren die je werkt, korte nachten en fysiek behoorlijk zwaar (ik deed ook de op- en afbouw), maar ik had geweldig leuke collega’s en ben op een hoop plekken in Nederland geweest. Denk er met veel plezier aan terug.

Op en afbouw deed ik dan niet, we hadden gewoon een aanhangwagen zeg maar. Maar idd enorm
Lange dagen en hard werken. Maar ook ik denk er met enorm veel plezier op terug. Ik was heel verlegen toen ik begon…. Dat was zo voorbij als je een nacht zatte mensen aan eten geholpen hebt _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:30

Mijn leukste studentenjob was tevens mijn laatste. Ik deed de boekhouding voor een klein internet bedrijfje. Begonnen met 1 dag en toen ze groeiden werd het langzaam aan 2 dagen. Nou zou je zeggen, boekhouden is saai, boekhouden is mijn vak dus naast een leuk zakcentje hield ik er ook werkervaring aan over wat mij op weg heeft geholpen in mijn carrière.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:51

In de catering "het restaurant" van een bejaardentehuis. Ochtendienst was het serveren van koffie, afwassen en eetzaal klaarmaken. Middagdienst begon je rond tijdstip eetzaal klaarmaken. Daarna in de middag koffie en in avond nog een kleinere groep mensen in de eetzaal. (Die draaide je dan alleen)
Ik deed graag een stapje harder en maakte met iedereen een praatje. Zulk dankbaar werk. Nu schrijf ik jaarlijks alle bewoners uit die eetzaal een kerstkaart

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:02

Ik heb heel verschillende jobs gehad: horeca, evenementenbranch, zorg, etc. Juist het leren kennen van zoveel verschillende werksoorten, mensen en 'werelden' vond ik het leukst en meest leerzaam.
Wat ik wel grappig vond, was het 'hiken': huurauto's brengen en ophalen door heel Nederland. Vaak reisde ik dan terug met de studenten OV kaart.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:06

Ik werk ook in een verzorgingshuis als studentenbaantje. Alleen dan als groepsassistent op de gesloten afdeling met demente ouderen. Leuk werk en betaald goed in vergelijking met een supermarkt.
Het leukste waar ik heb gewerkt was bij de Ekoplaza, een biologische supermarkt. Ik had zulke leuke collega's, het werk zelf was te doen maar het betaalde zo slecht. Ik ben blij dat ik nu 2 a 3x zoveel verdien met veel minder drukte.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:47

Het begeleiden van kampen waar ik de basics van programmeren aan basisschoolleerlingen ging uitleggen! Ze konden zelf een game bouwen waarvoor ze wel het algoritmisch denken onder de knie moesten krijgen maar niet écht hoefden te programmeren en dat was ontzettend leuk. Je kan in een paar dagen echt een leuke band opbouwen met kinderen. En natuurlijk veel buitenspelen tussendoor. Het verdiende prima, maar het jaar erna werd het overgenomen door een andere organisatie en toen was het ineens op vrijwilligersbasis, dat ging me wat te ver, ik moet toch wat extra geld verdienen in de zomer.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:36

Helemaal niks bijzonders, maar ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad als postbezorger. :j Lekker buiten en in beweging, en ook leuk contact met mensen in de wijken waar je standaard bezorgt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:40

Aan het zwembad bij center parcs. Hele leuke tijd gehad.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:35

Leukste was toch wel mijn bijbaantje op de markt! Kon daar echt van genieten.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:48

Bij Burgers' Zoo in de horeca. Afwisselend werk, in de verschillende restaurants en verschillende werkzaamheden. Het leukste vond ik wel het werk in de keuken, voorbereidingen zoals broodjes, soep en salades maken, tafels dekken voor groepen, friet bakken/opscheppen in de keuken of friteskraam. Maar ook tafels afruimen of spoelkeuken was op zijn tijd niet erg om te doen.
En als je eerder weg mocht kon je nog even een rondje door de dierentuin maken.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:32

Mijn vakantiebaantje bij de bakker bij m’n ouders om de hoek was erg leuk maar echt heel slecht voor m’n lijn. Gelukkig kon ik toen alles nog eten (das war einmal). Heel lieve mensen en collega’s en tijdens de lunch mocht je altijd iets uit de bakkerij pakken, zonder kosten. Verder op de zaterdag mochten we voor de winkel open ging gebakjes pakken voor het hele gezin, ook op kosten van de baas en apart zetten én kregen we allemaal aan het eind van de dag alles wat over was en anders weggegooid moest worden mee naar huis. Dat waren echt tassen vol soms. Als ik achter aan het inpakken was en de bakker had net iets klaar kreeg ik altijd iets daarvan. Ook moest ik vaak de probeersels proeven, wat verre van een straf was. De sfeer was erg gemoedelijk, heel erg naar m’n zin gehad. Ik hoor van m’n moeder dat de inmiddels oud-eigenaresse (hun zoon heeft de zaak overgenomen) nog altijd vraagt hoe het met me gaat.

Ik heb ook nog als hostess gewerkt, wat ook prima was om te doen. Een keer een opdracht gehad waarbij we spellen moesten begeleiden in een vakantiepark, bij een teambuilding uitje van een bedrijf. Die mensen waren er vrij snel klaar mee, en gingen relaxen. Wij hebben maar mee gedaan. Prachtig weer, leuke sfeer en leuke mensen. Eigenlijk was het een dagje betaald leuke dingen doen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:42

Ik heb van mn 16e t/m 19e bij de intratuin gewerkt (tuincafe).
Ik vond het heerlijk afwisselend en hele leuke collega's.
Het hele bedrijf was net 1 grote familie.
Ik had een 8uren contract maar werkte vaak 20-30 uur in de week.
Helaas wilden ze me geen hoger contract geven en daarom ben ik uiteindelijk weg gegaan.
Anders had ik er waarschijnlijk nu nog gewerkt.

Met kerst en de zomersale werken was altijd favoriet.
Zomersale was altijd 1 avond van 19u-22u en dan alles met min 40% korting.
Winkel was dagelijks open tot 18u, dus van 18u-19u kregen we dan een zeer uitgebreid diner met de hele vestiging.
En dan om 19u de deuren weer open. Zwart van de mensen zag het dan.

Met kerst was het altijd ongelooflijk druk en vanuit het tuincafe kon ik precies op de kerstafdeling kijken met al die leuke huisjes en 100.000 lampjes <3

Voor ik bij intratuin kwam te werken ook 2 weken bij een cafetaria gewerkt.
Niet voor niets zo kort want wat een vreselijke leidinggevende had ik :r
:evaw:

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:57

Mijn leukste bij baantje was in de dierverzorging van Apenheul. Geweldige tijd gehad. Veel geleerd ook. Mede daardoor kon ik na mijn opleiding direct aan de slag als dierverzorger in een andere dierentuin.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:04

Ik heb als studentenbaantje bij de receptie (en later op kantoor) van een hotel in het centrum van Amsterdam gewerkt. Het was echt super leuk, ik had geweldige collega’s en de gekste dingen meegemaakt!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:14

Ik heb een aantal jaar in het restaurant van een verpleeghuis gewerkt. Bezoekers van een kopje koffie en een taartje voorzien, bewoners van een borreltje (“nee u heeft niet pas 1 borrel gehad, het waren er echt al 3 maar dat weet u niet meer”) en s middags kwam er altijd een hele afdeling uit eten in eigen huis. Topbaan!